Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2008, 19:00
Verwijderd
haha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2008, 20:21
Warsocket
Warsocket is offline
Als je je leven wilt beteren, en schoon verder wilt gaan biecht je het wel op. Als je hem niets zegt blijf je hem eigelijk gewoon bedonderen omdat je niet eerlijk bent.

DUs doe volwassen (Zols in anvaard de consequenties voor je gedrag, wat die ook moge zijn) en biecth het op, daarna is de bal aan hem en kan jij allen maar hopen.
Oud 11-11-2008, 20:23
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
tja, volgens velen onder jullie ben ik dan wel dom, laf, egoïstisch, een slet, noem maar op.

maar mijn besluit staat vast: ik ga verder met men relatie en stop volledig met dat gerommel met anderen. ik heb er echt ongelooflijk veel spijt van, en heb nu wel duidelijk ingezien dat ik hem ontzettend graag zie en hem niet kwijt wil. dus ik kap definitief met het 'sletten'. btw, ik was NIET nuchter. alcohol is een flauw excuus, maar zonder alcohol had ik het helemaal niet gedaan.

dank aan jullie positieve/negatieve reacties

driene
mijn reactie was misschien wel hard. Ik vind je helemaal niet dom, laf, egoistisch of sletterig. Ik ben wel de laatste die jou verordeelt. Ik wil alleen maar tegen je zeggen, vraag jezelf af of je wel toe bent aan relatie. Er is helemaal niets mis mee om te sletten, maar dat moet je natuurlijk niet doen als je een relatie hebt!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 20:48
Verwijderd
Citaat:
idd, jullie geven je mening

maar moeten me niet beoordelen op 'wie ik ben'

enkel een mening op men verhaal is goed genoeg.

maar goed, ik heb mijn beslissing duidelijk gemaakt

wat mij betreft ben ik uitgepraat over mijn probleem

alsnog bedakt voor de vele reacties
Nou, wat is je beslissing dan?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 00:08
Pluis
Pluis is offline
dat heeft ze al gezegd. ze blijft bij haar lief, en doet geen vieze dingen meer met andere kerels.

and they lived unhappily ever after...
Oud 12-11-2008, 00:35
Verwijderd
Dus je wilt snel van het schuldgevoel afkomt, én toch geen consequenties van je daad hoeven aanvaarden?

Helaas, was het leven maar zo'n feest.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 10:14
Qimm
Qimm is offline
ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik iemand zó iets had aangdaan, en dan schijnheilig doorgaan

Maar dat kan ook aan mij liggen
Oud 12-11-2008, 10:49
Kitten
Kitten is offline
Ik vind het wel raar dat de OP doet alsof het alleen haar beslissing hoort te zijn. Misschien moet je je eens proberen in te beelden hoe jij je zou voelen als hij met iemand anders het bed in was gedoken?
Oud 12-11-2008, 21:35
driene
driene is offline
tuurlijk zou ik er slecht van zijn moest mijn vriend met een ander het bed induiken.
maar ik zou hem niet van het ene op het andere moment aan de deur zetten. ik zou een goed gesprek met hem hebben en praten over waarom hij het gedaan heeft, wat de omstandigheden waren en of hij mss de verleiding voelt om het nog eens te doen.

ik weet dat ik hem eigenlijk echt gewoon alles moet opbiechten, maar ik heb zo'n bang om hem pijn te doen. en dan hou ik het liever nog wat stil, niemand weet ervan, dus hij kan het onmogelijk van iemand te weten komen, buiten van mij.

maar zoals ik al zei, ik heb men beslissing genomen. ik stop met mijn uitspattingen en ga volledig voor men vriend. we zien wel hoe het verder loopt, tis een schat van een jongen, en ik ben ni van plan om hem zomaar te zien verdwijnen uit men leven
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:10
Thommos
Thommos is offline
Citaat:
maar zoals ik al zei, ik heb men beslissing genomen. ik stop met mijn uitspattingen en ga volledig voor men vriend. we zien wel hoe het verder loopt, tis een schat van een jongen, en ik ben ni van plan om hem zomaar te zien verdwijnen uit men leven
Ermee stoppen? Dat klinkt wel erg gemakkelijk, "like the flick of a switch". Helaas zal het zo makkelijk niet zijn, en zal er eerst zien, dan geloven aan te pas komen. Natuurlijk zal jouw liefde voor hem wel kunnen bijdragen aan het uitschakelen van dat gedrag, maar hebben jouw uitspattingen aangetoond dat je je liefde voor hem vóór die voor een ander hebt kunnen plaatsen?

Als je hem niet voorgoed wil zien verdwijnen uit je leven, had je daar misschien ook eerder over na moeten denken voor je deze acties ondernam. Alcohol mag dan misschien een of geen flauw excuus zijn, het feit alleen al dat zoiets gebeurd, zegt al wel wat. Wellicht bepaalde verleidingen die in je hoofd blijven rondspelen? Ik zeg niet dat dat zo IS, maar dat het kan. Misschien inderdaad maar eens nagaan of je nu wel toebent aan een goede relatie?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 07:31
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
tuurlijk zou ik er slecht van zijn moest mijn vriend met een ander het bed induiken.
maar ik zou hem niet van het ene op het andere moment aan de deur zetten. ik zou een goed gesprek met hem hebben en praten over waarom hij het gedaan heeft, wat de omstandigheden waren en of hij mss de verleiding voelt om het nog eens te doen.

ik weet dat ik hem eigenlijk echt gewoon alles moet opbiechten, maar ik heb zo'n bang om hem pijn te doen. en dan hou ik het liever nog wat stil, niemand weet ervan, dus hij kan het onmogelijk van iemand te weten komen, buiten van mij.

Nou, zoals je het nu zegt ben je heel druk bezig elke mogelijkheid op een gedeeltelijke breuk in plaats van een complete breuk compleet de grond in te stampen. Je hebt zijn vertrouwen al beschaamd, het enige wat je nu nog kan doen is de schade beperken, want dit komt er vroeger of later uit.

Daarnaast betekend het gewoon dat je nu nooit meer echt eerlijk tegen hem gaat zijn. Dat gaat gewoon mis, een relatie kan niet goed zijn EN tegelijkertijd gebaseerd zijn op louter leugens.
Oud 13-11-2008, 07:34
Volk
Volk is offline
Citaat:
Veelgemaakte fout. De persoon waar je het mee deed weet het ook. En je weet niet wie hij het vertelt en wie die het weer vertelt waardoor je vriend het toch te horen krijgt. Leg dan maar eens uit waarom je zo vaak bent vreemdgegaan in de eerste 3 maanden en waarom je het hem niet vertelde terwijl hij je toch zo vertrouwde.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 10:22
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
nou, er zijn ook mensen die na drie mislukte stoppogingen de vierde keer wel echt stoppen met roken. Er zijn gewoon heel eigenwijze mensen die door hun eigenwijsheid in staat zijn om te doen wat ze willen -> trouw zijn.

maar trouw zijn heeft geen waarde als je niet ook eerlijk bent, en inderdaad, een relatie gebaseerd op leugens werkt niet. Dus ik zou het hem toch vertellen, en ik neem aan dat hoe langer je het uitstelt, hoe moeilijker het word.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 14:14
Verwijderd
Citaat:

*leest mee* Bang om hem pijn te doen? Volgens mij ben je bang om op je donder te krijgen van hem. Want als je bang was hem pijn te doen, was je niet vreemgegaan in the first place. Ik snap jouw daden niet en ik snap je vriend ook niet, want zo kan hij je toch helemaal niet vertrouwen? Gedoemd om te mislukken, in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 16:01
Kitten
Kitten is offline
Ik denk dat de OP gewoon gelijk wil krijgen en wil moeten worden aangemoedigd, en niet door iedereen hier worden afgezeikt.
Oud 13-11-2008, 18:06
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik denk dat de OP gewoon gelijk wil krijgen en wil moeten worden aangemoedigd, en niet door iedereen hier worden afgezeikt.
tja, dan moet je dat in je OP zeggen. het blijft een forum.
Oud 13-11-2008, 20:19
Bruut
Bruut is offline
Zucht zon topic kan je toch niet serieus nemen ook.
Oud 13-11-2008, 21:32
Verwijderd
Citaat:
vreemdgaan aanmoedigen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 21:46
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
vreemdgaan aanmoedigen
Volgens Rouvoet past het in de huidige jongeren-cultuur.
Oud 14-11-2008, 07:54
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
tja, volgens velen onder jullie ben ik dan wel dom, laf, egoïstisch, een slet, noem maar op.

maar mijn besluit staat vast: ik ga verder met men relatie en stop volledig met dat gerommel met anderen. ik heb er echt ongelooflijk veel spijt van, en heb nu wel duidelijk ingezien dat ik hem ontzettend graag zie en hem niet kwijt wil. dus ik kap definitief met het 'sletten'. btw, ik was NIET nuchter. alcohol is een flauw excuus, maar zonder alcohol had ik het helemaal niet gedaan.

dank aan jullie positieve/negatieve reacties

driene
LoL. Succes en ik kan niet wachten op 't vervolg van de thread!
Oud 14-11-2008, 10:11
driene
driene is offline
Citaat:
Veelgemaakte fout. De persoon waar je het mee deed weet het ook. En je weet niet wie hij het vertelt en wie die het weer vertelt waardoor je vriend het toch te horen krijgt. Leg dan maar eens uit waarom je zo vaak bent vreemdgegaan in de eerste 3 maanden en waarom je het hem niet vertelde terwijl hij je toch zo vertrouwde.

de persoon waarmee ik het deed kent mijn vriend helemaal niet en omgekeerd.
ze hebben elkaar ook nog nooit gezien, dus de kans dat mijn vriend het van hem te weten komt is erg klein. mijn vriend is namelijk niet van de stad waar ik woon, dus veel mensen kent hij daar niet, laat staan mensen die ik ken.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 10:45
Verwijderd
Dus het eigenlijk een klassiek lange-afstands relatie waarbij je hem minder ziet en andere jongens meer?

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 10:55
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
de persoon waarmee ik het deed kent mijn vriend helemaal niet en omgekeerd.
ze hebben elkaar ook nog nooit gezien, dus de kans dat mijn vriend het van hem te weten komt is erg klein. mijn vriend is namelijk niet van de stad waar ik woon, dus veel mensen kent hij daar niet, laat staan mensen die ik ken.
Als jij zo onder invloed van alcohol komt af en toe dat je vreemdgaat, hoe weet je dan zo zeker dat je het hem niet verteld als je weer eens dronken bent?
Oud 14-11-2008, 11:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
brr, weer een meisje die gevallen is voor de maatschappelijke retoriek van het één-partner-systeem.
al die structurele normen en waarden..
niet dat het echt geloofwaardig is wat je zegt natuurlijk xD

btw mijn tip aan jou: plaats jezelf op nr1. niet je vriend. je zult veruit de meeste tijd van je leven met jezelf doormaken nl. alle tijd.
Je kunt jezelf op nr 1 plaatsen in toegeven aan al je verlangens, maar als je daarmee je liefde kwijt raakt, eindig je uiteindelijk minder gelukkig dan wanneer je het niet had gedaan.
Kortom, jezelf op nr 1 plaatsen is goed, maar denk dan wel vooruit.
Oud 16-11-2008, 10:41
Verwijderd
Ik sluit me volledig aan bij de post van Ertur.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Als het zo makkelijk is om ermee te stoppen, waarom heb je het überhaupt gedaan dan? Dat getuigt niet echt van veel integriteit.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 11:50
Babette
Babette is offline
Ik ben al bijna 4 jaar samen met mijn vriend en ik heb absoluut geen behoefte aan anderen!!!!
Nooit gehad, zal ook niet komen en mocht het zo wezen dan maak ik het eerst uit, ik heb zo'n hekel aan mensen die vreemdgaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En jij doet het al na 3 maanden en je laat het ook niet bij 1x.
Zowiezo moet je het hem gelijk vertellen, ik krijg nu net na 2 maanden te horen dat mijn vriend is vreemdgegaan en dan komt de klap alleen nog maar harder aan (ook omdat ik weet dat anderen ervan af wisten en het gewoon voor mij hebben verzwegen).
Het vertrouwen is helemaal weg. Hij moet mij het vertrouwen weer terug geven maar ik weet niet of ik dat nog kan..
Mensen die vreemdgaan begrijp ik gewoon niet! Hoe kan je het in je hoofd halen?!
Oud 19-11-2008, 20:59
Armoed
Armoed is offline
Hier nog een concreet antwoord op een van je vragen:

Citaat:
waarom bedrieg ik mijn vriend dan???
Omdat je een zwak karakter hebt.

Cheers
Oud 20-11-2008, 00:16
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Ik ben al bijna 4 jaar samen met mijn vriend en ik heb absoluut geen behoefte aan anderen!!!!
Nooit gehad, zal ook niet komen en mocht het zo wezen dan maak ik het eerst uit, ik heb zo'n hekel aan mensen die vreemdgaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En jij doet het al na 3 maanden en je laat het ook niet bij 1x.
Zowiezo moet je het hem gelijk vertellen, ik krijg nu net na 2 maanden te horen dat mijn vriend is vreemdgegaan en dan komt de klap alleen nog maar harder aan (ook omdat ik weet dat anderen ervan af wisten en het gewoon voor mij hebben verzwegen).
Het vertrouwen is helemaal weg. Hij moet mij het vertrouwen weer terug geven maar ik weet niet of ik dat nog kan..
Mensen die vreemdgaan begrijp ik gewoon niet! Hoe kan je het in je hoofd halen?!
Is het zo moeilijk voor te stellen dat je vriend zich gewoon extreem aangetrokken voelde tot een ander meisje, en dat daar verder geen diepere gedachte achter zat. Ik denk dat veel mensen het niet persé 'in hun hoofd halen'. Vaak gebeurt zoiets gewoon in een moment. Dan gaan mensen zeggen dat dat een slap excuus is, en dat is het ook. Je hebt karakter nodig om niet toe te geven aan het gevoel van een bepaald moment. Dat gevoel kan soms heel krachtig zijn. Dat zijn over het algemeen geen dingen die mensen vooraf lopen te bendenken. Maargoed, natuurlijk heb je ook gewoon mensen die vinden dat ze van het leven moeten genieten en zoveel mogelijk moeten pakken.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 15:18
crossbabe
crossbabe is offline
Als hij echt jouw ware is dan ga je niet vreemd en al helemaal niet na 3 maanden!! Je zou in die tijd juist helemaal geen behoefte moeten hebben om naar andere te kijken, laat staan met een ander zoenen of sex! Wees eens eerlijk tegenover jezelf: zou jij willen dat hij het zou vertellen? Ik denk niet dat jullie bij elkaar horen anders was je niet MEERDERE malen vreemdgeweest!
Ga niet zo verder met jullie relatie. Als hij erachter komt via een ander is het voor hem alleen maar pijnlijker. Als je met hem verder wil vertel het hem dan eerlijk. Als je dat niet wil vertel het hem dan niet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 15:25
driene
driene is offline
natuurlijk lopen de meeste mensen niet te denken van: hmm, zou ik vanavond mijn lief eens bedriegen? IK OOK NIET. het gebeurd meestal op een bepaald moment zonder dat je er echt stil bij staat. tja en achteraf komt de spijt dan he.

ik weet dat vele van jullie gelijk hebben. want wat betekent het als je al na 3 maanden vreemdgaat? niet veel goeds denk ik dan. en toch zie ik hem doodgraag, hoe raar het ook klinkt, ik kan geen afscheid van hem nemen. ondertss ben ik (gelukkig) niet meer vreemdgegaan en ik heb er ook geen behoefte meer aan. mss is het allemaal wat snel gegaan en ben ik daarom enkele keren uit de bocht gevlogen. maar in het leven moet je keuzes maken, en ik ga nu volledig voor mijn vriend. de knoop is doorgehakt, en wat de toekomst brengt, dat zullen we nog wel zien.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 15:41
Verwijderd
Maar de mensen zullen op dat moment wel denken 'ho wacht, dit gaat te ver!'
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 19:56
Kitten
Kitten is offline
Maar als je uit de bocht vliegt en je auto half aan diggelen ligt, moet je niet doen alsof de deuken er niet inzitten. Als je gelijk wat doet, kan je de deuken nog repareren.
Oud 26-11-2008, 08:03
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
natuurlijk lopen de meeste mensen niet te denken van: hmm, zou ik vanavond mijn lief eens bedriegen? IK OOK NIET. het gebeurd meestal op een bepaald moment zonder dat je er echt stil bij staat. tja en achteraf komt de spijt dan he.

ik weet dat vele van jullie gelijk hebben. want wat betekent het als je al na 3 maanden vreemdgaat? niet veel goeds denk ik dan. en toch zie ik hem doodgraag, hoe raar het ook klinkt, ik kan geen afscheid van hem nemen. ondertss ben ik (gelukkig) niet meer vreemdgegaan en ik heb er ook geen behoefte meer aan. mss is het allemaal wat snel gegaan en ben ik daarom enkele keren uit de bocht gevlogen. maar in het leven moet je keuzes maken, en ik ga nu volledig voor mijn vriend. de knoop is doorgehakt, en wat de toekomst brengt, dat zullen we nog wel zien.
Ik dacht dat je uitgepraat was over je probleem? En hou eens op met je acties te rechtvaardigen, die slappe excuusjes van jou slaan echt helemaal nergens op.
Oud 26-11-2008, 08:14
Verwijderd
Citaat:
"Ik ging naar de kroeg en was niet van plan om lam in de auto te stappen, maar ja, het GEBEURT GEWOON. Dat ik daarna ook nog een kind dood reed kan ik natuurlijk verantwoorden omdat ik dat dus écht niet van tevoren van plan was natuurlijk!"
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 08:55
Verwijderd
Citaat:

als je een vriend hebt moet dit niet eens KUNNEN gebeuren, waar en wanneer dan ook. het feit dat je er zelf (gelukkig) achter zet zegt ook niet erg veel goeds

0,0 omweg, straight to hell
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 09:03
Verwijderd
Hoi tetter, liz ligt hier naast me ;p

nu even ontopic. Hoeveel betekent je vriend voor je? Genoeg om hem de waarheid te vertellen? Of blijf je egocentrisch bezig en vertel je hem niks, en als je er dan mee weg komt, wat houd je dan een volgende keer tegen, vertel het hem gewoon, ga ermee op je bek, het zal je misschien een volgende keer tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 20:02
driene
driene is offline
heb het hem verteld.

relatie op de helling.

verdiende loon.

nu tevreden?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 20:31
Maaike.
Maaike. is offline
Citaat:
heb het hem verteld.

relatie op de helling.

verdiende loon.

nu tevreden?
Oud 03-12-2008, 20:58
Verwijderd
Citaat:
heb het hem verteld.

relatie op de helling.

verdiende loon.

nu tevreden?
tering, wat reageer jij kinderachtig.

je bent volwassen, je maakt volwassen keuzes, en daarvan moet je de wrange vruchten vreten.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 21:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
heb het hem verteld.

relatie op de helling.

verdiende loon.

nu tevreden?
Je doet nu alsof het onze schuld is.
Heb je dan werkelijk voor jezelf echt het idee dat je er allemaal niks aan kon doen en dat het je totaal is overkomen?
Oud 04-12-2008, 09:54
Kathelijn
Kathelijn is offline
Vreemdgaan is gewoon een keuze, het is niet zo van "goh, toen zat opeens zijn tong in mijn mond" of weet ik veel wat en waar.

Ze voelt zich tenminste nog schuldig, dat is al iets. Er zijn genoeg mensen die dit kunnen zonder schuldgevoel en het zelfs goed kunnen praten. Dus ze valt nog wel mee.

Maar met keuzes die je maakt moet je leren leven, je moet bij jezelf gewoon eens nagaan waarom je het hebt gedaan. Je kiest er uiteindelijk toch voor. En geloof mij maar, als je echt gek op iemand bent, dan doe je dat niet. Dan kan de ander nog zo geweldig zijn, dan ga je dat niet doen...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 17:40
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Geweldig dit. Laat je nog even weten hoe het is verlopen?
Oud 07-12-2008, 08:24
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
heb het hem verteld.

relatie op de helling.

verdiende loon.

nu tevreden?
Oud 07-12-2008, 11:56
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Come on...

Wie weet nou of ze het echt heeft verteld?
Oud 07-12-2008, 16:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Come on...

Wie weet nou of ze het echt heeft verteld?
Wie weet nou of ze echt vreemd is gegaan?
Wie weet nou of ze echt wel een vriend heeft?
Wie weet nou of het niet een vent van 40 is?

Oud 07-12-2008, 16:54
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Wie weet zijn wij allen van kaas.
Oud 07-12-2008, 17:05
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Sure, maar ik bedoelde meer dat het lijkt alsof ze van het gezeik hier af wil zijn...
Oud 07-12-2008, 18:15
Kivat
Kivat is offline
Hoe dan ook, goed komt dit niet meer, zeg je niks, dan blijf je voor de rest van julie relatie met een schuld gevoel rondlopen, en ooit komt het toch wel boven water. Zou je het wel zeggen, dan zou hij het gelijk uitmaken.

Hoe dan ook, er is geen happy ending.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 21:23
driene
driene is offline
Citaat:
Hoe dan ook, goed komt dit niet meer, zeg je niks, dan blijf je voor de rest van julie relatie met een schuld gevoel rondlopen, en ooit komt het toch wel boven water. Zou je het wel zeggen, dan zou hij het gelijk uitmaken.

Hoe dan ook, er is geen happy ending.

FOUT. ik heb het hem wel degelijk verteld en na lang beraad heeft hij beslist me een 2de kans te geven die ik nu met beide handen grijp. we zijn er allebei heel erg slecht van geweest (ja, ik ook) dat ik het gedaan heb. en nu starten we met een schone lei.

en btw, ik ben echt geen 40 ofzo, vond de eerste reacties die ik kreeg nogal grof maar achteraf gezien waren ze allemaal wel terecht. ik ga nu verder met mijn vriend (enkel met hem ja) en dit is dan ook echt mijn ALLERLAATSTE reactie hier.

bedankt voor de vele meningen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten