Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2008, 20:25
JBX
JBX is offline
Dégoûtant is geen Nederlands woord geloof ik, engeltje?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 00:03
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
dat verschilt ook van persoon tot persoon hoor. waarschijnlijk heb jij voor je besloot van de éne dag op de andere te stoppen ook al een tijdje onbewust minder en minder gerookt dan eerst, omdat je er ergens toch wel mee bezig was dat het niet goed voor je was enzo, niet?
Haha denk je echt dat je het roken langzaamaan vergeet als je rustig aan mindert? Het wordt juist een grotere obsessie en elke van die paar sigaretjes die je op een dag rookt worden alleen nog maar waardevoller voor je. Je gaat jezelf gewoon kwellen door steeds grotere pauzes te nemen tussen de tijden waar je jezelf even die kwelling ontneemt. Je bent gewoon bang om in één keer te stoppen en wil je lieve vriendje zo lang mogelijk bij je houden.

Roken is geen 'gewoonte' die je af moet leren. En als je denkt dat je verslaafd bent aan roken in plaats van nicotine moet je is nicotinevrije sigaretten van Davidoff proberen en je zult merken dat er geen fuck aan is..

Wees juist blij dat je eindelijk gaat stoppen en stop NU met roken. Het belangrijkste is dat je het niet moet zien als iets dat je opgeeft maar juist als iets waardoor je van alles terugkrijgt (zoals normaal functionerende longen..)

En ik heb zelf niet geminderd maar ik besefte natuurlijk wel dat het iets was wat niet goed voor me was
Oud 23-11-2008, 08:17
blablatje
blablatje is offline
Langzaam minderen heeft inderdaad geen zin. Maar als je veel rookt en je kunt het nog niet aan om te stoppen is het prima om het eerst te halveren zoals ts doet. 30 per dag of 15 per dag is toch het verschil tussen doodgaan aan longkanker als je 40 bent of als je 60 bent. Maar de volgende stap is niet nóg een keer halveren en daarmee doorgaan tot je op 1 per dag zit, want die ene sigaret per dag is het moeilijkst om op te geven en als je niet helemaal gestopt bent is het erg makkelijk om weer meer te gaan roken. De volgende stap is gewoon stoppen. Als je denkt dat je dat niet in je eentje kunt, kun je zelfhulpboeken proberen (cliché, maar "stoppen met roken" van Allen Carr schijnt goed te helpen), met iemand afspreken om samen te stoppen (idealiter een partner of huisgenoot) of de huisarts vragen je door te verwijzen naar de stoppen-met-roken-poli.

Succes ermee, "Bubbeldoosje"!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 13:07
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Dégoûtant is geen Nederlands woord geloof ik, engeltje?
nuttige bijdrage aan de thread!

de·gou·tant [deɡut<u>ɑ̃</u>] (bijvoeglijk naamwoord; vergrotende trap: degoutanter, overtreffende trap: meest degoutant)
1 weerzinwekkend, walgelijk ▲ betekenisverwante termensynoniem(en): weerzinwekkend
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 13:13
blauw engeltje
Citaat:
Haha denk je echt dat je het roken langzaamaan vergeet als je rustig aan mindert?
zeg ik toch niet? maar ik zeg wél dat sommigen het op die manier wel zullen kunnen.

Citaat:
Het wordt juist een grotere obsessie en elke van die paar sigaretjes die je op een dag rookt worden alleen nog maar waardevoller voor je.
bij mij was dat dus niét zo, dus wat jij beschrijft is écht geen wetmatigheid, misschien gewoon een indicatie voor de psychische afhankelijkheid die jij aangekweekt hebt.

Citaat:
Je bent gewoon bang om in één keer te stoppen en wil je lieve vriendje zo lang mogelijk bij je houden.
my god, ben ik even blij dat ik mijn sigaretten nooit als "mijn lieve vriendjes" beschouwd heb - zegt wel iets over waarom jij het blijkbaar zo verschrikkelijk moeilijk vond/vind om te stoppen.

*zucht*
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 13:17
blauw engeltje
Citaat:
Langzaam minderen heeft inderdaad geen zin.

...

niet nóg een keer halveren en daarmee doorgaan tot je op 1 per dag zit, want die ene sigaret per dag is het moeilijkst om op te geven

...
dat lijkt me ook te verschillen van persoon tot persoon hoor

jullie doen precies allemaal of stoppen met roken per definitie voor iedereen moeilijk moet zijn, en dat iedereen het op dezelfde manier moét doen want dat het anders niet zal lukken

oké, 't is bewezen dat instant cold turkey en dan gewoon karakter hebben niet opnieuw te beginnen uiteindelijk het beste resultaat geeft, maar dat betekent nog niet dat er geen andere manieren bestààn die óók kunnen werken
hangt gewoon van de persoon af
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 15:17
Hulk
Hulk is offline
Ja dat spreekt voor zich. Tuurlijk wordt de vloer een keer schoon als je nu met een tandenborstel begint te schrobben. Maar met een fatsoenlijke schrobber gaat het wel ff 10x makkelijker en sneller...
Oud 23-11-2008, 18:55
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Haha denk je echt dat je het roken langzaamaan vergeet als je rustig aan mindert? Het wordt juist een grotere obsessie en elke van die paar sigaretjes die je op een dag rookt worden alleen nog maar waardevoller voor je. Je gaat jezelf gewoon kwellen door steeds grotere pauzes te nemen tussen de tijden waar je jezelf even die kwelling ontneemt. Je bent gewoon bang om in één keer te stoppen en wil je lieve vriendje zo lang mogelijk bij je houden.

Roken is geen 'gewoonte' die je af moet leren. En als je denkt dat je verslaafd bent aan roken in plaats van nicotine moet je is nicotinevrije sigaretten van Davidoff proberen en je zult merken dat er geen fuck aan is..

Wees juist blij dat je eindelijk gaat stoppen en stop NU met roken. Het belangrijkste is dat je het niet moet zien als iets dat je opgeeft maar juist als iets waardoor je van alles terugkrijgt (zoals normaal functionerende longen..)

En ik heb zelf niet geminderd maar ik besefte natuurlijk wel dat het iets was wat niet goed voor me was
Off: Welk type/kleurtje is dat van Davidoff? Ben wel benieuwd
Oud 25-11-2008, 00:08
Hulk
Hulk is offline
Volgens mij heten die Davidoff white.. Er zat in ieder geval een wit ringetje om het filter heen.

Regels voor berichten