Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2009, 22:37
Verwijderd
Ik heb trouwens bij de meeste spelletjes een vaste tactiek die ik eigenlijk altijd speel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2009, 01:18
geen punt :|
geen punt :| is offline
Saboteur (999 games) speel ik trouwens ook best vaak. Kent iemand dat? Echt een te gek spel
En Take 5 ook; grappig spel, vooral online met z'n tienen xD
Oud 11-04-2009, 07:34
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Saboteur (999 games) speel ik trouwens ook best vaak. Kent iemand dat? Echt een te gek spel
En Take 5 ook; grappig spel, vooral online met z'n tienen xD
Ohja, Saboteur

My Dwarves Fly is trouwens ook geniaal en als je met genoeg mensen bent Weerwolven
Oud 11-04-2009, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Ohja, Saboteur

My Dwarves Fly is trouwens ook geniaal en als je met genoeg mensen bent Weerwolven
Minimaal acht

acht tot achttien spelers staat er bij mij.

Eigenlijk ben je bijna nooit in van die groepen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 09:18
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Minimaal acht

acht tot achttien spelers staat er bij mij.

Eigenlijk ben je bijna nooit in van die groepen
Op zaaterdagavond met scoutingleiding gaat dat vaak prima
Oud 11-04-2009, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Mijn favoriete spel is overigens Stratego. Het enige probleem is dat ik niemand heb om tegen te spelen, ik heb het ook op de computer, maar ik win altijd. De computer is of te dom of te arrogant.

O en vroeger had ik ook een of ander spel dat je een museum moest beveiligen, dat vond ik ook grappig.
Stratego op de computer vind ik idd ook leuk, maar zelfs als ik 'm op 'hard' zet is hij nog enorm doorzichtig Maar dat maakt 't misschien wel leuk

Oeh, en weerwolven met een grote groep is echt leuk
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Stratego op de computer vind ik idd ook leuk, maar zelfs als ik 'm op 'hard' zet is hij nog enorm doorzichtig Maar dat maakt 't misschien wel leuk
O dan heb jij een andere, bij mij was het niveau gelijk aan de verschillende stukken.
Op generaal of maarschalk ging de computer regelmatig mijn kamp in met hun generaal en sloeg dan wat in het rond, opzich vond ik het niet erg dat ik een aantal kapiteinen enzo kwijt raakte, uiteindelijk was hij z'n generaal kwijt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 20:44
Verwijderd
Ik heb een kaft vol zelfgemaakte spelletjes van vroeger en ik vind die nog best wel leuk . De eerste drie spelletjes heetten Hotseflots 1, 2 en 3 . Eentje heb ik in de loop der jaren wat beter uitgewerkt en speel ik ook af en toe met de vrienden die het ook best wel tof vinden, ondanks het verstand-op-nul-gehalte van het spel. 't Is meer een stressy spelletje. Misschien ga ik het na mijn studies proberen uitgeven, maar dan ga ik mijn cursussen auteursrecht eerst nog eens bovenhalen .
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Op zaaterdagavond met scoutingleiding gaat dat vaak prima
op scouting speelden wij soms het "Beter Best Bier"-spel. niet hét bierspel, maar een soort handelspel. was zeer vermakelijk, al weet ik alle regels niet meer

lalalala google is je vriend: http://www.logistiek.nl/archief/id26...pelletjes.html en http://en.wikipedia.org/wiki/Beer_distribution_game
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 21:56
Verwijderd
Ik speel één tot twee keer per week wel een potje Trivial Pursuit. Ik heb zelf een nieuwe set gekocht, maar heb de vragen uit de versie van 1986 maar genomen omdat die veel serieuzer en beter zijn. De vragen uit 2006 gaan over achterlijke dingen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 13:00
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Citaat:
Ik speel één tot twee keer per week wel een potje Trivial Pursuit. Ik heb zelf een nieuwe set gekocht, maar heb de vragen uit de versie van 1986 maar genomen omdat die veel serieuzer en beter zijn. De vragen uit 2006 gaan over achterlijke dingen.
Je moet voor de gein eens met de kindervragen spelen, die zijn af en toe best moeilijk! Heel grappig als kleine kinderen een vraag meteen weten en volwassenen echt zitten van: Ehhhhm?
Oud 12-04-2009, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Niet helemaal, redelijkerwijs is er een methode waarbij je vaker wint dan anders. Uiteraard heb je natuurlijk kans dat de dobbelstenen niet meewerken, maar als je dat uitmiddelt, is het winnen toch vrij eenvoudig.
Dat klopt, maar dat is maar één methode en die kinderlijk eenvoudig vast te stellen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt, maar dat is maar één methode en die kinderlijk eenvoudig vast te stellen.
LL: Nou hij werkt anders altijd
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 16:22
Verwijderd
Citaat:
LL: Nou hij werkt anders altijd
Ja, maar dat is alleen maar omdat de meeste mensen mongolen zijn die de juiste strategie niet kunnen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 12:41
Verwijderd
Ik heb een keer Stratego gedaan met Lucky, en op een gegeven moment had ik hem hard geownd. (omdat hij me te dom inschatte )
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 13:13
Verwijderd
Ik deed een heel cool spel en weet nu hoe het heet: triominos, kreeg ik na zes spelletjes nog niet genoeg van.

Is met driehoekjes met 3 cijfers aan elkaar leggen maar het gaat vooral om speciale vormen leggen (bruggen bouwen en gaten opvullen)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 15:23
Neko*
Neko* is offline
Triominos is inderdaad erg leuk!
Oud 13-04-2009, 20:21
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Halli Galli is fantastisch, maar niemand wil het spelen omdat ze het te frustrerend vinden. Set vind ik echt verschrikkelijk, wiskunde in vrije tijd

de kleine 999games vind ik meestal wel leuk zoals bonanza.

koehandel is een spel waarbij je vee moet handelen. Ik vond het leuk want ik had gewonnen, het is met strategie, een beetje bluffen en psychologisch inzicht enzo, en geluk.

wha, als ik volgend jaar hopelijk bij een studentenvereniging zit ga ik proberen een spelletjesclub ofzo op te richten, of spelletjesavonden.
Oud 13-04-2009, 23:50
Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb vanochtend gewonnen met Mah Jong, met een score van 336 ofzo. \0/
Reageren

Regels voor berichten