Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat van sociale klassen was slechts een voorbeeld. Maar je kunt je enigzins voorstellen dat een vader uit de grachtengordel er niet blij mee zal zijn als zn dochter met een Nigeriaan uit de Bijlmer aanpapt. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar wat Kenji zegt. @ T_ID: westerse indoctrinatie is beter? Neuk er maar op los en kijk maar hoever je komt? Of welke waarde hebben wij waar we zo trots op mogen zijn?
Laatst gewijzigd op 30-08-2009 om 12:35. |
![]() |
|
Zijn wij niet allemaal geïndoctrineerd dat het beter is uit liefde te trouwens, dan uit machts overweging? Wat is het nut van een huwelijk met een lieve sloeber? Ik kan me best voorstellen dat als liefde niet de belangrijkste overweging is voor een huwelijk, het er ook niet op kan stuklopen. (Dan gaat het natuurlijk wel om een huwelijk waar de partijen mee instemmen). Ik kan me juist heel goed voorstellen dat mensen trouwen om een ander doel te verwezenlijken, bijv. de ouwe gewoonte om prinsen en prinsessen te mengen om zo oorlogen te voorkomen. Die redenen zijn tegenwoordig natuurlijk minder aanwezig.
Toch kan het wel bestaan. Ik heb ooit iemand ontmoet die had met een man een kind uit een ONS. Ze zijn toen getrouwd om/voor het kind en hebben duidelijke afspraken gemaakt. Ze hebben ieder hun eigen dingen gehouden en dat gaat verder prima.
||
Citaat:
Cultuurrelativisme gebruiken als laatste redmiddel wanneer archaïsche opvattingen tegen de muur zijn gezet vind ik zo onsportief.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
http://psychservices.psychiatryonlin...ull/50/12/1643
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laten we eens andersom redeneren richting het religieuze model: Hoeveel diersoorten ken jij elkaar voor het eerst tegenkomen, zichzelf aan elkaar ketenen, en door soortgenoten vermoord worden als het vrouwtje het waagt ongelukkig te zijn?
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
raar dat je zo blijft hameren op de natuurlijke manier. als we het hebben over de natuurlijke manier en vergelijkingen trekken met het dierenrijk dan ga je compleet nat, kenji.
'natuurlijk' is een mannetje en een vrouwtje die elkaar door genetische hints aantrekkelijk vinden en dan met elkaar in zee gaan. bij mensen blijft het mannetje toevallig zorgen voor het nageslacht maar dat hoeft verder niet natuurlijk, hij kan ook naar de volgende. volgens mij komt het niet voor dat papa stokstaart zijn dochter dwingt te paren met eenofandere lul wiens vader toevallig businesspartner in stokstaart onroerend goed is. genetisch niet verantwoord en zo.
||
Citaat:
En wil jij niet met iemand trouwen op je verliefd bent? Van wie je vreselijk veel houdt? Of wil je liever met iemand trouwen die je niet kent? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een gearrangeerd huwelijk is niets voor mij, maar ik vind samenwonen wel bull shit. Dus als ik ga samenwonen doe ik dat als een getrouwd man. En daarin verschil ik misschien wel van jou. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() En daarin verschillen wij van mening ja, want ik zou het eerst ff uitproberen ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als getrouwde (niet uitgehuwelijkte) vrouw ben ik heel gelukkig met mijn man
![]() Ik kan me niet voorstellen dat ik uitgehuwelijkt zou worden ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
lijkt me dat je nog ongelukkiger bent als je WILT scheiden maar dat niet durft...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ook lekker voor de kinderen trouwens, ouders die elkaar niet meer mogen, elkaar de hut uit vechten, maar niet uit elkaar gaan. Google maar eens wat een huis met constante ruzie voor impact heeft op de geestelijke gezondheid. ![]()
||
Citaat:
nou ja sommige mensen worden ook gelukkig van angst, i guess.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||