Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
gevecht goed - kwaad kwaad = stoute meneer, die de bron van krachten van de mannelijke goeierikken heeft bedoezeld met kwaad goed = een boerenjongen, vroeger schaapsherder. hij is de herrezen draak, dat is een persoon die vroeger zijn volk uitmoordde, maar het kwaad gaat verslaan. spannend boek!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en mannen denken ook over vrouwen als te manipuleen wezens en niet te begrijpen wezens, zoals de dorpsraad in boek 5 al zegt (tegen perrin)
||
Citaat:
![]() Ik zie vrouwen vaak enkel als brengers van chaos...... on-manipuleerbaar en ook onbegrijpelijk.......
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik ben een andere soort man, ik ben misschien wel een figuur zoals die mensjes uit The Tribe ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
SF op zich vind ik niet echt boeiend, maar sommige 'oudere' schrijvers als Tolstoj en vooral Belaev (schrijf je't zo? ik lees't meestal in het russisch, geen idee hoe je 't in het nederlands schrijft
![]() ![]() Heb me nu al heel vaak voorgenomen om eens Jules Verne te lezen, maar ik kom er maar niet aan toe :/ |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zelf, soms tot mijn eigen verbazing, een groot fan van science fiction. Vroeger werd ik alleen al misselijk bij het horen van de naam Star Wars, maar ik ben daar nu flink overheen gekomen.
Dit kwam voornamelijk door de Dune-boeken van Frank Herbert, een literair meesterwerk wat voor mij zijn weerga niet kent. Herbert is nu nog steeds mijn meest favoriete science fiction schrijver. Daarnaast heb ik ook genoten van The Foundation-series van Asimov en ook van veel van zijn andere (voornamelijk korte) verhalen. Heel erg gelukkig was ik met de Hitch Hiker's Guide To The Galaxy trilogie (die overigens vijf delen telt) van Douglas Adams. Een geweldige combinatie van science fiction en humor. Andere science fiction schrijvers die ik graag lees zijn Heinlein, Vance, Brown, Clarke en nog een handvol anderen. LUH-3417 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Duin ga ik nog wel es lezen, dat hoort gewoon ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Moet je zeker doen. Dune is ook als science fiction/fantasy gezien. Het mooie aan die serie is dat er bijna geen overdreven technische machines of uitwijdingen in voor komen, maar dat het nog steeds voornamelijk over mensen, hun dromen, hun vermogens en hun gevoelens gaat.
LUH-3417 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De File Issun | 6 | 19-12-2009 09:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |