Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2002, 14:29
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Das nou economie he
Maar waar gaan die boeken over? FF kort uitgelegd graag
ja, maar 40 euro voor een raar boekje?!

Beetje overdreven, vinnik....

ik weet zelf niet eens precies waar ze over gaan, vraag het me over een maand nog een keer, dan kan ik het wel vertellen

Vraag het anders maar aan scimmia, die weet er veel meer van dan ik
Oud 11-08-2002, 15:05
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Das nou economie he
Maar waar gaan die boeken over? FF kort uitgelegd graag
superkort:
gevecht goed - kwaad
kwaad = stoute meneer, die de bron van krachten van de mannelijke goeierikken heeft bedoezeld met kwaad
goed = een boerenjongen, vroeger schaapsherder. hij is de herrezen draak, dat is een persoon die vroeger zijn volk uitmoordde, maar het kwaad gaat verslaan.

spannend boek!
Oud 11-08-2002, 15:05
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
scimmia schreef:

Okee, het is een super lange serie, ik zal boek 1 even kort beschijrven ;
Boek 1, Het oog van de wereld (The eye of the world)

Op het einde van de Eeuw der Legenden leverde Lews, "de Draak", de Wereld over aan Ba'alzamon, rechterhand van Shai'tan, "de Duistere", maar werd verslagen. Een mystiek Patroon dat het Lot weeft, vormt vierduizend jaar later het Weefsel der Eeuwen, om de herrijzenis van de Duistere te voorkomen. Centraal staan drie jongens en twee meisjes uit een dorp, die in zich die ontluikende krachten bezitten die het Patroon nodig heeft. Tegen wil en dank worden de jongeren gedreven naar een mystieke bron, het Oog van de Wereld, waarbij ze veel fantastische, bovennatuurlijke en vaak griezelige avonturen beleven. Zij ontwikkelen hun mystieke talenten, maar weten zelf niet of zij opgeëist worden door goede of boze krachten. Goed overwint, maar niet definitief (boek 1 van "Het rad des tijds", een serie die inmiddels tot zeven delen is uitgegroeid).

Dude, dit is een superboek! Lees het, het is echt de moeite waard
Oud 12-08-2002, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Alexander schreef:

Wel, ik bedoelde eigenlijk meer dingen als: 'Mannen denken met hun borsthaar' en 'Alle mannen roddelen', etc. Vooral Nynaeve heeft daar een handje van, terwijl ze zelf, eh... ietwat hypocriet is. Maar goed, zo erg is het nou ook weer niet, maar zo hier en daar is het wel vervelend om als een primitieve holbewoner beschreven te worden...
Hahaha, alsof de mannen niet de hele tijd zitten van 'vrouwen hebben er een handje van om zo en zo te doen' of 'echt weer zo'n vrouwen streek' of zo
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 09:31
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Alexander schreef:

Wel, ik bedoelde eigenlijk meer dingen als: 'Mannen denken met hun borsthaar' en 'Alle mannen roddelen', etc. Vooral Nynaeve heeft daar een handje van, terwijl ze zelf, eh... ietwat hypocriet is. Maar goed, zo erg is het nou ook weer niet, maar zo hier en daar is het wel vervelend om als een primitieve holbewoner beschreven te worden...
Nynaeve is mijn favo persoon, juist daarom
en mannen denken ook over vrouwen als te manipuleen wezens en niet te begrijpen wezens, zoals de dorpsraad in boek 5 al zegt (tegen perrin)
Oud 13-08-2002, 09:47
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
scimmia schreef:

Nynaeve is mijn favo persoon, juist daarom
en mannen denken ook over vrouwen als te manipuleen wezens en niet te begrijpen wezens, zoals de dorpsraad in boek 5 al zegt (tegen perrin)
that doesn't go for all of us, ya know

Ik zie vrouwen vaak enkel als brengers van chaos...... on-manipuleerbaar en ook onbegrijpelijk.......
Oud 13-08-2002, 09:56
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:

that doesn't go for all of us, ya know

Ik zie vrouwen vaak enkel als brengers van chaos...... on-manipuleerbaar en ook onbegrijpelijk.......
I know, mar voor het algemene deel geldt het wel

En daar zijn we trots op
Oud 13-08-2002, 11:22
Anne
Anne is offline
Nee, ik hou niet van SF. Lord of the Rings is toch geen SF? (duh)
Oud 15-08-2002, 09:48
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
scimmia schreef:

I know, mar voor het algemene deel geldt het wel

En daar zijn we trots op
ow, dan ben ik er eentje waar je niet trots op kan zijn

Ik ben een andere soort man, ik ben misschien wel een figuur zoals die mensjes uit The Tribe
Oud 15-08-2002, 13:46
Verwijderd
SF op zich vind ik niet echt boeiend, maar sommige 'oudere' schrijvers als Tolstoj en vooral Belaev (schrijf je't zo? ik lees't meestal in het russisch, geen idee hoe je 't in het nederlands schrijft ) schrijven wel ontzettend boeiend over dingen die toen SF waren.. En dan heb ik het niet echt over dingen als ruimteverkeer maar over apparaten waar je gedachten mee kan manipuleren, steden onder water, nieuw-ontdekte levensvormen onder de oceaam die de wereld overnemen ed

Heb me nu al heel vaak voorgenomen om eens Jules Verne te lezen, maar ik kom er maar niet aan toe :/
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 18:55
Verwijderd
Ik ben zelf, soms tot mijn eigen verbazing, een groot fan van science fiction. Vroeger werd ik alleen al misselijk bij het horen van de naam Star Wars, maar ik ben daar nu flink overheen gekomen.

Dit kwam voornamelijk door de Dune-boeken van Frank Herbert, een literair meesterwerk wat voor mij zijn weerga niet kent. Herbert is nu nog steeds mijn meest favoriete science fiction schrijver.

Daarnaast heb ik ook genoten van The Foundation-series van Asimov en ook van veel van zijn andere (voornamelijk korte) verhalen. Heel erg gelukkig was ik met de Hitch Hiker's Guide To The Galaxy trilogie (die overigens vijf delen telt) van Douglas Adams. Een geweldige combinatie van science fiction en humor.

Andere science fiction schrijvers die ik graag lees zijn Heinlein, Vance, Brown, Clarke en nog een handvol anderen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ik ben zelf, soms tot mijn eigen verbazing, een groot fan van science fiction. Vroeger werd ik alleen al misselijk bij het horen van de naam Star Wars, maar ik ben daar nu flink overheen gekomen.

Dit kwam voornamelijk door de Dune-boeken van Frank Herbert, een literair meesterwerk wat voor mij zijn weerga niet kent. Herbert is nu nog steeds mijn meest favoriete science fiction schrijver.

Daarnaast heb ik ook genoten van The Foundation-series van Asimov en ook van veel van zijn andere (voornamelijk korte) verhalen. Heel erg gelukkig was ik met de Hitch Hiker's Guide To The Galaxy trilogie (die overigens vijf delen telt) van Douglas Adams. Een geweldige combinatie van science fiction en humor.

Andere science fiction schrijvers die ik graag lees zijn Heinlein, Vance, Brown, Clarke en nog een handvol anderen.

LUH-3417
Dat las mijn papa altijd Ik hou meer van fantasy, ik heb het niet zo op ruimteschepen en planeten... boeit niet zo.

Duin ga ik nog wel es lezen, dat hoort gewoon
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 19:31
Verwijderd
Moet je zeker doen. Dune is ook als science fiction/fantasy gezien. Het mooie aan die serie is dat er bijna geen overdreven technische machines of uitwijdingen in voor komen, maar dat het nog steeds voornamelijk over mensen, hun dromen, hun vermogens en hun gevoelens gaat.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten