Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2009, 19:08
Verwijderd
Ik vind het ook jammer dat er nog steeds zoveel geloof in de Westerse wereld is en de hypocrisie dat het met zich teweeg brengt. Een christelijke ambtenaar mag wel een homopaar weigeren te trouwen en de ceremonie aan een collega overdragen die er geen problemen mee heeft maar als ik een winkelier ben en ik zet een bordje 'negers en joden niet gewenscht' dan zou ik mijn zaak moeten sluiten. Beide is fout maar als je gelovig bent heb je een soort van beschermde status in Nederland.
Advertentie
Oud 25-11-2009, 19:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ohja, gemiddeld, niet meestvoorkomend. Maar dan nog; het percentage zwarte-kousenchristenen is relatief erg klein. Waardoor het gemiddelde meer naar mijn beschrijving neigt dan naar zwarte-kousen.
Het gemiddelde van de Christelijke kerk tegenwoordig is toch wel de Protestantse Kerk Nederland of de Hervormde Kerk. En die gaan meestal netjes een of twee keer naar de kerk op zondag, zonder hoedje en de vrouwen meestal nog niet eens in rok.
Oud 25-11-2009, 19:12
Rivka
Rivka is offline
Jij bent dus gristelijk Miek?
Oud 25-11-2009, 19:13
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Het gemiddelde van de Christelijke kerk tegenwoordig is toch wel de Protestantse Kerk Nederland of de Hervormde Kerk. En die gaan meestal netjes een of twee keer naar de kerk op zondag, zonder hoedje en de vrouwen meestal nog niet eens in rok.
Nah, er zijn - zeker in het zuiden - heel veel mensen die zich christen noemen en ook wel ooit gedoopt zijn en communie gedaan hebben (al dan niet voor de cadeautjes, ik wist niet dat je die kreeg ), maar verder er niks mee doen. Hoewel PKN ook wel heel groot is, geloof ik ja.

Edit:
Religie: (lees verder):
29% rooms-katholiek,
9% hervormd,
6% PKN,
4% gereformeerd,
4% moslim,
42% geen gezindte

Ik dacht dat alle hervormde gemeentes in PKN opgegaan waren. Maargoed, de zwarte-kousen zitten bij de gereformeerden in en zijn dan ook nog maar een klein deel van die 4%. Het gaat in totaal dus misschien om één procent (hooguit, lijkt me nog veel) van alle christenen.
Oud 25-11-2009, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Als Hij er zo anders over dacht had hij ze niet geschapen. Je wordt geboren als wie je bent met een reden.
Kennelijk is YHWH van mening dat hij ze niet geschapen heeft en dat ze dingen doen die hij niet zo leuk vindt!

Lev 20:13

Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
Oud 25-11-2009, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Oei, dat mag ook niet! In de bijbel staat dat vrouwen tijdens het bidden een hoofddoek moeten dragen.
Oud 25-11-2009, 19:15
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nah, er zijn - zeker in het zuiden - heel veel mensen die zich christen noemen en ook wel ooit gedoopt zijn en communie gedaan hebben (al dan niet voor de cadeautjes, ik wist niet dat je die kreeg ), maar verder er niks mee doen. Hoewel PKN ook wel heel groot is, geloof ik ja.
Communie en christen zijn, ik lach me ziek . Hmm, bij ons heet zoiets Avondmaal.

Citaat:
Rivka* schreef:
Jij bent dus gristelijk Miek?
Jups! Ga je me nu vermoorden?

Spoiler
Oud 25-11-2009, 19:15
Verwijderd
Is dat niet een redelijk bewijs dat God een moordenaar is? hij brengt mensen op de wereld, en zegt tegen anderen dat ze die mensen moeten vermoorden.
Oud 25-11-2009, 19:16
Verwijderd
handig, die snelquote
Oud 25-11-2009, 19:17
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Oei, dat mag ook niet! In de bijbel staat dat vrouwen tijdens het bidden een hoofddoek moeten dragen.
:')
Citaat:
Communie en christen zijn, ik lach me ziek . Hmm, bij ons heet zoiets Avondmaal.
Mja, katholiek eh.
Oud 25-11-2009, 19:18
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee, een sluier, of bedekt hoofd. Een sluier heeft inderdaad wat van een hoofddoek weg, maar is nog duidelijk niet hetzelfde.
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Is dat niet een redelijk bewijs dat God een moordenaar is? hij brengt mensen op de wereld, en zegt tegen anderen dat ze die mensen moeten vermoorden.
Maar hij heeft ons ook zelf leven gegeven. Ben je een dief als je iets van jezelf steelt? /kromme vergelijking
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mja, katholiek eh.
Jups.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar hij heeft ons ook zelf leven gegeven. Ben je een dief als je iets van jezelf steelt? /kromme vergelijking
Maar je steelt dan toch het leven van iemand?
Oud 25-11-2009, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Nee, een sluier, of bedekt hoofd. Een sluier heeft inderdaad wat van een hoofddoek weg, maar is nog duidelijk niet hetzelfde.
Je moet je haar bedekken.

1 Kor 11

7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.) 10 Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. 11 Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. 12 Want zoals de vrouw uit de man is voortgekomen, zo bestaat de man door de vrouw – en alles is ontstaan uit God. 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen.

Het gaat om het haar (dat lang moet zijn), dat je moet bedekken. Daar heb je dus een hoofddoek (of pruik) voor nodig.
Oud 25-11-2009, 19:21
Rivka
Rivka is offline
Nou het is wel slecht om zelfmoord te plegen en andere mensen mag je niet doden. De stenigingsprocedure en alles is al zo oud en joden vinden het nu haast barbaars.
Oud 25-11-2009, 19:22
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Maar je steelt dan toch het leven van iemand?
Mja het is maar de vraag in hoeverre het echt ons leven is, als er een god bestaat, denk ik.
Oud 25-11-2009, 19:23
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
(...)
Het gaat om het haar (dat lang moet zijn), dat je moet bedekken. Daar heb je dus een hoofddoek (of pruik) voor nodig.
Mannen moeten hun hoofd wel bedekken, met een keppel. En alleen de getrouwde vrouwen moeten hun haar bedekken, maar dat doen lang niet allemaal.
Oud 25-11-2009, 19:24
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:

1 Kor 11

citaat

"Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen." Het haar ís de hoofdbedekking.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

1 Kor 11

7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.) 10 Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. 11 Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. 12 Want zoals de vrouw uit de man is voortgekomen, zo bestaat de man door de vrouw – en alles is ontstaan uit God. 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen.

Ja, maar staat er dat met het hele haar moet bedekken?
Verwijderd
Citaat:
Mannen moeten hun hoofd wel bedekken, met een keppel. En alleen de getrouwde vrouwen moeten hun haar bedekken, maar dat doen lang niet allemaal.
Dit is het NT, niet van toepassing op joden.
Oud 25-11-2009, 19:25
Verwijderd
Citaat:
"Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen." Het haar ís de hoofdbedekking.
eh nee
Citaat:
Ja, maar staat er dat met het hele haar moet bedekken?
M.i. wel! (het gaat immers om het haar)
Oud 25-11-2009, 19:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

M.i. wel! (het gaat immers om het haar)
Ja, het haar ja. Maar wordt daar ál het haar mee bedoeld? Dat lijkt me sterk.
Verwijderd
http://casper.frontier.nl/

Dit is een leuke site, je kan alle vliegtuigen volgen die op dit moment over Nederland vliegen. Soms kan je ook zien waar ze heengaan of vandaan komen.
Hanneke
Hanneke is offline
De jongerenbijbel zegt over dit stuk trouwens:
"Christenen zijn het er niet over eens of Paulus' voorschriften over haardracht en hoofdbedekking als een voor altijd geldend goddelijk gebod opgevat moeten worden. Wat je ook vindt, het is in elk geval goed je af te blijven vragen: leef ik, ook wat mijn uiterlijk betreft, tot eer van God? Klopt de buitenkant met de binnenkant?"
Oud 25-11-2009, 19:28
Verwijderd
Citaat:
De jongerenbijbel zegt over dit stuk trouwens:
"Christenen zijn het er niet over eens of Paulus' voorschriften over haardracht en hoofdbedekking als een voor altijd geldend goddelijk gebod opgevat moeten worden. Wat je ook vindt, het is in elk geval goed je af te blijven vragen: leef ik, ook wat mijn uiterlijk betreft, tot eer van God? Klopt de buitenkant met de binnenkant?"
En wat zegt de jongerenbijbel over het gebod homo's te doden?
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
En wat zegt de jongerenbijbel over het gebod homo's te doden?
Waar staat 't precies, leviticus ergens?
Verwijderd
Citaat:
Waar staat 't precies, leviticus ergens?
Lev 20:13

Ik geloof ook ergens in Exodus, maar dat weet ik niet zeker.
Oud 25-11-2009, 19:31
Hanneke
Hanneke is offline
"Aan de slag - seksualiteit
20:10-21
De voorschriften die de HEER gaf over seksualiteit zorgden ervoor dat de waarde van het huwelijk en het gezin beschermd werd. Seks buiten het huwelijk kan problemen opleveren, ook voor de gezondheid (geslachtsziekten). Hoe ga jij om met seksualiteit? In deze tijd wordt het snel 'preuts' gevonden als je daarin duidelijke grenzen stelt. Vraag God je te helpen er goed mee om te gaan. Lees ook de themapagina bij het boek Hooglied.
"
Oud 25-11-2009, 19:33
Verwijderd
Hoe ga jij om met seksualiteit? Homo's afmaken natuurlijk!
Oud 25-11-2009, 19:33
Batave
Batave is offline
Citaat:
"Aan de slag - seksualiteit
20:10-21
De voorschriften die de HEER gaf over seksualiteit zorgden ervoor dat de waarde van het huwelijk en het gezin beschermd werd. Seks buiten het huwelijk kan problemen opleveren, ook voor de gezondheid (geslachtsziekten). Hoe ga jij om met seksualiteit? In deze tijd wordt het snel 'preuts' gevonden als je daarin duidelijke grenzen stelt. Vraag God je te helpen er goed mee om te gaan. Lees ook de themapagina bij het boek Hooglied.
"
Oud 25-11-2009, 19:34
Hanneke
Hanneke is offline
Niet doen of je het niet begrijpt!

Nee, maar je moet heel veel van de wetten, voornamelijk in het OT, in perspectief kunnen plaatsen in die tijd. Beetje relativeren enzo. Daarover zeiken is gewoon makkelijk kritiek leveren, zonder zelf erover na te denken.
Oud 25-11-2009, 19:36
Verwijderd
Citaat:
http://casper.frontier.nl/

Dit is een leuke site, je kan alle vliegtuigen volgen die op dit moment over Nederland vliegen. Soms kan je ook zien waar ze heengaan of vandaan komen.
Oud 25-11-2009, 19:37
Batave
Batave is offline
Oh, dat is wel vet
Oud 25-11-2009, 19:43
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dit is het NT, niet van toepassing op joden.
Ik ben een jood en joden doen dit. Het pruiken en keppelgedeelte tenminste.
Oud 25-11-2009, 19:55
Rivka
Rivka is offline
Is iedereen 'm nu gepeerd?
Oud 25-11-2009, 19:57
Batave
Batave is offline
Ik ga nu frans leren anders kom ik nooit op de universiteit.
Oud 25-11-2009, 19:58
Verwijderd
Zo, dat was een uitstekende maaltijd.
Oud 25-11-2009, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Ik ga nu frans leren anders kom ik nooit op de universiteit.
Wat wil je gaan studeren?
Oud 25-11-2009, 20:06
Rivka
Rivka is offline
OT: Ik wil later denk ik graag schrijftherapeute worden. Dat mensen verhalen schrijven over hun gevoelens en gedachten en dat ik ze dan help met therapie
Oud 25-11-2009, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een jood en joden doen dit. Het pruiken en keppelgedeelte tenminste.
Het jodendom en christendom lijken natuurlijk erg veel op elkaar, maar deze specifieke tekst is niet van toepassing op joden omdat joden het NT niet erkennen.
Oud 25-11-2009, 20:08
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Het jodendom en christendom lijken natuurlijk erg veel op elkaar, maar deze specifieke tekst is niet van toepassing op joden omdat joden het NT niet erkennen.
Klopt.
Oud 25-11-2009, 20:10
Verwijderd
Citaat:
OT: Ik wil later denk ik graag schrijftherapeute worden. Dat mensen verhalen schrijven over hun gevoelens en gedachten en dat ik ze dan help met therapie
Als je maar geen psychologie gaat studeren!
Oud 25-11-2009, 20:10
Verwijderd
Jeetje het lijkt hier wel [REL]
Oud 25-11-2009, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Is iedereen 'm nu gepeerd?
Ik ben er nog.
Verwijderd
Citaat:
Ik ken trouwens iemand wiens IQ aan dat van jou gewaagd is en die gebruikt psychologie op een dusdanige manier dat ik er echt zwaar van onder de indruk ben.
Verwijderd
Wachtrij: 5GB

Barabas <3 ftp
Oud 25-11-2009, 20:12
Verwijderd
600kb/sec, bij liedjes, prr
Oud 25-11-2009, 20:12
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Nee, ik weet niet precies wat je er voor nodig hebt. Maar als je er psychologie voor moet studeren, ok dan, want het is nogal een droombaan voor mij.
Oud 25-11-2009, 20:13
Rivka
Rivka is offline
Hooh schrijven en helpen gecombineerd

Regels voor berichten