Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Edit: Religie: (lees verder): 29% rooms-katholiek, 9% hervormd, 6% PKN, 4% gereformeerd, 4% moslim, 42% geen gezindte Ik dacht dat alle hervormde gemeentes in PKN opgegaan waren. Maargoed, de zwarte-kousen zitten bij de gereformeerden in en zijn dan ook nog maar een klein deel van die 4%. Het gaat in totaal dus misschien om één procent (hooguit, lijkt me nog veel) van alle christenen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lev 20:13 Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Spoiler
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 Kor 11 7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.) 10 Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. 11 Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. 12 Want zoals de vrouw uit de man is voortgekomen, zo bestaat de man door de vrouw – en alles is ontstaan uit God. 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen. Het gaat om het haar (dat lang moet zijn), dat je moet bedekken. Daar heb je dus een hoofddoek (of pruik) voor nodig. |
![]() |
|
Nou het is wel slecht om zelfmoord te plegen en andere mensen mag je niet doden. De stenigingsprocedure en alles is al zo oud en joden vinden het nu haast barbaars.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
http://casper.frontier.nl/
Dit is een leuke site, je kan alle vliegtuigen volgen die op dit moment over Nederland vliegen. Soms kan je ook zien waar ze heengaan of vandaan komen. |
![]() |
|
De jongerenbijbel zegt over dit stuk trouwens:
"Christenen zijn het er niet over eens of Paulus' voorschriften over haardracht en hoofdbedekking als een voor altijd geldend goddelijk gebod opgevat moeten worden. Wat je ook vindt, het is in elk geval goed je af te blijven vragen: leef ik, ook wat mijn uiterlijk betreft, tot eer van God? Klopt de buitenkant met de binnenkant?"
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
"Aan de slag - seksualiteit
20:10-21 De voorschriften die de HEER gaf over seksualiteit zorgden ervoor dat de waarde van het huwelijk en het gezin beschermd werd. Seks buiten het huwelijk kan problemen opleveren, ook voor de gezondheid (geslachtsziekten). Hoe ga jij om met seksualiteit? In deze tijd wordt het snel 'preuts' gevonden als je daarin duidelijke grenzen stelt. Vraag God je te helpen er goed mee om te gaan. Lees ook de themapagina bij het boek Hooglied."
||
Citaat:
![]()
|
Niet doen of je het niet begrijpt!
![]() Nee, maar je moet heel veel van de wetten, voornamelijk in het OT, in perspectief kunnen plaatsen in die tijd. Beetje relativeren enzo. Daarover zeiken is gewoon makkelijk kritiek leveren, zonder zelf erover na te denken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
OT: Ik wil later denk ik graag schrijftherapeute worden. Dat mensen verhalen schrijven over hun gevoelens en gedachten en dat ik ze dan help met therapie
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|