Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2009, 18:44
Verwijderd
Advertentie
Oud 25-11-2009, 18:45
Miekje*
Miekje* is offline
Ik had juist zo'n mooie tit0l bedacht .
Oud 25-11-2009, 18:45
Lorelei
Lorelei is offline
Deze moet dicht!
Oud 25-11-2009, 18:46
Lorelei
Lorelei is offline
Snel reageren
De volgende fouten zijn opgetreden tijdens het versturen van dit bericht
1.Sorry! Deze topic is gesloten!

Nou
Verwijderd
Rivka
Rivka is offline
Rivka
Rivka is offline
Barabas maak eens een leuke titel jij!
Oud 25-11-2009, 18:47
Neko*
Neko* is offline
Miekje*
Miekje* is offline
Sorry Rivka!

Ik had de titel; 752 saaie onderbroeken van de Saaiman!
Verwijderd
Ja, Rivka, die zijn er gelukkig inderdaad (als je tenminste gelijkwaardig bedoelt), maar dat wil niet zeggen dat zo'n houding voortvloeit uit de teksten in de heilige boeken. Heb je de torah gelezen?
Oud 25-11-2009, 18:49
Rivka
Rivka is offline
Jawel, en ik ben het ook niet met alles eens, ik vind alleen dat jij behoorlijk zwartkijkt omdat er een hoop aardige, vriendelijke religieuzen zijn in elke religie.
Verwijderd
torah wil ik ook nog een keer lezen. Liggen die gewoon bij de bruna, of waar kan je die kopen?
Verwijderd
Citaat:
Jawel, en ik ben het ook niet met alles eens, ik vind alleen dat jij behoorlijk zwartkijkt omdat er een hoop aardige, vriendelijke religieuzen zijn in elke religie.
Ja, mijn punt is dus dat dat ondanks, en niet dankzij die religie is.
Oud 25-11-2009, 18:50
Verwijderd
Haha grl laten dat maar een keer gaan doen want dan heb ik nog heel grappige verhalen over die vereniging
Verwijderd
Citaat:
torah wil ik ook nog een keer lezen. Liggen die gewoon bij de bruna, of waar kan je die kopen?
De torah is gewoon de eerste vijf boeken van de bijbel.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dit boek, geschrift of verhaal is niet meer voorhanden, nochtans zonder kwetsing of vermindering der kanonieke boeken.
Jammer, ik had graag geweten wat erin stond .
Verwijderd
Citaat:
Oh die moet hier nog wel een liggen.
Oud 25-11-2009, 18:51
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dus Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri en Deuteronomium.
Verwijderd
Hmm voor het laatst gebruikt tijdens vaders middelbare schooltijd aan het stof te zien.
Verwijderd
Nou, heb ik wat te doen voor het slapen gaan.
Oud 25-11-2009, 18:52
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ja, mijn punt is dus dat dat ondanks, en niet dankzij die religie is.
'ondanks' vind ik niet helemaal het goede woord. Je zegt dan dus meer:
Ja zus-en-zo is religieus maar toch best aardig, terwijl ik vind dat dat los staat. Religieuzen kunnen aardig zijn en atheïsten eikels, of precies andersom. Sommigen slaan door in hun religie en dat is naar. Zo.
Oud 25-11-2009, 18:54
Hanneke
Hanneke is offline
Gelukkig zijn er genoeg religieuzen die ook wel snappen dat de bijbel (/koran / tenach / wat dan ook) niet overal even letterlijk genomen moet worden
Oud 25-11-2009, 18:54
Verwijderd
Citaat:
'ondanks' vind ik niet helemaal het goede woord. Je zegt dan dus meer:
Ja zus-en-zo is religieus maar toch best aardig, terwijl ik vind dat dat los staat. Religieuzen kunnen aardig zijn en atheïsten eikels, of precies andersom. Sommigen slaan door in hun religie en dat is naar. Zo.
Nou, als je de bijbel en andere heilige boeken leest staan die meestal vol met allerlei haatpreken tegen andersdenkenden, dus vandaar dat ik denk dat religieus zijn geen positieve invloed heeft op iemands karakter, tenminste gemiddeld gesproken niet.
Oud 25-11-2009, 18:55
Verwijderd
Ik snap sowieso niet dat mensen beweren dat je met God kan communiceren of überhaupt beweren dat God de aarde heeft geschapen. Ik vind het net zoals natuurgeloven, prima als jij denkt dat een boom een ziel heeft en ik vind zoiets echt helemaal geweldig maar dan wel 1 keer per jaar in de Efteling.
Oud 25-11-2009, 18:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Haha grl laten dat maar een keer gaan doen want dan heb ik nog heel grappige verhalen over die vereniging
Ik vind 't wel gezellig hoor. Deze week liever (druuuk) maar eh, verder heb ik echt wel tijd voor een wijntje en roddels over alias
Advertentie
Oud 25-11-2009, 18:57
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Nou, als je de bijbel en andere heilige boeken leest staan die meestal vol met allerlei haatpreken tegen andersdenkenden, dus vandaar dat ik denk dat religieus zijn geen positieve invloed heeft op iemands karakter, tenminste gemiddeld gesproken niet.
Klopt, maar er zijn zoveel religieuzen die tegen homo's zijn maar toch echt heel behulpzaam en aardig en werelds. En ik sluit me totaal niet bij dat soort haatpreken aan en mijn familie/vrienden ook niet. Dat is helemaal uit de tijd, het is discriminerend en we leven in een diverse maatschappij, wat ik alleen maar leuk vind.
En het hangt er ook nog van af hoe je de religie benadert.
Oud 25-11-2009, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar er zijn zoveel religieuzen die tegen homo's zijn maar toch echt heel behulpzaam en aardig en werelds. En ik sluit me totaal niet bij dat soort haatpreken aan en mijn familie/vrienden ook niet. Dat is helemaal uit de tijd, het is discriminerend en we leven in een diverse maatschappij, wat ik alleen maar leuk vind.
En het hangt er ook nog van af hoe je de religie benadert.
En als die mensen niet religieus zouden zijn, zouden ze waarschijnlijk niet tegen homo's zijn én behulpzaam en aardig en werelds.
Oud 25-11-2009, 18:59
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik snap sowieso niet dat mensen beweren dat je met God kan communiceren of überhaupt beweren dat God de aarde heeft geschapen. Ik vind het net zoals natuurgeloven, prima als jij denkt dat een boom een ziel heeft en ik vind zoiets echt helemaal geweldig maar dan wel 1 keer per jaar in de Efteling.
Ik geloof niet dat een gewoon mens met God kan communiceren, behalve vroeger profeten, want meestal ben jij het die tegen God praat in een gebed. Ik geloof wel dat God de aarde heeft geschapen maar daar hadden we het niet over.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Gelukkig zijn er genoeg religieuzen die ook wel snappen dat de bijbel (/koran / tenach / wat dan ook) niet overal even letterlijk genomen moet worden.
Juist .
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
En als die mensen niet religieus zouden zijn, zouden ze waarschijnlijk niet tegen homo's zijn én behulpzaam en aardig en werelds.
Maar atheïsten kunnen ook de pest hebben aan homo's
Oud 25-11-2009, 19:00
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Juist .
Waaronder ik
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Waaronder ik
Jep. En ik.
Verwijderd
Citaat:
Klopt, en gemiddeld gesproken hebben atheïsten minder hekel aan homo's dan religieuzen.
Oud 25-11-2009, 19:01
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn ouders hebben geen hekel aan homo's, maar 'het hoort niet'.
Oud 25-11-2009, 19:01
Verwijderd
Tja, dat zeggen de meeste mensen, niet alles letterlijk nemen. Maar daar devalueer je in feite de hele inhoud van de heilige boeken mee.
Oud 25-11-2009, 19:02
Rivka
Rivka is offline
Er zijn genoeg religieuzen die niks tegen homo's/negers/... hebben.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen hekel aan negers, maar 'het hoort niet'.

Disclaimer voor de forumbazen: de zin hierboven is een voorbeeld van cynisme.
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Er zijn genoeg organisaties die vanuit een christelijke visie zijn opgezet die veel goeds doen voor de maatschappij. Zonder aan het begin een gemeenschappelijke basis te hebben in het christendom zouden mensen die die organisaties hebben opgericht dat waarschijnlijk/misschien niet hebben gedaan. (Als-verhaal, je weet het natuurlijk nooit, maar toch!)
Verwijderd
Citaat:
Er zijn genoeg religieuzen die niks tegen homo's/negers/... hebben.
Nogmaals, ik heb het over de gemiddelde.
Oud 25-11-2009, 19:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb geen hekel aan negers, maar 'het hoort niet'.

Disclaimer voor de forumbazen: de zin hierboven is een voorbeeld van cynisme.
Juist.
Oud 25-11-2009, 19:03
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Daar ben ik het ook niet mee eens. Sommige religieuzen vinden homoseksualiteit een keuze of een geestesziekte maar dat is onzin, want het is gewoon je seksuele aard en als je dat nou bent moet je dat accepteren en gewoon jezelf zijn. En je verdient dan net zo goed alle rechten als hetero's.
Oud 25-11-2009, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet dat een gewoon mens met God kan communiceren, behalve vroeger profeten, want meestal ben jij het die tegen God praat in een gebed. Ik geloof wel dat God de aarde heeft geschapen maar daar hadden we het niet over.
Ik vind het ook leuk dat jij het doet hoor maar persoonlijk vind ik het vrij zinloos om een gebed op te zeggen en daadwerkelijk denken dat God je kan horen. Ik vind dat echt niveau Sinterklaas. Ik kan ook niet geloven dat mensen die enigszins opgeleid zijn ECHT geloven dat God de wereld heeft geschapen. Dat ze dat willen geloven omdat ze zich daar prettig bij voelen, prima maar nog nogmaals ik kan me niet voorstellen dat iemand daar met 100% vertrouwen in gelooft.

Het leven volgens een bijbel, torah of koran mag van mij allemaal zolang je er maar niet bang bent er van af te durven wijken. Ik ken ook mensen die hun kinderen opvoeden omdat Daphne Deckers dat in haar boek zo voorschrijft of mensen die alleen maar reizen via een Lonely Planet maar dat is voor mij exact hetzelfde.
Verwijderd
Citaat:
Klopt, en gemiddeld gesproken hebben atheïsten minder hekel aan homo's dan religieuzen.
Het is anders helemaal in hoor, tegen homo's zijn.
Verwijderd
Citaat:
Daar ben ik het ook niet mee eens. Sommige religieuzen vinden homoseksualiteit een keuze of een geestesziekte maar dat is onzin, want het is gewoon je seksuele aard en als je dat nou bent moet je dat accepteren en gewoon jezelf zijn. En je verdient dan net zo goed alle rechten als hetero's.
YHWH denkt er anders over.
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Nogmaals, ik heb het over de gemiddelde.
Als je het over de gemiddelde christen hebt is dat iemand die één keer per jaar naar de kerk gaat, of misschien twee keer, ook met pasen, en verder alles doet wat god verboden heeft.
Oud 25-11-2009, 19:06
Verwijderd
Mensen die alleen maar communie doen voor de cadeautjes
Verwijderd
Citaat:
Dat wilde ik net zeggen. Vaker hoor ik dat het ''onnatuurlijk'' of ''vies'' is dan dat ''God het niet zo bedoeld heeft''.
Verwijderd
Citaat:
Als je het over de gemiddelde christen hebt is dat iemand die één keer per jaar naar de kerk gaat, of misschien twee keer, ook met pasen, en verder alles doet wat god verboden heeft.
De gemiddelde christen zit dus ergens tussen dat en zwarte kousen in.
Oud 25-11-2009, 19:08
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
De gemiddelde christen zit dus ergens tussen dat en zwarte kousen in.
Ohja, gemiddeld, niet meestvoorkomend. Maar dan nog; het percentage zwarte-kousenchristenen is relatief erg klein. Waardoor het gemiddelde meer naar mijn beschrijving neigt dan naar zwarte-kousen.
Oud 25-11-2009, 19:08
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
YHWH denkt er anders over.
Als Hij er zo anders over dacht had hij ze niet geschapen. Je wordt geboren als wie je bent met een reden.

Regels voor berichten