Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2010, 20:09
ik ben anoniem
ik ben anoniem is offline
De laatste tijd gaat het best wel goed met mij zelfvertrouwen en praat ik eigenlijk veel meer en makkelijker met mensen. Nu is het probleem dat ik eigenlijk al heel lang een vriendin wil, zoals waarschijnlijk wel meer mensen, maar ik heb nog nooit een vriendin gehad. Hierdoor heb ik ook geen ervaring met wat voor soort dingen je moet zeggen, die je zegt tegen iemand die je leuk vind. Ik heb nu één keer gezoend (met een knap meisje), en veel mensen snappen niet dat ik niet vaker heb gezoend want ze zeggen dat ik er als een jongen uitzie die wel meer meisjes kan regelen. Het probleem ligt denk ik vooral aan de dingen die ik moet zeggen... kan iemand mij hierbij helpen?? Ook ben ik eerlijk gezegd best wel kieskeurig en wil ik bijvoorbeeld niet met een meisje die in mijn ogen lelijk is zoenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2010, 12:20
Daboman
Daboman is offline
Goed om te zien dat het beter gaat. De grote kunst is nu om niet terug te vallen.

Persoonlijk had ik hier ook last van rond die leeftijd. Ik heb mezelf aangeleerd om signalen van waardering en positiviteit te herkennen en kwam er daardoor eigenlijk ook achter dat mensen dat 9 van de 10 keer niet zeggen, of dat wanneer je echt talent hebt in iets, je hun complimenten niet als complimenten opvat, maar meer als iets vanzelfsprekends en daardoor de waarde niet meer ziet. Ik ben er zeker wel minder afhankelijk van anderen door geworden.

Volgens mij ben je ook in die situatie niet zelfverzekerd. Immers, als je verliefd bent kan het je wel degelijk schelen wat diegene over je denkt. Heel veel zelfs. Ook dit is eigenlijk gewoon een kwestie van uitproberen en je niet laten kisten wanneer het niet goed gaat.
Oud 21-03-2010, 01:37
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ik heb nu één keer gezoend (met een knap meisje)
Puur uit nieuwsgierigheid, maar hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 14:25
ik ben anoniem
Ik was bij een feest en tijdens het dansen wezen we de hele tijd naar elkaar enz. toen buiten ging ze op me schoot zitten en een stukje verder omhelsde we elkaar omdat het koud was, en toen kwam het vanzelf..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 20:12
Bodybuilder
Bodybuilder is offline
Jezus kerel wat lijk ik veel op jou zeg.
Ook ik heb eigenlijk al heel me leven problemen met mijn slecht zelfbeeld. Ik kan me ongeveer herinderen vanaf groep 3 en toen was het bij mij al sterk aanwezig, door onderzoek ben ik daar de laatste tijd achtergekomen.

Ook de gezichtsuitdrukkingen komen me bekend voor, soms hoor ik van mensen dat ik een boos gezichtsuitdrukking heb terwijl ik daar niet eens bewust van ben. In gesprekken met mensen die ik minder goed ken (Meestal van het vrouwlijk geslacht) vindt ik het ook moeilijk het gesprek op gang te houden en denk ik constant na over wat ik wil zeggen.

Kwa uiterlijk zie ik er niet verkeerd uit en daar ben ik niet onzeker over.
Ik ben erachter gekomen dat ik toch echt hulp nodig heb bij deze problemen en dat dit niet binnen een jaartje opgelost is.

Khoop dat het bij jou wel mee valt!

Laatst gewijzigd op 23-03-2010 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 22:32
ik ben anoniem
Hadewieg93, ik heb precies hetzelfde! Ik denk ook altijd dat mensen denken dat ik lelijk ben als ik door de school loop (en als ik dan later in de spiegel kijk denk ik van heey je ziet er helemaal niet slecht uit), maar volgens mij ben ik eigenlijk niet lelijk ben ik de laatste tijd achter gekomen, vrienden van mij snappen ook niet dat ik maar met 1 meisje heb gezoend.. door deze vrienden ben ik eigenlijk ook wel wat zelfverzekerder geworden en ik durf nu ook wat meer dingen te zeggen. vaak dacht ik te veel na bij wat ik zei en dan duurde het of te lang of dacht ik dat het stom zou klinken dus zei ik het gewoon niet, (natuurlijk zeg ik nu wel eens dingen die nergens op slaan, maarja jammer dan!) hierdoor was ik altijd best stil terwijl ik wel altijd oplette met gesprekken, maar de laatste tijd praat ik dus ook steeds meer.
Over dat met je mond, ik heb iets vergelijkbaars, ik heb volgens mij altijd wallen, en ze gaan maar niet weg, ik word dr helemaal gek van en dat heb ik volgens mij al bijna heel me leven. en als ik dan langs mensen loop denk/dacht ik vaak dat ze alleen maar naar mijn wallen keken, maar je kan je wel druk maken om je mond die scheef is of wallen, maar als je je er druk om maakt verbeter je er niets mee, je moet er gewoon mee leven en denken; als mensen me raar vinden of wat dan ook door me scheve mond/wallen f*ck hun dan! jij hebt het liever ook niet, en je kan je er beter gewoon zo weinig mogelijk druk om maken
hooi
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 22:35
ik ben anoniem
Bodybuilder, dat is echt klote voor je, ik hoop echt voor je dat je er binnekort vanaf ben!!!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 22:33
ik ben anoniem
Haha Hadewieg wat lijkt het dat we veel op elkaar lijken zeg! Ik heb dat ook dat ik het echt heel erg chill vind als ik een complimentje krijg! Ja dat heb ik ook tijdens een gesprek precies het zelfde, van wat nou als ze het stom vinden wat ik zeg, maar weet je wat je ook moet denken, waar ik zelf veel aan heb gehad. soms zeggen andere mensen ook wel is rare dingen, en vind jij het dan erg? zo moet je ook denken! want dat heeft bij mij echt wat veranderd. en als ze het wel erg vinden dan zijn ze het idd niet waard!
Ik heb precies hetzelfde met dat ik het ook lastig vind om op iemand af te stappen, als ik een leuk meisje zie die ik ook niet ken, zou ik echt niet weten wat ik moet zeggen, een andere reden waarom ik niet zo makkelijk op een meisje af stap omdat ik altijd nadenk over wat ze van me denkt(uiterlijk vooral). ik heb ook niet echt meisjes als vrienden, vroeger op de basisschool had ik dit wel. en ook ik praat wel is met een meisje, maar niet op een manier dat het echte vrienden zijn of op een manier dat ik ze echt leuk vind.
Ik vind het leuk om met jou hierover te praten en hoop dat je blijft reageren
X
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 11:52
Bodybuilder
Bodybuilder is offline
Citaat:
Bodybuilder, dat is echt klote voor je, ik hoop echt voor je dat je er binnekort vanaf ben!!!
Bedankt man zal een lange weg zijn. Tis niet dat ik weinig contact heb met meisjes maar verder dan een gesprekje komt het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 23:58
ik ben anoniem
Klote ik had al best veel getypt maar ik had op de verkeerde knop gedrukt dus moet ik weer overnieuw beginnen! Misschien vergeet ik nu dus ook wat te zeggen.
Ja precies als iemand een rare opmerking maakt dan denk je daar ook niet lang over na dus waarom zouden zij dat wel bij jou doen.. natuurlijk is het wel klote als je echt een klote opmerking maakt, maarja kan gebeuren.
Ik vind het vooral lastig op een meisje af te stappen omdat ik nooit weet wat ze van me vindt, ik zou het ook niet zo chill vinden als een meisje op me afstapt die ik niet zo knap vind (ik ben best wel kieskeurig... of hoe je dat ook noemt) of die ik niet mag.
Ik weet ook niets te zeggen al zou ik op een meisje afstappen, het enige wat ik nu kan verzinnen is: alles goed? en of ze nog wat leuks heeft gedaan afgelopen weekend (als het maandag is ofzo), anders iets over school, of ze heeft geleerd voor een bepaald vak ofzo.
Bedankt voor de tips wat jij leuk vind aan een jongen! daar heb ik echt wat aan.
Ja ik heb ook hyves(A) en dat is inderdaad wel een goed begin, maar ik weet ook vaak nooit wat ik onder foto's moet zetten..
Wat ik als jongen leuk vind is als een meisje ook een beetje humor heeft en ik vind uiterlijk ook best wel belangrijk:$.
Ook vind ik het belangrijk dat een meisje gewoon zichzelf is en zichzelf niet voordoet als iemand die ze niet is.
Eigenlijk weet ik ook niet precies wat ik verder belangrijk vind aan een meisje, ik kan niet meer verzinnen eigenlijk. Als jongen vind ik het leuk dat als ik bijvoorbeeld een nieuw vest of broek of schoenen heb dat een meisje daar iets van zegt, en zeggen dat het leuk staat natuurlijk, maar ze moet niet liegen dat het leuk staat als het niet zo is (A).
Maar ik ga maar is naar bed toe, heb komende week toetsweek dus een zaterdagje niets doen en morgen volop leren.
Liefs..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 13:38
ik ben anoniem
Ja dat is zeker waar, nee heb je en ja kan je krijgen! Wat dan als ze jou niets vind, je hebt het tenminste geprobeerd en dan kan je later geen spijt hebben van: waarom heb ik het niet gewoon geprobeerd!
Ik zou dus ook niet willen zoenen met iemand die ik niet zo knap vind.
In de hoeveelste zit je dan?
Jij ook succes!
xx
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 16:35
ik ben anoniem
Ik zit in 5 havo ben in 4 havo blijven zitten. Als we van elkaar willen weten wat onze naam is en waar we wonen dan doe ik dat liever via prive berichten want niet iedereen hoeft te weten dat dit forum ding van mij is.
xx
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 17:46
cascadingamber
cascadingamber is offline
Citaat:
Hallo allemaal,
Dit is voor het eerst dat ik ooit op een forum zit, en ik hoop dat er snel gereageerd zal worden..
Het gaat over het slechte zelfbeeld dat ik van mezelf heb. Ik heb geen idee hoe het komt!
Eigenlijk bij heel veel dingen die ik zeg of die ik doe, denk ik bij mezelf, dat klinkt echt slecht of dat ziet er raar uit, en ik kan over die kleine dingetjes zolang door blijven denken! [...]
Dat ken ik. M'n zussen (ik ben de jongste thuis) zeggen daarom dat hun pubertje (ben ik) minderwaardigheidscompleksjes cultiveert. Ergens zijn ze best verwaand, want ze willen graag laten merken dat ze als student meer weten dan ik. Maar ik begin er langzaam over heen te komen. Ik struikel minder en laat de dingen niet meer zo vaak uit m'n handen vallen als vroeger. Ik stotter ook minder als ik spreek en ben minder kritisch geworden op mezelf.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 22:36
ik ben anoniem
Gelukkig dat je nu minder stotterd en minder kritisch op jezelf ben geworden! ga z door
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig dat je nu minder stotterd en minder kritisch op jezelf ben geworden! ga z door
Had je trouwens hulp gezocht voor je zelfvertrouwen?
HOe komt het dat het zo vooruit is gegaan?
Succes nog verder, en hoe zijn je toetsen gegaan?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 18:05
ik ben anoniem
Queasy nee ik heb geen hulp gezocht, ik heb wel eens aan een vriend gevraagd op het moment dat ik dacht dat ik iets raars zei, of ik iets raars zei, en hij zei van niet. dat was zowieso al een stap vooruit. Nu zorg ik er vooral zelf voor dat ik vooruit ga door me meer in gesprekken te mengen. Soms is het niet eens het belangrijkste wat je zegt maar dat je wat zegt en dan gaat het vanzelf..
Me toetsen zijn niet zo heel goed gegaan, de een beter dan de ander, bedankt voor de interesse

hooi
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 18:17
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat ken ik. M'n zussen (ik ben de jongste thuis) zeggen daarom dat hun pubertje (ben ik) minderwaardigheidscompleksjes cultiveert. Ergens zijn ze best verwaand, want ze willen graag laten merken dat ze als student meer weten dan ik. Maar ik begin er langzaam over heen te komen. Ik struikel minder en laat de dingen niet meer zo vaak uit m'n handen vallen als vroeger. Ik stotter ook minder als ik spreek en ben minder kritisch geworden op mezelf.
been there, ze doen het uit liefde hoor, alvast wat eelt kweken.

Citaat:
ik ben anoniem schreef:
...
Mensen vinden dingen niet zo snel raar, tenzij je juist je rariteiten maximaal wilt uitbuiten.

Ik denk ook met name dat het meer een kwestie van meer ego kweken is bij jezelf, een goede zelfevaluatie zoals dit topic is daarin prima stap.

Wees goed waar je plezier in hebt en streef niet na alles te willen weten over alles.

Hoe met meisjes te praten verschilt per meisje maar slap geouwehoer voorzien van grapjes schijnt meestal wel te bevallen, maar het is toch voornamelijk of het klikt of niet, soms is praten daar nauwelijks een onderdeel van of zijn de interesses vreselijk verschillend.
Oud 06-04-2010, 12:11
ik ben anoniem
Dankje arPos
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 14:41
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Ik heb ook heel lang last gehad van een heel negatief zelfbeeld. Maar wonder boven wonder gaat het de laatste weken echt steeds beter!
Een aantal jaar geleden was ik er 100% van overtuigd dat ik een stom en mislukt persoon was. Langzamerhand kon ik wel beredeneren dat dit niet helemaal waar kon zijn, maar het gevoel en de gedachtes bleven sterk aanwezig.
Maar sinds ik begonnen ben met emdr én elke dag positieve punten opschrijven en dit ook binnen laten komen, gaat het nu echt veel beter. Ik heb grotendeels van de dag gewoon het idee dat ik ook oké ben en dat ik er ook mag zijn...En dat is echt een vrij & blij gevoel, als je dat járen niet gevoeld hebt!!
Dusse, zet 'm op, met/zonder hulp, uiteindelijk kom je er vast ook wel.
Oud 07-04-2010, 23:00
ik ben anoniem
Ikkuh, ik had dit gevoel toevallig een dag vorige week. Dat voelde zo heerlijk! ik liep door de school in de gang en ik voelde me gewoon HEERLIJK! Keek rustig om me heen hoe iedereen ze ding doet zoals altijd en ik voelde me gewoon echt lekker. idd het gevoel dat ik oke ben en dat ik er mag zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten