Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2010, 12:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nog niks.

Maar het wordt sowieso bakker, schrijver, politieagent, brandweerman, buschauffeur, zanger, kassajuffrouw, kok, voetballer, dokter... ehmm... nog meer tips?
Personeelsmanager, magazijnmedewerker, telefonist, vakkenvuller, cameraman, leraar, minister, ambtenaar, conducteur, softwaredeveloper, postbode, dierenverzorger, museumgids
Oud 03-02-2010, 12:02
Verwijderd
Bonjour Panda, comment ~ca va?
Oud 03-02-2010, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Personeelsmanager, magazijnmedewerker, telefonist, vakkenvuller, cameraman, leraar, minister, ambtenaar, conducteur, softwaredeveloper, postbode, dierenverzorger, museumgids
Ik zie kinderen van zeven jaar al ''softwaredeveloper'' uitbeelden, haha. Niet dus.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Je zegt dat het voor klassieke muziek mensen ''not done'' is. En ik heb nog nooit een ''lichte'' muziekmuzikant dit horen zeggen.

Oftewel ik vind de arrogantie van jullie kant komen. En nogmaals jullie zijn natuurlijk slimmer en beter en maken zeker betere muziek..
Het mengt gewoon niet. Christus wat lopen jullie elke uitspraak van mij uit te kleden en af te zeiken zeg!
Dat ik geen lichte muziek vrienden heb omdat de mensen van klassieke muziek alleen die van klassieke muziek aanspreken en die van lichte muziek alleen die van lichte muziek en we elkaar dus niet leren kennen, ben ik meteen arrogant en voel ik me beter enzo?

Al waren alle lichtemuziekmensen havo-ers en alle klassieke studenten vwo-ers, dan zou ik me nog steeds niet beter voelen. Ik kan niet zo zingen als een pop/jazz-zangeres en zij kunnen dat niet zoals ik dat kan. Ik zie daar geen arrogantie in.
Verwijderd
ja wel goed he, ca va jij dan?
Oud 03-02-2010, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Ik zie kinderen van zeven jaar al ''softwaredeveloper'' uitbeelden, haha. Niet dus.
nouja dan doe je 'computer-reparateur'. Dat streepje hoort daar niet maar is voor het leesgemak van de kindjes.
Verwijderd
Postbode is dan wel weer een goede!
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nog niks.

Maar het wordt sowieso bakker, schrijver, politieagent, brandweerman, buschauffeur, zanger, kassajuffrouw, kok, voetballer, dokter... ehmm... nog meer tips?
Mogen de kinderen erbij praten/ geluid maken? Dat maakt wel uit namelijk in wat voor beroepen je moet kiezen denk ik
Sherlock
Sherlock is offline
Ik wil weer slapen maar mijn keel en buik doen echt zo godvertyfus pijn
Oud 03-02-2010, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Het mengt gewoon niet. Christus wat lopen jullie elke uitspraak van mij uit te kleden en af te zeiken zeg!
Dat ik geen lichte muziek vrienden heb omdat de mensen van klassieke muziek alleen die van klassieke muziek aanspreken en die van lichte muziek alleen die van lichte muziek en we elkaar dus niet leren kennen, ben ik meteen arrogant en voel ik me beter enzo?

Al waren alle lichtemuziekmensen havo-ers en alle klassieke studenten vwo-ers, dan zou ik me nog steeds niet beter voelen. Ik kan niet zo zingen als een pop/jazz-zangeres en zij kunnen dat niet zoals ik dat kan. Ik zie daar geen arrogantie in.
Ik denk dat het probleem een beetje is hoe je het formuleerde . Met 'dat is not done' wordt doorgaans niet bedoeld 'dat gebeurt eigenlijk nooit', maar meer 'daar wordt op neergekeken'.
Verwijderd
Citaat:

Och kom op! Je zegt net dat het ''not done'' is en dat je niet die mensen wilt leren kennen. Ook verklaar je dat álle klassieke muziek mensen dit vinden en nu krabbel jij weer terug. Dat alleen jij en je klassiemuziekvriendjes de lichtemuziekmensen negeert.

Dat vind ik wel arrogantie.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
nouja dan doe je 'computer-reparateur'. Dat streepje hoort daar niet maar is voor het leesgemak van de kindjes.
Maar de kindjes konden nog niet lezen dus Absinthe zou de briefjes voorlezen toch?
Verwijderd
Citaat:
Je zegt zelf dat het ''not done'' is, dat getuigd van arrogantie. Als staats- en bestuursrechtjurist ga ik toch ook niet ineens weigeren me te mengen met mensen die van privaatrecht houden?
Oeh, jij doet staats- en bestuursrecht eh. Wat wil je later worden als je groot bent?
Citaat:
Ik was je net voor
Blimey
Oud 03-02-2010, 12:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je zegt zelf dat het ''not done'' is, dat getuigd van arrogantie. Als staats- en bestuursrechtjurist ga ik toch ook niet ineens weigeren me te mengen met mensen die van privaatrecht houden?
Ik voel me meestal wel beledigd als iemand me een verpleger noemt. Of "broeder", brrr....

En ik heb wel eens gezien in een ziekenhuis waar de laboranten van de radiologie op een afdeling moesten samenwerken (of nouja, een koffiekamer moesten delen) met de laboranten van de bloedafname, en daar was lange tijd geen animo om met de andere "groep" om te gaan.
Verwijderd
Citaat:
Maar de kindjes konden nog niet lezen dus Absinthe zou de briefjes voorlezen toch?
als ze groep 3/4 zijn vind ik dat ze wel moeten kunnen lezen hoor misschien niet snel en geen grote woorden, maar halverwege groep drie hoor je de basis van het lezen toch al wel een beetje onder de knie te hebben.
Verwijderd
Citaat:

lichtemuziekmensen - klassiekemuziekmensen
havo-ers - vwo-ers
care-care

Daar is geen wereld van verschil en al helemaal het havo-vwo gebeuren.. Ik deed vmbo-b en kan opschieten met mensen uit havo/vwo met al het gemak van de wereld.
Oud 03-02-2010, 12:07
Verwijderd
Ik ga douchen/badliggen. Later!
Oud 03-02-2010, 12:08
Verwijderd
aju
Verwijderd
Ik wou dat ik een bad had <3
(wat een lelijke zin)
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik denk dat het probleem een beetje is hoe je het formuleerde . Met 'dat is not done' wordt doorgaans niet bedoeld 'dat gebeurt eigenlijk nooit', maar meer 'daar wordt op neergekeken'.
Nou ik bedoelde dus inderdaad 'dat gebeurt eigenlijk nooit'.
En dat is wel een beetje omdat klassieke studenten denken dat ze beter zijn en omdat lichtemuziekstudenten denken dat ze hipper zijn en omdat hun leraren dat lekker opstoken.
Trouwens, niet alle muzikanten die op mijn feestje komen zitten op het conservatorium. Dus die zijn niet opgestookt en helemaal onbevooroordeeld
Citaat:
Och kom op! Je zegt net dat het ''not done'' is en dat je niet die mensen wilt leren kennen. Ook verklaar je dat álle klassieke muziek mensen dit vinden en nu krabbel jij weer terug. Dat alleen jij en je klassiemuziekvriendjes de lichtemuziekmensen negeert.

Dat vind ik wel arrogantie.
Ik verklaar ook niet dat alle klassieke muzikanten dat vinden. Hoewel de leraren op mijn school wel veel snobbisher zijn dan de studenten. Kom op zeg, ik heb een ongelukkige woordkeus en iedereen valt over me. Het is het weerwolfspel niet en ik ben verdomme GEEN WOLF!
Oud 03-02-2010, 12:10
Batave
Batave is offline
Mijn vriendin speelt klassiek piano, ik speel lichte muziek. Hoezo zou dat niet met elkaar overweg kunnen?
Oud 03-02-2010, 12:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik voel me meestal wel beledigd als iemand me een verpleger noemt. Of "broeder", brrr....

En ik heb wel eens gezien in een ziekenhuis waar de laboranten van de radiologie op een afdeling moesten samenwerken (of nouja, een koffiekamer moesten delen) met de laboranten van de bloedafname, en daar was lange tijd geen animo om met de andere "groep" om te gaan.
Haha, koffiekamer delen = samenwerken
Maar inderdaad, dat is toch gewoon omdat het aparte groepen zijn?
Citaat:
als ze groep 3/4 zijn vind ik dat ze wel moeten kunnen lezen hoor misschien niet snel en geen grote woorden, maar halverwege groep drie hoor je de basis van het lezen toch al wel een beetje onder de knie te hebben.
Maar ik dacht dat Absinthe zei dat ze niet konden lezen!
Achja

scha-pen!
Citaat:
lichtemuziekmensen - klassiekemuziekmensen
havo-ers - vwo-ers
care-care

Daar is geen wereld van verschil en al helemaal het havo-vwo gebeuren.. Ik deed vmbo-b en kan opschieten met mensen uit havo/vwo met al het gemak van de wereld.
Ja achja, denkniveau schmenkniveau
Oud 03-02-2010, 12:11
Verwijderd
Ik heb geloof ik nog nooit zo snel gedoucht
Oud 03-02-2010, 12:12
Verwijderd
Citaat:
ja wel goed he, ca va jij dan?
Ook wel goed, maar nog steeds lui en verveeld.

Citaat:
Oeh, jij doet staats- en bestuursrecht eh. Wat wil je later worden als je groot bent?
Ombudsman!
Verwijderd
het had weinig van denkniveau te maken
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mijn vriendin speelt klassiek piano, ik speel lichte muziek. Hoezo zou dat niet met elkaar overweg kunnen?
Ja, maar jullie doen het voor de hobby he?
Ik heb het echt over op het conservatorium en daarna, als je je beroep ervan maakt. Vooral als je je beroep ervan maakt eigenlijk, op het conservatorium heerst het nog niet zo.

Trouwens, op onze middelbare school was het ook altijd een strijd. Onze koorleraar had een groot lokaal waar hij klassieke muziekles gaf en ook mensen had die even op de vleugel kwamen spelen enzo, en in de kelder was een hokje met gitaren en een keyboard en drums enzo, dat beheerd werd door een andere leraar, en die hadden altijd ruzie over wiens muzikanten beter waren
Oud 03-02-2010, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Mogen de kinderen erbij praten/ geluid maken? Dat maakt wel uit namelijk in wat voor beroepen je moet kiezen denk ik
Da's een goeie!
Ehm, geluid maken wel, praten niet.
Verwijderd
Citaat:
Ook wel goed, maar nog steeds lui en verveeld.

Ombudsman!
dat is al een paar dagen zo ga iets doen dan gaaak
Verwijderd
Nou ik denk dat de conclusie is dat Fizzle iets anders bedoelde dan wat wij begrepen.
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ja, maar jullie doen het voor de hobby he?
Ik heb het echt over op het conservatorium en daarna, als je je beroep ervan maakt. Vooral als je je beroep ervan maakt eigenlijk, op het conservatorium heerst het nog niet zo.

Trouwens, op onze middelbare school was het ook altijd een strijd. Onze koorleraar had een groot lokaal waar hij klassieke muziekles gaf en ook mensen had die even op de vleugel kwamen spelen enzo, en in de kelder was een hokje met gitaren en een keyboard en drums enzo, dat beheerd werd door een andere leraar, en die hadden altijd ruzie over wiens muzikanten beter waren
Ja, oke :3
Oud 03-02-2010, 12:14
Verwijderd
Ik neem denk ik gewoon m'n fiets mee, dan kan ik in Tiel boodschappen doen en kan ik vanavond in Eindhoven makkelijker van en naar het Parktheater
Oud 03-02-2010, 12:14
Verwijderd
Citaat:
dat is al een paar dagen zo ga iets doen dan gaaak
Ik weet. Maar ik moet gewoon wachten tot mijn lessen beginnen! Straks komt wel een vriendin langs en voor die tijd ga ik mijn spullen eens verder uitpakken.
Oud 03-02-2010, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Fizzle schreef:
misschien een paar van mijn vaders zelfgebrouwen biertjes want daar pronkt pap graag mee
Haha, mijn vader ook.

"Wat wil je? Pils, speciaalbier? IK HEB OOK EIGEN BIER!"
- "Hmm, doe maar een pils."
"Zeker weten dat je niet één van mijn ZELFGEMAAKTE biertjes wil proeven? Ze zijn heel lekker hoor!"
- "Zometeen misschien..."
Oud 03-02-2010, 12:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik wou dat ik een bad had <3
(wat een lelijke zin)
Citaat:
het had weinig van denkniveau te maken
Trouwens, over schoolniveaus gesproken, het heeft inderdaad weinig met denkniveau te maken of je met elkaar om kan gaan, maar verschillende groepen vormen is gewoon menselijk.

Toen ik net bij de slager kwam werken hadden we het over schoolniveaus. Nou, er had er 1 de LTS gedaan en mijn baas was na de basisschool in de leer gegaan als slager. En ik had vwo gedaan. Maar ik weet niks over het vak van slager enzo en ik wilde dat graag horen, maar er werd meteen gedaan van OH, DAN ZAL JE WEL DENKEN DAT JE HET ALLEMAAL BETER WEET!
Zo houdt het probleem zich natuurlijk in stand. Zelfde principe dus met lichte en klassieke muziek. Klassieke muzikanten en vooral zangers hebben de reputatie arrogant te zijn en daarom hebben lichte muziekmensen zoiets van 'oh maar die doet klassiek die zal wel op me neerkijken daar praat ik niet mee'.
Oud 03-02-2010, 12:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Haha, mijn vader ook.

"Zeker weten dat je niet één van mijn ZELFGEMAAKTE biertjes wil proeven? Ze zijn heel lekker hoor!"
hahahah
<3

Mijn vader heeft ook zelf mokken ontworpen, van die glazen, die je keihard tegen elkaar kan knallen bij het proosten. En die moet hij dan altijd demonstreren en dan heeft hij meteen een excuus om een krat zelfgebrouwen bier tevoorschijn te trekken
Verwijderd
Citaat:
Haha, mijn vader ook.

Mijn vader maakt zelf kruidenthee, zoek de verschillen.
Verwijderd
Oh ja, en @Fontys Hogeschool voor de Kunsten merkte je wel echt dat conservatorium- en beeldende kunst- studenten echt einzelgängers zijn. Die zijn ook wat afstandelijker. Waar drama- en rockacademiestudenten en muziektheaterstudenten juist heel erg hun best doen om in een gemengde groep de kar te trekken en de groep bij elkaar te krijgen. En dansacademiestudenten ook wel, trouwens. In elk geval waren de mensen van de rockacademie stúkken socialer en minder arrogant dan de klassieke muziek-studenten. Misschien wist ik dus eigenlijk wél dat het not done is om met die van de lichte muziek om te gaan
Verwijderd
dan verveel je je toch ook niet
nog 4 weken en dan is de vooropleiding afgelopen, dan wachten tot aug. ofzo om weer naar school te gaan
verveling deluxe komt dan
Oud 03-02-2010, 12:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Da's een goeie!
Ehm, geluid maken wel, praten niet.
ok!
Want ik denk, als een kind zegt "meneer de boer kassa vier alstublieft meneer de boer kassa vier... dat is dan vier euro twintig" dat iedereen meteen roept "kassajuf!".
Eh, beroepen. Heb je kleermaker al?
Citaat:
Nou ik denk dat de conclusie is dat Fizzle iets anders bedoelde dan wat wij begrepen.

Zal ik er maar over ophouden dan

Ik moet trouwens over een half uur naar het werk dus dan mogen jullie me van het forum jagen
Oud 03-02-2010, 12:18
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Nog niks.

bruggenbouwer
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Haha, koffiekamer delen = samenwerken
Maar inderdaad, dat is toch gewoon omdat het aparte groepen zijn?
Nouja, op die afdeling werkten verschillende afdelingen samen, maar ieder deed wel afzonderlijk zijn werk (het was ontworpen om patiënten die meerdere onderzoeken op een dag hadden op één plek te kunnen helpen). Maar als je in een koffiekamer samen pauze moet houden, en dan weinig met elkaar praat, en er problemen ontstaan tussen "die van de röntgen" en "die van het lab" over triviale zaken als trakteren met verjaardagen vind ik dat wel stom.
Verwijderd
timmerman is ook wel geschikt! of is die ook al genoemd?
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, over schoolniveaus gesproken, het heeft inderdaad weinig met denkniveau te maken of je met elkaar om kan gaan, maar verschillende groepen vormen is gewoon menselijk.

Toen ik net bij de slager kwam werken hadden we het over schoolniveaus. Nou, er had er 1 de LTS gedaan en mijn baas was na de basisschool in de leer gegaan als slager. En ik had vwo gedaan. Maar ik weet niks over het vak van slager enzo en ik wilde dat graag horen, maar er werd meteen gedaan van OH, DAN ZAL JE WEL DENKEN DAT JE HET ALLEMAAL BETER WEET!
Zo houdt het probleem zich natuurlijk in stand. Zelfde principe dus met lichte en klassieke muziek. Klassieke muzikanten en vooral zangers hebben de reputatie arrogant te zijn en daarom hebben lichte muziekmensen zoiets van 'oh maar die doet klassiek die zal wel op me neerkijken daar praat ik niet mee'.
Dat zijn mensen die denken iemand te kennen alleen door wat ze doen.
Belachelijk.
Oud 03-02-2010, 12:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh ja, en @Fontys Hogeschool voor de Kunsten merkte je wel echt dat conservatorium- en beeldende kunst- studenten echt einzelgängers zijn. Die zijn ook wat afstandelijker. Waar drama- en rockacademiestudenten en muziektheaterstudenten juist heel erg hun best doen om in een gemengde groep de kar te trekken en de groep bij elkaar te krijgen. En dansacademiestudenten ook wel, trouwens. In elk geval waren de mensen van de rockacademie stúkken socialer en minder arrogant dan de klassieke muziek-studenten. Misschien wist ik dus eigenlijk wél dat het not done is om met die van de lichte muziek om te gaan
Nouja, dat komt dus ook omdat klassieke studenten de reputatie hebben arrogant te zijn - wat ik dus zei.

Het helpt trouwens wel als je ook veel in ensembles speelt. Klassieke studenten die zich alleen maar op solorepetoire richten zijn natuurlijk afstandelijker en minder gewend zich in nieuwe groepen te mengen.
Oud 03-02-2010, 12:20
Verwijderd
Citaat:
dan verveel je je toch ook niet
nog 4 weken en dan is de vooropleiding afgelopen, dan wachten tot aug. ofzo om weer naar school te gaan
verveling deluxe komt dan
Ja nou, het is meer dat ik al weken hele weinig te doen heb, en ik kan niet zo veel met al die vrije tijd omdat elke cursus of activiteit die je kunt bedenken pas over een week of twee van start gaat. En normaal doe ik heel veel.
Dat wordt wel lang wachten zeg. Beetje raar dat het niet gewoon een jaar duurt, die vooropleiding. Ga je dan fulltime aan het project van Uice en Para of zo?
Oud 03-02-2010, 12:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nouja, op die afdeling werkten verschillende afdelingen samen, maar ieder deed wel afzonderlijk zijn werk (het was ontworpen om patiënten die meerdere onderzoeken op een dag hadden op één plek te kunnen helpen). Maar als je in een koffiekamer samen pauze moet houden, en dan weinig met elkaar praat, en er problemen ontstaan tussen "die van de röntgen" en "die van het lab" over triviale zaken als trakteren met verjaardagen vind ik dat wel stom.
Ja dat is wel stom. En dat gebeurde ook?
Citaat:
Dat zijn mensen die denken iemand te kennen alleen door wat ze doen.
Belachelijk.
Ja irritant is dat he
Ik heb ook weleens te horen gekregen "huh? studeer jij klassieke zang? Maar je bent helemaal niet dik!"
Oud 03-02-2010, 12:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
bruggenbouwer
Jeetje Rationeel. Je wil die kinderen stimuleren om een leuke carriere te kiezen!
Oud 03-02-2010, 12:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hee Absinthe, heb je slager al?

En boer?
Verwijderd
Citaat:
timmerman is ook wel geschikt! of is die ook al genoemd?
Nog niet, thanks!
Batave
Batave is offline
But the fool on the hill, sees the sun going down and the eyes in his head see the world spinning round(8)

Regels voor berichten