Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2010, 07:42
Verwijderd
Ik ben blij dat ik niet mijn moeders achternaam heb hoor
Mijn achternaasm ga ik niet zeggen, want hij is geheim, maar wel redelijk internationaal - en ook redelijk nooit-voorkomend. Hij is overal uitspreekbaar.
Als mijn toekomstige echtgenote een mooie naam heeft, neem ik hem misschien wel over. Maar misschien woon ik dan wel in een land waar homohuwelijken niet mogen, en dan neem ik helemaal niks over en ben ik tevreden met de achternaam die ik heb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2010, 08:10
Missy
Missy is offline
Ik zou het niet weten. Aan de ene kant wil ik ook graag mijn eigen achternaam behouden, maar dan zou het een dubbele achternaam worden. Dat zou ik mijn kinderen niet aan doen, want dan is het: 'Ik ben Henk de Vries - ter Water of iets dergelijks. Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat ik de achternaam van mijn man neem. Dat zien we dan wel weer.
Oud 03-03-2010, 08:47
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik zou mijn eigen naam houden, want ik zie niet in waarom ik de naam van iemand anders zou moeten nemen.
(en de achternaam van mijn vriend klinkt niet met mijn voornaam)

Als ik een naam zou hebben met 'Van de' en mijn hypothetische man ook dan zou ik wel allebei de namen nemen want dat klinkt dan gewoon mooi, vind ik.
Zoiets? http://www.barbaravanbijsterveldvanderwaarde.nl/
Oud 03-03-2010, 09:01
Verwijderd
Ik wil daar zelfs nog een beetje verder in gaan, ik hou mijn eigen naam en wil graag dat mijn kinderen ook mijn achternaam krijgen. Ik heb maar een neef die de naam door kan geven en de kans is vrij klein dat hij ooit kindjes krijgt, dus dan zou onze achternaam doodgaan. En dat wil ik niet. Mijn oma zei altijd: 'Die van ... zijn de beste hoor, vergeet dat niet!' en dat is ook iets wat voor veelvuldig is gebruikt in onze opvoeding, als we iets moeilijk vonden of ergens mee zaten, zei mijn moeder altijd 'denk eraan, die van .... zijn toch de beste' en dat wil ik ook tegen mijn kindjes kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 09:47
Verwijderd
ja maar dan het liefst nog allebei een 'de' erin! Van de Poort - Van de Plas, dat soort namen, klinkt mooi
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het niet weten. Aan de ene kant wil ik ook graag mijn eigen achternaam behouden, maar dan zou het een dubbele achternaam worden. Dat zou ik mijn kinderen niet aan doen, want dan is het: 'Ik ben Henk de Vries - ter Water of iets dergelijks. Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat ik de achternaam van mijn man neem. Dat zien we dan wel weer.
als je zelf een dubbele achternaam hebt hoeven je kinderen dat niet ook te hebben hoor. Volgens mij mag dat niet eens, je kind mag maar 1 achternaam omdat je anders eeuwig achternamen kan gaan stapelen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 11:45
Verwijderd
Ik zou mijn eventuele kinderen trouwens ook best graag mijn achternaam willen geven. Mogen ze dat niet kiezen op een bepaalde leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 11:46
Verwijderd
Citaat:
als je zelf een dubbele achternaam hebt hoeven je kinderen dat niet ook te hebben hoor. Volgens mij mag dat niet eens, je kind mag maar 1 achternaam omdat je anders eeuwig achternamen kan gaan stapelen.
Mja klopt. Volgens mij kan het alleen in uitzonderingsgevallen, als beide achternamen op het punt van uitsterven staan zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 11:49
Verwijderd
of als een van je ouders spaans is
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 11:51
Verwijderd
Of als je niet de Nederlandse nationaliteit hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 11:51
Verwijderd
Citaat:
of als een van je ouders spaans is
Dat dus. Of Portugees, Braziliaans, Kaapverdiaans. ;x
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 11:54
Verwijderd
Si
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Hallo, ik ben Maria de Bakker de Vries de Boer van de Berg de Heuvel de Jong Jansen Janssen van Dijk!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 15:45
Allure
Allure is offline
Als ik al ooit zou trouwen (die kans acht ik heel klein) is het uit praktische overwegingen en dan wil ik mijn eigen naam houden, vind het raar om een andere naam aan te nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 12:02
Verwijderd
Het lijkt me het handigst als mijn man mijn achternaam neemt, omdat mijn zoon deze naam ook heeft.
Tenzij hij een hele mooie achternaam heeft die goed bij m'n voornaam past.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 14:14
Verwijderd
Eigen naam houden natuurlijk.

Edit: Of de dame in kwestie moet een supergave achternaam hebben zoals de Heerser oid.

Laatst gewijzigd op 05-03-2010 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 16:24
Verwijderd
Ik heb een dubbele achternaam maar gebruik het alleen bij de ibgroep en de bank. Zelfs bij de uni heb ik het niet laten opnemen omdat ik al recordhouder ben wat betreft een lang emailadres vanwege vier initialen. Het is wel een chique franse naam dus als ik hooghartig wil doen in brieven vermeld ik het wel. Zinloos, i know Als ik ga trouwen ben ik niet zo modern om ook haar naam erbij te zetten, wat een feminiene onzin.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 14:50
snoopy
snoopy is offline
Oh, ik zal nog even OT posten zodat ik geen ban krijg

Ik heb ervoor gekozen de naam van mijn man aan te nemen. We hebben het erover gehad wat de beste optie was. Hij vond het ook goed om mijn naam te nemen, maar we hebben toch besloten het zo te doen.

Wat mij betreft is het geen optie om een kind te hebben en dan allebei een andere achternaam als je getrouwd bent. Het kan natuurlijk best, maar ik vind het niet leuk. Nu zijn we echt familie x.
Oud 06-03-2010, 12:41
Verwijderd
Mag je eigenlijk ook als je trouwt van achternaam wisselen? Stel *willekeurige namen insert*, Robin de Boer en Mari de Vries gaan trouwen, mogen ze hun namen dan ook veranderen naar Robin de Vries en Mari de Boer?
Dat lijkt me overigens een beetje zinloos, maar stel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 16:14
Martiño
Martiño is offline
Ja, volgensmij wel. De man mag ook de naam van de vrouw aannemen, ik ken een koppel dat dat gedaan heeft (maar dan blijft je eigen achternaam er officieel wel achter staan).
Oud 06-03-2010, 16:29
Bright Blue
Bright Blue is offline
Mijn vriendje heeft een hele mooie achternaam (en in niet) dus ik denk dat ik die van heb wel wil :rolleye:
Oud 08-03-2010, 15:43
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik vind de achternaam van mijn vriendin mooier. Wisselen lijkt me een cool idee.
Oud 08-03-2010, 19:08
marrel
marrel is offline
Tenzij mijn toekomstige man een belachelijke achternaam heeft, gaat mijn voorkeur uit naar lekker klassiek zijn naam overnemen en de mijne erachter.

Laatst gewijzigd op 09-03-2010 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Mits mijn toekomstige man een belachelijke achternaam heeft, gaat mijn voorkeur uit naar lekker klassiek zijn naam overnemen en de mijne erachter.
wil je zo graag een belachelijke achternaam of gebruik je hier nu 'mits' alsof het precies het tegenovergestelde betekent van wat het betekent?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 08:29
Verwijderd
Citaat:
wil je zo graag een belachelijke achternaam of gebruik je hier nu 'mits' alsof het precies het tegenovergestelde betekent van wat het betekent?
Wat een flauwe opmerking en domme vraag!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 18:14
marrel
marrel is offline
Citaat:
mits en tenzij door elkaar gehaald sorry he
Oud 09-03-2010, 18:29
Verwijderd
Ik heb zijn achternaam overgenomen, want dat is een gave achternaam die rond de 20 mensen op de wereld hebben, waaronder ik nu dus.

Citaat:
Mag je eigenlijk ook als je trouwt van achternaam wisselen? Stel *willekeurige namen insert*, Robin de Boer en Mari de Vries gaan trouwen, mogen ze hun namen dan ook veranderen naar Robin de Vries en Mari de Boer?
Dat lijkt me overigens een beetje zinloos, maar stel.
Dat kan
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 18:30
Rivka
Rivka is offline
Ik denk dat ik die van mijn man zou overnemen, als-ie echt mooi was. Alleen is mijn naam heel zeldzaam en er is maar één **********-familie...Nou ja, ik zie wel.
Reageren

Regels voor berichten