Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Officieel heet ik Naam-Meisjesnaam, maar in het daag'lijks gebruik gewoon Naam, en op mijn paspoort en rijbewijs blijft Meisjesnaam staan. |
![]() |
|
Ik zou ongetwijfeld voor de middenweg gaan en beide achternamen nemen. Zo blijf ik trouw aan mijn eigen afkomst, maar laat ik tegelijkertijd zien dat ik van mijn man houd en die liefde recht doe.
![]() Het schijnt dat je ook nog zelf mag weten in welke volgorde je de achternamen gaat hanteren. Dus: [eigen achternaam] + [achternaam echtgenoot] of [achternaam echtgenoot] en [eigen achternaam]? Ik zal in principe voor het eerste gaan, tenzij het echt niet klinkt en het qua klank beter is om de tweede genoemde volgorde aan te houden. ![]()
||
Citaat:
Overigens zou ik gewoon mijn eigen naam houden. Een collega van een oude stageafdeling had het wel grappig gedaan, haar man heette vrouwnaam-eigennaam en zij heette mannaam-eigennaam.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou mijn ACHTERnaam ACHTERaan willen hebben, want daar is het een achternaam voor. Dus ik zou gaan voor deze optie: Citaat:
![]() Jazimierz Lampawicz Almydzia Kozawski ![]() Laatst gewijzigd op 02-03-2010 om 12:30. Reden: typfout :mad: |
![]() |
|
Ik zie sowieso het nut van trouwen niet en denk dat ik dat ook nooit zal doen.
M'n eigen achternaam vind ik nogal suf en vertaald in het Engels is het helemaal belachelijk (trouserhouses? ![]() Mijn moeder heeft mijn vader's naam en haar meisjesnaam gehouden. Dus Mutti Papanaam-Mamanaam, en dat staat wel sjiek.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() *houdt zich als hobby met de oorsprong van voor- en achternamen bezig* ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Huis bij een beekje klinkt idd wat minder suf, maar dan vraag ik me nu weer af welk beekje dat dan was, aangezien de meeste Broekhuizens in de regio R'dam wonen. (Volgens deze website). edit: Als ik ooit in de UK ga wonen word ik dus Anouk Brookhouse. ![]() De voornaam blijft alleen lastig daar. De moeder van m'n ex dacht dat ik een Eskimo was ofzo. ![]()
|
Ik vind het wel stoer dat mijn broertje en ik de enige 2 zijn in NL met onze achternaam. Lang leve fouten in het systeem! Maar verder maakt het me niet echt veel uit. Je eigen naam houd je sowieso ALTIJD. Dus ik vind het niet erg om ook de naam van mijn vriend erbij te dragen om te laten zien dat we 1 gezin vormen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik zou denk ik de mijne houden. Hangt ook een beetje van de naam van mijn hubbie af, als ik met mijn huidige vriendje zou trouwen en ik allebei de namen zou hebben zou mijn naam belachelijk veel V's bevatten. Maar ik zou niet alleen mijn man z'n naam willen, want ik vind mijn papa's familie best lief en vind het een prima achternaam.
![]()
||
Citaat:
Wat mij betreft: ik hecht bijzonder weinig waarde aan het instituut huwelijk, maar mocht ik trouwen zou ik zeer waarschijnlijk mijn eigen naam houden. Mijn moeder heeft ook haar eigen naam gehouden, en ik heb dus een andere achternaam dan zij heeft. Waar ik trouwens geen enkel probleem mee heb.
|
Ik denk dat ik m'n eigen achternaam wil houden. Als ik 18 word (oei, bijna
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En verder dit: Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou mijn eigen naam houden, want ik zie niet in waarom ik de naam van iemand anders zou moeten nemen.
(en de achternaam van mijn vriend klinkt niet met mijn voornaam) Als ik een naam zou hebben met 'Van de' en mijn hypothetische man ook dan zou ik wel allebei de namen nemen want dat klinkt dan gewoon mooi, vind ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|