Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2010

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2010, 21:07
Verwijderd
Citaat:

En het voorbeeld dat andere landen een andere nationale drug hebben is natuurlijk net zo vreemd als die van eilanden. Feit is dat 9 van de 26 bovengemiddeld is, dus blijkbaar werkt het gedogen niet om het aantal verslaafden laag te houden.
Je snapt best wat ik bedoel. In Japan ed is het niet "in" om cannabis te gebruiken, waardoor het percentage laag ligt. En kijk eens naar dat percentage, daar liggen we onder het gemiddelde.
Advertentie
Oud 06-06-2010, 21:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ehh sinds wanneer is 9 van de 26 beneden gemiddeld?
Het gemiddelde percentage is 5.8; wij hebben 5.24.
Oud 06-06-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Het gemiddelde percentage is 5.8; wij hebben 5.24.
Dat is het gemiddelde van die 26 landen. Echter daaruit kan je dus niet concluderen dat wij onder gemiddeld scoren, immers de wereld kent meer dan 26 landen.
Oud 09-06-2010, 06:02
Pr0xy
Pr0xy is offline
1. Een totale immigratiestop, ook autochtonen die zijn vertrokken naar bijvoorbeeld Australië en later tot de conclusie komen dat ze daar niet kunnen aarden mogen niet meer terugkomen naar Nederland.
2. Het afschaffen van het huwelijk voor mensen die willen trouwen met iemand van hetzelfde geslacht.
3. De-anonimiseren van het stemmen, na het stemmen kan er op de website van je gemeente een lijst worden opgevraagd waarop je kunt zien wie waarop heeft gestemd en wie niet heeft gestemd.
4. Stemrecht veranderen in stemplicht, iedereen die niet stemt krijgt een boete die bij elke keer niet stemmen hoger zal uitvallen. Aangezien je n.a.v. punt 3 precies kunt zien wie niet hebben gestemd, kun je mensen aangeven, de helft van het boetegeld gaat dan naar de aangever. Blanco of ongeldig stemmen zal tellen als niet stemmen.
5. Mensen met meer dan 1 nationaliteit mogen niet stemmen, n.a.v. punt 4 betekent dat, dat iedereen met meer dan 1 nationaliteit elke keer automatisch een boete krijgt.
Oud 09-06-2010, 16:31
anoniem93
anoniem93 is offline
Citaat:
1. Een totale immigratiestop, ook autochtonen die zijn vertrokken naar bijvoorbeeld Australië en later tot de conclusie komen dat ze daar niet kunnen aarden mogen niet meer terugkomen naar Nederland.
2. Het afschaffen van het huwelijk voor mensen die willen trouwen met iemand van hetzelfde geslacht.
3. De-anonimiseren van het stemmen, na het stemmen kan er op de website van je gemeente een lijst worden opgevraagd waarop je kunt zien wie waarop heeft gestemd en wie niet heeft gestemd.
4. Stemrecht veranderen in stemplicht, iedereen die niet stemt krijgt een boete die bij elke keer niet stemmen hoger zal uitvallen. Aangezien je n.a.v. punt 3 precies kunt zien wie niet hebben gestemd, kun je mensen aangeven, de helft van het boetegeld gaat dan naar de aangever. Blanco of ongeldig stemmen zal tellen als niet stemmen.
5. Mensen met meer dan 1 nationaliteit mogen niet stemmen, n.a.v. punt 4 betekent dat, dat iedereen met meer dan 1 nationaliteit elke keer automatisch een boete krijgt.
Jezus, dit is wel het aller-allerslechtste en meest ondemocratische ideeenlijstje ooit. Mensen moeten de vrijheid hebben om te stemmen, en dat moet niet verplicht worden, ook de vrijheid om te trouwen met wie ze willen. De staat kan niet opleggen aan haar burgers om niet met iemand te trouwen. En over punt 1, je wilt serieus dat Nederlanders niet in Nederland mogen wonen? Dat is naar mijn mening gewoon knettergek.

Echt, als we jou programma doorvoeren komen we in een soort nieuw Derde Rijk. Waarom zo ontzettend dictatoriaal en vals? Waarom willen we uberhaupt weten wie wat gestemd heeft?
Oud 10-06-2010, 09:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Waarom?
Oud 10-06-2010, 11:22
CondeBoer
CondeBoer is offline
Ik hoop dat die punten hierboven een grap zijn. Want dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gelezen.

Mijn programma:

Ministerie van Defensie omdopen in Ministerie van Offensie en het budget halveren.
Nederland hoeft zich al 50 jaar lang niet meer te verdedigen tegen wat dan ook. Het enige wat men doet is landen zoals Irak en Afghanistan aanvallen. Nederland heeft ook absoluut geen leger nodig. Natuurlijk moeten we een bijdrage leveren aan de blauwhelmen etc. Maar het leger zoals het nu is is vele malen te groot.
Het budget voor ontwikkelingssamenwerking moet ook gehalveerd worden
Het is aangetoond dat veel geld dat naar arme landen wordt gestuurd bij de rijke dicatators en generaals blijft hangen en die horen we niet te steunen. Maak een klein, maar efficiënt ministerie van ontwikkelingssamenwerking ipv geld gooien in een bodemlozen put.
Hypotheekrenteaftrek blijft bestaan
Mensen met een eigen huis betalen al door het eigenwoningforfait. Het eigenwoningforfait moet overigens gewoon blijven, maar zeker niet omhoog.
Alle contacten met de Nederlands Antillen moeten verbroken
Daar komen aleen maar criminelen en drugs vandaan. Dat we daar geld heen sturen is waanzin!
Zeer scherpe eisen op hypotheken plaatsen
Iedereen moet zn hypotheek kunnen afbetalen. Ik denk dat we hebben geleerd van het verleden.
Veel meer geld naar Onderwijs
En prestatieafhankelijke bonussen voor leraren. Onderwijs is belangrijk voor de toekomst. Mensen moeten uit alle windrichtingen hierheen komen voor kennis. Op die manier wordt de economie er veel beter op.
Meer blauw op straat en hogere celstraffen
Nederland is een mooi land en dat moet zo blijven. Mensen met een dubbele nationaliteit moeten na 2 wetsovertredingen het land uit (geen verkeersboetes dan). De politie moet meer mogelijkheden krijgen om dingen zoals geweld en vandalisme hard aan te pakken.
Geen immigratie meer uit niet-EU landen en Turkije NIET bij de EU
Nederland is vol. Het percentage crimminaliteit ligt bij allochtonen 10 keer zo hoog als bij autochtonen. Weg met dit soort mensen. Mensen uit EU landen eerst screenen op crimineel verleden en kijken wat hun kansen in Nederland zijn, voordat je ze een permanente verblijfsvergunning geeft.
Meer geld naar de zorg + Marktwerking in de zorg
Meer geld=duidelijk. Marktwerking komt volgens mij de prijs en de kwaliteit ten goede. Netuurlijk moet alles wel door de overheid gereguleerd worden.
Meer wegen
Files zijn niet leuk.

Voordat je het weet typ je dan weer een gigantisch verhaal joh. Maar dit vind ik de belangrijkste punten. Zo zou ik Nederland regeren. Ik ben nog 17, maar zou ongetwijfeld PVV hebben gestemd
Oud 10-06-2010, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Marktwerking in de zorg
Marktwerking komt volgens mij de prijs en de kwaliteit ten goede. Netuurlijk moet alles wel door de overheid gereguleerd worden.
Natuurlijk niet, het leidt tot differentiatie van de gezondheidszorg. Je krijgt topinstellingen voor een toptarief en beunpraktijken voor mensen met weinig geld.
Oud 10-06-2010, 16:32
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
1. Hogere belasting van 'topinkomens'
2. Leenstelsel ipv studiefinanciering
3. Aow naar 67 jaar
4. Meer geld voor jeugdzorg en ontwikkelingshulp
5. Minder geld naar defensie
Oud 10-06-2010, 17:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
1. Stop de hele integratie-discussie. Integratie is iets wat verzonnen is door mensen op rood pluche die in een vinex-wijk wonen met twee auto's voor de deur. Ik woon in een van de veertig probleemwijken maar als ik hier dagelijks over straat ga dan vraag ik me af wat voor integratieproblemen er zijn. Het ligt niet allemaal aan de allochtonen. Zolang er geen autochtonen in zo'n wijk willen wonen, zal het nooit mengen. Wat is nou eigenlijk integratie? Mensen kunnen toch gewoon naast elkaar wonen zonder elkaars hersens in slaan of ze nou jood, moslim of christen zijn en zwart of wit zijn en rijk of arm zijn. Ik vind dat echt geldverspilling. Veiligheid vind ik uiteraard wel belangrijk, daardoor moet er meer blauw op straat en meer lik op stuk beleid.
2. Stop de marktwerking in de zorg. Het personeel werkt al keihard voor een hongerloontje. Meer marktwerking komt niet tegen goede van personeel en patiënt. Eigen risico moet niet worden verhoogd. Niemand kiest er voor om ziek te worden. Dat zorgt sowieso al voor extra kosten.
3. Hypotheekrente-aftrek en huursubsidie moeten omgevormd worden tot een eerlijker systeem van woonsubsidie.
4. AOW moet vrij komen na 42 dienstjaren. Mensen die jong beginnen met werken kunnen zo eerder met pensioen terwijl mensen die eerst lang studeren, dan maar wat langer door moeten werken.
5. Studiefinanciering moet gehandhaafd blijven in zijn huidige vorm zodat studeren voor iedereen toegankelijk is en blijft. Er moet geinvesteerd worden in het hele onderwijs, niet alleen in het MBO.
6. Er moeten niet meer wegen aangelegd worden maar bepaalde knelpunten moeten aangepakt worden. Dat kan door wegen anders aan te leggen/aan te pakken maar ook door bieden van betere alternatieven in de vorm van onder andere openbaar vervoer.
Oud 29-06-2010, 10:35
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
1. de energie (+ tijd + geld) die we nu steken in gebrabbel over hoofddoekjes naar onderwijs en wetenschap;
2. niet per se harder straffen, maar eens luisteren naar al die wetenschappelijke rapporten die zeggen dat harder straffen juist averechts werkt. het gaat niet om stoere taal van de overheid, maar om duurzame oplossingen. investeer tijd en geld in problemen en ze lossen uiteindelijk (grotendeels) op. dat lukt met harder straffen echt niet;
3. toewerken naar een gratis, of iig goedkoper openbaar vervoer;
4. Mensen uitleggen wat een SAMENleving is. niet elke Euro belasting die je betaalt zal in jouw voordeel gebruikt worden, leer daar maar mee leven. Nederland is nog steeds een paradijs vergeleken met veel andere landen, en dat kunnen we best delen met 16 miljoen. Beroepszeikers een jaar op verplichte excursie naar Iran of Noord-Korea.
5. aandringen op een hervorming van de EU. Hof voor mensenrechten? prima! Een boete voor Noord-Holland omdat de aanbesteding voor de koffieautomaten verkeerd was? Oprotten eu!

Oud 06-07-2010, 01:52
Verwijderd
Citaat:
NSB-r-us much?
Oud 06-07-2010, 12:19
Verwijderd
Hmmm, punt 1 en 5 lijken me wel wat. Punt 2 vind ik meer iets voor een inwoner van Staphorst, punt 3 lokt discriminatie uit tegen mensen die op bepaalde partijen stemmen en van punt 4 krijg je dat idioten een random stem uitbrengen en dat lijkt me slecht voor de verkiezingsuitslag.
Oud 06-07-2010, 12:39
Verwijderd
Nee, dat is géén goed idee. Enig idee hoeveel Europeanen en Amerikanen hier komen wonen ivm werk? Je weet wel, die internationale bedrijven die cruciaal zijn voor onze economie?

Protip: oorzaak/gevolg, leer die relatie te herkennen.
Oud 07-07-2010, 08:24
hookee
hookee is offline
Citaat:
Dat heet het kind met het badwater weggooien. Er zijn veel immigranten die we heel goed kunnen gebruiken, Er lopen ook veel goede Nederlanders weg die we goed hadden kunnen gebruiken. Dus beter is een selectief immigratebeleid. Dat mensen "discriminatie" schreeuwen is hun gebrek aan inzicht dat er verschil in mensen bestaat en dat dat niets met afkomst of huidskleur heeft te maken.
Oud 07-07-2010, 19:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hmmm, punt 1 en 5 lijken me wel wat. Punt 2 vind ik meer iets voor een inwoner van Staphorst, punt 3 lokt discriminatie uit tegen mensen die op bepaalde partijen stemmen en van punt 4 krijg je dat idioten een random stem uitbrengen en dat lijkt me slecht voor de verkiezingsuitslag.
Goed idee, ja, dat mensen met meerdere nationaliteiten iedere verkiezing automatisch een boete krijgen?

Best geestig, dat Pr0xy duidelijk een grapje maakte, en dat jij dan serieus iets in zijn standpunten ziet.
Oud 27-07-2010, 09:47
Verwijderd
1 - Nederland(s) in de eerste plaats voor de Nederlanders
2 - Eigen Volk Eerst, altijd en overal.
3 - Drastische belastingverlagingen voor alle Nederlanders; vlaktaks
4 - Grensen sluiten voor economische asielzoekers. Die mensen moeten in eigen land een toekomst opbouwen en niet hier allemaal naar Nederland toekomen om alleen maar de problemen te komen verzwaren
5 - Zwaardere straffen.
Oud 27-07-2010, 10:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
4 - Grensen sluiten voor economische asielzoekers
Dat isal jaren staand beleid, kijk maar op http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/asiel...het_beleid.asp
Oud 27-07-2010, 13:40
Gatara
Gatara is offline
1. kerk en staat volledig gescheiden (nooit vanuit de overheid subsidies verstrekken aan kerkelijke organen, geen gesubsidieerd speciaal onderwijs - religie-specifieke vakken buiten reguliere schooltijd (levensbeschouwing blijft bestaan). Geen religieuze uitingen in neutrale posities zoals de rechtelijke macht, neutrale educatieve instellingen, zoals universiteiten en hoge scholen.
2. weg met de monarchie.
3. Geen gezichtsbedekkende kleding in het publieke domein, tenzij een bepaald beroep het vereist (geen bivakmuts, geen niqaab/burqa; maar wel bv brandwerende 'bivakmuts' als brandweerman/vrouw bij het blussen van een brand)/

en dat zijn de eerste drie punten die momenteel bij me op komen.
Oud 27-07-2010, 13:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
1. Stop de hele integratie-discussie. Integratie is iets wat verzonnen is door mensen op rood pluche die in een vinex-wijk wonen met twee auto's voor de deur. Ik woon in een van de veertig probleemwijken maar als ik hier dagelijks over straat ga dan vraag ik me af wat voor integratieproblemen er zijn. Het ligt niet allemaal aan de allochtonen. Zolang er geen autochtonen in zo'n wijk willen wonen, zal het nooit mengen. Wat is nou eigenlijk integratie? Mensen kunnen toch gewoon naast elkaar wonen zonder elkaars hersens in slaan of ze nou jood, moslim of christen zijn en zwart of wit zijn en rijk of arm zijn. Ik vind dat echt geldverspilling. Veiligheid vind ik uiteraard wel belangrijk, daardoor moet er meer blauw op straat en meer lik op stuk beleid..
jij woont vast niet in dezelfde wijk als waar ik woon. Dan piep je wel anders

Regels voor berichten