Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2010, 13:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat moet je weten?

lol @ bericht van Carn
Gewoon een soort handleidingkje om mee aan de slag te kunnen zeg maar. Ik moet wat gegevens verwerken van mijn afstudeeronderzoek en ik heb eigenlijk nauwelijks ervaring met SPSS (of statistiek in het algemeen). Maar ik twijfel of SPSS nu wel echt nodig is en of het niet net zo goed met Excel zou kunnen.
Oud 12-07-2010, 13:45
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Als je jezelf ervoor moet motiveren, moet het blijkbaar dus niet echt.
Nee inderdaad maar het begint weer echt een vuilnisbelt te worden
Oud 12-07-2010, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Jeej.

Ik was vorige week ongesteld.. 2 dagen heftig en daarna nog 1,5 dag een beetje. Vrij normaal. Donderdag was de laatste dag. Vrijdag was m'n stopweek voorbij en ben ik weer met de nuva-ring begonnen. Maar ik heb nu nog steeds alle 'klachten' (behalve het menstrueren zelf dus ). Buikpijn in m'n onderbuik, last van m'n rug, etc (cravings naar chocola ) Waarom is dit en wanneer/hoe gaat het weg?
Hmmm lastige . De buikpijn in je onderbuik en last van je rug komen doordat je baarmoeder aan het krampen is, maar ik weet eigenlijk niet waarom hij dat nog zou doen - dat komt meestal door een hormonale aansturing en die zou er niet meer moeten zijn. Zit de ring wel goed? Hij werkt ook als hij niet helemaal op z'n plek zit, maar misschien zit-ie verkeerd tegen je baarmoedermond en veroorzaakt dat de klachten (en dan komen de chocoladecravings gewoon door associatie ).
Als dat het niet is, weet ik het ook niet eerlijk gezegd
Oud 12-07-2010, 13:46
Lisanne
Lisanne is offline
Citaat:
Nee inderdaad maar het begint weer echt een vuilnisbelt te worden
Was het dat niet al?
Oud 12-07-2010, 13:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Hmmm lastige . De buikpijn in je onderbuik en last van je rug komen doordat je baarmoeder aan het krampen is, maar ik weet eigenlijk niet waarom hij dat nog zou doen - dat komt meestal door een hormonale aansturing en die zou er niet meer moeten zijn. Zit de ring wel goed? Hij werkt ook als hij niet helemaal op z'n plek zit, maar misschien zit-ie verkeerd tegen je baarmoedermond en veroorzaakt dat de klachten (en dan komen de chocoladecravings gewoon door associatie ).
Als dat het niet is, weet ik het ook niet eerlijk gezegd
Hmnee, ring zit gewoon waar-ie altijd zit. Dan weet ik het ook niet en hoop ik maar dat het snel overgaat.
Oud 12-07-2010, 13:57
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Was het dat niet al?
Niet als het net opgeruimd is!
Oud 12-07-2010, 13:59
Verwijderd
Opruimtechniek voor als het veel is:
maak stapels van waar iets ongeveer hoort. Een stapel kleren, een stapel dingen die naar de keuken moeten, een stapel dingen die naar de badkamer moeten, enzovoort. Breng dan de stapels die in een andere kamer moeten vast naar de kamer waar ze horen. Wat er dan overblijft is vaak vrij snel gedaan
Oud 12-07-2010, 14:01
Verwijderd
Nog een opruimtechniek voor als het veel is:
Ga naar de Albert Heijn en haal een grote, kartonnen doos. Gooi hem vol met alles wat in de weg ligt, tape hem dicht en geef hem zonder na te denken aan een willekeurige zwerver.

Oud 12-07-2010, 14:02
Verwijderd
Als het allemaal vuile sokken en beschimmelde bekers zijn weet ik niet of die zwerver daar nou zó blij mee is
Oud 12-07-2010, 14:02
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Opruimtechniek voor als het veel is:
maak stapels van waar iets ongeveer hoort. Een stapel kleren, een stapel dingen die naar de keuken moeten, een stapel dingen die naar de badkamer moeten, enzovoort. Breng dan de stapels die in een andere kamer moeten vast naar de kamer waar ze horen. Wat er dan overblijft is vaak vrij snel gedaan
Bij mij is het echt zooi dat weg kan en er moet aardig nodig gestofzuigd/gestoft worden en daar heb ik zo geen zin in
Oud 12-07-2010, 14:04
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wat is het fototopic toch makkelijk te verwarren met het WSZ topic.
Oud 12-07-2010, 14:04
Verwijderd
Afstoffen is ook naar, maar tenzij je overal tierlantijntjes hebt staan kun je natuurlijk je boekenkast en vensterbank ook gewoon stofzuigen, dat gaat veel sneller en heeft langer effect. En het voordeel van stofzuigen is dat het niet uitmaakt hoeveel stof er is, het kost altijd hoogstens 20 seconden per vierkante meter
Oud 12-07-2010, 14:05
Carn
Carn is offline

Oud 12-07-2010, 14:07
Lorelei
Lorelei is offline
Oud 12-07-2010, 14:08
Verwijderd
Oud 12-07-2010, 14:09
Verwijderd
Al is toch leuker, in al zijn eenvoud.
Oud 12-07-2010, 14:09
Sherlock
Sherlock is offline
Oud 12-07-2010, 14:15
Carn
Carn is offline
@ sann
Citaat:
in welk utrecht was jij?
Nou ja, iig tot n uurtje of 2 bij t Ledig Erf gezeten .
Oud 12-07-2010, 14:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
@ sann

Maar je hebt eerst gekeken in Tivoli toch?

Ik ben na de wedstrijd best snel bij t ledig erf weggegaan. Toen eerst naar de Obrechtstraat om spullen te halen en toen stond ik bij halte wittevrouwen te wachten op de bus die maar niet kwam. Toen ben ik met m'n zusje naar het station gelopen (door de mensenmassa, op neude zijn we snel doorgelopen want ze waren daar niet leuk) in de hoop dat er toch nog een bus de goeie kant op zou gaan of anders de trein. (ik had al wel geld gepind voor een taxi maar bweh, duur). Uiteindelijk zijn we wel thuisgekomen maar ik baalde gisteren even flink want ik was moe en had honger en had eigenlijk geen geld voor een taxi en het zag er heel erg naar uit dat we er wel een moesten hebben.
Oud 12-07-2010, 14:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar je hebt eerst gekeken in Tivoli toch?

Ik ben na de wedstrijd best snel bij t ledig erf weggegaan. Toen eerst naar de Obrechtstraat om spullen te halen en toen stond ik bij halte wittevrouwen te wachten op de bus die maar niet kwam. Toen ben ik met m'n zusje naar het station gelopen (door de mensenmassa, op neude zijn we snel doorgelopen want ze waren daar niet leuk) in de hoop dat er toch nog een bus de goeie kant op zou gaan of anders de trein. (ik had al wel geld gepind voor een taxi maar bweh, duur). Uiteindelijk zijn we wel thuisgekomen maar ik baalde gisteren even flink want ik was moe en had honger en had eigenlijk geen geld voor een taxi en het zag er heel erg naar uit dat we er wel een moesten hebben.
Correct! Was overigens erg gezellig voor wat het waard was.

Wel n beetje naief dat je er van uit ging dat de bussen braaf reden ;P

Oud 12-07-2010, 14:27
Verwijderd
Citaat:
@ sann

Hm dan was ik op de verkeerde plek
Oud 12-07-2010, 14:28
Verwijderd
Oud 12-07-2010, 14:31
Verwijderd
@DP:

Citaat:
Hee, wat voor dubieuze foto's doen er nu weer van sann de ronde?
Nathan probeert al weken te suggereren dat ie naaktfoto's van me heeft. In werkelijkheid is het een foto van mijn sexy wk outfit van gisteren. En verder zijn er foto's van Medeia's party waar ik verkleed was als scheids. Geen charmante foto's
Oud 12-07-2010, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Afstoffen is ook naar, maar tenzij je overal tierlantijntjes hebt staan kun je natuurlijk je boekenkast en vensterbank ook gewoon stofzuigen, dat gaat veel sneller en heeft langer effect. En het voordeel van stofzuigen is dat het niet uitmaakt hoeveel stof er is, het kost altijd hoogstens 20 seconden per vierkante meter
Ik denk dat ik er hier ook nog een keer flink met de stofzuiger doorheen moet, maar eerst gaat er een boel weg.
Oud 12-07-2010, 14:37
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
@DP:

Nathan probeert al weken te suggereren dat ie naaktfoto's van me heeft. In werkelijkheid is het een foto van mijn sexy wk outfit van gisteren. En verder zijn er foto's van Medeia's party waar ik verkleed was als scheids. Geen charmante foto's
Hahaha. Hoe is hij aan die naaktfoto gekomen dan, die heb ik in ieder geval nooit doorgestuurd!

Ik ben nu wel benieuwd naar die foto's van je outfit trouwens.
Oud 12-07-2010, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Hahaha. Hoe is hij aan die naaktfoto gekomen dan, die heb ik in ieder geval nooit doorgestuurd!

Ik ben nu wel benieuwd naar die foto's van je outfit trouwens.
Van jou kunnen ze niet afkomen, ik stuur geen naaktfoto's van mezelf naar lelijke mensen

De sexy wk outfit of de scheidsoutfit?
Oud 12-07-2010, 15:09
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Van jou kunnen ze niet afkomen, ik stuur geen naaktfoto's van mezelf naar lelijke mensen

De sexy wk outfit of de scheidsoutfit?
Oh, we moeten weer persoonlijk worden?

Beide!
Oud 12-07-2010, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Oh, we moeten weer persoonlijk worden?

Beide!
Huhuhu het was natuurlijk maar een grapje WAAG HET NIET DIE FOTO'S OOIT DOOR TE STUREN

Ik wacht even op de rest van de foto's, hopelijk zit er iets geslaagders tussen dan de foto die nathan heeft, zo niet (wat vrij waarschijnlijk is, want de enige foto's die ik nog niet gekregen heb zijn de foto's van in de kroeg en aangezien het 45 graden was en ik een wandelend zweetbad was, lijken die me weinig geschikt ) dan post ik die wel.
Oud 12-07-2010, 15:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Correct! Was overigens erg gezellig voor wat het waard was.

Wel n beetje naief dat je er van uit ging dat de bussen braaf reden ;P

[afbeelding]
De bussen reden wel hoor. (minder vaak en niet over neude en zo natuurlijk maar op zich reden ze wel)
Oud 12-07-2010, 15:24
Martiño
Martiño is offline
Toch maar even een boek over SPSS gehaald bij de medische bibliotheek. Handig zo'n ziekenhuis waar alles in zit.
Oud 12-07-2010, 15:39
Verwijderd
Ik heb net muffins gebakken. Deze:

Omnom<3
Oud 12-07-2010, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net muffins gebakken. Deze:

[afbeelding]

Omnom<3
Die zijn zo lekker! <3 Als je mijn buurmeisje was kwam ik NU op bezoek
Oud 12-07-2010, 15:44
Verwijderd
En weer 100 piekjes gemeten!
Oud 12-07-2010, 15:45
Verwijderd
Piekjes meten?
Oud 12-07-2010, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Die zijn zo lekker! <3 Als je mijn buurmeisje was kwam ik NU op bezoek
Spoiler
Oud 12-07-2010, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
eigenlijk meer ernaast
Oud 12-07-2010, 15:54
Verwijderd
Ja
De metingen van mijn onderzoek worden weergegeven als een grafiek met piekjes. Die piekjes moet ik allemaal opmeten en in excel zetten. Het zou handig zijn als een programmaatje dat voor me kon doen, maar het probleem is dat als de proefpersoon beweegt tijdens het onderzoek, dat óók piekjes veroorzaakt en die tellen niet. Dus moet het met de hand. Er is gelukkig wel een programmaatje dat als ik op een piekje klik, me vertelt hoe hoog of laag ik zit.
Oud 12-07-2010, 15:55
Martiño
Martiño is offline
Kun je geen geneeskundestudent inhuren die dat voor je doet?

Oh wacht D:;D:

Sorry
Oud 12-07-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Kun je geen geneeskundestudent inhuren die dat voor je doet?

Oh wacht D:;D:

Sorry
Oud 12-07-2010, 15:57
Verwijderd

Het is wel mogelijk om zo'n programmaatje te schrijven, want we hebben ook een bestandje waarin staat op welke momenten we een pulse hebben gegeven, en de reactie op die pulse is altijd 1 tot 100 miliseconden later. Dus ik denk dat het wel kan. Maar ik kan het niet
En we hebben wel een biomedische technologie bachelorstudent tot onze beschikking, die kan dat vast wel maar die heeft al een andere opdracht
Oud 12-07-2010, 15:58
Verwijderd
Mijn begeleidster is technische geneeskunde phd-student dus die kan dat ook, maar die heeft beters te doen
Oud 12-07-2010, 15:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Het is wel mogelijk om zo'n programmaatje te schrijven, want we hebben ook een bestandje waarin staat op welke momenten we een pulse hebben gegeven, en de reactie op die pulse is altijd 1 tot 100 miliseconden later. Dus ik denk dat het wel kan. Maar ik kan het niet
En we hebben wel een biomedische technologie bachelorstudent tot onze beschikking, die kan dat vast wel maar die heeft al een andere opdracht
Ja, inderdaad, ik wilde net vragen of je geen HBO-er kon vragen, maarja, wij moeten niet van de rotklusjes die de geneeskundestudenten krijgen alleen maar de tweederangs rotklusjes doen.
Oud 12-07-2010, 16:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mijn begeleidster is technische geneeskunde phd-student dus die kan dat ook, maar die heeft beters te doen
Hmja, een van mijn begeleiders is cardioloog i.o. en die heeft toegezegd ons te helpen met de statistische verwerking, maar die staat ook 80% van de tijd of te katheteriseren of hij heeft poli.
Oud 12-07-2010, 16:01
Verwijderd
Nee precies. Hij zit hier om zijn bachelorwerkstuk te schrijven, niet om mij te helpen
Ik vind het alleen wel jammer dat ik het niet zelf kan programmeren, want dat gaat vast stukken sneller dan het handmatig opmeten. Maar leren hoe je dat programmeert duurt dan vast weer langer.
Oud 12-07-2010, 16:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee precies. Hij zit hier om zijn bachelorwerkstuk te schrijven, niet om mij te helpen
Ik vind het alleen wel jammer dat ik het niet zelf kan programmeren, want dat gaat vast stukken sneller dan het handmatig opmeten.
Hm, in dat geval zijn er nog altijd de middelbare scholieren die hun maatschappelijke stage moeten doen.
Oud 12-07-2010, 16:03
Verwijderd
In de zomervakantie?

Ik ga zo gebeld worden of ik met Theodoors vrienden ga barbecuen of naar de Chinees ga. Zal wel Chinees worden. Maar ik moet dus maar eens afsluiten
Oud 12-07-2010, 16:04
Martiño
Martiño is offline
Sarah, welk vat is het ook alweer dat in dit topic wordt bedoeld? Ik wilde een droge opmerking maken, maar ik kon me toen de naam niet meer herinneren en ik ben te lui om naar de medische bibliotheek te lopen om een anatomische atlas te pakken.
Oud 12-07-2010, 16:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In de zomervakantie?
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1804846

al betwijfel ik of je deze scholier wel wil betrekken bij je thesis
Oud 12-07-2010, 16:05
Verwijderd
ik weet op het hoofd oppervlakkig alleen de arteria temporalis want die kan ontstoken raken, maar dat is 'm niet

Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1804846

al betwijfel ik of je deze scholier wel wil betrekken bij je thesis
alleen de slackers zijn nog over!
Oud 12-07-2010, 16:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik weet op het hoofd oppervlakkig alleen de arteria temporalis want die kan ontstoken raken, maar dat is 'm niet
Nee zo ver was ik ook al, aangezien je temporaalkwab aan de zijkant van je hoofd zit en dit de frontaalregio is. Google weet het ook al niet.

Regels voor berichten