|
|
Bekijk resultaten poll: En? | |||
Ik ben 13-16 jaar en volwassener dan leeftijdsgenoten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 16.33% |
Ik ben 13-16 jaar en even volwassen als leeftijdsgenoten |
3 | 6.12% |
Ik ben 13-16 jaar en minder volwassen dan leeftijdsgenoten |
2 | 4.08% |
Ik ben 17-20 jaar en volwassener dan leeftijdsgenoten |
4 | 8.16% |
Ik ben 17-20 jaar en even volwassen als leeftijdsgenoten |
2 | 4.08% |
Ik ben 17-20 jaar en minder volwassen dan leeftijdsgenoten |
1 | 2.04% |
Ik ben ouder dan 20 en volwassener dan leeftijdsgenoten |
8 | 16.33% |
Ik ben ouder dan 20 en even volwassen als leeftijdsgenoten |
13 | 26.53% |
Ik ben ouder dan 20 en minder volwassen dan leeftijdsgenoten |
7 | 14.29% |
Ik ben jonger dan 13 / ik weet het niet |
1 | 2.04% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat het léuk is om op jezelf te wonen, zelfstandig te zijn, voor jezelf te kunnen zorgen
![]() En nee, mijn ouders zijn echt nooit streng geweest, en mocht de situatie er naar zijn dat het nodig is, dan kan ik best even weer thuis wonen (heb ik afgelopen jaar ook gedaan, vanwege nieuwe studie in andere woonplaats), maar ik zou me toch ronduit schamen als ik niet gauw een eigen huisje had gehad. Helemaal als ik al zou werken ![]() Edit: met als uitzondering mbo-ers die in een dorp wonen, want als je dan op je 19e klaar bent en gaat werken, geen partner hebt of nog niet samen wilt wonen, dan kun je niet leuk op kamers gaan maar moet je meteen een heel huis gaan huren of kopen. Dan snap ik wel dat je nog even bij de ouders blijft hangen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze steken hun eigen onnodig in de schulden en alleen zijn is (of met partner) ook niet altijd alles. |
![]() |
|
In mijn manier van denken en praten schijn ik meer volwassen te zijn dan leeftijdsgenoten. Maar qua goed op eigen benen kunnen staan ben ik wat minder ver. Dat zal elkaar wel effenen. Hoewel het enige echte punt inkomsten is. En misschien zou wat meer assertiviteit geen kwaad kunnen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zeg ook niet dat jij uit huis moet gaan, maar het is toch wel begrijpelijk dat ouders hun kinderen uit huis willen hebben als ze zijn afgestudeerd, of dat ze van hen verwachten dat ze kostgeld betalen en een aandeel hebben in het huishouden? Veel mensen denken dan toch: dan liever lekker op mezelf wonen, zodat ik alles zelf kan bepalen. En als je een partner hebt, is het helemaal logisch dat je uit huis wilt, dan wil je gewoon fijn met diegene samen zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb gestemd op 'ik ben ouder dan 20 en volwassener dan de meeste leeftijdsgenoten'.
Dit is eigenlijk vooral gebaseerd op mijn relationele status: getrouwd en zwanger van ons tweede kindje. Huis gekocht etc. Op veel andere gebieden ben ik eigenlijk minder volwassen, met als duidelijkste bewijsstuk het feit dat ik nog altijd op een scholierenforum rondhang ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jongens willen games, voetballen, iPod-hoesjes, iPhones, snel werkend internet, ze betalen in restaurants voor de meisjes, ze willen net zo goed dingen als shampoo, gel en tandpasta, ze verslijten hun kleren sneller dan een paard kan lopen, ze slopen alles in huis waarvan je eigenlijk zou denken dat ze met een sloophamer nog geen krasje zouden hebben, ze willen dure gitaren, versterkers en drumstellen, roken... moet ik doorgaan? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En hypotheek meteen na je afstuderen ![]() En idd, als m'n ouders me er al niet uit zouden zetten onder het mom van, doe het nu maar zelf, dan zouden we wel kostgeld vragen, want het is volstrekt belachelijk dat ik een volledig loon zou verdienen en toch op hun kosten zou leven. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik zou zeggen, kijk eens bij 'lifestyle' in het topic 'hoeveel geef jij gemiddeld uit aan shoppen?
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1809705 20 euro per maand werd gesuggereerd? Maak er maar 200 voor vrouwen van. Alleen al aan kleding en persoonlijke spullen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En als je alleen op lifestyle checkt dan heb je geen representatieve steekproef voor alle mensen, je kunt alleen maar conclusies trekken wat betreft de uitgavegemiddelden van de lifestylers ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Om maar iets meer ontopic te reageren. Ik denk dat ik over het algemeen wat volwassener ben, maar ik heb ook m'n kattekwaadperiodes. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Soms luister ik naar Kinderen voor Kinderenliedjes als Volwassen en Nix en dan denk ik: nee, ik word liever gewoon nooit volwassen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() (En daarnaast ken ik echt niemand, ook niet vaag, die zoveel uitgeeft aan kleding/make-up/etc ... en al he-le-maal niemand die zulke idiote ouders heeft dat die het betalen ![]() OT: Ik ben misschien weer wat minder volwassen; gisteren een cd van Hanson gekocht ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
rookleeftijd wordt 18+ mltmpje | 86 | 17-03-2013 10:52 | |
Drugs & Alcohol |
Adderal marrrkje | 80 | 07-11-2006 13:24 | |
Psychologie |
respecteer de volwassenen tacidvs | 44 | 16-05-2002 13:35 |