Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ach, semantiek.
?
Advertentie
Oud 01-08-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
?
Daar bedoelt hij mee dat-ie niet veel anders zegt dan voorheen maar dat het nu aardiger "lijkt".
Oud 01-08-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
?
Ik vind het niet van belang of je iets "ziekte" noemt of niet.

Oud 01-08-2010, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het niet van belang of je iets "ziekte" noemt of niet.

[afbeelding]
Ok, dan verschillen we daarin van mening .

Anyhooow kunnen we het nu ergens anders over gaan hebben?
Oud 01-08-2010, 17:04
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoi martin
Hai Sanne!
Verwijderd
Citaat:
Hai Sanne!
Hoe is het?
Verwijderd
Pff zal ik naar de winkel gaan om verantwoord voedsel te scoren of toch maar zondigen aan een bakje kant-en-klaar lasagne?
Oud 01-08-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Ok, dan verschillen we daarin van mening .

Anyhooow kunnen we het nu ergens anders over gaan hebben?
Prima. Laten we het over Swans hebben.
Oud 01-08-2010, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Pff zal ik naar de winkel gaan om verantwoord voedsel te scoren of toch maar zondigen aan een bakje kant-en-klaar lasagne?
Wat voor verantwoord voedsel zou het dan worden?
Citaat:
Lief van je Maar daar heb ik eigenlijk niks over te zeggen.
Oud 01-08-2010, 17:07
Verwijderd
Helaas.
Oud 01-08-2010, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Wat voor verantwoord voedsel zou het dan worden?
Ja, geen idee eigenlijk. Stiekem heb ik ook helemaal geen zin om te gaan koken dus de kans dat 't alsnog ongezonde shoarma wordt is vrij significant.

Maar goed, ik zat te denken aan bladspinazie met kip. En dan uh, iets er bij. Maar geen aardappelen of rijst want daar ben ik wel een beetje klaar mee. Heb je briljante tips?
Oud 01-08-2010, 17:10
Rivka
Rivka is offline
Ik heb honger, en dat voelt nu ook best wel dubbel .
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoe is het?
Achja, wel aardig. Dozen aan het pakken, oude troep aan het weggooien.
Carn
Carn is offline
hamburgers, altijd een kampioenenmaaltijd.
Verwijderd
Citaat:
Ja, geen idee eigenlijk. Stiekem heb ik ook helemaal geen zin om te gaan koken dus de kans dat 't alsnog ongezonde shoarma wordt is vrij significant.

Maar goed, ik zat te denken aan bladspinazie met kip. En dan uh, iets er bij. Maar geen aardappelen of rijst want daar ben ik wel een beetje klaar mee. Heb je briljante tips?
Mie? Maar dat is ook rijst natuurlijk... Met spaghetti kan ook wel.
Oud 01-08-2010, 17:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Pasta?
Verwijderd
Citaat:

Hm niet echt, ik eet pasta met kip, pesto en rucola.
Verwijderd
Citaat:
Achja, wel aardig. Dozen aan het pakken, oude troep aan het weggooien.
Wanneer verhuis je naar je moeder?
Verwijderd
Citaat:
Mie? Maar dat is ook rijst natuurlijk... Met spaghetti kan ook wel.
Neh, pasta is ook maar zo-zo. Doe eens een geheel nieuw, gezond, simpel maar otch ook spetterend recept Kazet
Oud 01-08-2010, 17:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wanneer verhuis je naar je moeder?
Deze week gaan de eerste dozen en meubels die kant uit. 16 augustus moet ik eruit zijn.
Oud 01-08-2010, 17:14
Verwijderd
Pip: "we zijn vandaag 23 maanden samen."
Kazet: "nou, dat moeten we vieren!"
Pip: "ja, volgende maand."
Verwijderd
Citaat:
Neh, pasta is ook maar zo-zo. Doe eens een geheel nieuw, gezond, simpel maar otch ook spetterend recept Kazet
Niet heel gezond wel heel lekker: rauwe spinazie met trostomaat, mozerella, spekjes bakken en warme dressing van 2 lepels balsamicoazijn en 1 eetlepel honing (even in klein koekepannetje mengen) Nomnom <3. Evt. aardappeltjes erbij.

Of salade met aardbei, brie, cashewnoten en zelfgemaakte honingmosterddressing.

Ik hou van honingdressings
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kip, spinazie, tomatenpesto en tagliatelle.
Oud 01-08-2010, 17:15
Verwijderd
Ik heb heel erg het gevoel dat ik dadelijk een koffer pak, ticket boek en een paar dagen naar de zon moet, zelfs alleen. Fucking hell wat heb ik het hier gehad /pubergril
Verwijderd
Citaat:
Deze week gaan de eerste dozen en meubels die kant uit. 16 augustus moet ik eruit zijn.
Meh, zie je er erg tegenop?
Verwijderd
Citaat:
Ik heb eigenlijk maar één specialiteit en dat is tomatensoep met zelfgemaakte gehaktballetjes.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb heel erg het gevoel dat ik dadelijk een koffer pak, ticket boek en een paar dagen naar de zon moet, zelfs alleen. Fucking hell wat heb ik het hier gehad /pubergril
Pipo, heb je net gesmst, doe es lezen.
Rivka
Rivka is offline
Gnocci is ook erg lekker, met geraspte schapenkaas en cantharellen .

http://www.kookjij.nl/recept-gnocchi-di-patate
Oud 01-08-2010, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb eigenlijk maar één specialiteit en dat is tomatensoep met zelfgemaakte gehaktballetjes.
Ook je andere soepen zijn niet te versmaden!
Oud 01-08-2010, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Niet heel gezond wel heel lekker: rauwe spinazie met trostomaat, mozerella, spekjes bakken en warme dressing van 2 lepels balsamicoazijn en 1 eetlepel honing (even in klein koekepannetje mengen) Nomnom <3. Evt. aardappeltjes erbij.

Hmm ik ben op zich niet zo'n voorstander van spekjes op die manier.

Citaat:
Kip, spinazie, tomatenpesto en tagliatelle.
Toch is kip wel heel prima eah! *ponders*

Citaat:
Nja ik ga nu zeker geen soep maken.

Citaat:
Gnocci is ook erg lekker, met geraspte schapenkaas en cantharellen .

http://www.kookjij.nl/recept-gnocchi-di-patate
't Moet snel safe en simpel
Oud 01-08-2010, 17:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

oh lekker sann. Maar die tomatensalade kun je toch makkelijk gezonder maken door die spekjes weg te laten en de gebakken aardappels te vervangen met brood ofzo?

Citaat:
Meh, zie je er erg tegenop?
Mwoh, een beetje wel, maar het is nu eenmaal zo hè. Ga wel direct op zoek naar iets anders.
Oud 01-08-2010, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Mwoh, een beetje wel, maar het is nu eenmaal zo hè. Ga wel direct op zoek naar iets anders op zoek.
Ik snap

Komt goed schatje, aai.
Oud 01-08-2010, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Hmm ik ben op zich niet zo'n voorstander van spekjes op die manier.

Toch is kip wel heel prima eah! *ponders*

Nja ik ga nu zeker geen soep maken.

't Moet snel safe en simpel
Risotto dan? Snel, simpel en lekker.
Oud 01-08-2010, 17:23
Verwijderd
Ik ga nu alles naar de klote kijken, voor het laatst gezien toen ik 14 was. Benieuwd of ik het nu nog leuk vind.
Oud 01-08-2010, 17:23
Verwijderd
zoek je een kamer in een uh, studentenhuis of echt een appartement, martin?
Oud 01-08-2010, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Dat maakt niet uit. Ook bij een junk die clean wordt blijft de verslavingsgevoeligheid. Het symptoom is het enige probleem.
Nou, simpelweg wilskracht opbrengen is nog niet zo eenvoudig. Even nog afgezien van het feit dat een heroïneverslaafde simpelweg sterft als hij stopt met gebruiken vanwege de lichamelijke verslaving (die zich al vrij snel ontwikkelt) is je hormoonhuishouding zo overhoop dat je simpelweg niet meer functioneert als je het verstorende gedrag niet meer vertoont. Daar zijn medicamenten voor maar alleen al het erkennen van het probleem kan jaren of soms zelfs decennia vergen.
Oud 01-08-2010, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Nou, simpelweg wilskracht opbrengen is nog niet zo eenvoudig. Even nog afgezien van het feit dat een heroïneverslaafde simpelweg sterft als hij stopt met gebruiken vanwege de lichamelijke verslaving (die zich al vrij snel ontwikkelt) is je hormoonhuishouding zo overhoop dat je simpelweg niet meer functioneert als je het verstorende gedrag niet meer vertoont. Daar zijn medicamenten voor maar alleen al het erkennen van het probleem kan jaren of soms zelfs decennia vergen.
Sorry, ik heb beloofd er niet meer over te praten.
Oud 01-08-2010, 17:27
Verwijderd
Nou de beeldkwaliteit is heel erg vhs.
Oud 01-08-2010, 17:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
zoek je een kamer in een uh, studentenhuis of echt een appartement, martin?
Het liefst een apartementje, maar ik wil ook een beetje sparen, dus met een studio ben ik al tevreden. Eigenlijk liever geen studentenkamer, moet toch iedere dag vroeg op en maak lange dagen. Alleen als het niet anders kan, het er fatsoenlijk uitziet, het groot genoeg is en ik het met maar een of twee man hoef te delen.
Oud 01-08-2010, 17:28
Verwijderd
Ik ga denk ik erwtensoep maken
Oud 01-08-2010, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Sorry, ik heb beloofd er niet meer over te praten.
Ik had mijn vingers gekruist dus die belofte telt niet.
Oud 01-08-2010, 17:29
Verwijderd
ik ga ook maar eens koken.
Oud 01-08-2010, 17:38
Verwijderd
Nou dan ga ik toch maar even naar de winkel.
Oud 01-08-2010, 17:55
Tink*
Tink* is offline
Honger honger honger!
Oud 01-08-2010, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Honger honger honger!
Ik ook ik ook ik ook.

Supermarkt heeft een fles rode wijn en een blik worteltjes/doperwten opgeleverd want ik heb nog rijst en vis. Maar geen zin om te koken dus dat is voor morgen. Vandaag lasagne.
Oud 01-08-2010, 18:11
Verwijderd
Ik zie niet in hoe de aanwezigheid van rijst en vis zou leiden tot de aanschaf van een blik worteltjes/dopewrten en een fles rode wijn

Nu zie ik uberhaupt niet zo veel redenen voor het aanschaffen van blikken worteltjes/doperwten als het net zo makkelijk en veel lekkerder is om bospeentjes en diepvriesdoperwten klaar te maken, maar dan nog
Oud 01-08-2010, 18:11
Verwijderd
Citaat:
@Rivka:

Toch wordt er over drugsverslaving niet zo gedaan als over anorexia. De meeste mensen vinden mensen met anorexia zielig, maar junks losers. Terwijl het toch grotendeels hetzelfde soort probleem is. Dat vind ik vrij hypocriet.
Het probleem is weliswaar hetzelfde, maar de ontstaanswijze van het probleem maakt nu juist het verschil

Citaat:
Kanker kun je niet genezen door zelf een beslissing te maken.
Verslaving en anorexia ook niet

Laatst gewijzigd op 01-08-2010 om 18:18.
Oud 01-08-2010, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk wel, het blijft fysiek mogelijk om te eten, net zoals een junk altijd kan beslissen geen drugs meer te gebruiken. Dat vereist wel wilskracht, want je moet dan de kracht hebben om tegen je lichaam in beslissingen te maken.
Anorexia houdt dan ook niet in dat je fysiek niet in staat bent om te eten.
Oud 01-08-2010, 18:16
Verwijderd
Het hele probleem van zowel verslaving als eetstoornissen is nou juist dat die mensen níet meer in staat zijn om te denken 'oh wacht ik hou er gewoon mee op'. Dat is het verschil tussen verslaving en niet-verslaafd-drugsgebruik, en het verschil tussen een dieet en een eetstoornis.
Oud 01-08-2010, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Ik had laatst 3 nummers van swans geluisterd, maar ik vond het niks. Misschien de verkeerde nummers, wat zijn goede nrs?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten