Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2010, 09:12
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Van 16 jaar kun je beter 21 jaar maken, want tot die tijd ben je (financieel) verantwoordelijk voor je kind.

Hoe het zit met vaders die hun kind niet erkennen en het dwingen tot een DNA-test weet ik ook niet, volgens mij kun je iemand in zo'n situatie niet dwingen tot een test.
in belgië in elk geval wel, en ik vermoed dat het in nederland niet anders zal zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2010, 10:56
Verwijderd
Wat vinden haar ouders ervan? Zijn zij bereid om haar te helpen met het kind of zien ze het niet zitten?

Hoe dan ook vind ik dat je niet kunt verwachten dat zij een abortus ondergaat als ze dat zelf niet wil. De reden waarom zij er blij mee is, doet er in mijn optiek dan ook niet toe.

Laatst gewijzigd op 12-09-2010 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 11:19
Giles
Giles is offline
Als dat meisje maar lang genoeg wacht is abortus helaas geen optie meer. TS (plus ouders, zorgcoördinator, whoever) zal haar toch maar eens moeten helpen de realiteit in te zien.
Oud 12-09-2010, 11:25
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Wat vinden haar ouders ervan? Zijn zij bereid om haar te helpen met het kind of zien ze het niet zitten?

Hoe dan ook vind ik dat je niet kunt verwachten dat zij een abortus ondergaat als ze dat zelf niet wil. De reden waarom zij er blij mee is, doet er in mijn optiek dan ook niet toe.
hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens ...
objectief bekeken is abortus geen slechte oplossing, maar als zij écht niet wilt is het wel klaar, lijkt me.

en idd, wat zeggen haar ouders ervan? zien zij het zitten om te helpen met de baby?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 11:46
Verwijderd
Maar wat is de realiteit? Is dat wat anderen zien of is dat wat een zwanger meisje ziet en ervaart?

Zwanger zijn en kinderen krijgen is nou eenmaal geen objectief en feitelijk iets. De vraag is dan ook of je het zo moet willen - of kunnen - benaderen. Tuurlijk moet je het niet puur emotioneel bekijken, want andere dingen zijn ook (heel) belangrijk, maar ik denk wel dat het emotionele uiteindelijk de overhand zal hebben, daar ontkom je niet aan. En de vraag is ook of je dat moet willen.

Ga eerst eens kijken hoe je ouders er tegenover staan en welke hulp zij zouden willen/kunnen bieden. Daarnaast kun je er inderdaad met de vertrouwenspersoon op school en natuurlijk ook met je huisarts over praten en inderdaad bij het FIOM en bv. maatschappelijk werk. Ik zou er met zoveel mogelijk mensen van verschillende instanties over praten om tot een realistischer beeld te komen. Maar dan nog kun je het emotionele aspect niet negeren.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Hoe dan ook vind ik dat je niet kunt verwachten dat zij een abortus ondergaat als ze dat zelf niet wil.
Kan zij dan ook niet van LRS. verwachten, dat hij meehelpt met de opvoeding en financiën?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Kan zij dan ook niet van LRS. verwachten, dat hij meehelpt met de opvoeding en financiën?
Dat is eigenlijk een andere vraag.

Het komt weleens vaker voor dat een jong meisje zwanger wordt, en dat haar ouders vervolgens voor het kind zorgen. Net alsof het een nieuw broertje of zusje is zeg maar.

Daarom is de steun van haar ouders volgens mij heel belangrijk en doet het er minder toe wat LRS of zijn ouders ervan vinden.

@LRS:
http://forum.scholieren.com/showthre...263&highlight=

Be careful what you wish for..

Laatst gewijzigd op 12-09-2010 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 18:25
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
Dat is eigenlijk een andere vraag.

Het komt weleens vaker voor dat een jong meisje zwanger wordt, en dat haar ouders vervolgens voor het kind zorgen. Net alsof het een nieuw broertje of zusje is zeg maar.

Daarom is de steun van haar ouders volgens mij heel belangrijk en doet het er minder toe wat LRS of zijn ouders ervan vinden.

@LRS:
http://forum.scholieren.com/showthre...263&highlight=

Be careful what you wish for..
Dit topic is in 1 klap ZO VEEL IRONIE!
Oud 12-09-2010, 19:21
Daantjer
Daantjer is offline
Metallica - King Nothing:
Care for what you wish, you may regret it.
Care for what you wish 'cause you just might get it.

Maar in de wet is het zo geregeld dat de man altijd de lul is, hoe dan ook.
Maar je ouders (en de hare) moeten het weten, anders gaat het niet lukken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 19:45
Element
Element is offline
Ik heb een keer 16 and pregnant gekeken en iemand adopteerde het kind en dat vind ik ook het beste, want het is niet zo simpel want je hebt nog school enzo en misschien heb je nog geen baantje.

Heb respect voor je
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 20:50
Rachelll
Rachelll is offline
Je moet begrip tonen. Maar zij moet ook wel jou kant van het verhaal begrijpen leg haar uit dat jullie nog zo jong zijn, en dat ondangs jullie het onveilig deden dit totaaaaaaaal niet de bedoelling was! en dat jij er helemala niet klaar voor bent! er zijn zoooveeel redenen. Als jij het echt niet wil houden moet je dat gewoon zeggen maar dat je wel achter haar keuze staat! als je meer tips wil ofzo stuur me een prive bericht! kunnen we praten of msn ofzo!
xxx
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:06
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Je moet begrip tonen. Maar zij moet ook wel jou kant van het verhaal begrijpen leg haar uit dat jullie nog zo jong zijn, en dat ondangs jullie het onveilig deden dit totaaaaaaaal niet de bedoelling was! en dat jij er helemala niet klaar voor bent! er zijn zoooveeel redenen. Als jij het echt niet wil houden moet je dat gewoon zeggen maar dat je wel achter haar keuze staat! als je meer tips wil ofzo stuur me een prive bericht! kunnen we praten of msn ofzo!
xxx
waarom zou hij jou een PM sturen als hij ook gewoon in dit topic kan antwoorden? dan kunnen andere mensen tenminste ook nog antwoord geven op wat hij verteld.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Iets wat ik me dit hele topic al afvraag: hoe kán het nou dat ze zwanger is geraakt (en zo snel ook, aangezien jullie volgens mij pas iets van 6-7 maanden samen zijn)? Was ze de pil vergeten, of had de pil tijdelijk een verminderde werking omdat ze kort flink ziek was geweest? Of gebruikte ze de pil niet en was het condoom onverhoeds gescheurd (zo ja, dan had ze daarna meteen een morning-afterpil moeten halen bij de apotheek)?

Dit vraag ik, omdat er iets anders is dat al dit hele topic aan me knaagde, maar dat ik niet meteen ter sprake durfde te brengen. Mij "stoorde" het dat ze meteen al erg enthousiast was over haar zwangerschap, dat ze toen al blijkbaar geen of weinig angst had voor de vele problemen waar ze als tienermoeder mee te maken zal krijgen (dat is óf naïef, óf overmoedig, óf simpelweg erg dom) en daardoor dus blijkbaar al meteen dacht dat ze het moederschap aankan. Als ik dan ook nog lees dat ze zeer veel tegenslagen in haar leven heeft gekend en daardoor blijkbaar erg naar liefde hunkert, kan het dan niet zijn dat ze expres zwanger is geraakt? Dat ze een kindje wou hebben, omdat ze daar onvoorwaardelijke liefde van denkt te krijgen (iets wat ze misschien zelf nooit echt heeft gehad, en het daarom dus zoekt bij een kind inplaats van bij bijvoorbeeld een volwassen liefdesrelatie)? Ze zou namelijk niet het eerste onzekere en emotioneel in de war zijnde tienermeisje zijn die dat doet - het komt vast niet vaak voor, maar ík heb in ieder geval wel eens van dergelijke gevallen gehoord. Zelfs sommige volwassen vrouwen maken zich schuldig aan expres zwanger raken: ik heb wel eens gehoord over vrouwen die de pil zogenaamd "vergeten" en dan zwanger raken, om hun nog over kinderen twijfelende man als het ware over de streep te trekken (met andere woorden: de man dat kind door de strot te duwen). Dus: weet je wel zeker dat ze 100% te vertrouwen is en ze je er niet simpelweg heeft ingeluisd? Dit vraag ik met name omdat jullie nog niet eens één vol jaar samen zijn: uit liefde denk je misschien dat je haar al door en door kent (waardoor je denkt dat ze helemaal betrouwbaar is), maar is dat wel wérkelijk realistisch? Ik zou daar toch in ieder geval eens kritisch over nadenken, als ik jou was.
Hier dacht ik ook al aan. Goed gezegd.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 06:46
hookee
hookee is offline
Ik ken iemand die ook al (te) vroeg zwanger was. De vader heeft nooit meer van zich laten horen. Toen ik dat hoorde dacht ik ook meteen; wat een lul.
Maar, als de sex niet was om een kind te verwekken, vind ik nu dat je niet iemand op die leeftijd zo maar met een levenslange taak op mag schepen.
Nu is abortus waarschijnlijk ook geen pretje en ik vind dus wel dat je als vader je taak hebt dit netjes af te ronden, in goed overleg.
Maar snel, en met de ouders !
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 16:57
Verwijderd
Tjee wat een verhaal zeg, Helaas komt dit steeds vaker voor.

Ook ik ben tienermoeder, alhoewel ik toen wel al 19 was.
Maar dat terzijde, Een kind nemen is een hele verantwoording.
Ik begrijp haar reactie, zoals je eerder zei ze heeft een rot periode achter de rug, en dit is natuurlijk iets mooi's.
Ze realisseert zich nog niet wat dit allemaal teweeg gaat brengen.
Is ook logisch, ze zal zelf ook wel in de war zijn.

Goed samen erover hebben is gelukkig goed bij jullie.
Althans dat kan ik eruit opmaken, Jou mening telt maar ook die van haar.
En zei moet de beslissing maken...Hoe naar het mischien ook voor jou is.

Het enige wat je haar kan geven is advies, en that's it.
En zoals wat velen hier zeggen, (ze raakt niet zomaar zwanger etc).
Het is jou schuld, blablablaaa die opmerkingen kennen we nou wel.

Doe wat je denkt wat het beste is, en comminuseren staat altijd op nummer 1.
En knap van je dat je ook achter haar zult staan, als ze besluit om het toch te houden!
Dat zeggen tegenwoordig niet veel aanstaande jonge papa's!

Succes en sterkte!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 14:44
strawberry1996
strawberry1996 is offline
ik snap jou wel, dat je graag zou willen dat ze abortus pleegt,
maar ik snap haar ook wel,
het kindje zit toch in haar buik, en misschine is wel tegen of bang voor abortus,
want dan zitten er toch een paar mensen aan je,
vergeet niet, dat als ze al heel veel problemen heeft gehadn( jullie alle2)
en jullie houden het kind dat het heel zwaar gaat worden, en dat jullie het dan heel moeilijk krijgen, een kind vraagt veel aandacht en energie, ik denk ook dat jullie wel gewoon genoeg slaap willen, en dat gaat sowieso de 1e maanden neit, omdat het kind best vaak zal wakker worden omdat het honger heeft.
en zoals al eerder gezegt, jullie zijn zelf ok njog kinderen, en kunnen niet genoeg aandacht en zorg geven,
en nu klinkt het allemaal heel spannend en leuk, maar als jullie dat kind hebben krijgen jullie misschien weer spijt dat jullie geen abortus hebben laten plegen,
maar dan heb je altijd nog de optie om het ter adoptie stellen, maar jullie zullen dan sowieso de echte ouders van het kind blijven!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:27
Verwijderd
Citaat:
want dan zitten er toch een paar mensen aan je,
Dat is nou wel de slechtste reden om voor een kind ipv een abortus te kiezen... als je aan het bevallen bent zitten er ook mensen aan je.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 15:35
LW
LW is offline
Ik kwam dit topic net tegen en ik ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 21:28
gangbang
gangbang is offline
ik ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten