Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat vinden haar ouders ervan? Zijn zij bereid om haar te helpen met het kind of zien ze het niet zitten?
Hoe dan ook vind ik dat je niet kunt verwachten dat zij een abortus ondergaat als ze dat zelf niet wil. De reden waarom zij er blij mee is, doet er in mijn optiek dan ook niet toe. Laatst gewijzigd op 12-09-2010 om 11:06. |
![]() |
|
Als dat meisje maar lang genoeg wacht is abortus helaas geen optie meer. TS (plus ouders, zorgcoördinator, whoever) zal haar toch maar eens moeten helpen de realiteit in te zien.
||
Citaat:
objectief bekeken is abortus geen slechte oplossing, maar als zij écht niet wilt is het wel klaar, lijkt me. en idd, wat zeggen haar ouders ervan? zien zij het zitten om te helpen met de baby? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar wat is de realiteit? Is dat wat anderen zien of is dat wat een zwanger meisje ziet en ervaart?
Zwanger zijn en kinderen krijgen is nou eenmaal geen objectief en feitelijk iets. De vraag is dan ook of je het zo moet willen - of kunnen - benaderen. Tuurlijk moet je het niet puur emotioneel bekijken, want andere dingen zijn ook (heel) belangrijk, maar ik denk wel dat het emotionele uiteindelijk de overhand zal hebben, daar ontkom je niet aan. En de vraag is ook of je dat moet willen. Ga eerst eens kijken hoe je ouders er tegenover staan en welke hulp zij zouden willen/kunnen bieden. Daarnaast kun je er inderdaad met de vertrouwenspersoon op school en natuurlijk ook met je huisarts over praten en inderdaad bij het FIOM en bv. maatschappelijk werk. Ik zou er met zoveel mogelijk mensen van verschillende instanties over praten om tot een realistischer beeld te komen. Maar dan nog kun je het emotionele aspect niet negeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het komt weleens vaker voor dat een jong meisje zwanger wordt, en dat haar ouders vervolgens voor het kind zorgen. Net alsof het een nieuw broertje of zusje is zeg maar. Daarom is de steun van haar ouders volgens mij heel belangrijk en doet het er minder toe wat LRS of zijn ouders ervan vinden. @LRS: http://forum.scholieren.com/showthre...263&highlight= Be careful what you wish for.. Laatst gewijzigd op 12-09-2010 om 14:21. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Je moet begrip tonen. Maar zij moet ook wel jou kant van het verhaal begrijpen leg haar uit dat jullie nog zo jong zijn, en dat ondangs jullie het onveilig deden dit totaaaaaaaal niet de bedoelling was! en dat jij er helemala niet klaar voor bent! er zijn zoooveeel redenen. Als jij het echt niet wil houden moet je dat gewoon zeggen maar dat je wel achter haar keuze staat! als je meer tips wil ofzo stuur me een prive bericht! kunnen we praten of msn ofzo!
xxx |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ken iemand die ook al (te) vroeg zwanger was. De vader heeft nooit meer van zich laten horen. Toen ik dat hoorde dacht ik ook meteen; wat een lul.
Maar, als de sex niet was om een kind te verwekken, vind ik nu dat je niet iemand op die leeftijd zo maar met een levenslange taak op mag schepen. Nu is abortus waarschijnlijk ook geen pretje en ik vind dus wel dat je als vader je taak hebt dit netjes af te ronden, in goed overleg. Maar snel, en met de ouders ! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tjee wat een verhaal zeg, Helaas komt dit steeds vaker voor.
Ook ik ben tienermoeder, alhoewel ik toen wel al 19 was. Maar dat terzijde, Een kind nemen is een hele verantwoording. Ik begrijp haar reactie, zoals je eerder zei ze heeft een rot periode achter de rug, en dit is natuurlijk iets mooi's. Ze realisseert zich nog niet wat dit allemaal teweeg gaat brengen. Is ook logisch, ze zal zelf ook wel in de war zijn. Goed samen erover hebben is gelukkig goed bij jullie. Althans dat kan ik eruit opmaken, Jou mening telt maar ook die van haar. En zei moet de beslissing maken...Hoe naar het mischien ook voor jou is. Het enige wat je haar kan geven is advies, en that's it. En zoals wat velen hier zeggen, (ze raakt niet zomaar zwanger etc). Het is jou schuld, blablablaaa die opmerkingen kennen we nou wel. Doe wat je denkt wat het beste is, en comminuseren staat altijd op nummer 1. En knap van je dat je ook achter haar zult staan, als ze besluit om het toch te houden! Dat zeggen tegenwoordig niet veel aanstaande jonge papa's! Succes en sterkte! |
![]() |
|
ik snap jou wel, dat je graag zou willen dat ze abortus pleegt,
maar ik snap haar ook wel, het kindje zit toch in haar buik, en misschine is wel tegen of bang voor abortus, want dan zitten er toch een paar mensen aan je, vergeet niet, dat als ze al heel veel problemen heeft gehadn( jullie alle2) en jullie houden het kind dat het heel zwaar gaat worden, en dat jullie het dan heel moeilijk krijgen, een kind vraagt veel aandacht en energie, ik denk ook dat jullie wel gewoon genoeg slaap willen, en dat gaat sowieso de 1e maanden neit, omdat het kind best vaak zal wakker worden omdat het honger heeft. en zoals al eerder gezegt, jullie zijn zelf ok njog kinderen, en kunnen niet genoeg aandacht en zorg geven, en nu klinkt het allemaal heel spannend en leuk, maar als jullie dat kind hebben krijgen jullie misschien weer spijt dat jullie geen abortus hebben laten plegen, maar dan heb je altijd nog de optie om het ter adoptie stellen, maar jullie zullen dan sowieso de echte ouders van het kind blijven! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Kan ik zwanger zijn? Wat te doen? Kowi9697 | 2 | 12-02-2014 09:19 | |
Liefde & Relatie |
Wat te doen na Ruzie? Acapa | 10 | 20-04-2010 14:44 | |
Liefde & Relatie |
Wat te doen? Gebruikersnaam1 | 6 | 02-05-2009 18:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Liefde & Relatie |
vriendin geslagen en haar beste vriendin zwanger gemaakt Jij-Jij | 123 | 30-06-2003 14:15 | |
Liefde & Relatie |
Heren wat zouden jullie doen als je vriendin onverwacht zwanger blijkt te zijn??? Imke_BF | 100 | 22-06-2003 22:42 |