Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Edit: oh dat is misschien wel dat verbod van roken op het perron. Ik weet het niet zeker, kan het niet zo goed terugvinden.
|
Ik was 12 toen we voor het eerst een computer kregen, internet kregen we pas later. Op school moest ook nog alles handgeschreven ingeleverd worden. tot ik in de 4de zat en bijna bleef zitten omdat ik iets niet had uitgetypt maar alleen handgeschreven had ingeleverd. Als ik het niet meteen na de zomervakantie had uitgetypt en uitgeprint voldeed het niet aan de criteria en zou ik blijven zitten. Sowieso hadden wij pas veeeeel later een printer. Vroeger sprak je inderdaad op school af om dingen te doen. Mobieltjes waren er niet en had je ook helemaal niet nodig. Je ging naar de stad of buiten spelen, samen knutselen of gewoon kletsen. Je ging alle telefooncellen af om telefoonkaarten te zoeken. Of je zocht mooie stenen. Ook op het middelbaar hadden veel mensen nog geen internet of een pc of mobieltje. Dus dan ging je ook de stad in en met je analoge camera gekke foto's maken met vrienden. Allemaal geld bij elkaar leggen om ze te laten ontwikkelen en dan hopen dat de foto's gelukt zijn. Daarna lachen en dubbel liggen over rare foto's.
En als het vies weer was ging ik dansen met mijn moeder in de keuken of taarten bakken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Voordat wij internet hadden, hadden we een computer met diskettes en floppy's. Een van onze eerste spelletjes was een floppy met een holbewonersspelletje, die ene met knuppels enzo. Oh wat was dat leuk.
![]() Voor onze computertijd speelden wij thuis veel samen, we waren met vier kinderen. Onder andere voetje-van-de-vloer, verstoppertje, herby-satan-corky oid, allemaal life-action spelletjes dus. Ook gevaarlijkere spellen, springen van het stapelbed op het gewone bed aande andere kant van de kamer; koordansen over de trapleuning en andere acrobatiek; vinger in een lamp zonder peertje douwen en dan een iemand die bij de lichtschakelaar staat om die willekeurig aan te zetten, spannend was dat ![]() ![]() ![]() ![]() Maar we speelden ook bordspellen, en kaartspellen: mensergerjeniet, ganzenbord, memory, kwartet, ezeltje, liegen (met slaan), pesten (met slaan), later ook hartenjagen. Verder speelden we veel buiten, met vriendjes. Ohja en tv kijken. En teken met zn allen, dat was altijd leuk. En dan vergeet ik nog de "fantasiespelletjes". Oeh, autorijden door het huis op de stoelen. Dat was zo leuk. ![]() ![]() ![]() Wij hadden het als kind echt gezellig met zn vieren. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Raar, dat het zo kort geleden nog mocht! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kan iemand zich nog cd i nog herinneren? Dat was een soort kastje waar je dan een soort voorloper van de dvd in moest doen, en dan kon je er allemaal dingen mee doen, ik weet niet meer wat. Mijn ouders hadden zo'n ding een keer een week gehuurd, maar vonden het toch niets. cd i is ook geflopt daarna.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het inet was voor mij gelijk heel normaal volgens mij. Ik vind het vooral raar dat ik nu alles opzoek via internet (steden, routes, nstijden, woorden, feiten enz) en hoe deed ik dat dan daarvoor?? Zo weird. ![]()
||
Citaat:
Ik wel namelijk.. en huiswerk maken.
|
Verwijderd
|
We hadden heel vroeg een computer en ook relatief vroeg internet, want m'n vader is een nerd. Maar voor die tijd las ik enorm veel, soms zelfs 14 boeken per week. Dat weet ik nog, want bij mijn bibliotheek mocht je maar 10 boeken per week lenen, maar omdat ik daar vaak kwam en aan 't einde van elke week moest wachten tot ik weer mocht, is dat langzaam opgehoogd naar veertien. Verder speelde ik natuurlijk buiten, en zat ik in verloop van mijn jeugd afwisselend op gitaar, tekenen, toneel, kookles, een vechtsport waarvan ik de naam inmiddels allang vergeten ben, ballet en nog ongeveer duizend clubjes. Tevens zat ik in de kinderraad. Dat was een soort gemeenteraad voor kinderen en we mochten onze plannen ook echt opperen aan de burgemeester, maar het was waardeloos want we stelden alleen maar meer achtbanen in de stad voor.
En toen kwam internet en wilde ik alleen nog maar achter de computer hangen. Hihaho. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat internet heeft ons leven echt duidelijk minder kleurrijk gemaakt zeg
![]() Nou ja, niet helemaal waar, want het is juist door het internet dat ik begonnen ben met fanatiek tekenen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Hoi ladders en spoedgevallen! #1829 Elin3 | 500 | 28-10-2015 11:42 | |
Psychologie |
Het ook echt beter weten dan je ouders speelgoedgitaar | 19 | 26-07-2010 08:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'De transformatie van de USA naar de USSRA' Love & Peace | 215 | 23-01-2009 13:17 | |
Beleidszaken |
Reclame Verwijderd | 87 | 24-07-2005 23:16 |