Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2005, 16:03
Verwijderd
Mag wel wat minder reclame hoor, om dat 5min zo`n schrale flash pop-up
Advertentie
Oud 20-07-2005, 16:25
Lorelei
Lorelei is offline
Ach, zeur niet.
Oud 20-07-2005, 16:51
Wammus
Wammus is offline
Ik geef m geen ongelijk want je word inderdaad lichtelijk doodgespamd met die Fantastic Four popup die me nu toch behoorlijk de keel uit begint te hangen. Het is alleen een beetje jammer dat je niet kan lezen anders had je dit topic wel gezien
Oud 20-07-2005, 16:53
Verwijderd
Wat is dat voor ding? Ik zit al de hele middag op het forum en heb dat ding nog nooit gezien.
Oud 20-07-2005, 17:01
Wammus
Wammus is offline
Dan staat jou pop up killer waarschijnlijk wel goed ingesteld . Zodra ik m voor de 120e keer vandaag voorbij zie komen zal ik wel ff een screenshot plaatsen.
Oud 20-07-2005, 17:28
Gambokkur
Gambokkur is offline
heb er de laatste tijd ook al veel meer dan gemiddeld last van.
Oud 20-07-2005, 17:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
wammus schreef op 20-07-2005 @ 17:51 :
Ik geef m geen ongelijk want je word inderdaad lichtelijk doodgespamd met die Fantastic Four popup die me nu toch behoorlijk de keel uit begint te hangen. Het is alleen een beetje jammer dat je niet kan lezen anders had je dit topic wel gezien
Oh, ik krijg die reclames ook wel en ze zijn ook niet favoriet maar je klikt op "close" en ze zijn weg. Bovendien kan het forum niet zonder, dus zeuren is nogal stom.
Oud 20-07-2005, 17:34
Wammus
Wammus is offline
En daar was ie weer. Dit was echt al minstens de 10e keer vandaag dat ie voorbij is gekomen.

Citaat:
grl schreef op 20-07-2005 @ 18:29 :
Oh, ik krijg die reclames ook wel en ze zijn ook niet favoriet maar je klikt op "close" en ze zijn weg. Bovendien kan het forum niet zonder, dus zeuren is nogal stom.
Klopt het is verder ook niet lastig alleen wel heel vervelend. En een keer zo'n reclamedingetje wegklikken vind ik niet erg, 2 x zal me ook aan m'n reet roesten en 3 x vind ik ook nog niet iritant maar als ik dat ding 10 keer per dag tegen kom en dat nu al een paar dagen na elkaar dan ga ik me er toch behoorlijk aan ergeren. Dan kan ik inderdaad een pop-up blocker instaleren of Firefox gaan gebruiken (wat ik al doe maar schijnbaar blockt die m niet) maar het moet toch niet nodig zijn lijkt me...

Bovendien...

Citaat:
schreef Jon in dit topic op 12-06-2005 @ 21:42 :
Campagnes met screenads (geen popups dus!) worden sporadisch ingepland en duren nooit lang: 2 tot 4 weken gemiddeld. Als je een screenad krijgt blijft ie nooit langer dan 10 seconden in beeld, met een sluitknop voor als je hem zat bent, én met een frequency cap van 1 uiting per unieke bezoeker (gemiddeld). Met een keertje refreshen is ie ook weg. Al met al voldoende mogelijkheden om het ongemak tot een minimum te beperken. Maar het blijft noodzakelijk ongemak, aangezien deze site nog altijd zijn bestaansrecht dankt aan die nare reclame.
Er word nu toch wel heel erg van het gemiddelde afgeweken of licht dat nu aan mij?

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 17:44.
Oud 20-07-2005, 17:52
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik gebruik gewoon IE6 en ik heb die reclame nog nooit gezien. Ik krijg ook niet zo'n balkje bovenin dat er een pop-up geblokeerd wordt, en volgens mij heb ik toch geen losse pop-upkiller verder .
Oud 20-07-2005, 17:52
Halogeen
Halogeen is offline
en ligt het aan mij of kan ik dat fantastic4 dingetje niet wegclicken =/?
Oud 20-07-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 20-07-2005 @ 18:52 :
Dat kan wel, maar ik heb ook al een paar keer gehad dat hij gewoon vastliep en ik m'n browser moest vernieuwen. Niet dat je er dood aangaat ofzo
Oud 20-07-2005, 17:56
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 20-07-2005 @ 18:52 :
Er staat ergens rechtsbovenin een close knopje maar echt makkelijk te vinden is ie niet.
Oud 20-07-2005, 17:58
Jon
Jon is offline
Citaat:
wammus schreef op 20-07-2005 @ 18:34 :
Er word nu toch wel heel erg van het gemiddelde afgeweken of licht dat nu aan mij?
Dat liGt inderdaad niet aan jou: de screenads van deze campagne hebben geen frequency cap. Waarom niet kan ik zo niet zeggen. Misschien door de vakantie: weinig pageviews dus hoge concentratie betaalde banners.
Oud 20-07-2005, 18:04
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jon schreef op 20-07-2005 @ 18:58 :
Dat liGt inderdaad niet aan jou: de screenads van deze campagne hebben geen frequency cap. Waarom niet kan ik zo niet zeggen. Misschien door de vakantie: weinig pageviews dus hoge concentratie betaalde banners.
Ja dat zat ik me ook al te bedenken. Dus er zit vast weinig anders op dan me erbij neerleggen dat ik de komende vier weken hier een Fantastic four dingetje kan wegklikken.
Oud 20-07-2005, 18:07
Jon
Jon is offline
Citaat:
wammus schreef op 20-07-2005 @ 19:04 :
Ja dat zat ik me ook al te bedenken. Dus er zit vast weinig anders op dan me erbij neerleggen dat ik de komende vier weken hier een Fantastic four dingetje kan wegklikken.
Hij duurt niet lang. Zoals het er nu naar uitziet is de campagne deze week alweer afgelopen.
Oud 20-07-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 20-07-2005 @ 18:52 :
Ik gebruik gewoon IE6 en ik heb die reclame nog nooit gezien. Ik krijg ook niet zo'n balkje bovenin dat er een pop-up geblokeerd wordt, en volgens mij heb ik toch geen losse pop-upkiller verder .
Same here, ik surf eigenlijk altijd zonder popup blocker, juist omdat ik veel sites bezoek die het echt moeten hebben van ad-inkomsten en ik op mijn beurt ook veel profijt heb van die sites. Ik heb 'm dus gewoon uitstaan, maar ik heb dat Fantastic Four ding echt nog nooit gezien. Nu ik het me zo bedenk, ik heb sowieso de laatste tijd eigenlijk nauwelijks echt irritante popups gezien hier.
Oud 20-07-2005, 18:09
Mara
Mara is offline
Ik vind die fantastic 4 reclame ook vrij vervelend, moet ik zeggen. Ik probeer 'm weg te klikken maar hij reageert heel langzaam
Oud 20-07-2005, 18:13
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jon schreef op 20-07-2005 @ 19:07 :
Hij duurt niet lang. Zoals het er nu naar uitziet is de campagne deze week alweer afgelopen.
O naja dan leef ik er maar mee. Ik snap ook nog wel dat jij nou een keer reclame nodig hebt om dit allemaal een beetje draaiende te houden. Iig bedankt voor je antwoord .
Oud 20-07-2005, 19:49
Flshman
Flshman is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-07-2005 @ 19:08 :
Same here, ik surf eigenlijk altijd zonder popup blocker, juist omdat ik veel sites bezoek die het echt moeten hebben van ad-inkomsten en ik op mijn beurt ook veel profijt heb van die sites. Ik heb 'm dus gewoon uitstaan, maar ik heb dat Fantastic Four ding echt nog nooit gezien. Nu ik het me zo bedenk, ik heb sowieso de laatste tijd eigenlijk nauwelijks echt irritante popups gezien hier.
Same here. Vreemd dat het bij de ene zo erg is dan, en bij de andere weer niet
Oud 20-07-2005, 21:51
fractuur
fractuur is offline
In iig is de campagne van de adverteerder redelijk geslaagd, aangezien wij precies weten wie of wat ons zo irriteert.

Maar goed, dit ajb niet te vaak. Hij verschijnt bij mij nogal vaak, en ik heb vanmiddag 3 minuten gezocht naar het close knopje. Maar goed, reclame inkomsten zijn nodig, en als het deze week al is afgelopen heb ik er verder geen problemen mee.
Oud 21-07-2005, 00:15
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
fractuur schreef op 20-07-2005 @ 22:51 :
In iig is de campagne van de adverteerder redelijk geslaagd, aangezien wij precies weten wie of wat ons zo irriteert.

Maar goed, dit ajb niet te vaak. Hij verschijnt bij mij nogal vaak, en ik heb vanmiddag 3 minuten gezocht naar het close knopje. Maar goed, reclame inkomsten zijn nodig, en als het deze week al is afgelopen heb ik er verder geen problemen mee.
Ja echt hoor. En als ze dan reclame maken laat ze dan reclame maken voor iets leuks. Niet voor een of andere film waar je toch al helemaal mee doodgegooid word dat weten we nul wel. Maarja daar kan onze Jon waarschijnlijk ook weinig aan doen...
Oud 21-07-2005, 00:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Niet normaal, die reclame voor The Fantasic Four. Heb hem vandaag nou al ongelogen 10 keer gezien en dan overdrijf ik niet! En twee keer wilde hij ook nog niet sluiten en één keer kreeg ik het close-knopje niet gevonden.
Oud 21-07-2005, 00:35
Ymir
Ymir is offline
Ik heb dat ding tientallen keren per avond, en het ergert me wel maar ach je sluit het zo.

Iets te vaak naar mijn mening, maar geen ramp.
Oud 21-07-2005, 08:52
Jolt
Jolt is offline
@Wammus gewoon niet zo veel forummen, dan zie je die jongens ook niet zo vaak

Succes gegarandeerd
Oud 21-07-2005, 09:00
Equilibrium
Equilibrium is offline
Nu al 7 keer in een uur..

En op mijn werk kan ik em niet blocken..

maar goed, deze campagne is weer een bewijs dat het voor mijn gemoedsrust een stuk beter is dat ik thuis mijn adblocker lekker zijn werk laat doen
Advertentie
Oud 21-07-2005, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Equilibrium schreef op 21-07-2005 @ 10:00 :
En op mijn werk kan ik em niet blocken.
Je hoort ook niet te forummen op je werk.
Oud 21-07-2005, 09:07
Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-07-2005 @ 10:05 :
Je hoort ook niet te forummen op je werk.
Een na laatste dag voor vakantie dus gewoon heerlijk rustig.

Verder blijven Flashbanners IMO nog walgelijker dan Pop-ups omdat je pop-ups met een simpele pop-up blocker weg kunt houden terwijl die flashbanners al een adblocker vereisen.
Oud 21-07-2005, 11:01
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-07-2005 @ 09:52 :
@Wammus gewoon niet zo veel forummen, dan zie je die jongens ook niet zo vaak

Succes gegarandeerd
Hehe ja daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb toch vakantie en veel boeiends heb ik ook weer niet te doen. Oftewel ik zit hier van ongeveer 12:00 uur tot een uur of 6 a 7 een beetje achter m'n computer dan eten soms nog ff wat met een paar maten doen en anders s'avonds ook computeren dus tsja dan moet je toch iets he .
Oud 21-07-2005, 14:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik gebruik geen adblockers meer, omdat ik ze vervelend vond worden. Er zijn veel nieuwe fullscreen ads bijgekomen, maar er is er ééntje die ik niet weg kan klikken. Welke weet ik niet, maar bah
Oud 21-07-2005, 15:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Een half uur zit ik er nu en ik heb die FF-reclame al 4 keer gezien!
Oud 21-07-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-07-2005 @ 16:29 :
Een half uur zit ik er nu en ik heb die FF-reclame al 4 keer gezien!
En je inetverbinding doet het nog steeds
Oud 21-07-2005, 15:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Argh! Ik word ook helemaal gek van die pop-ups!! Ik erger me er nu echt al een paar dagen groen en geel aan.
Oud 21-07-2005, 15:58
T_ID
T_ID is offline
Ach, als je al bewust ads wilt kijken voor inkomsten voor sites, donder dan gewoon de pop-ups waar je je aan irriteert weg, het is uit verschillende discussies duidelijk gebleken dat het de beheerders hier in ieder geval niet genoeg kan schelen om met hun ad-providers te gaan praten.
Oud 21-07-2005, 16:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoe donder je pop-ups weg dan?
Oud 21-07-2005, 16:12
T_ID
T_ID is offline
censuur

Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 16:20.
Oud 21-07-2005, 16:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben benieuwd...
Oud 21-07-2005, 16:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Tss, Jon, mogen we je irritante pop-ups niet blokkeren?? Het is me nog niet gelukt nml
Oud 21-07-2005, 16:26
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
ik heb helemaal geen reclames hier
Oud 21-07-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-07-2005 @ 17:25 :
Tss, Jon, mogen we je irritante pop-ups niet blokkeren?? Het is me nog niet gelukt nml
Het lijkt me niet meer dan logisch dat wanneer je gratis gebruikt maakt van dit forum je ook begrijpt dat de inkomsten uit banners nogal belangrijk zijn. Het zou op zijn zachtst gezegd vreemd zijn als mensen hier actief ontmoedigd werden om die dingen uit te zetten.
Oud 21-07-2005, 16:36
Jon
Jon is offline
Het lijkt er op dat de frequency cap niet werkt. Dit soort campagnes zouden altijd een cap moeten hebben. Wordt hopelijk snel gefixed. De campagne duurt overigens tot zondag.
Oud 21-07-2005, 16:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-07-2005 @ 17:09 :
Hoe donder je pop-ups weg dan?
Mozilla Firefox haalt de standaard popups al weg (IE doet dat schijnbaar ook, maar dat weet ik niet ). Dat zijn echter niet de popups die jij bedoelt, denk ik. Jij doelt meer op floating banners enzo.

Een adblocker kan die floating advertenties en gewone advertenties weghalen op elke website, ik mag hier blijkbaar geen programma's noemen (??), maar daar kom je zelf wel uit.

@ Jon: Je hebt niets aan mij als adviewer, waarom doe je dan zo'n moeite om mij ads te laten bekijken? Ja, advertenties maken dit soort sites mogelijk, maar ik haal je clickrates en persoonlijke waardering alleen maar naar beneden. Ik haal hier wel flink wat pageviews, maar clicks zul je van mij niet krijgen. Simpelweg omdat ik niet geïnteresseerd ben in de sites achter die advertenties.

Okee, ik heb geen adblocker meer, dat is een persoonlijke keuze van mij, maar ik zou graag nog steeds een goede adblocker draaien.
Oud 21-07-2005, 16:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2005 @ 17:36 :
Het lijkt me niet meer dan logisch dat wanneer je gratis gebruikt maakt van dit forum je ook begrijpt dat de inkomsten uit banners nogal belangrijk zijn. Het zou op zijn zachtst gezegd vreemd zijn als mensen hier actief ontmoedigd werden om die dingen uit te zetten.
Ik klik NOOIT die dingen aan. Echt nooit. Alleen soms per ongeluk. Zijn er dan zoveel mensen die dat wel doen?

Daarbij vind ik het juist onterecht dat providers je gewoon dingen voor je neus kunnen toewerpen, terwijl je daar niet om vraagt. Het is gewoon ronduit brutaal. Ik kwam op dit forum voordat ik die shit kreeg en zou het niet tof vinden als ik t forum straks moet gaan vermijden omdat ik ziek word van die rot reclame.
Oud 21-07-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-07-2005 @ 17:42 :

Daarbij vind ik het juist onterecht dat providers je gewoon dingen voor je neus kunnen toewerpen, terwijl je daar niet om vraagt. Het is gewoon ronduit brutaal. Ik kwam op dit forum voordat ik die shit kreeg en zou het niet tof vinden als ik t forum straks moet gaan vermijden omdat ik ziek word van die rot reclame.
Volgens mij heeft je provider daar weinig mee te maken?

En s.com doet het omdat de site toch ergens van betaald moet worden. Kan je brutaal vinden, maar zonder reclame geen forum, moet je maar denken.

En ziek worden van reclame, vind je dat niet wat overdreven? Natuurlijk is het vervelend, maar je kunt het ook overdrijven. Als het goed is, is het binnenkort bovendien weer voorbij.
Oud 21-07-2005, 16:51
Verwijderd
Daar heeft inderdaad je provider niets mee te maken, dat heeft gewoon te maken met de sites die je bezoekt. Dat je er niet op klikt is in de regel niet zo belangrijk. Een TV-station verdient ook niet aan reclame omdat jij het produkt koopt, maar omdat ze rechtstreeks betaald krijgen voor zendtijd. Ik weet niet hoe de geldstromen hier lopen maar ik denk dat Jon betaald krijgt voor het aanbieden van advertentieruimte. De inkomsten die uit klikken komen zullen wel gesplitst worden, maar dat doet er verder weinig toe.

En zoals ik ook al zei, je maakt gratis gebruik van een site die geld, tijd en moeite kost. Dan is het niet meer dan logisch dat je af en toe, puur uit solidariteit, eventjes op zo'n banner klikt. Gewoon omdat je op internet al vrijwel alles gratis krijgt.
Oud 21-07-2005, 16:54
Lorelei
Lorelei is offline
Ik herhaal voor sommigen hier:

Citaat:
grl schreef op 20-07-2005 @ 17:25 :
Ach, zeur niet.
Oud 21-07-2005, 16:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Maar moeten het dan van die schermvullende dingen zijn? Ik had echt geen moeite met die banners die gewoon op hun plek blijven hoor.

En providers was een misplaatste woordkeuze.

En hoezo de site is gratis? Daar heb ik niets mee te maken. Als je ervoor zou moeten betalen, zou ik er ook echt geen gebruik van maken. Zo werkt internet over het algemeen gewoon niet.

En "vroeger" had je ook niet van die irritante dingen. Toen waren het nog gewoon simpele banners.

Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 17:01.
Oud 21-07-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-07-2005 @ 17:59 :
Maar moeten het dan van die schermvullende dingen zijn? Ik had echt geen moeite met die banners die gewoon op hun plek blijven hoor.
Ja, blijkbaar. Schermvullend springt meer in het oog.

Citaat:
En hoezo de site is gratis? Daar heb ik niets mee te maken. Als je ervoor zou moeten betalen, zou ik er ook echt geen gebruik van maken. Zo werkt internet over het algemeen gewoon niet.
Dan ga je weg. Dat is een eigen afweging. Dit forum heeft die banners nodig en als je niet bereid bent die weg te klikken dan is dat je eigen afweging.

Hou overigens ook wel in het oog dat, zoals Jon al heeft gezegd, het niet normaal is dat dat ding zo vaak verschijnt. Dat is gewoon een foutje in de communicatie tussen forum en aanbieder.

Citaat:
En "vroeger" had je ook niet van die irritante dingen. Toen waren het nog gewoon simpele banners.
Kosten, in de vorm van apparatuur, bandbreedte en arbeidskosten nemen toe. Dit forum is ook nogal gegroeid in de tussen tijd. Dat kun je niet echt vergelijken. Ik weet wel dat vroegâh alles beter was, maar dit is het heden.
Oud 21-07-2005, 17:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Nou ja, ik maak het ook wel erger dan t is hoor En als ze, zoals dus gezegd, minder voorbij komen straks, is het waarschijnlijk wel te doen. Maar het blijven gewoon irritante dingen.
Oud 21-07-2005, 17:58
Maurice
Maurice is offline
zelfs ik word er niet goed van.
Oud 21-07-2005, 18:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-07-2005 @ 17:12 :
censuur
ach, het is tenminste eerlijker dan LL af en toe.

Regels voor berichten