Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
en het klopt dat er geen hard bewijs is, maar enfin ik wil natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs voor geesten formuleren maar een filosofische gedachte waarin ik bekijk wat ervoor zou kunnen zorgen dat mensen zich in contact (denken) te voelen staan met wat men 'geesten noemt' d.w.z. zielen van overleden mensen een beginsel waar ik niet in geloof en wat ik compleet verwerp omdat 1 zouden zielen/geesten kunnen voortbestaan na de dood dan zou het geen eenheid vormen en 2 zielen/geesten al zouden ze bestaan zouden niet uit massa bestaan en dus geen werkelijke invloed uitoefenen op materie (zoals deuren bewegen) Dus veronderstel ik dat in plaats daarvan die verwantschap met de 'geest' wellicht een kosmische functie zou kunnen zijn waarin energie en ook vooral golfbewegingen een centrale rol spelen. (hetzij bekend hetzij van voor ons onmeetbare golflengte, schaal etc) Vooral omdat ik meen dat er geen psychische afwijkingen zijn ('t mens is gek, hoort dingen die er niet zijn), alleen maar interactie (bekend onder het concept nature nurture en de eeuwige discussie daaromtrent)
||
Citaat:
wil nog niet zeggen dat er dus wel geesten zijn. Geesten bestaan evenwel als kabouters, als concept in mensen hun hoofd. maar niet als energie / massa (E=mc^2 variant van energie, niet de ik zie spoken of ik voel me zo hippie positieve 'energie')
|
![]() |
Geesten bestaan echt, hier een echt gebeurd verhaal.
Ik en mijn vriendin wandelden langs een verlaten huisje, meer een tuinhuisje eigenlijk, en we wilden voor de lol eens proberen om geesten op te roepen. Maar we hadden dit nog nooit gedaan en wisten dus niet helemaal hoe het moest. Ik denk dat we wel iets fout gedaan hebben, want op een ogenblik viel de lamp van het plafond. Hoe het afloopt leest u in fanatasieverhaaltje deel 2 ![]() Komaan, geesten bestaan niet, dat is onzin, bullshit, fantasie, verzinsels. Ongeloofelijk hoe goedgelovig sommigen zijn. |
![]() |
|
![]() |
Wat ik ook zou willen weten, omdat hier zoals gezegd overtuigende niet-gelovigen zijn, is hoe men denkt over helderziendheid. Hoe denken jullie over mensen die het ene en andere kunnen vertellen waarvan je denkt dit kan ze niet weten? Beschrijven jullie dit ook tot grote onzin?
||
Citaat:
Wat versta je precies onder helderziendheid? Edit: Ik het trouwens wel meegemaakt dat er mensen waren die dachten dat ze het konden maar ze zaten er altijd naast. Laatst gewijzigd op 02-05-2011 om 17:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe kan je het verklaren als een waarzegester je geheimen bijv. aan je bekend maakt. Iets wat niemand weet behlave jezelf. En ze kloppen ook nog. Misschien moet je het meemaken. Misschien is zo'n persoon helemaal gedraaid maar hetgene ze zegt, klopt. Hoe verklaart de wetenschap dit?
||
Citaat:
|
En als je goed kritisch luistert hoor je ook wel dat ze lang niet alles goed hebben. Mensen hebben bij waarzeggerij en dergelijke altijd de neiging om zich op de goed geraden dingen te concentreren en niet op de missers. Het komt vaak voor dat je zo onder de indruk was dat de waarzegster je leeftijd raadde dat je vergat dat ze ook tien dingen fout had.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor de rest ben ik het volledig met je eens hoor! En biologisch zijn we ook gewoon dieren, zo simpel is het, maar ik vind toch dat als je de keuze krijgt om een koe te doden, of een mens, en je MOET die keuze maken, dat je dan voor de koe moet gaan. Die koe kan namelijk stukken minder goed(of niet) beseffen wat er van hem af word gepakt, en het doet die koe alleen maar fysiek pijn. Sterven, of beter gezegd, weten dat je gaat sterven, doet bij een mens heel erg veel mentaal pijn. Vandaar dat mensen vaak geloven in bovennatuurlijke dingen, ofwel god, een vaag idee van 'leven na de dood' .En ja ik vind dat god onder de noemer bovennatuurlijk¶normaal valt! |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Ik heb niet alle reacties gelezen die op dit onderwerp gegeven zijn, maar mijn mening, of liever overtuiging is dit:
Ik geloof stellig in de Bijbel. De Bijbel laat duidelijk zien dat er engelen zijn, en demonen (aka. boze geesten..?) Ik geloof dat de demonen invloed op mensen kunnen hebben, en dat ze weldegelijk gevaarlijk zijn. Dat demonen achter het occultisme zitten. Daarom mijd ik ook hetgeen wat de Bijbel noemt dat vermeden moet worden: Citaat:
This is what I believe ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En wat het altijd goed doet: Hoe weet je zeker dat de kerk die het Christelijk geloof verspreidt, niet door demonen gerund wordt? Wat voor betere dekmantel om aan macht over mensen te komen is er voor zo'n demon denkbaar?
||||
![]() |
Citaat:
Ik heb het niet over 'grapjes'. Stel dat ik je nu vertel dat je in 2002 een jonge meisje hebt ontvoerd/vermoord. Dit is iets wat niemand weet en je dacht dat het na zoveel jaren nooit aan het licht zal komen. Ik kan dit nooit weten, want ik ken jouw niet eens! Dus jij gaat naar een waarzegester (Zij kent je niet, jij kent haar ook niet) om welke reden dan ook en ze komt met FEITEN , natruurlijk weet ze niet alles. Maar toch dit geheim kan ze toch niet weten? Hoe verklaar je dit? Miscchien denk je nu wat onzin allemaal, maar schreeuw niet wat je niet kent. Maak kennis met iets, voordat je een mening erover vormt Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Het is een drogreden; omdat ergens grote rookgordijnen omheen worden opgeworpen betekend niet automatisch dat het minder grote onzin wordt. Bij waarzeggers e.d. zijn hun uitspraken vaak terug te voeren op 'hengelen'; de informatie die ze jou vertellen heb je hen zelf gegeven, onbewust. Soms berust het op logisch redeneren, en vaak zitten ze er domweg naast. Als ik zie in een topic dat jij moslima bent, maar een volledig Nederlandse nickname voert kan ik bijvoorbeeld al wat aannames doen over jouw persoonlijke leven die redelijk betrouwbaar zijn. Als ik tien keer zoiets zeg zal er vast wel iets tussen zitten dat klopt. Ben ik dan opeens helderziend? Nee. Zet eens een val voor ze: voer ze verkeerde informatie, die liefst ook nog van A tot Z verzonnen is. Vraag ze eens contact te maken met de dode zoon of dochter die nog gewoon leeft. Of dat de kat die op dat moment netjes thuis zit ooit nog terug komt. Dan valt het allemaal door de mand.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bovendien is het inderdaad niet mogelijk dat een waarzegger anders dan door voorkennis informatie over mij of over jou heeft. Citaat:
Hoe heet die ene show ookalweer met die engelse clown die zogenaamd met overleden personen kon praten? Zo prachtig om te zien dat iedereen hem gelooft. Als je zo mensen kan oplichten gun ik hem zijn waarschijnlijk schandalig hoge salaris. |
![]() |
||
Citaat:
Ogilvie heeft ook meegedaan aan de Million Dollar Paranormal Challenge van James Randi, waarbij iemand die bewijst paranormale gaven te bezitten een miljoen dollar kan verdienen, maar ging zwaar af. Ze gaven hem een kansexperiment waarbij hij via communiceren met baby's zou vaststellen welk object die baby vasthield, van binnen een aantal opties (dat is dus al toegeven aan het medium omdat hij kan gokken) maar hij haalde ook precies de gokdrempel; het aantal dat je gemiddeld goed hebt als je gaat raden.
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wanneer je religie er voor 100% mee bezig is om demonische, satanische en occulte dingen (en leerstellingen!!!) volledig te vermijden en te verwijderen, dan gaat dit op, eveneens wat Jezus zei: Citaat:
Logica lijkt mij ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon de bijbel citeren bewijst niet veel. Btw blijkbaar ben je ook bezeten van demonen als je ziek bent volgens de bijbel.
|||
Citaat:
Citaat:
Mijn redenatie is nu juist dat fel doen tegen demonen, de perfecte dekmantel zou zijn voor een demon om nooit op te vallen... Überhaupt storen kerken zich in niets aan de bijbel wat dat betreft, want van alles en nog wat is demonisch volgens bepaalde mistige figuren. Zelfs doodnormale zaken zoals homoseksuele of sadomasochistische seksuele voorkeur moet volgens hen 'uitgedreven' worden. Als het er niet staat wordt het er zo bij verzonnen, wat recht is is krom, en wat krom is is recht.
||
![]() |
Citaat:
De Bijbel zegt niet dat als je ziek bent, je bezeten bent door een demon.. Bewijzen, uit de Bijbel zelf natuurlijk, genoeg. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Het klopt niet echt om bij occulte zaken (die nota bene niet eens een rivaliserende god hebben) dan opeens heel serieus te doen, terwijl elders hele bijbelboeken het raam uit gaan omdat ze niet passen in de moderne tijd. Citaat:
Niet dat ik heel erg origineel ben door dat te opperen, maar het is wel opvallend dat men heel argwanend staat tegenover doodnormale en onschuldige dingen, maar vervolgens volstrekt kritiekloos achter ouderlingen en priesters aan loopt die net zo goed bezeten kunnen zijn.
|||
![]() |
Citaat:
Wat je hier als tweede zegt, ben ik het helemaal mee eens. Wanneer je over dat zinnetje in de Bijbel zo serieus moet doet, dan moet je dat ook met de rest doen. Gelukkig hoor ik niet bij een religie die onderwijst wat de mensen wíllen horen, maar de héle Bijbel als het geïnspireerde boek van God bezien. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
... de boom der kennis van goed en kwaad ... Dit blijkt ook uit allen zijn in zonde geboren, dus ga nu geen onderscheid lopen maken.
|
Verwijderd
|
@SJP
Even tussendoor, een leuk weetje is dat God in de bijbel vele malen meer mensen vermoord heeft dan Satan. http://dwindlinginunbelief.blogspot....an-or-god.html |
![]() |
|
Zowel goden als geesten bestaan niet in de 'echte' wereld, en zijn een resultaat van overactieve patroon herkenning/verklaring door de hersenen. Wat een prachtig, slordig orgaan blijft dat toch
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het echt heel kut ![]() Citaat:
Ik geloof wel degelijk in dingen zoals buitenaardse wezens en geesten enzo. Ik kijk uit naar de dag dat er andere intilligente wezens van een andere planeet dan de onze ons bezoeken. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Mensen willen graag vaststaande feiten horen, dat geeft gemoedsrust; maar zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar. Veel van die helderzienden passen de techniek van cold-reading toe zoals hierboven al aangehaald: vertel een hoop vage waarheden en je zal wel ergens bij iemand een snaar raken en op dat moment kan je gewoonweg zijn/haar gezicht aflezen en daarop voortgaan. Ik zeg niet dat helderzienden dat allemaal bewust doen, volgens mij geloven er veel mensen wel degelijk van zichzelf dat ze helderziend zijn. Maaronlangs was er hier op Belgische tv het programma "Het Zesde Zintuig" waarin verschillende mensen hun paranormale gaven tegen elkaar testten. Daar kwamen twee dingen goed naar boven: 1) ze vertellen veel dingen die niet kloppen maar soms ook enkele elementen die wel kloppen 2) die "helderzienden" onthouden van zichzelf enkel de goede elementen, zelfs als hun vertelsels mijlenver van de waarheid zit. Als je genoeg kan gokken, en zeker met tv-programma's kan dat (daar knippen ze de echt slechte stukken toch tussenuit), is iedereen helderziend. Het is leuk om "vaststaande" feiten te horen van iemand, als een helderziende je boodschappen doorgeeft van het hiernamaals van een familielid. Maar als familielid ben je op dat moment niet meer in staat om rationeel te denken, je bent al blij dat er nog iets in leven zou zijn van die persoon; dus kan die helderziende de grootste onzin verkopen of gewoon dingen uitvinden ("je overleden zus wou je nog dit of dat vertellen"). Zekerheden krijgen is leuk; maar zekerheden krijgen terwijl je je kritische geest achterwege laat is vooral dom.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
Eva treft geen blaam arPos | 108 | 11-03-2009 09:40 | |
Enquete - Acht korte vragen Lord Dolphin | 183 | 09-08-2007 17:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gehandicapte baby's levend begraven littlebee | 16 | 31-07-2007 21:53 | |
Films, TV & Radio |
Gtst {15} Delicate | 500 | 03-05-2005 22:50 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |