Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Nou ik ga er niet vanuit dat ik ga trouwen met de jongen waar ik nu gek op ben.. maar we houden beiden erg van reizen en hebben elkaar ook in het buitenland ontmoet. Zou natuurlijk wel erg romantisch zijn als hij me zou vragen in de plaats waar we voor het eerst samen waren, niet waar we elkaar hebben ontmoet maar wel waar we voor het eerst van elkaar wisten dat we elkaar leuk vonden en waar we hadden gezoend.
En anders lijkt het me ook wel geweldig in een ander land waar we dan samen op reis zijn!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hai! Dat niet, ik ben momenteel volop aan het afstuderen voor mn ene studie en volgend studiejaar moet ik nog beginnen aan mn scriptie voor mn andere studie.. En zolang ik student ben, wil ik nog niet trouwen. ![]() ![]() Heb jij inmiddels al serieuze plannen met je loverina? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() En haha is Dingoes Ate Your Baby niet de naam van de band van Oz in BtVS? Ik zat erover te denken trouwens en zelfs de dingen die ik vreselijk cliché vind, zoals kaarsjes en hartjes en rozenblaadjes, zou ik waarschijnlijk superleuk vinden als vriendlief het zou doen, gewoon omdat hij voor mij die moeite zou doen om me te verrassen ![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb echt issues met 'mijn vriend', ik vind het wálgelijk burgerlijk klinken. Echt heel erg
![]() ![]() Vriendlief gebruik ik trouwens niet irl (dan zeg ik 'mijn vriendje' of gebruik zijn naam), maar op het forum vind ik het een acceptabel alternatief. 'vriendlief' vind ik juist níet klef eigenlijk, omdat ik het nooit iemand hoor gebruiken! De enige in mijn omgeving die dat doet, is mijn moeder, en die doet het op ironische toon. Het heeft bij mij dan ook juist niet een serieus-kleffe klank, eerder ironisch dus. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om het gespreksonderwerp maar eens met het topiconderwerp te verbinden...
Ik wil niet ten huwelijk gevraagd worden, want ik vind trouwen totaal niet nodig. Maar een slechte reden om tóch te trouwen zou voor mij zijn dat ik het niet zie zitten om op mijn vijftigste nog steeds over 'mijn vriend' te moeten spreken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt ook altijd nog voor 'mijn partner' gaan ![]() |
![]() |
|
Ik vind 'mijn man' juist leuk om te zeggen
![]() @ Sarah: je kunt dan altijd nog 'mijn partner' overwegen ![]() edit: he, verdeurie, Andijvie is me voor ![]() edit 2: ik ken trouwens best wat mensen die niét getrouwd zijn, maar na zoveel jaar bij elkaar te zijn geweest tóch over 'mijn man/vrouw' zijn gaan praten
|
Verwijderd
|
Nou ja ik heb het vaker gezegd, maar ik vind 'mijn man' juist grappig omdat ik het vind klinken als 'mijn exemplaar van een mannelijke mens'
![]() ![]() 'partner' vind ik ook afschuwelijk, dat klinkt alsof je homofiel bent maar niet uit de kast durft te komen. Hoewel in de basis 'partner' een goede term is, want ik wil juist een relatie waarin je zegmaar 'samenwerkt' (maar dan niet letterlijk, maar gewoon, dat je het leven samen doet). |
![]() |
|
Verwijderd
|
^hihi, Ik zie het al helemaal voor me, tijdens de pauze met klasgenoten/collega's over vriendjes ofzo hebben en dan zeggen 'Ik had het er gisteren nog met mijn zielsverwant over, en hij zei dat...'
![]() Hier zijn best een aantal mensen die 'mijn vent(je)' of 'mijn mannetje' zeggen. In het dagelijks taalgebruik, in serieuze gesprekken. Daar krijg ik altijd echt wurgneigingen van. |
![]() |
|
Ik vind "mijn vriend" ook echt dramatisch, om wat Freyja zegt. Het klinkt ook net alsof je niet van elkaar houdt - of zo zou het klinken als ik dat zei. Maar de laatste keer dat ik dat zei is vijf jaar geleden dus boeie. "Mijn vriendje" vind ik leuk, maar meestal noem ik hem "mijn minnaar" of bij zijn naam als mensen hem kennen. Minnaar is wel echt goed, mijn huisgenootjes willen me erdoor slaan en mijn vriendinnetjes nemen het over.
![]()
||
Citaat:
idem ![]() edit: ik vind significant other wel leuk, dekt de lading goed maar is niet te zoetsappig, maar ik ben bang dat je dan constant uit moet leggen wat je bedoelt ![]()
||
Citaat:
![]() Ik zou meestal 'mijn vriendin' en dan denken ze dat ik het over zo maar iemand heb. En 'mijn vrouw' lijkt me echt afschuwelijk om te zeggen, ik vind 'mijn man' eigenlijk ook raar klinken, zo deftig en afstandelijk of zo.
||
Citaat:
![]()
|
Wat een discussie.
![]() Als ik het over Spook heb, dan noem ik hem gewoon bij zijn naam in het geval van mensen die weten van zijn bestaan. En bijna alle mensen met wie ik het over hem heb (collega's, vrienden, kennissen) weten van zijn bestaan en kennen zijn naam. Alleen als ik mensen niet goed ken en hij moet toch vernoemd worden zeg ik mijn vriend, of soms mijn man (bij verkopers aan de deur werkt dat: die snappen dat je iets eerst met je man moet bespreken maar niet dat je je vriend ooit zou moeten spreken). Vriendje of aanstaande kan ook (al zijn die niet zo frequent), maar verloofde gebruik ik echt nooit. Ventje, gozer, mannetje, jonkje of keagol zijn gereserveerd voor thuiskomen en begroeten, als alleen de kat meeluistert.
|
Verwijderd
|
Dat las ik eerst ook, maar ik geloof niet dat er veel mensen nee zouden zeggen bij de 'verkeerde' manier
![]() En over dat vragen, ik vind het wel lekker om de afwachtende rol te hebben, zelf niet te hoeven vragen. En mannen vinden dat over het algemeen ook wel leuk en fijn om in handen te hebben. Ik vind het gewoon 'leuk' volgens traditie en ga echt niet omgwtf zeggen als het bij anderen niet zo verloopt maar ik ben niet van plan zelf te vragen en dat wil hij ook niet ;D |
![]() |
|
Mijn man (bah wat een woord) heeft mij 2,5 jaar geleden heel lief gevraagd. Hij had 2 borden van Blond Amsterdam laten maken, waarop 1 bord wij als bruidspaar stond en 1 bord waarop hij op zn knieen zat en mij ten huwelijk vroeg. In ons favoriete restaurant heeft hij ons eten op het bord laten serveren en toen ik aan het eten was, zag ik het aanzoek en ging hij op zn knieen. Er was bijna niemand in het restaurant en het was dus echt iets voor ons. Ik hou daar van.
Nu alweer bijna 1,5 jaar getrouwd. Time flies!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kreeg altijd kriebels als ik mijn exvriendje naar mij hoorde refereren als 'mijn vriendin'
![]() Mijn ideale huwelijksaanzoek: simpel, Nona's aanzoek klinkt ideaal Mijn ideale bruiloft: op een mooie zomeravond ergens in een mooie wilde tuin met lichtjes in de bomen. Iedereen in z'n mooiste zomerkleren en dan een bbq met band ofzo. Mochten we heel rijk zijn tegen die tijd dan wil ik graag in Zuid-Frankrijk trouwen. Op een mooi oud landgoed en naaste familie mag in het kasteeltje slapen en vrienden mogen hun tentje meenemen.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Verliefdheid maakt dat mensen gekke dingen doen. Verwijderd | 5 | 22-10-2012 19:41 | |
Liefde & Relatie |
Hoe wil jij ten huwelijk gevraagd worden? supergirl#1 | 60 | 07-11-2009 00:23 | |
Verhalen & Gedichten |
sprookje muckymouse | 7 | 01-10-2005 11:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Star Wars: de memoires van Red Nightstalker. Eye of Sauron | 27 | 05-03-2005 16:19 | |
Liefde & Relatie |
ten huwelijk vragen Verwijderd | 54 | 18-03-2004 15:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] de ochtend na de nacht ervoor Electro Voice | 1 | 31-08-2003 17:17 |