Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 21:36
Verwijderd
een vriend van mij wil zijn vriendin ten huwelijk vragen. nu wil hij niet gewoontjes op zijn knie gaan zitten en een ring onder haar neus duwen, hij wil het origineel houden. hij was zelf aan het denken aan situaties als "in een luchtballon" of iets dergelijks, maar wist het absoluut niet... hij vroeg of ik wilde helpen verzinnen, en nu vraag ik jullie hetzelfde

hij zou het wel het liefst iets heel intiem en persoonlijk houden, dus hij wil dat ze alleen met z'n tweetjes zijn.

iemand ideeën?

alvast bedankt

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2004, 21:37
guess what
guess what is offline
vertel hem dat hij zelf het best iets persoonlijks voor haar kan verzinnen.
Oud 10-03-2004, 21:38
Verwijderd
Ik ken hem niet, ik ken haar niet.. maar voor mezelf; iets intiems dus en persoonlijks = samen ergens mooi op vakantie, waar het warm is. Mooi hotelkamertje saampjes... en dan lekker uiteten... wanneer we dan terugkomen in de hotelkamer, dan mag hij op een knietje gaan en me vragen... Dat lijkt mij echt fijn
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:38
Verwijderd
Misschien hebben ze samen iets speciaals? Een restaurantje ofzo? Dan zou hij haar daar naar toe uit eten kunnen nemen en het haar dan vragen. (Kan natuurlijk sowieso, ook als ze geen favoriet restaurantje hebben. ) Als hij in een luchtballon bedacht, dan wist hij toch al iets? Ik ken die jongen en ook dat meisje niet, ik kan wel standaard dingen opnoemen, maar niet iets wat voor hen speciaal is...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:42
Verwijderd
In een luchtballon, dat vind ik dus afschuwelijk maar okee

Ik denk... dat hij haar mee moet nemen naar een hotel, en dat ze daar 's avonds overnachten, en als ze wakker worden met een opgaande zon, zij wakker word, hij daar staat met een dienblad met ontbijt, en een doosje + ring.

Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Ridder schreef op 10-03-2004 @ 22:42:
In een luchtballon, dat vind ik dus afschuwelijk maar okee

Ik denk... dat hij haar mee moet nemen naar een hotel, en dat ze daar 's avonds overnachten, en als ze wakker worden met een opgaande zon, zij wakker word, hij daar staat met een dienblad met ontbijt, en een doosje + ring.

Zoiets is idd ook leuk
*krijgt kriebels*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:49
Verwijderd
welja, je moet niet bepaald iets voor hen persoonlijk verzinnen natuurlijk vertel gewoon hoe jij het eventueel zou willen doen, of hoe jij ten huwelijk gevraagd wil worden
fantaseer er op los, zou ik zo zeggen! hij gaat heus niet beslissen van haar mee te nemen naar open weides vol paardebloemen en madeliefjes om haar te vragen, als ze last heeft van allergieën ofzo

Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:50
Charlottetje
Charlottetje is offline
als het te overdreven is zou ik het zelf maar niets vinden, zo'n luchtballon bijvoorbeeld. Dan ben je ook niet met z'n tweetjes alleen trouwens en het kost een godsvermogen..

Zo'n ontbijtje, dat is wel helemaal geweldig natuurlijk!oewww
Oud 10-03-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Ridder schreef op 10-03-2004 @ 22:42:
zoiets ongeveer deed m'n nonkel bij m'n tante
gezorgd voor een prachtig ontbijt tegen dat m'n tante opstond, tafel ongelooflijk mooi gedekt en croissants en pistoleekes enzovoort, en een groot papier ertussen: "wil je met me trouwen?"

* zwijmel *

xxx
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 22:58
Luna
Luna is offline
Mij lijkt het het leukst als het spontaan komt, dat je gewoon voelt dat het een geschikt moment is waarop je samen zo intiem bent dat het heel bijzonder is.
Als ik een speciale plek moest verzinnen zou ik het in de duinen willen of op het strand, snachts, met een hemel vol sterren.
(maar ik wil niet trouwen)
Oud 10-03-2004, 23:05
Verwijderd
Cliche:
Naar een vuurwerkshow gaan kijken en dan "Huppeldepup wil je met me trouwen?" en vervolgens een ring tevoorschijn halen.

Ik zou het leuk vinden als het enigzins spontaan gebeurd.
Op een gewone avond, we hebben een ontzettend melig gesprek en dan gewoon vragen/ gevraagd worden. Mét serieuze toon natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 23:16
Verwijderd
Ik ben inderdaad ook zo'n traditionele kwezel, ik zou ook op een intiem moment, op een intieme plaats een aanzoek doen.
Wat wel origineel is, is de aanzoek van pianist Wibi Soerjadie, die zijn aanzoek deed tijdens een solo concert, in het concertgebouw in Amsterdam, maar ja, dan moet je eerst een beroemde pianist zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 23:24
Dannemann
Dannemann is offline
Wat als zij nog niet wil trouwen en dus nee zegt, in zo'n situatie wil je liever niet in een luchtbalon zitten
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 11-03-2004 @ 00:24:
Wat als zij nog niet wil trouwen en dus nee zegt, in zo'n situatie wil je liever niet in een luchtbalon zitten

je hebt dan een doorslaggevend argument: jij wil niet trouwen, dan is deze mand te klein voor ons beiden
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 00:20
Dannemann
Dannemann is offline
Of hij word wanhopig en springt over de rand heen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 00:38
Anonymous John
Anonymous John is offline
Zou een SMS-sje te subtiel zijn?
Oud 11-03-2004, 07:39
load_harmony
load_harmony is offline
op de EO-jongerendag
Oud 11-03-2004, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 11-03-2004 @ 01:38:
Zou een SMS-sje te subtiel zijn?
Grapje hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 08:16
G.T.C.
G.T.C. is offline
En in een luchtballon is niet standaard wou je zeggen?
Als mensen zeggen dat ze het anders dan andere willen doen komt altijd opeens de luchtballon uit de kast maar goed....

Voor ons is het een beetje moeilijk om iets orgineels te verzinnen omdat wij die 2 niet kennen.
Zo zou het wel bij mij kunnen =>

In disneyland bij dat ene kinderspeel gedoe bij het hotel verkleden we ons als Knorretje en Tijgertje (zo worden we genoemd door goede vrienden .....knor en tijg)
En dan mag knorretje wel een aanzoek doen
Ik zie het al helemaal voor me haha

Tijdens een onwijs mooie snowboard vakantie zou ook wel mogen. Ik ben helemaal gek van snowboarden dus als we ergens eenzaam op een mooie plek aan het poederboarden zouden zijn zou dat ook wel super zijn eigenlijk
Oud 11-03-2004, 09:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zoals het er nu voorstaat, hoef ik niet zo nodig te trouwen, maar als mijn vriend per se zou willen trouwen over een aantal jaar, wil ik er best over na denken . Dan ben ik wel zo onge-emancipeerd dat hij me mag vragen...
En dat hoeft helemaal niet met een speciale situatie met allerlei toeters en bellen. Gewoon simpeltjes is goed genoeg, het gaat om het gebaar.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 10:08
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
k zou willen dat mijn vriend me vraagt als we op vakantie zijn in turkije bv (HINT!!!!) op een hele mooie en rustige plek bij zonsondergang bv langs het strand savonds.. met een briesje en t geluid van de golven.. en dat ie dan op zn knieen gaat (niet waar al die turken die daar proppen bij zijn maar echt een rustig stukje)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 10:13
Verwijderd
Hmm.. dit wordt een stomme reactie, maar als ik door iemand ten huwelijk gevraagd zou worden en ik zou erachter komen dat hij de manier waarop enzo niet zelf had bedacht, dan zou ik dat ontzettend vervelend vinden.
Want het is toch juist iets tussen 2 personen.

Maarjah dat neemt niet weg dat het een leuk topic is.

Ik zou willen dat het allemaal heel gemeend is, dat alles wat hij bedacht heeft vanuit zn gevoel zou komen en niet vanuit de wens om origineel te zijn. Want als het gewoon vanuit je gevoel komt dan wil je toch vanzelf lieve en speciale dingen.
Er moet dan dus wel iets speciaals gebeuren, dus niet op een doodgewone dag op een doodgewoon moment. Het moet wel héél romantisch en lief zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 10:27
Methuselah
Methuselah is offline
Offtopic: Ik had bijna 'n fucking hartstilstand toen ik de topictitel las.
Oud 11-03-2004, 10:51
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 11-03-2004 @ 11:27:
Offtopic: Ik had bijna 'n fucking hartstilstand toen ik de topictitel las.
W'rom?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 10:59
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Marcade schreef op 11-03-2004 @ 11:51:
W'rom?
Offtopic: Ik dacht al dat 't nieuwe vriendje van m'n zus 'n aanzoek had gedaan, ofwel dat zij zelf zoiets van plan was. :­|
Oud 11-03-2004, 11:05
Verwijderd
*een gelukskoekje met een briefje erin
*of met een polaroid camera een foto maken, van hun samen.
dus dat ze samen een foto van zichzelf maken, en hij op dat moment zn jasje open doet waar aan de binnenkant een briefje zit met (in spiegelbeeld?) 'wil je met me trouwen?' er op. als zij dan klaar is met die foto wapperen ziet ze dat
*haar een tijd lang elke dag een kaartje sturen met elke dag een letter erop totdat het 'trouw met me' vormt. (oid)
*op haar plafond met glow-in-the-dark verf schilderen, zodat ze dat pas 'snachts ziet (als hij blijft slapen)

dat soort dingen, zo lang hij het maar niet via een tv-programma of tmf-sms doet, dan zit het wel snor
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 11:45
Verwijderd
Van te voren alles al regelen en dan op de dag zelf zeggen 'Hee, ga je mee?' en dan zij 'Waar naar toe?' en dan 'Stadhuis, we gaan trouwen'. Maar dat kan alleen als je érg érg érg zeker van je zaak bent .

Nee, ik vind eigenlijk dat een huwelijksaanzoek beter maar niet origineel kan zijn. Gewoon, op de plek van je eerste afspraakje of op de plek waar je elkaar hebt op ontmoet of op de plek waar jullie het liefste samen naar toe gaan, en dan daar iets romantisch doen, een dag en avond lang, en dan aan het eind van de avond tijdens of vlak na het eten, of midden in de nacht, op je knieën, ring tevoorschijn frummelen en vragen.

Al was het eerste 'afspraakje' van mijn vriend en mij bij een vriendin thuis, en ontmoetten we elkaar op school in een lokaal dat er na de verbouwing niet meer is (nu is de mediatheek daar), en gaan we vooral vaak naar de videotheek en een croissanterie waar altijd huilende kinderen zijn

Citaat:
*of met een polaroid camera een foto maken, van hun samen.
dus dat ze samen een foto van zichzelf maken, en hij op dat moment zn jasje open doet waar aan de binnenkant een briefje zit met (in spiegelbeeld?) 'wil je met me trouwen?' er op. als zij dan klaar is met die foto wapperen ziet ze dat
Dat hoeft dan niet in spiegelbeeld hoor

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 11:51.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 11:48
siegjeuh
siegjeuh is offline
Citaat:
z0pje schreef op 11-03-2004 @ 12:05:
[B*of met een polaroid camera een foto maken, van hun samen.
[/B]
oeh.. dies leuk
Oud 11-03-2004, 12:27
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
bel love letters
Oud 11-03-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 11-03-2004 @ 12:05:
[B*haar een tijd lang elke dag een kaartje sturen met elke dag een letter erop totdat het 'trouw met me' vormt. (oid)
[/B]
ja maar als je wil je met me hebt dan weet je t al of trouw... nee, zou ze dan allemaal in een rare volgorde zetten zodat ze moet puzzelen (of hij natuurlijk)

wel leuke ideeen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 13:54
Balance
Balance is offline
Ik heb echt een hekel aan verrassingen en zeker als er veel mensen vanaf weten en ik dus nog niet. Daarom zou mijn toekomstige man niet zoiets 'speciaals' moeten doen.

Voor mijn huwelijksaanzoek zou hij een perfecte avond kunnen verzorgen. Uit eten gaan, naar een mooie musical en vervolgens naar een hotelkamer. En daar dan ten huwelijk vragen. Zoiets.
Maar dat is dus ook al persoonlijk, want misschien houdt dat meisje juist wél van grote verrassingen ofzo.
Oud 11-03-2004, 14:51
autodropje
autodropje is offline
Tis pas echt origineel als hij het ook zelf verzonnen heeft, vind ik.
Oud 11-03-2004, 16:18
leucomelas
leucomelas is offline
geef haar een glas wijn oid met daarin de ring, als ze ut merkt (of als ze met de ambulanze afgevoerd wordt) ut vragen, ring in je mond, zoen haar, geef ring door en vraag het dan...uhmmm.... pff geen idee
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:28
sail fan
sail fan is offline
Als ik het voor mezelf zou moeten verzinnen, dan op een fries meer, in een valk, bij zonsondergang, geen of amper wind, dus dat je niet hoeft te zeilen, en haar dan vragen, en vervolgens de hele nacht van friesland en elkaar genieten midden op een meer oohhh, ik geniet er nu al van, maar jammer dat we nog maar 2 weken hebben, en ik nog maar 17 ben. We hebben elkaar overigens leren kennen op een zeilkamp in friesland
Oud 11-03-2004, 16:52
juno
juno is offline
Ik zei: Ik wil best met je getrouwd zijn, maar dat hele gedoe met die trouwerij zie ik echt niet zitten.

Hij zei: ik moet er ook niet aan denken, maar als ik zou trouwen zou het met jou zijn.

Ik: het kan toch ook gewoonaan het loketje?

Hij: moeten we eerst wachten tot onze families uitgestorven zijn, want die krijgen een rolberoerte.

Ik: en we moeten ook van te voren naar de notaris, want die gemeenschap van goederen zie ik niet zitten

Hij: Weet je wat dat kost!

ik: Hmm, en nu gaat het toch ook goed?

Hij: precies, dus waarom zouden we gaan trouwen

Ik: nou, ik wil alleen met jou niet trouwen hoor

Hij: ik ook met jou

Maar ik geloof dat dit niet is wat de TS in gedachten heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm, ik wil dat mijn vriend mij eens ten huwelijk vroeg Ik zit echt met mn hoofd in de wolken als ik daaraan denk. Daarbij hoef je ook niet per direct te trouwen, een tijdje verloofd zijn is ook leuk

Maar hij moet inderdaad zelf iets bedenken. Iets wat zíj echt leuk zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:38
damaetas
damaetas is offline
tom leenaerts (belgiese tv) heeft heel zijn huis vol rozen gezet en een paadje van blaadjes naar de slaapkamer waar hij zijn vriendin ten huwelijk heeft gevraagd.

gewoon heel het bloemenkraam leeggekocht op het einde van de markt
Oud 11-03-2004, 18:18
Mindfields
Mindfields is offline
In de kroeg tussen neus en lippen door!
Oud 12-03-2004, 03:04
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Noé schreef op 11-03-2004 @ 02:50:
Grapje hoop ik?
Hij is degene die het op een originele manier wil doen
Oud 12-03-2004, 09:26
L'Aigle
L'Aigle is offline
Doe het net als ik!

Ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen op de volgende manier:

Ik beklim eerst met mijn vriendin de Lebuïnus toren in Deventer. Vervolgens hebben wij een prachtig uitzicht over de stad.
Mijn vrienden rollen ondertussen onderaan de toren een spandoek uit van ongeveer 20 meter lang. Hierop staat: Eline, ik hou van je, wil je met mij trouwen?

Vervolgens staat er op de hoek van de toren een wijnkoeler met Champagne en 2 glazen en een doosje met een PRACHTIGE ring.

Kben ervan overtuigd dat ze geen Nee meer durft te zeggen!

Suc6

(ps. een vliegtuigje over laten vliegen met een mooie staart werkt denk ik ook wel.)
Oud 12-03-2004, 09:42
Badschuim
Badschuim is offline
ga naar een romantische kasteel en overnacht daar,
Of doe het onverwacht (ja dat doet hij natuurlijk al wel) maar ik bedoelals zij op het werk is en haar dan ophalen bij haar werk en samen ergens naar toegaan weekendje weg!
Oud 12-03-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 12-03-2004 @ 04:04:
Hij is degene die het op een originele manier wil doen
maar dat is niet origineel, dat gebeurt elke tien minuten wel een keer, dat iemand z'n vriendin ten huwelijk vraagt via tmf-sms

of oh! Hebben jullie die ene film gezien? Ja nu moet ik de titel nmoemen anders is er alsnog niets aan . Ehm, 'meet the parents'. Even alle dingen die misgaan in de film negeren: in het begin heeft de hoofdpersoon echt een fantastische manier om zijn vriendin ten huwelijk te vragen. Zij is kleuterjuf, en hij komt haar na school ophalen en heeft al van te voren vanalles afgesproken met de kindjes. Een kwartier voor het einde van de schooldag staat hij voor het raam, de kleuters halen hun juf over om naar buiten te kijken, zij ziet hem staan en gaat naar buiten en vliegt in zijn armen enzo, de kleuters gaan mee naar buiten en hij praat met haar terwijl de kleuters allemaal in de goede volgorde staan en bordjes omhoog houden zodat er 'will you marry me?' oid staat zodat ze dat ziet als ze zich om draait (en dan zegt ze dat als ze zou trouwen haar verloofde éérst toestemming zou moeten vragen aan haar vader en gebaart hij wanhopig dat de kleuters weg moeten, maar normaal gesproken gebeurt dit niet)

Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 10:34.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 10:55
Warsocket
Warsocket is offline
eeh neem paardrijles
en als je weer een keer naar je vriendin toegaat
kom je in je prinsenpak op een wir paard aanzetten en stijg je af en vraagt haar ten huwelijk
Oud 12-03-2004, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 12-03-2004 @ 11:55:
eeh neem paardrijles
en als je weer een keer naar je vriendin toegaat
kom je in je prinsenpak op een wir paard aanzetten en stijg je af en vraagt haar ten huwelijk
dat vind ik eigenlijk wel gaaf
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 11:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
guess what schreef op 10-03-2004 @ 22:37:
vertel hem dat hij zelf het best iets persoonlijks voor haar kan verzinnen.
Ben ik het mee eens, ja. Lijkt me niet leuk als je achteraf van vrienden te horen krijgt dat je man het idee niet zelf bedacht heeft, maar dat een vriend van hem dat heeft gedaan.

Wat je ook doet, zorg ervoor dat hij het zelf bedacht heeft. Je kunt hem wel een beetje sturen of hints geven, maar uiteindelijk moet hij zelf met een idee op de proppen komen.
Oud 12-03-2004, 12:58
Bruut
Bruut is offline
in de mac
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 21:35
Sade
Sade is offline
In een luchtballon is niet origineel maar afgezaagd

Het leukste verhaal dat ik ken, is hoe Brendan Fraser (jaja, die acteur uit George of the Jungle etc.) zijn vriendin ten huwelijk vroeg.

Ze gingen een dagje uit, allemaal leuke dingen doen, weet niet meer precies wat, en aan het einde van de dag liet Brendan iemand een foto van hen maken. Op dit foto houdt hij met een hand zijn jasje open waar aan de binnenkant een briefje hangt met 'Will you marry me?'

Ik weet alleen even niet meer hoe het verder ging, de rest zul je dus zelf in moeten vullen
Oud 13-03-2004, 13:07
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Ik wil ook gevraagd worden!!
Oud 13-03-2004, 13:30
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 13-03-2004 @ 14:07:
Ik wil ook gevraagd worden!!
Lieve schat wil je met me trouwen?
Oud 13-03-2004, 13:57
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
L'Aigle schreef op 12-03-2004 @ 10:26:

Kben ervan overtuigd dat ze geen Nee meer durft te zeggen!
ja... en geen "nee" DURVEN zeggen is echt een goede reden om te gaan trouwen...
Verder wel n lief idee, hoor
Reageren

Regels voor berichten