Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2011, 08:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ook niet, terwijl ik toch altijd goed kan inschatten wat leuk is.

Portugal. Het klonk of die vrouw in een telefooncel zat met slechte verbinding. :')

Hahah, inderdaad. Sowieso stom dat ze drie presentatoren hadden. En dat ene wijf had een irritante kop/bek/grijns.

Nederland gaat uiteraard niet winnen, maar finaleplaats sluit ik niet uit, met de elitaire jury van tegenwoordig.
Misschien was dat ook wel zo (commentaar)

Ik vind dat hele presentatorgebeuren sowieso nooit zo boeiend, dat gevit dat dan grappig moet zijn, hm... Ik vond de introfilmpjes wel leuk, met telkens zo'n andere taal. En dat Zwitserland dan vier bordjes nodig heeft
Oud 12-05-2011, 12:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nederland gaat uiteraard niet winnen, maar finaleplaats sluit ik niet uit, met de elitaire jury van tegenwoordig.
Als die jury kijkt naar de technische kant gaan we juist nog harder af. Er zit maar weinig opvallends in wat die 3js doen, maar desondanks moesten ze trucjes uithalen om bepaalde noten niet goed te hoeven zingen, en presteren ze het om er valse noten in te krijgen.

Ik denk serieus dat dit vocaal gezien de slechtste Nederlandse inzending ooit is.
Oud 12-05-2011, 14:17
Verwijderd
Welnee, Jan Dulles is een goede zanger. Zijn we de Toppers alweer vergeten? Die hebben ook vals staan zingen hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 16:19
Verwijderd
Mwoah, ik vind hem niet alles even zuiver zingen, toen niet iig.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Mwoah, ik vind hem niet alles even zuiver zingen, toen niet iig.
Wat is toen?

Ik weet in ieder geval dat hij het wel kan, bij De Beste Zangers van Nederland vond ik hem altijd erg goed.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 17:04
MiBe
MiBe is offline
De afgelopen jaren bij Eurovisie schaam ik me steeds dat ik een Nederlander ben, ik denk dat dat genoeg zegt over wat we inzenden.
Oud 12-05-2011, 19:00
Verwijderd
Toen = Nationaal Songfestival.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 22:03
Verwijderd
Hahahah, heb een slappe lach hiero. Malloten zijn die Hollanders ook.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 22:08
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
De afgelopen jaren bij Eurovisie schaam ik me steeds dat ik een Nederlander ben, ik denk dat dat genoeg zegt over wat we inzenden.
Citaat:
Het is voor de zevende keer op rij dat Nederland niet de finale van het Songfestival haalt. Geen enkel ander land presteerde slechter. (nu.nl)
Toch eigenlijk iets om trots op te moeten zijn ?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 22:16
Verwijderd
Morgen de statistieken bekijken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 08:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vermoed dat we totaal onderaan zijn geëindigd

Naar mijn mening is er maar één essentieel punt wat een songfestivallied in elk geval moet hebben, namelijk dat je als je negentien liedjes gehoord hebt en je vraagt je af: hey, wat had dat land ook alweer? Dat je dan een antwoord kan geven. Dat kan van alles zijn, varierend van: "die met die puntmutsen", "die met dat zand", "die met I love Belarus", "die met dat glas", "die met die travestiet". Maar wat niet kan, is dat je er geen antwoord op kunt geven. En dat was nu precies wat Nederland had. Ik heb werkelijk geen idee meer hoe het liedje ging. Zelfs toen ik het al eens gehoord had en het op de herhaling kwam en ik even iets anders deed, moest ik vragen: "Was dit nou Nederland...?" En dan drie van die nietszeggende mannen in nietszeggende pakken met een oersaaie achtergrond. Daar win je toch geen finaleplaats mee. En dat onverbetelijke enthousiasme van de Nederlandse commentatorgevers, het leek wel of ze écht dachten dat we naar de finale door zouden gaan! Hoe naďef kun je zijn.

Ik heb overigens op Denemarken gestemd. Ik weet zeker dat ik dat liedje al eens ergens had gehoord en ik pieker me suf waar en wanneer dan, maar ik weet het gewoon echt niet meer. Vond het in elk geval wel een leuk liedje. En normaal stem ik niet in de halve finale, maar ik kan de finale helaas niet zien, dus toen mocht ik van mezelf dan wel nu stemmen
Oud 13-05-2011, 08:37
Verwijderd
Dit is wat ik hoor (in de eerste 10 seconden iig).

Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 09:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hahahaha... Ja, maar ik kende wel echt het héle liedje, ook het refrein en zo.
Oud 13-05-2011, 10:53
Verwijderd
NOHHHHHHHHH, Belarus. En België.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 22:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Toch eigenlijk iets om trots op te moeten zijn ?
Niet echt. Het is toch een stukje beeldvorming. Nederland is groot op tal van muzikale vlakken, maar we sturen nu al drie jaar op rij afgevaardigden van een genre dat buiten bepaalde kleine kringen op voorhand verdoemd is qua populariteit.

En die commentators... Zijn ze nu echt zo wereldvreemd, of was dat puur nationalisme dat ik hoorde?
Oud 14-05-2011, 10:32
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Niet echt. Het is toch een stukje beeldvorming.
Het was ook enigszins sarcastisch bedoelt .

Citaat:
NOHHHHHHHHH, Belarus. En België.
Met België kan ik het eens zijn, Belarus was niet zó. Overigens heeft de president van Wit-Rusland ook kritiek gegeven op het niet doorgaan van zijn land op het ESC en denkt aan een complot. Ik vind dit wel toevallig: een zangeres zingt 'I love Belarus' en als ze niet doorgaat denkt de president van het land aan een complot.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Met België kan ik het eens zijn, Belarus was niet zó. Overigens heeft de president van Wit-Rusland ook kritiek gegeven op het niet doorgaan van zijn land op het ESC en denkt aan een complot. Ik vind dit wel toevallig: een zangeres zingt 'I love Belarus' en als ze niet doorgaat denkt de president van het land aan een complot.
Nouja, complot, complot. ESF ís nu eenmaal politiek geladen. Israël was eerst toch ook niet door omdat hun liedje te politiek was, een paar jaar geleden? Of waren die toen wel door? En Turkije geeft nooit punten aan Cyprus, dat is net zoiets. En ik kan het me ergens ook best voorstellen, dat ze niet door zijn. Ik bedoel, zelfs Stalin was subtieler.
Het lijkt me dat het wel voor zich spreekt dat ze om politieke redenen niet door zijn. Want het liedje en de act waren best leuk, en ze kon goed zingen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 11:21
Kesa
Kesa is offline
Voor de geďnteresseerden: normaliter mag de winnaar/winnares van vorig jaar de openingsact bij de finale doen. Echter doet Lena dit jaar weer mee, dus doet Stefan Raab ( ook al presentator van het ESC dit jaar ) de openingsact en zal hij in zijn stijl 'Satellite' van Lena op het podium neerzetten.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 14:05
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben echt wel een fan van de 3j´s maar ik wist wel dat dit nummer hem niet ging worden.
Hij blijft niet hangen. Ook blijft het natuurlijk stom iets dat hele songfestival want of je er nu een goed liedje heen stuurt of een heel spektakel, winnen doe je toch niet. Want de toppers hadden natuurlijk wel glimmende pakken e.d. Of Linda Wagenmakers met die grote jurk..

Ik kon ook het nummer van Denemarken letterlijk meezingen, dat moet ergens op lijken. Ik vond hem niet op het nummer van Katie lijken!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 14:15
gurl19
gurl19 is offline
http://www.youtube.com/watch?v=LKQZQ...yer_detailpage

Waarom niet zoiets...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Ik ben echt wel een fan van de 3j´s maar ik wist wel dat dit nummer hem niet ging worden.
Hij blijft niet hangen. Ook blijft het natuurlijk stom iets dat hele songfestival want of je er nu een goed liedje heen stuurt of een heel spektakel, winnen doe je toch niet. Want de toppers hadden natuurlijk wel glimmende pakken e.d. Of Linda Wagenmakers met die grote jurk..

Ik kon ook het nummer van Denemarken letterlijk meezingen, dat moet ergens op lijken. Ik vond hem niet op het nummer van Katie lijken!
Ja, dat Deense nummer kwam mij ook heel bekend voor. Misschien iets van... hoe heetten die ook weer? Die ook Miss you more hadden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Niet echt. Het is toch een stukje beeldvorming. Nederland is groot op tal van muzikale vlakken, maar we sturen nu al drie jaar op rij afgevaardigden van een genre dat buiten bepaalde kleine kringen op voorhand verdoemd is qua populariteit.

En die commentators... Zijn ze nu echt zo wereldvreemd, of was dat puur nationalisme dat ik hoorde?
Wat wil je, met Jan Smit als commentator. :')

@ Azčche, was dat niet Georgië?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 07:42
hookee
hookee is offline
Citaat:
Dat is de reden dat ik dit altijd bij BBC kijk, bij gebrek aan die zender dit keer maar voor België gekozen. Minder irritant geouwehoer.
Ik vond zowaar de grappen van de Duitse presentatoren leuk, zouden de Duitsers wat geleerd hebben?

Verder; Azerbaijan terechte winnaar, mooi nummer. Verder stond Ierland bij mij hoog op 't verlanglijstje, maar da's een nummer wat je leuk vind ňf haat.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 09:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Nee, wat gek, ben dus niet de enige die dacht het al eerder gehoord te hebben en die het zo mee kon zingen...

Ik heb gisteren alleen de paar laatste stemmen gezien. Eerst even op Nederland, maar toen ze daar over voetbal begonnen, ben ik weggezapt. Kom op zeg, dit is het songfestival, mensen die daar naar kijken, houden doorgaans niet van voetbal, ga daar een ander mee vervelen of zo Stelletje chagrijnige mensen. Mooie was ook dat ze op België veel beter op de hoogte waren van hoeveel punten Azerbeijan nog moest hebben om te winnen en zo. Vind het trouwens wel een terechte winnaar (al heb ik Italië dus niet echt gezien, alleen op youtube en het leek me stom)!

Ook grappig: op België vertelden ze dat Nederland totaal onderaan was geëindigd, op Nederland hoorde je daar helemaal niemand over, stond het niet op teletekst, werd het niet gezegd in het nieuws, niks
Oud 15-05-2011, 09:16
gurl19
gurl19 is offline
Volgens mij is dat helemaal niet bekend wie waar is geeindigd, en gaat het alleen om dat bovenste 10.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 10:36
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Volgens mij is dat helemaal niet bekend wie waar is geeindigd, en gaat het alleen om dat bovenste 10.
Klik! Scoreresultaten van de eerste halve finale en als je wat verder naar beneden scrollt de tweede halve finale en de finale. Nederland heeft - als je beide halve finales bij elkaar neemt - het slechtste gescoord met 13 punten, dan Cyprus met 16 punten en dan Polen ( in de eerste halve finale ) met 18 punten.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je, met Jan Smit als commentator. :')

@ Azčche, was dat niet Georgië?
Was wat met Georgië? Dat ze te politiek waren? Die misschien ook wel een keer, ja. Maar ik herinnerde me dat Israël een keer een liedje had over gekke leiders (=Ahmadinejad) die niet op knopjes mogen drukken omdat ze dan atoombommen de wereld insturen en zo.

Citaat:
Nee, wat gek, ben dus niet de enige die dacht het al eerder gehoord te hebben en die het zo mee kon zingen...

Ik heb gisteren alleen de paar laatste stemmen gezien. Eerst even op Nederland, maar toen ze daar over voetbal begonnen, ben ik weggezapt. Kom op zeg, dit is het songfestival, mensen die daar naar kijken, houden doorgaans niet van voetbal, ga daar een ander mee vervelen of zo Stelletje chagrijnige mensen. Mooie was ook dat ze op België veel beter op de hoogte waren van hoeveel punten Azerbeijan nog moest hebben om te winnen en zo. Vind het trouwens wel een terechte winnaar (al heb ik Italië dus niet echt gezien, alleen op youtube en het leek me stom)!

Ook grappig: op België vertelden ze dat Nederland totaal onderaan was geëindigd, op Nederland hoorde je daar helemaal niemand over, stond het niet op teletekst, werd het niet gezegd in het nieuws, niks
Bij Nederland zeiden ze het tussen neus en lippen door even. Ik moest daar best hard om lachen.

Citaat:
Klik! Scoreresultaten van de eerste halve finale en als je wat verder naar beneden scrollt de tweede halve finale en de finale. Nederland heeft - als je beide halve finales bij elkaar neemt - het slechtste gescoord met 13 punten, dan Cyprus met 16 punten en dan Polen ( in de eerste halve finale ) met 18 punten.
Ja, zo geweldig is dat. <3 Maar ik vind het wel raar dat Nederland minder punten heeft dan, neem, San Marino. Want die waren echt extréém slecht, op alle vlakken. Nederland was vooral saai.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 18:53
Verwijderd
Oh, je bedoeld Push the button, van TeaPacks ofzo? Die gaat over buttons en explosions.
Dacht dat nummer over Poetin toen Georgië in oorlog was volgens mij met Rusland. Toen wilden ze de titel "Don't wanna put in" niet aanpassen en dezen ze niet meer mee. Want Rusland had geklaagd dat het ging over "Don't want Putin."
Maar ja, "Lasha Tumbai" van Verka Serduchka (Oekraďne) zou ook gaan over "Russia Goodbye", volgens de Russen.
Citaat:
Dat vertelden ze aan het eind nog. Heb het ook al meerdere keren op tv gehoord.

Citaat:
Ná de finale worden de stemmen bekendgemaakt. Tot dan melden ze niks, om beďnvloeding te voorkomen. ;x
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 19:52
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ook blijft het natuurlijk stom iets dat hele songfestival want of je er nu een goed liedje heen stuurt of een heel spektakel, winnen doe je toch niet. Want de toppers hadden natuurlijk wel glimmende pakken e.d. Of Linda Wagenmakers met die grote jurk..
Je moet er én een goed liedje én een goede act heensturen. Lijkt me logisch?

En verder vind ik Azerbeidzjan ook een terechte winnaar Ik vond de act niet helemaal wat, maar ik vond het alles bij elkaar heel vermakelijk.

O, en Etmakas, dat liedje van 'one two seven three' (het heet Rockefeller Street) was van Estland. Zij hadden van mij ook best mogen winnen.
Oud 16-05-2011, 08:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat vertelden ze aan het eind nog. Heb het ook al meerdere keren op tv gehoord.

Ná de finale worden de stemmen bekendgemaakt. Tot dan melden ze niks, om beďnvloeding te voorkomen. ;x
Oké, mooi zo En Bulgarije heeft ons punten gegeven, haha.
Oud 16-05-2011, 10:36
hookee
hookee is offline
Citaat:
Oké, mooi zo En Bulgarije heeft ons punten gegeven, haha.
Da's 't minste wat de zakkenrollers met onze mobieltjes voor ons konden doen..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Oh, je bedoeld Push the button, van TeaPacks ofzo? Die gaat over buttons en explosions.
Dacht dat nummer over Poetin toen Georgië in oorlog was volgens mij met Rusland. Toen wilden ze de titel "Don't wanna put in" niet aanpassen en dezen ze niet meer mee. Want Rusland had geklaagd dat het ging over "Don't want Putin."
Maar ja, "Lasha Tumbai" van Verka Serduchka (Oekraďne) zou ook gaan over "Russia Goodbye", volgens de Russen. Dat vertelden ze aan het eind nog. Heb het ook al meerdere keren op tv gehoord.
Die Russen hebben ook altijd wat! En o, ja, dat nummer van Georgië ook, ja. 'Lasha tumbai' kan ik me helemaal niet herinneren. Is dat van lang geleden of was het gewoon saai? En ja, Push the Button, ja. (Ik houd van het woord 'ja'. Heel veel. Ja.)

Citaat:
Je moet er én een goed liedje én een goede act heensturen. Lijkt me logisch?

En verder vind ik Azerbeidzjan ook een terechte winnaar Ik vond de act niet helemaal wat, maar ik vond het alles bij elkaar heel vermakelijk.

O, en Etmakas, dat liedje van 'one two seven three' (het heet Rockefeller Street) was van Estland. Zij hadden van mij ook best mogen winnen.
Mwjah, ze kon voor geen meter zingen, die Estische. Maar het liedje was leuk, ja. En de act was ook leuk. Alleen zaten ze wel heel erg tussen veel showacts, daardoor vielen ze een beetje weg. Dat was jammer voor ze, want ze hadden wel een iets hogere klassering verdiend dan dit. Ze waren tweenalaatste of zo?
En ik vind Azerbeidzjan ook een terechte winnaar.

Nu heb ik trouwens dat liedje in mjn hoofd. Het blijft hangen, dat moet je ze nageven!

Laatst gewijzigd op 16-05-2011 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 17:07
Verwijderd
Is dit de tekst van lasha tumbai? Hoe kan je daar ooit Russia Goodbye uithalen?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 17:29
MiBe
MiBe is offline
Heb het helaas niet kunnen zien omdat ik zaterdag een verjaardag had. Heb zojuist even het winnende liedje op YouTube opgezocht maar vind het eerlijk gezegd niet zo'n terechte winnaar. Wat ik ook niet begrijp is dat Denemarken niet eens in de top 3 beland is, ik had eigenlijk verwacht dat het tussen Denemarken en Zweden zou gaan.
Oud 16-05-2011, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Is dit de tekst van lasha tumbai? Hoe kan je daar ooit Russia Goodbye uithalen?
Jeps. Lasha => Russia, Tumbai => Goodbye.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 18:59
Geel
Geel is offline
Citaat:
Helemaal niet? Rare russen
Oud 17-05-2011, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 10:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik zie in mijn glazen bol dat we volgend jaar beter gaan scoren!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 11:01
Verwijderd
Slechter kan dan ook bijna niet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Slechter kan dan ook bijna niet.
Ik denk dat dat de grap was.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 12:37