Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2012, 15:11
CrackersS
CrackersS is offline
Neger werd juist heel vaak in de slavernij gebruikt. En omdat veel mensen (ouderen vooral) moeite hebben om aan die tijd te denken. komt het soms extra lullig over bij hun
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2012, 15:11
Verwijderd
Het woord 'computer' komt ook uit de tijd van de slavernij. Het is nogal naïef om te denken dat er zoiets heerst of bestaan heeft als een tijd zónder slavernij.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Neger werd juist heel vaak in de slavernij gebruikt. En omdat veel mensen (ouderen vooral) moeite hebben om aan die tijd te denken. komt het soms extra lullig over bij hun
Ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die zich de slavernij in de VS en Europa nog kunnen herinneren.
Oud 18-01-2012, 15:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die zich de slavernij in de VS en Europa nog kunnen herinneren.
Dit wou ik letterlijk net typen.
Oud 18-01-2012, 15:15
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit wou ik letterlijk net typen.
gmta etc. etc.

Oh wacht, we hadden natuurlijk wel de concentratiekampen. En wat geïsoleerde incidenten natuurlijk, maar geen grootschalig, door de overheid en het publiek gedoogd, slavernijsysteem.
Oud 18-01-2012, 15:15
Verwijderd
subsaharians
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Neger vind ik echt niet kunnen. Daarom gebruik ik liever de benaming 'roetmop'.
Oud 18-01-2012, 15:18
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Is het woord neger ook niet gewoonweg een belediging?

Een slaaf is een slaaf maar een zwarte slaaf is een neger, in een ander hokje geplaatst.

Is het woord neger dan niet gevuld met deze lading:

"Lager levensvorm wat ook nog eens zo dramatisch anders is" - ook al is het ook een mens.

Toch wel vervelend
Oud 18-01-2012, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Neger vind ik echt niet kunnen. Daarom gebruik ik liever de benaming 'roetmop'.
Met citaat reageren
Martiño
Martiño is offline
hm
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Voor veel negers van de jongere generaties is de slavernij nog wel een enorme issue, met name omdat het samenhangt met het nog steeds actueel zijnde racisme.
Oud 18-01-2012, 15:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, maar wel mensen die er van hun grootouders van hebben gehoord. Bovendien is het niet zo dat na de afschaffing van de slavernij opeens alles in orde was. Amerikaanse negers met grijs haar weten nog dat ze ooit hun eigen toiletten hadden.
Oud 18-01-2012, 15:21
CrackersS
CrackersS is offline
Citaat:
eeuhm het zou misschien verbazen. Maar de Slavernij is net Tweede wereldoorlog hier in Nederland, een smet op het verleden, iets wat men nooit zal vergeten.

en bruine mensen (over het algemeen) vertellen deze verhalen ook weer door aan hun kinderen waardoor de jongere generatie toch goed begrijpen wat zich toen heeft gespeeld
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:22
Verwijderd
"Bruine mensen". Alsof je het over melaatsten hebt. Noem het nou gewoon negers, for the love of Fuck.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:22
Uice
Uice is offline
Wat ik altijd zo grappig vond in die boeken van Carry Slee en dergelijke figuren, als een racistisch kindje een ander kindje racistische termen naar zijn hoofd gooide, dan kreeg hij altijd hetzelfde woord terug: bleekscheet. Alsof dat 1. erg is en 2. ooit door iemand gezegd is.
Oud 18-01-2012, 15:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
eeuhm het zou misschien verbazen. Maar de Slavernij is net Tweede wereldoorlog hier in Nederland, een smet op het verleden, iets wat men nooit zal vergeten.
Nee, slavernij is een smet op het heden, ook al vergeten veel mensen dat.

http://www.stopthetraffik.nl/cacaoslavernij
Oud 18-01-2012, 15:25
Verwijderd
Volgens mij heb ik wel eens mensen "bleekscheet" genoemd.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:26
Dasherman
Dasherman is offline
Ik zeg liever zelf niet neger, ik vind het naar klinken. Al is er niks mis met het woord... Ik ben gewoon gebrainwashed door mijn ouders denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Voor veel negers van de jongere generaties is de slavernij nog wel een enorme issue, met name omdat het samenhangt met het nog steeds actueel zijnde racisme.
Citaat:
Nee, maar wel mensen die er van hun grootouders van hebben gehoord. Bovendien is het niet zo dat na de afschaffing van de slavernij opeens alles in orde was. Amerikaanse negers met grijs haar weten nog dat ze ooit hun eigen toiletten hadden.
Ja, jullie hebben uiteraard gelijk (wanneer niet!). Maar ik had gewoon even zin om alles letterlijk te nemen!
Oud 18-01-2012, 15:31
CrackersS
CrackersS is offline
Citaat:
Nee, slavernij is een smet op het heden, ook al vergeten veel mensen dat.

http://www.stopthetraffik.nl/cacaoslavernij
ja je hebt gelijk het is een smet op het heden en verleden

dat van die boeken is me eigenlijk nog nooit opgevallen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:32
Rationeel
Rationeel is offline
misschien moeten we de negers in nederland maar negerlanders noemen. dan voelen ze zich misschien meer betrokken met ons. bij de besnedenlanders is dat ook gelukt
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:36
CrackersS
CrackersS is offline
Citaat:
misschien moeten we de negers in nederland maar negerlanders noemen. dan voelen ze zich misschien meer betrokken met ons. bij de besnedenlanders is dat ook gelukt
Het gaat denk ik niet om de betrokkenheid in Nederland, want ik denk dat dat wel goed gaat.

Maar het woord zelf
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hm, en wat dacht je van Marokkaaskoppen?
Oud 18-01-2012, 15:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
*gniffel*
Oud 18-01-2012, 15:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Imagine a World
Without Free Knowledge

For over a decade, we have spent millions of hours building the largest encyclopedia in human history. Right now, the U.S. Congress is considering legislation that could fatally damage the free and open Internet. For 24 hours, to raise awareness, we are blacking out Wikipedia.

Ja, dát zal helpen!
Oud 18-01-2012, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Imagine a World
Without Free Knowledge

For over a decade, we have spent millions of hours building the largest encyclopedia in human history. Right now, the U.S. Congress is considering legislation that could fatally damage the free and open Internet. For 24 hours, to raise awareness, we are blacking out Wikipedia.

Ja, dát zal helpen!
Nou ja, in het meest ongunstigste geval kweken ze wat awareness bij mensen die daar normaliter liever niet over nadenken want: moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 15:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh, ik had het zo te zien trouwens in het verkeerde topic gepost
Oud 18-01-2012, 16:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Imagine a World
Without Free Knowledge

Ja, dát zal helpen!
In Italië wel, blijkbaar. En het is natuurlijk wel belangrijk dat mensen zich realiseren wat er gebeurt nu in de VS. Het is vrij ernstig.
Oud 18-01-2012, 16:06
Verwijderd
Tuurlijk kan dat. Gehuil om racisme altijd.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 16:06
Verwijderd
In het kader van de zwarte humor:

Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 16:34
Em.
Em. is offline
Ik gebruik neger voor donkere mensen, Chinees voor gele mensen met spleetogen (behalve met camera's op de Zaansche Schans, dan noem ik het Japanners) Aziaat voor gele mensen zonder spleetogen, blanke als ik het specifiek over een blank iemand heb, en ik weet nog steeds niet hoe ik lichte getinte (maar niet in de categorie Aziaat vallende) mensen dan zou moeten noemen, dus die noem ik maar lichtgetint als de huidskleur ertoe doet. En verder bedoel ik er niet meer mee dan wanneer ik iemand roodharig of bruinharig oid zou noemen en heeft het alleen tot bedoeling een beeld te schetsen van iemands uiterlijk.

Ik geloof dat het meeste beledigende nog is dat ik mensen niet echt uit elkaar kan halen. Ik hoor wel eens mensen praten over 'die Marokkaan/Turk/Pool/Surinamer' maar ik zie nou nooit waar mensen precies vandaan komen. Zo zijn Japanners voor mij altijd Chinezen (tenzij met camera op de Zaansche Schans, ja) en alles wat bij mij tussen donkerbruin en zwart zit een neger terwijl ik niet zeker weet of dat altijd klopt. En het verschil tussen een Pool en een Rus zou ik niet weten, dus dan zou ik een blanke glazenwasser die geen Nederlands kan een Pool noemen en iets met een bontmuts op een Rus, maar als iemand ooit glazenwast met een bontmuts op zou ik het al niet meer weten.

Maar goed. Zodoende splits ik mensen eigenlijk in 'blank - neger - Aziaat - overige' en specifieker moet ik gokken, want dan snap ik het niet meer. En zonder enige andere bijbedoeling dan 'he ik vind diegene eruitzien als X' - zo'n beetje hetzelfde als mensen onderverdelen naar hun haarkleur (lichtblond - donkerblond/bruin - donkerbruin/zwart - rood). Een beetje afhankelijk van wat opvalt aan iemand.
Oud 18-01-2012, 17:03
Verwijderd
Bedankt, heb erg gelachen om dit topic
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 17:10
Verwijderd
En qua ontopic:

Als ik naar iemand met een donkere huidskleur refereer noem ik diegene ook wel neger of negerin ja, ook omdat ik dat grappig vind.

Maar ik zal wel zorgen dat de neger in kwestie dat niet hoort, stel het is op straat ofzo.

Ik heb er nooit over nagedacht hoe ik het netjes zou noemen. 'Die donkere man' ofzo, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 17:11
Verwijderd
Ik noem vrij frequent Molukse collega's "NEGER"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 17:15
Geel
Geel is offline
Neger is mijn stopwoord. Gelukkig hebben we niet veel negers bij ons op school, want dan zou ik het woord niet zo vaak kunnen gebruiken zoals ik dat zou willen. Omdat ik het dan niet zou DURVEN zeggen waar een neger bij staat/het kan horen.
Oud 18-01-2012, 17:17
Verwijderd
Mijn vader noemt negers trouwens weleens 'potkachel', en dat vind ik, hoewel hilarisch, wel te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 17:22
Noedelhap
Noedelhap is offline
Zwartgeblakerde kipvreter.
Oud 18-01-2012, 17:23
Verwijderd
Nikker of niknak ligt trouwens ook heerlijk in de mond.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 09:58
TopDrop
TopDrop is offline
people who annoy you
Oud 19-01-2012, 14:17
Martiño
Martiño is offline
Oud 19-01-2012, 14:42
Hellraider
Hellraider is offline
Aan de ene kant vind ik het gewoon kunnen, maar sws zeg ik eerder iets met zwart dan met neger. Ik hoor ook best vaak dat andere mensen het niet leuk vinden als je ze wit inplaats van blank noemt, wat vinden jullie daarvan dan ?
En verder ( weet het gwn echt niet ;p ) maar is een bruin iemand nou ook een neger ?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 14:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Aan de ene kant vind ik het gewoon kunnen, maar sws zeg ik eerder iets met zwart dan met neger. Ik hoor ook best vaak dat andere mensen het niet leuk vinden als je ze wit inplaats van blank noemt, wat vinden jullie daarvan dan ?
En verder ( weet het gwn echt niet ;p ) maar is een bruin iemand nou ook een neger ?
Nee, lichtgetinte mensen noem je spanjolen.
Oud 19-01-2012, 14:49
Verwijderd
Of gewoon 'neger'.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 15:02
Verwijderd
Em <3

Ik heb geloof ik nog nooit mensen neger genoemd. Maar, mocht ik ooit iemand met een donkere huidskleur zien en hem moeten aanwijzen of weet ik het zou ik het prima gebruiken. Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 15:03
Verwijderd

Dit heldenboek had mijn vader toen hij klein was.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 15:06
Verwijderd
Een passage:

Gijs Braai bukt plotseling naar de grond.
Wacht es even… wacht er es even!!!
Naar grote mensen gooien mag niet van mijnheer.
Maar naar zo’n nikker…!!
In zijn sterke vuisten kneedt hij een stevige bal en mikt die met een zwaaiende arm naar het hoofd van de neger. Met een ruk keert de neger zich om en komt woedend op hen af. Hij veegt met zijn zwarte hand de sneeuw van zijn haar. Tussen zijn dikke lippen blinken zijn tanden en zijn zwarte ogen rollen woest door zijn hoofd.

Godverdomme
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Dit heldenboek had mijn vader toen hij klein was.
Met citaat reageren
Verwijderd
Whut
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 15:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Een passage:

Gijs Braai bukt plotseling naar de grond.
Wacht es even… wacht er es even!!!
Naar grote mensen gooien mag niet van mijnheer.
Maar naar zo’n nikker…!!
In zijn sterke vuisten kneedt hij een stevige bal en mikt die met een zwaaiende arm naar het hoofd van de neger. Met een ruk keert de neger zich om en komt woedend op hen af. Hij veegt met zijn zwarte hand de sneeuw van zijn haar. Tussen zijn dikke lippen blinken zijn tanden en zijn zwarte ogen rollen woest door zijn hoofd.

Godverdomme
Haha Die zal zeker geen AKO Literatuurprijs hebben gewonnen.
Oud 19-01-2012, 16:03
Verwijderd

Je kunt 'm nog kopen ook!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten