Advertentie | |
|
![]() |
|
eerlijkheid duurt het langst .., who wants to live foreverż?
ik denk dat je je hier redelijk kan laten gaan , na een tijdje gebladerd te hebben en de tel ben kwijtgeraakt wat onintelligente opmerkingen betreft of schelden zelfs... denk ik niet dat er veel op taalgebruik word gelet wel reageren op topics van 10 (9) jaar oud is iets waar scherp op gelet word de basis van elk contact is eerlijkheid... aangezien op een leugen betrapt worden je credits verspeeld op verder vertrouwen...in Psychologie verdiepen helpt je wel je mensenkennis te vergroten en het zien dat mensen liegen word dan ook veel makkelijer af te lezen van hun gezichten..of typgedrag. houd er altijd rekening mee dat er mensen zijn die (doordacht of niet) er een andere mening op nahouden ... en gelukkig maar. anders aten we allemaal aardappels... http://www.youtube.com/watch?v=FwOvgYr1pik ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De standaardposters reageren wel op elkaar. Dat zou je dan ook moeten voorkomen, want er hangt wel echt een zieke vertekenende sfeer op deze manier.
En over het voorzichtig zijn: sure, vertel iemand niet in drie zinnen dat hij een hoopje shit is zonder dat het ergens toe leidt. Maar het hele verhaal over 'dat zie je niet in een openingspost'? Wat een onzin. Dan kan diegene er zelf voor zorgen dat de openingspost compleet genoeg is, en daarnaast hoef je er heus niet vanuit te gaan dat deze kritiekpost niet eveneens was geplaatst als de openingspost wél compleet was. Dat komt voort uit het calimerosyndroom. Hebben jullie er weleens aan gedacht dat degenen die advies of kritiek leveren heus wel weten waar ze het over hebben? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk bovendien dat die mensen intelligent genoeg zijn om op een vríendelijke manier eerlijk advies of kritiek te geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk is er de mogelijkheid om te reageren en moet je er rekening mee houden dat de gevolgen van jouw post mogelijk niet naar je zin zijn, maar je doet nu alsof de reageerder geen verantwoordelijkheid heeft, alsof hij of zij geen rekening hoeft te houden met de gevolgen van wat er gezegd wordt. En dat vind ik belachelijk. Je kunt op het internet, net zoals in het dagelijks leven, best zorgen dat je op een vriendelijke en weldenkende manier met andere mensen omgaat. Ik zeg nergens dat je niet mag zeggen waar het volgens jou op staat, maar je kunt best rekening houden met de ontvanger van je advies en proberen het op zo'n manier te brengen dat diegene er wat aan heeft, in plaats van dat ze alleen in de verdediging schieten of nooit meer iets durven te posten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik ben op L&R ook niet altijd de aardigste persoon (goh ![]() Edit: Ik heb de verkeerde post geciteerd, volgens mij. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En ik snap je punt wel, hoor. Ik denk dat je ook wel het goede moment moet kiezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
mensen die hulp willen die moeten daarvoor maar een apart topic openen, het ljh is er gewoon voor om ff je ei kwijt te kunnen.
reacties van sommige totaal onbekende forummers die dan eens een keertje langskomen en maar 1 post lezen maar wel denken het het beste met je voor te hebben kan ik om eerlijk te zijn ook niet echt waarderen. maar dan heb ik het niet over de mensen die wel regelmatig in ljh komen en eens vragen stellen over hoe een toelating of iets anders ging of elkaar succes of sterkte wensen etc, want daar zie ik geen problemen in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik probeer nu ook een advies te verzinnen dat meer nut heeft voor de ontvanger als het op een onvriendelijke manier gebracht wordt, maar ik kan vooralsnog niks bedenken. Edit: Je brengt het overigens niet erg vriendelijk ![]() Laatst gewijzigd op 13-02-2012 om 16:12. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() *ik vind je heus wel lief hoor! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Korte reactie:
Ik vind dat je prima eerlijk kunt zijn zonder daarmee bot over te komen. Maar Vowel over het voorbeeld van het 13'jarige meisje die baalt dat ze niet uit mag. Zij is nog niet zo ver ontwikkelt dat zij zich kan verplaatsen in haar ouders, dus wat dat betreft vind ik niet dat je het haar kwalijk kan nemen. Dat betekent niet dat je er niks van mag zeggen. Verder als je niet gaat zitten bitchen om het bitchen dan ach. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast blijf ik erbij; een harde waarheid kan misschien allemaal wel beter helpen, maar dan moet daar wel voor open gestaan worden. Mensen hebben mij ook al vaak zat verteld dat het niet goed gaat, en dat het misschien wel handig is om eens hulp te gaan zoeken. Dat heeft mij nooit ook maar iets gedaan, omdat ik daar zelf niet open voor stond. Je kan iemand niet dwingen de waarheid onder ogen te zien als die niet gezien wil worden. Ik beweer hier nergens dat het ge-ahw geen negatief effect kan hebben, dat ben ik met je eens, maar van een beetje medeleven is nog nooit een mens gestorven.
|
Verwijderd
|
Het probleem is dat het niet meer gaat om een béétje medeleven. En daarnaast suggereren dat er geen medeleven is wanneer je oprecht bent en daarmee iemand probeert te helpen, dat vind ik wel ver gaan.
Maar goed, ik heb mijn punt nu wel gemaakt en zal me verder stilhouden aangezien het nergens meer toe leidt. |
![]() |
|
Waar suggereer ik dat? Iemand proberen te helpen komt automatisch voort uit medeleven (in mijn geval in ieder geval wel), maar dat wil niet zeggen dat het dan ook meteen maar moet helpen.
En is het dan niet beter om de ahw-cultuur te laten doorbreken (desnoods met hulp van fbs), dan om een harde tegenhanger in te voeren? Er is niets mis met een opbouwend woord (als je er nou X tegenaankijkt dan...), of een tip/aandachtspunt (doe de volgende keer eens Y of ik doe altijd Z) in het topic te gooien, maar om mensen nou te vertellen dat ze eens verder moeten gaan kijken dan hun kleine probleemwereld waarin alles eng/stom/lelijk/kut is en zouden moeten leren relativeren en een leven zoeken, lijkt me niet handig.
Laatst gewijzigd op 13-02-2012 om 21:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Overigens is een ' ![]() En in je reactie is je 'ahw' trouwens al weer getransformeerd tot een uitgebreide (melodramatisch) reactie. Wat weer iets anders is dan een 'ahw'. Maar ik vraag me meer af: wil je het dus verbieden dat iemand (alleen) medelijden toont? En op grond waarvan? Op basis van een reden als: "het zou wel eens niet goed kunnen zijn voor mensen als er medelijden getoond wordt" ofzo?
||
Het is niet mijn punt waar je nu op reageert he, ik bouwde alleen voort op wat Lusi probeerde duidelijk te maken. Waarbij ik wil benadrukken dat medelijden geen probleem is, maar dat de 'ahw-cultuur' meer slaat op het elkaar de hand boven het hoofd houden door te zeggen 'he bah de wereld is stom/het ligt niet aan jou/het zit je ook nooit mee', omdat dat het probleem van elke willekeurige poster bij de wereld neerlegt ipv bij de persoon zelf. En dat is een sfeer die natuurlijk nergens toe leidt, en waarop volgens mij de kritiek in dit topic gebaseerd is.
En met betrekking tot de vergelijking die ik maakte; ' ![]() Citaat:
Waarbij ik dus wil benadrukken medelijden tonen helemaal niet zo'n probleem is, maar dat het in sommige gevallen wel ver kan gaan. Wat ik graag zou zien zijn reacties als "ik snap dat [situatie X] vervelend is, maar misschien dat je er [manier Y] mee om kan gaan", waarbij je dus wel medelijden toont, maar niet het probleem bij een ander/de wereld neerlegt. Een combinatie van de eerlijkheid die gewenst is, en een stukje medeleven. Maar dit gaat alleen op voor het ljh topic, want dit is niet/nauwelijks van toepassing op topics daarbuiten.
Laatst gewijzigd op 14-02-2012 om 17:15. |
![]() |
|
Deze discussie is al een heel stuk weggezakt, maar ik wilde toch nog iets erover zeggen
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
HBO Rechten, Psychologie of beiden? HELP! Zisan | 10 | 27-06-2014 20:54 | |
Psychologie |
Wat valt je op aan andere forummers? Yana | 133 | 26-02-2007 09:38 | |
Psychologie |