Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi, ik ben een volwassene, en ik vind het beledigend en aanstootgevend dat je suggereert dat het hebben van een vrouw en een kind (of om jouw woorden te gebruiken, het afmaken van vrouw en kind
![]() Zo ongeveer alles wat je zegt, wat er achter die leefregel schuilt, is in strijd met hoe ik over dingen denk. Ik heb nog geen seconde in mijn leven alles op een rijtje proberen te krijgen maar ben heel erg tevreden met mijn leven, en heb de indruk dat anderen ook het idee hebben dat ik het goed voor elkaar heb. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom het mij heeft geraakt is omdat ik op de middelbare school begonnen ben met VMBO-basis. Ik dacht dat ik geen HBO zou kunnen doen, omdat ik VMBO-B destijds al moeilijk vond. Ik heb heel hard gewerkt in mijn leven tot nu toe om te bereiken waar ik nu sta en ik zal altijd nog hogerop komen. Mijn droom is om het Universiteit af te ronden. Ik ben alleen bang dat het heel lang gaat duren. Maar, u heeft gelijk. Ik moet mezelf niet onder druk zetten met bepaalde leeftijden waar ik iets bereikt moet hebben. Bedankt voor uw advies. Dit is de eerste keer dat ik zo met iemand heb gesproken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus ik wil je niet van je mooie idee af helpen, maar je gaat daar niet ver mee komen, ben ik bang.
|
Je kan mensen niet helpen, mensen moeten het zelf doen. Je kan alleen kritische vragen stellen, ook de oplossing moeten ze zelf verzinnen. Mensen helpen valt uiteindelijk tegen, jij kan dingen niet voor ze oplossen.
Voordat je een nieuwe studie gaat doen zou ik wel even heel goed denken en je laten informeren. Dan pas kan je een keuze maken, als je met je volgende studie ook weer over 2 jaar stopt wordt het lastig.
|
Verwijderd
|
Psychologie is een interessante studie, maar als je mensen psychisch wil steunen op een manier die "niet volgens de boekjes" is, moet je geen psychologie gaan studeren (ook geen rechten trouwens), daar leer je namelijk de manieren die wél volgens de boekjes zijn. Mensen steunen vanuit je eigen emoties kun je bijvoorbeeld doen door vrijwilligerswerk te gaan doen als buddy of in een verzorgingshuis. Dat heeft met studiekeuze niets te maken.
Ik krijg de indruk dat je weinig kennis hebt van welke studies er allemaal wel niet bestaan. Ga eens praten met je studieadviseur, en vraag naar mogelijkheden om een studiekeuzetest te doen. Dan krijg je een breder beeld van wat er mogelijk is en wat bij jou past. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|