Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2012, 21:18
Imn
Imn is offline
Hahahah nee, ik vind de Engelse taal wel bij je passen Maar er moet altijd wel wat bij, hoezo? Best raar, is de Engelse taal alleen niet zwaar genoeg?

Dat is lastig. Het lijkt me wel moeilijk om een universiteit te overtuigen van dat ze je zouden moeten aannemen. Dat gaat niet zomaar toch. Is dat dan het enige wat je moet schrijven of kijken ze nog naar andere dingen (naar cijfers van je vooropleiding bijvoorbeeld)? Jouw idee is idd zo gek nog niet, maar ja helaas.

Als het je geen moeite kost, zou ik zo'n handleiding graag willen. Heb jij er al zo een geschreven voor de universiteit waar jij naar toe wilt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2012, 21:57
VincentFernande
VincentFernande is offline
Lol, nee, gewoon gedownload van:

http://www.studential.com/guide/writ..._statement.htm

Als ik deze handleiding lees, denk ik zelf al: hmm, nee... Ik denk wel dat als je voldoende tijd neemt en rustig nadenkt, je wel met iets goeds zou kunnen komen. Verder kijken ze wel naar je cijfers, maar ik durf niet te zeggen hoe dat in Nederland zal gaan: ze vroegen naar mijn einduitslagen van de middelbare schoolexamens, die je dan vertaald moet opsturen denk ik. Verder zul je ook ergens het gemiddlede inkomen per jaar van je ouders moeten ingeven, denk ik, dit heeft allemaal te maken met of je recht hebt op het student loan of extra grants of bursaries die de universiteit misschien zelf toekent aan haar studenten (waarschinlijk wel, tenzij je ouders ongelooflijk rijk zijn. ) Ik weet niet zeker of je nog dingen zult nodig hebben, omdat ik me ook nog niet opgegeven heb. Als ik me ooit opgeef, zal ik je alvast laten weten hoe het bij mij allemaal ging, maar ik kan niet vooruit tot die mensen van Disabilty Service antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 22:10
Imn
Imn is offline
Hahah dank je wel

Je zult idd de tijd moeten nemen. Maar toch heb ik wel mijn twijfels. Zoals gezegd, toch maar eerst de taal leren. Dingen gaan zoveel makkelijker als je de taal kent! Op die manier, ja ik weet ook niet hoe ze dat hier in NL doen. Moet dat nog even uitzoeken. Is goed he, dank je wel, ik hoop voor je dat ze snel antwoorden. Trouwens, jij beheerst de Engelse taal wel redelijk of niet?

Ik ga nu van het forum af, mocht ik niet verder antwoorden, fijne avond verder.
Slaap lekker.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 22:16
VincentFernande
Graag gedaan. Euh, ze zeggen dat ik het Engels goed beheers, maar ik wil nu zelf niet gaan zeggen dat ik geweldig ben. Schrijven is geen probleem, ik praat het enkel te weinig en ben nog te verlegen om echt met dat Britse accent te praten en ik moet soms moeite doen om van die verdomde Antwerpse tongval af te raken. Hoe ver sta ij al met je Engels? Ik luister en kijk al jaren Engelse tv-programma's, lees Engelse boeken, heb Engelse luisterboeken, maar hou me over het algemeen meer bezig met Brits, omdat ik Amerikanen nogal onderontwikkeld en moeilijk te verstaan vind. (Ja, ik ben te kritisch. )
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 21:47
Imn
Imn is offline
Oh super! Dan ben je er ver mee. Mijn Engels is niet goed, ik begrijp het meestal wel, maar ik kan zeker niet terug praten. En over accent gesproken.. het lijkt net alsof ik gewoon Nederlands aan het praten ben. Ik kijk alleen naar tv programma's en films maar dan neig ik naar de ondertiteling en dat is niet goed. Hahah met je eens trouwens, Brits Engels klinkt veel mooier. Maar voor mij is dat wel moeilijker te verstaan (dan de Amerikaanse).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 21:51
VincentFernande
Probeer eens zoals ik het deed, en verplicht jezelf te kijken naar dingen zonder ondertiteling. Ik erger me altijd dood aan ondertiteling omdat er zoveel verloren gaat, om nog maar van slechte vertalingen te zwijgen. Momenteel twijfel ik weer of engeland wel een goed idee is, omdat ik misschien geen recht heb op studieleningen, en ik ga echt dat collegegeld niet zelf betalen, hoe geweldig ik Engelsen ook vind. Ik heb ook nog eens de vakken doorlopen en opeens zie ik het een stuk minder zitten, ik moet echt ophouden met mijn wispelturigheid. Als ik vertaler moet worden, heb ik echt véél te weinig cultuur in die opleiding. Nu denk ik weer aan Engelse Taal en Cultuur in Groningen. Krijg je in Nederland leningen voor collegegeld of betaal je alles zelf?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 23:03
Imn
Imn is offline
Daar heb je wel gelijk in.
Oh meen je dat! Heb je dan al antwoord gekregen? Of krijg je daar op de universiteit alleen met bepaalde voorwaarden een lening. Jammer om te horen dat je het wat minder ziet zitten! Maar als je er (nog) over twijfelt, zal je echt goed na moeten denken. Eerst kijken wat er allemaal in je opleiding moet voorkomen en daarna pas zoeken naar een universiteit? Misschien dat je dan nog iets beters vindt? Ik weet niet hoe ver je bent met zoeken, maar.. ik zou geen overhaaste beslissingen nemen.

In Nederland heb je wel recht op studiefinanciering, zo'n basisbeurs. Daarnaast kun je ook een aanvullende beurs aanvragen maar dat hangt af van de inkomens van je ouders (of je daar wel of niet voor in aanmerking komt). Je kunt idd ook lenen, maar hoeveel en onder welke voorwaarden, weet ik niet precies.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 23:07
Imn
Imn is offline
Hiervoor kun je trouwens het beste op DUO (dienst uitvoering onderwijs, instelling voor allerlei zaken die betrekking hebben op het onderwijs) terecht:
http://www.ib-groep.nl/particulieren...ring/lenen.asp

Kun je terugvinden onder welke voorwaarden je kunt lenen.
Ik weet niet hoe dat lenen in z'n werking gaat, anders had ik het je wel verteld. Maar dadelijk zeg ik nog iets verkeerds, da's niet fijn.

Homepage: http://www.ib-groep.nl/particulieren/
Mocht je wat anders willen opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Probeer eens zoals ik het deed, en verplicht jezelf te kijken naar dingen zonder ondertiteling. Ik erger me altijd dood aan ondertiteling omdat er zoveel verloren gaat, om nog maar van slechte vertalingen te zwijgen. Momenteel twijfel ik weer of engeland wel een goed idee is, omdat ik misschien geen recht heb op studieleningen, en ik ga echt dat collegegeld niet zelf betalen, hoe geweldig ik Engelsen ook vind. Ik heb ook nog eens de vakken doorlopen en opeens zie ik het een stuk minder zitten, ik moet echt ophouden met mijn wispelturigheid. Als ik vertaler moet worden, heb ik echt véél te weinig cultuur in die opleiding. Nu denk ik weer aan Engelse Taal en Cultuur in Groningen. Krijg je in Nederland leningen voor collegegeld of betaal je alles zelf?
Hangt er vanaf of je thuis woont of niet.

Als je thuis woont krijg je in Nederland, wanneer je aan een HBO of Universiteit studeert, €95,61 + een aanvullende beurs die afhankelijk is van het salaris van je ouders. Als dit laag ligt krijg je €0 tot € 222,84 extra. Ben je uitwonend, dan zijn deze bedragen respectievelijk € 266,23 en €0 tot € 242,76. Je kan daarnaast ook nog lenen tegenover een rente van 1,39%.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 11:35
VincentFernande
Wel, het grootste probleem in Engeland is dat je in die opleiding merkwaardig genoeg geen cultuur van de UK of US krijgt, wat absoluut noodzakelijk is om vertaler-tolk te worden. Ik zou daarna natuurlijk wel een master kunnen volgen in de hogeschool waar ik nu zit, maar daar krijg je al cultuur in Bachelor drie, dus wie weet mis ik dan ook wel dingen. Nederland is daar veel beter in, maar ik zie dat op kamers wonen niet meteen zitten. Ben nog nooit voor mezelf verantwoordelijk geweest en heb dus geen idee hoe ik moet gaan wassen, poetsen, strijken etc. Dé oplossing zou natuurlijk zijn dat ik gewoo hier toegepaste taalkunde Engels zou mogen blijven doen, maar ja, het moet hier moeilijker gaan als het ook makkelijk gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 16:08
Imn
Imn is offline
Op die manier.. Misschien krijg je de Engelse cultuur alleen in het buitenland mee en niet in Engeland zelf? Maar is het alleen op jouw universiteit (waar je naar toe wilde) of overal in Engeland? Het kan zijn dat een andere stad het wel aanbiedt. En ja, als je echt alleen de Engelse taal wilt studeren, lijkt het me beter om je daar op te richten (al is dat niet mogelijk in België?). Als je het heel graag wilt, zal je het er maar voor over moeten hebben. Al valt dat idd niet altijd mee.

Ahh dat is begrijpelijk, maar je kunt hier begeleid wonen, dan word je geholpen met bepaalde zaken waar je zelf niet uitkomt. Ik weet niet of je je daar fijn bij zou voelen, maar er zijn wel voorzieningen voor. Je kunt dan bijv. een kamer huren bij een zorginstelling waarvan je dan hulp krijgt of je kunt een kamer huren en een aparte contract afsluiten met een zorginstelling.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 14:14
VincentFernande
Sorry voor mijn late antwoord, e-mail deed even heel raar.

Het probleem is dat ik al die cultuurvakken echt wel supergraag zou hebben, zoals volkscultuur in Oudengeland enzo. Maar ik zou langs de andere kant ook supergraag in zo'n Engels gastgezin zitten om dag in dag uit bij Engelsen te zijn, zo is je taalverwerving natuurlijk optimaal. Ik kan ook onmogelijk een master in het vertalen doen als ik de cultuurvakken in de Bachelor niet heb gehad, dus daar is Nederland dan weer beter voor. Zijn kamers in Nederland zoals in Engeland dicht bij de universiteit?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 16:15
Imn
Imn is offline
Maakt niet uit.
Hmm inderdaad.. Maar wat heb je eigenlijk aan alle cultuur als je later vertaler wordt (misschien een hele domme vraag)? Is een taal studeren zonder cultuur niet nuttig of heb je er minder aan later?

Dat ligt aan de universiteit waar je naar toe wilt, bepaalde universiteiten hebben zo'n eigen campus. Daar kan je dan zo'n kamer huren. Anderen hebben dit niet en dan moet je zelf even in de omgeving een kamer gaan zoeken.

Je zou hier even kunnen kijken om een beeld te krijgen waar en voor hoeveel je kamers kunt huren:
http://www.kamertje.nl/
http://www.kamerhulp.nl/

Op de site van de rijksuniversiteit groningen (staat er ook zo'n lijst):
http://www.rug.nl/studiekiezers/Ouders/OpKamers
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 16:21
Imn
Imn is offline
Trouwens, als je al hier zou willen studeren, krijg je toch wel vrijstelling of niet..
Tenminste, daar zou je wel om kunnen vragen. Of zou je zelf vanaf jaar 1 willen beginnen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 16:26
VincentFernande
Blijkbaar is taal zonder cultuur studeren verschrikkelijk slecht, "want je kan geen taal los van de cultuur zien waarin ze gebruikt wordt". En eerlijk gezegd interesseert me de cultuur van het Verenigd Koninkrijk ook wel,maar misschien is dit op te lossen via een paar boeken lezen.

Bedankt voor de urls! Ik zal eens kiken, want die Disability Service heeft nog altijd niet geantwoord. HOpelijk krijg ik tussen dit en een jaar een reactie terug.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 20:35
Imn
Imn is offline
Dat is waar.
Hahah ik hoop 't ook voor je. Ga je dan wel zeker naar Engeland?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 21:48
VincentFernande
Als ik een Disabilty Allowance krijg, zit die mogelijkheid er wel meer in, dan kan ik nog altijd proberen om in mijn gap year een paar cultuurcursussen te volgen. Ik zie Nederland niet echt zitten omdat ik bitter weinig info vind over begeleiding, en je snapt vast wel dat de tientallen pagina's van Disability Services meer vertrouwen wekken dan geen enkele. Wie weet kan ik proberen nog wat vertaalcursussen te volgen tijdens mijn gap year en examens af te leggen zodat ik die al mee heb. Als mijn hogeschool dat zou toestaan, zou het pas echt super zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2012, 17:20
Imn
Imn is offline
Juist, op die manier. Ja dat begrijp ik wel, maar het lijkt me raar dat er weinig informatie over te vinden is. Ik kan je er momenteel ook niet veel over zeggen.. Maar volgens mij zou het gewoon op de site van de betreffende hogeschool/universiteit moeten staan?

Dat is een goed idee, maar kun je dat dan combineren met de studie die je wilt gaan doen? Als ze in Engeland geen cultuur aanbieden en je volgt zelf cursussen, kun je dan alsnog aan het werk als iemand die een opleiding Engelste taal & cultuur (in een) heeft gevolgd?

Ik zou zeggen, wacht nog even geduldig af, bespreek het met je hogeschool en dan komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 12:17
VincentFernande
Hallo en sorry voor mijn zeer late antwoord, maar ik heb nu pas mee informatie. Mijn dag kan niet meer stuk: een bachelor in Engeland kan je niet combineren met een master in Vlaanderen, want ja, dat is MAAR één taal natuurlijk... Super! Voor zover ik weet kan je in Engeland geen Master in vertalen Engels-Nederlands doen. Weet iemand hier of een ééntalig master in Nederland mogelijk is, of wordt één taal daar ook als te min beschouwd? Jongens, dit wordt vermoeiend: de opleiding van je dromen gevonden hebben en weten dat je er niks mee zal zijn in je eigen land.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 09:08
Joke:D
Joke:D is offline
Als je vertaler Engels-Nederlands wil worden, is het dan niet veel logischer om in een Nederlandstalig land te studeren? Je actief niveau Nederlands moet namelijk hoger zijn dan je actief niveau Engels. Of je Engelse grammatica en stijl correct zijn maakt niet uit, want de Engelse tekst krijg je aangeleverd. Je geschreven stuk moet juist in het Nederlands grammaticaal en stilistisch correct zijn.

Er is een minor vertaler Engels-Nederlands in Leiden bij de studie Engelse taal en Cultuur, en ik denk dat er in Nederland best hulp is voor studenten met een functiebeperking maar dat dit meer case-to-case geregeld wordt.

http://www.studenten.leidenuniv.nl/o.../fenestra.html

http://www.studereninleiden.nl/studi...al-en-cultuur/
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 16:32
VincentFernande
Ja, akkoord, mijn actief Nederlands moet beter zijn, maar ik wil Engels ook actief perfect beheersen. Ik denk momenteel over een Bachelor Taal en Cultuur: het programma in Utrecht spreekt me wel heel erg aan, en de kosten zijn ook iets normaler dan in Engeland. Het enige nadeel is wel dat Engelse universiteiten veel meer mogelijkheden hebben voor mensen met beperkingen, zowel binnen als buiten de campus, dus ik moet nog wat meer zoeken over op kamers wonen in Utrecht, want daar ben ik nu zelf niet meteen zo voor, maar ik ga de mogelijkheid zeker onderzoeken als dat me kan brengen naar de studie van mijn dromen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 10:12
xxceline
xxceline is offline
Weet je wel dat je in Nederland geen financiering rond krijgt als je de Belgische nationaliteit hebt? De financiering is enkel voor studenten van Nederland ...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 10:15
VincentFernande
Leuk. Zou ik steun krijgen van de Belgische regering? En nu we het toch over Nederland hebben, weet iemand toevallig wat er bedoeld wordt met de niveaus van opleidingsoderdelen? Is niveau gewoon een andere term voor het jaar waarin die gegeven worden? Met andere woorden, kan een opleidingsonderdeel met niveau twee enkel in het tweede jaar gegeven worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten