Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Voorbeeld
voor toedienen 83 72 95 88 81 110 99 77 85 80 101 91 na toedienen 79 75 88 81 76 99 87 80 81 72 91 83 De vraag is dan: Bij wie werkt het middeltje dat moet zorgen voor een hogere concentratie x? Dan ga je per persoon kijken, de eerste heeft voor het toedienen 83, en erna 79, geen hogere concentratie dus het werkt niet: - Bij de tweede persoon is het wel gestegen dus een + En als de getallen nu bij 1 persoon precies gelijk zijn gebleven dus 88 en 88, zet je een 0 neer. Die persoon moet je dan NIET meerekenen met je tekentoets, dus krijg je een lagere N ![]() |
![]() |
|
Aaaaaaaaaarghhh,
Had iemand die 6punter van 2011-I helemaal goed? Wat een kutvraag! Die nam wel een heel a4tje in beslag. Ik kreeg er maar 1 punt voor. Tot nu toe 2 examens geoefend waarvan eentje een 5.4 en eentje een 5.5! Nou, lekker dan. ![]() Bijna alle kansrekeningsvragen had ik goed. Die zevenpunter wordt sowieso, of: - Een gruwelijk lange kansvraag met een combinatie van normale verdeling en binomiale kansen - Een hypothesetoets Ik hoop van ganser harte dat er geen algebraische rekenvragen komen (9 van de 10 keer fout) en niet al te veel differentieervragen. Quotientregel is een draaama |
![]() |
|
![]() |
Kan iemand mij het volgende misschien uitleggen?:
Bij kansberekening kan je alles op verschillende manieren berekenen, maar ik weet niet bij wat voor soort vragen je de volgende dingen moet gebruiken, en gok dan ook altijd maar wat: nCr, nPr (weet het verschil wel.. maar weet niet bij wat voor soort vragen je ze toepast), 10x9x8x7, 5!, 10 ^6 en met breuken berekenen. weet niet of er nog meer manieren zijn? En een vraag over hypothese toetsen: Ik weet nooit of H0: p = ... p < ... of P >.... en bij H1 weet ik ook nooit welke het is: P = ... p < .... P > .... Super bedankt als iemand mij dit allemaal kan vertellen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Simpele afgeleide-sommen (zoals 2011 - tijdvak I) en kansberekening gaan altijd prima bij mij, daar haal ik altijd al m'n punten op, maar die quotiëntregels zijn idd echt om te huilen bij mij. ![]() Ik denk dat die zevenpunter misschien ook iets tekenen is? Geen idee hoor, we'll see. ^^ Ik denk niks met kansberekening, daar krijg je max. 5 punten voor volgens mij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() 't Begint daarvoor ook al hoor, heel hfst. 16 is vreselijk. |
![]() |
|
![]() |
Je kunt een programma downloaden op je GR zodat die de afgeleide ergens van berekent.
Ook kun je een programma downloaden die vergelijkingen kan oplossen. (vergelijking xxxxx = 0 kun je al oplossen met je rekenmachien zonder programma's). Zelf heb ik de programma's nog niet, maar misschien dat ik ze wel ga installeren. Het kan handig zijn. ![]() (Ik begrijp het zelf ook niet zo heel goed, maar zo moeilijk wordt het bijna nooit gevraagd in het examen, tenminste niet voor zover ik tot nu toe gezien heb. En de quotientregel met een beetje normale formules is echt niet moeilijk) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En bij de binominale verdeling is 't altijd zo: H0: p = 0,5 en H1: p is niet gelijk aan 0,5 (dan moet je een is-teken met een streep erdoorheen doen) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoeft niet altijd alleen: p= ... te zijn |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Weet ik, maar ik kan dat dus niet uit de opgaven halen op de een of andere manier.. is altijd fout. Dus daaroor vroeg ik of iemand nog een handigheidje weet |
![]() |
|
![]() |
Ik heb even een vraag. Bij vraag 2 van wiskunde A 2011 tijdvak 2, gebruik ik table om het antwoord te vinden, maar dit staat niet bij de mogelijkheden als berekening. Zou ik hier dan toch de punten voor kunnen krijgen of niet? Want mijn berekening klopt gewoon. Ik heb het alleen anders opgelost.
Laatst gewijzigd op 20-05-2012 om 19:35. |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij zit 't zo? ![]() Ik kan het verder ook niet echt uitleggen, ik zie 't altijd meteen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik hoop op een 6.5. Maar ik zie het zwaar in. Ik heb het idee dat ik er geen hol van ken, maar ik begrijp het wel echt wel, maar ik weet niet hoe ik alles op moet schrijven. Ik kan het echt gewoon berekenen, maar dat opschrijven is zo'n probleem bij mij. Ik mis altijd de helft van de punten ofzo.
|
![]() |
|
![]() |
Snapt iemand vraag 6 van 2011 -1? Ik snap het antwoord niet eens...
• Omdat V toenemend stijgend is, groeit het volume in het begin van een klasse minder snel dan aan het eind van een klasse • De invloed van ‘grotere’ diameters in een klasse is groter dan de invloed van ‘kleinere’ diameters in diezelfde klasse • De werkelijke houtopbrengst is groter dan 506,2 m3 |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je moet jezelf gewoon aanwennen van: oké, ik moet een kans berekenen dat ik minstens 7 keer een zes gooi. Dan schrijf je gewoon altijd op: P(X groter of gelijk aan 7) = 1-P(X is kleiner of gelijk aan 6). :-) Daar krijg je vaak al punten voor namelijk! Beter teveel opschrijven dan te weinig. :-) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De andere twee punten zou ik niet weten, heb dat examen nog niet gemaakt. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wiskunde toelatingsexamen Propedeuse Emass | 8 | 23-07-2014 14:18 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] wiskunde a-lympiade opdracht scoobsdodo | 1 | 04-06-2013 17:47 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Wiskunde A examen HAVO voorbereiding SchoIier | 2 | 12-09-2012 13:59 | |
Algemene schoolzaken |
staatsexamen wie of wie heeft er ervaring mee ~Chocoaldetaart | 4 | 03-07-2012 22:18 | |
Studeren |
wiskunde a of b..hoe kwam je tot je keuze P.A van docent | 6 | 26-03-2011 11:53 | |
Algemene schoolzaken |
Wisb estellecarlijn | 4 | 18-04-2010 08:14 |