Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2012, 12:16
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mhm, maar gedaan. 't Andere deel van de opdracht ga ik wel glorieus tot een einde brengen regardless: de wijn
Ja? Heb je een goede BBQ-wijn gekocht? Of gewoon laten adviseren door den schleyter?
Oud 18-05-2012, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Ja? Heb je een goede BBQ-wijn gekocht? Of gewoon laten adviseren door den schleyter?
Welnee, ik neem gewoon mee wat ík lekker vind
Oud 18-05-2012, 12:23
Verwijderd
Spoiler

De Act II-cinematics van Diablo III Tof gemaakt hoor
Oud 18-05-2012, 12:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat je op moet schieteeeeeeeeeeeeeeeeeeen. Anders duurt het lang.
Je moet niet zo zeuren we spelen vanavond wel.
Oud 18-05-2012, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Ga installeren dan!

Veerle, heb je ook dynamiek en stagnatie in republiek? of gouden eeuw? Of wat het ook maar was, die tijd zeg maar
Ontzettende saaie en droge stof.
Oud 18-05-2012, 12:42
Verwijderd
Ik vond de republiek nog wel te doen. Ik vond Vietnam verschrikkelijk

Klopt wel. Ik hou van oude dingen, en vietnam is nieuwer dan de republiek.
Oud 18-05-2012, 12:43
xVeerle
xVeerle is offline
Ik vind geschiedenis sowieso shit...
De onderwerpen vallen nog mee, want als ik tijd van grieken etc had moeten leren was ik gaan gillen..

Maar ach. De stof blijft hetzelfde, al vind ik het niet leuk Dus toch maar leren.
Vind alleen de vragen zo gaar op examen
Oud 18-05-2012, 12:45
Verwijderd
Examen vragen zijn goed te doen hoor
Oud 18-05-2012, 12:46
xVeerle
xVeerle is offline
Mwoah, als ze het antwoord sturen wel, maar anders weet ik gewoon nooit wat voor antwoord ze willen xD
Oud 18-05-2012, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Mwoah, als ze het antwoord sturen wel, maar anders weet ik gewoon nooit wat voor antwoord ze willen xD
zelfde probleem
Oud 18-05-2012, 12:50
xVeerle
xVeerle is offline
Nice
Ach ik ken alles uit mijn hoofd volgens mij
Oud 18-05-2012, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Nice
Ach ik ken alles uit mijn hoofd volgens mij
gaat je lukken
Oud 18-05-2012, 12:56
Verwijderd
Twee van mijn nichtjes (zes en negen, geloof ik) zijn bij mijn oma en ze komen steeds hier binnenlopen, en eigenlijk vind ik het wel heel leuk als ze er zijn, maar nu ben ik eigenlijk ook aan het leren. Maar ik wil niet zeggen dat ze over een paar uur pas mogen komen, want daar vind ik ze veel te leuk en te lief voor. Dilemma.
Oud 18-05-2012, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Ik vond de republiek nog wel te doen. Ik vond Vietnam verschrikkelijk

Klopt wel. Ik hou van oude dingen, en vietnam is nieuwer dan de republiek.
Vietnam vind ik leuker, maargoed ik hou ook meer van de politieke geschiedenis.
Oud 18-05-2012, 13:03
Martiño
Martiño is offline
Ik zag gisteren de grote geschiedenisquiz, maar ik vond het maar stom. Het ging om willekeurige feitjes en jaartallen, dat is toch niet het doel van geschiedenis?
Oud 18-05-2012, 13:04
Martiño
Martiño is offline
Geschiedenis als wetenschap bedoel ik dan.
Oud 18-05-2012, 13:06
xVeerle
xVeerle is offline
Ik vond die quiz inderdaad ook maar stom, echt alleen feiten terwijl gevolgen ervan in deze tijd veel interessanter zijn, en diepgaander..
Oud 18-05-2012, 13:07
Verwijderd
Oh guys, ik heb probably een van de tofste moeders ever: mams speelde WoW, SWTOR en nu speelt ze inmiddels OOK Diablo III. Fuck yeah.
Oud 18-05-2012, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Ik zag gisteren de grote geschiedenisquiz, maar ik vond het maar stom. Het ging om willekeurige feitjes en jaartallen, dat is toch niet het doel van geschiedenis?
Nee, het gaat om de verhalen, de causale verbanden en de ontwikkeling.
Oud 18-05-2012, 13:21
Martiño
Martiño is offline
Nouja, ach. De enige les die de mensheid heeft geleerd van de geschiedenis is dat de mensheid eigenlijk weinig leert van de geschiedenis en dat onze stompzinnigheid ons iedere keer weer in dezelfde problemen doet belanden.
Oud 18-05-2012, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Oh, is het onderwerp nog steeds Vietnam?
Wut, ik had ook Vietnam bij m'n eindexamen, en dat is echt 7 jaar geleden.
Oud 18-05-2012, 13:27
Verwijderd
Wij hadden iets onmogelijk sufs. De textielindustrie in Engeland oid ;x
Oud 18-05-2012, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat ook Was toch de industriele revolutie, ook? Ging ook over textiel en alles ja....

En daarnaast hadden we de Vietnamoorlog. We hadden twee van die boekjes die we moeten leren. Ik zou ze nog weleens terug willen zien, want ik heb er wat uren aan besteed. Ik weet nu echt bijna niks meer van Vietnam though, echt zonde.
Oud 18-05-2012, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat ook Was toch de industriele revolutie, ook? Ging ook over textiel en alles ja....

En daarnaast hadden we de Vietnamoorlog.
Hm dan hadden wij iets anders erbij. Die onderwerpen wisselen toch om de twee jaar? En dan om en om zeg maar. Ik deed acht jaar geleden examen.
Oud 18-05-2012, 13:30
Verwijderd
Ik kreeg tijdens het leren van geschiedenis wel altijd trek in loempia's, toen.
Oud 18-05-2012, 13:31
Verwijderd
Meh, ik vind het maar jammer dat er geen droge boterham te verdienen is in de taartenbusiness een beetje toffe taart kost minstens 10-20 euro aan grondstoffen alleen, en er zit superveel tijd en werk in. Valt amper winst op te maken ;(
Oud 18-05-2012, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Oud 18-05-2012, 13:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hihi, ik weet nog dat ik in de bovenbouw zat te chillen in de mediatheek met mijn N&G/N&T pakket (waar we NOOIT werkstukken voor hoefden te maken) en dat de C&M/E&M klasgenoten zaten te zwoegen op een industriële revolutiewerkstuk van 40 pagina's, iedere maand opnieuw.
Oud 18-05-2012, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Meh, ik vind het maar jammer dat er geen droge boterham te verdienen is in de taartenbusiness een beetje toffe taart kost minstens 10-20 euro aan grondstoffen alleen, en er zit superveel tijd en werk in. Valt amper winst op te maken ;(
Ook als je stiekem gewoon instantpakjes gebruikt? Deed die ene vrouw op die site die hier eerder stond ook.
Verwijderd
Citaat:
Hihi, ik weet nog dat ik in de bovenbouw zat te chillen in de mediatheek met mijn N&G/N&T pakket (waar we NOOIT werkstukken voor hoefden te maken) en dat de C&M/E&M klasgenoten zaten te zwoegen op een industriële revolutiewerkstuk van 40 pagina's, iedere maand opnieuw.
Dat is echt veel voor middelbareschoolbegrippen. Kan me niet herinneren dat wij dat hadden. En ik was zo'n C&M-kneusje.
Oud 18-05-2012, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Huh, heb ik niet hoeven doen hoor. Werkstuk?
Oud 18-05-2012, 13:35
Verwijderd
C&M
Oud 18-05-2012, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Ook als je stiekem gewoon instantpakjes gebruikt? Deed die ene vrouw op die site die hier eerder stond ook.
haha dat had ik gelezen ja. Biscuitmix gebruik ik al. Maar dat kost like vijf euro per kilo. En er moeten een miljoen eieren bij, en die zijn duur. En je moet botercreme maken van roomboter en poedersuiker. Mixen daarvan kan ook, maar dat is alleen maar duurder. Dan bekleding: marsepein. Duur. En dan de vulling. Het goedkoopste dat je dan kan doen is cheapass jam, maar ja. Het moet ook wel lekker zijn. Meestal maak ik dan iets op basis van koekjes (bokkepootjes!) en slagroom of botercreme. En nou ja, ALLES IS GEWOON DUUR
Oud 18-05-2012, 13:39
Verwijderd
Ik had E&M en hoefde ook niet heel veel te doen, behalve voor het profielwerkstuk.
Oud 18-05-2012, 13:40
Verwijderd
Nee ik had met het examen echt een makkie, want de enige leervakken waar ik Centraal Examen in moest doen waren economie en geschiedenis. En de rest was talen, of had ik in de 4e al afgesloten, of met het schoolexamen.
Oud 18-05-2012, 13:42
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is echt veel voor middelbareschoolbegrippen. Kan me niet herinneren dat wij dat hadden. En ik was zo'n C&M-kneusje.
Citaat:
Huh, heb ik niet hoeven doen hoor. Werkstuk?
Veertig pagina's is misschien wat overdreven, maar ik weet wel dat dat leerlingen met geschiedenis op mijn middelbare school in ieder geval veel werkstukken moesten maken, 1 of 2 per kwartaal ofzo.
Oud 18-05-2012, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Veertig pagina's is misschien wat overdreven, maar ik weet wel dat dat leerlingen met geschiedenis op mijn middelbare school in ieder geval veel werkstukken moesten maken, 1 of 2 per kwartaal ofzo.
Oh, wij echt niet hoor

Het enige wat ik me nog kan herinneren wat kut was, waren al die uren kijken/lezen voor Frans en Duits (en Engels). Wat ik nooit echt deed.
Oud 18-05-2012, 13:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
haha dat had ik gelezen ja. Biscuitmix gebruik ik al. Maar dat kost like vijf euro per kilo. En er moeten een miljoen eieren bij, en die zijn duur. En je moet botercreme maken van roomboter en poedersuiker. Mixen daarvan kan ook, maar dat is alleen maar duurder. Dan bekleding: marsepein. Duur. En dan de vulling. Het goedkoopste dat je dan kan doen is cheapass jam, maar ja. Het moet ook wel lekker zijn. Meestal maak ik dan iets op basis van koekjes (bokkepootjes!) en slagroom of botercreme. En nou ja, ALLES IS GEWOON DUUR
Tja! Ik weet het ook niet! Hier in de straat is een taartenwinkel, en die heeft al dat soort stuff wel en daar zijn altijd veel mensen dus die doet het blijkbaar goed. En bij een groothandel is natuurlijk wat voordeliger inkopen denk ik.
Oud 18-05-2012, 13:45
Verwijderd
Ik deed ook C&M en wij hadden wel veel werkstukken. En mondelinge examens over 80 bladzijdes aan droge tekst over Socrates enzo.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, wij echt niet hoor

Het enige wat ik me nog kan herinneren wat kut was, waren al die uren kijken/lezen voor Frans en Duits (en Engels). Wat ik nooit echt deed.
Oh ik vond dat juist fijn, ik blonk echt uit in lees/luistertoetsen, dus daar haalde ik bij duits dan een 10 voor om de 2 voor grammatica mee te compenseren. En bij Engels moesten we in de bovenbouw een tijdschrift lezen met engelse artikelen, dat vond ik altijd wel interessant.
Verwijderd
Citaat:
Tja! Ik weet het ook niet! Hier in de straat is een taartenwinkel, en die heeft al dat soort stuff wel en daar zijn altijd veel mensen dus die doet het blijkbaar goed. En bij een groothandel is natuurlijk wat voordeliger inkopen denk ik.
Hum ja.
Oud 18-05-2012, 13:46
Martiño
Martiño is offline
En ik heb in de bovenbouw maar 1 echt werkstuk gemaakt dat ik vervolgens in enigszins aangepaste vorm voor Engels, Nederlands, natuurkunde, maatschappijleer en zelfs levensbeschouwing heb gebruikt, maar dat verhaal heb ik ook al duizend keer verteld.
Oud 18-05-2012, 13:56
Verwijderd
Ik heb niet zo heel veel langere werkstukken hoeven te maken, maar wel vaker korte practicumverslagjes enzo. Maar dat vond ik nooit zo erg, want dan schreef iedereen twee bladzijdes en dan was het ook weer genoeg. En vooral geen plaatjes bij natuurkunde en wel bij biologie.
Oud 18-05-2012, 14:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik moest voor NG/NT wel wat oprachten/werkstukken maken, maar dan meer dingen die natuurkundige proeven beschreven enzo, dus dat was nooit zo veel.
(edit: Wat Uomi al zei dus.)

Oh ja, en voor GYM! Ik moest in het studiehuis elk semester 3 sporten kiezen om te doen en daar moest je dan een verslag over schrijven. Wtf. één van de redenen waarom ik gestopt ben met die onzin.
Oud 18-05-2012, 14:52
Martiño
Martiño is offline
Ohja, jij bent een high school dropout
Oud 18-05-2012, 14:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oud 18-05-2012, 14:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik luister de pokerap en ik ken hem helemaal. Ik weet niet wat erger is
Oud 18-05-2012, 15:33
Verwijderd
Zin in morgen!

En zal ik gewoon maar Diablo III aanschaffen? In het ergste geval is het vier tientjes naar de gallemiezen. *rationalisering zoekt*

Laatst gewijzigd op 18-05-2012 om 15:39.
Oud 18-05-2012, 16:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline

Ik wil dit truukje ook kunnen, want ik ga nogal vaak op m'n plaat.

Regels voor berichten