Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2012, 13:34
Verwijderd
Citaat:
para naamzoek, ik teken mezelf een hoekje in, heb jij nog goede 'zeg, hoe leer ik eigenlijk mijn tekentechnieken te verbeteren' boeken?
Jazeker! Maar waar loop je precies op vast? Want uiteindelijk komt het neer op studeren, en dat doe je door te tekenen, niet door boeken te lezen. Ik heb heel veel boeken over hoe je het ontwikkelen van verschillende skillz 't beste kunt aanpakken, zoals perspectief of kleurgebruik, maar die hebben het allemaal niet over de basis. Dat abstracte kernbegrip van hoe je nu eigenlijk beter wordt. Dus als je daarop vastloopt kan ik 't je misschien beter gewoon uitleggen, want dat valt samen te vatten in een klein lapje tekst.

PM'en mag ook.
Advertentie
Oud 09-06-2012, 13:38
Verwijderd
hallo!
iedereen in dit huis behalve ik zijn aan het stressen.
Oud 09-06-2012, 13:48
Verwijderd
Ik ben best tevreden met de ontwikkeling van m'n abstraheerskillz, trouwens.

Spoiler

Poster in opdracht van een filmfestival. Hij is hevig gestileerd, maar onder al die stilering zitten zoveel keiharde klassieke principes over lichtwerking <3 En doordat ik weet wat ik aan het doen ben, ze kan reduceren tot de essentie en ze relatief makkelijk naar eigen hand kan zetten, zijn ze allemaal zo subtiel, helder en effectiefffffff <333 Alhoewel er altijd immens veel ruimte is voor verbetering, uiteraard, maar ja, dat blijf je houden.

McKauw Noedelhap naamzoek voor dingske.
Oud 09-06-2012, 13:50
Verwijderd
Het is een openluchtfestival op dit plein, trouwens, vandaar de dingen.

Spoiler
Oud 09-06-2012, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Jazeker! Maar waar loop je precies op vast? Want uiteindelijk komt het neer op studeren, en dat doe je door te tekenen, niet door boeken te lezen. Ik heb heel veel boeken over hoe je het ontwikkelen van verschillende skillz 't beste kunt aanpakken, zoals perspectief of kleurgebruik, maar die hebben het allemaal niet over de basis. Dat abstracte kernbegrip van hoe je nu eigenlijk beter wordt. Dus als je daarop vastloopt kan ik 't je misschien beter gewoon uitleggen, want dat valt samen te vatten in een klein lapje tekst.

PM'en mag ook.

Ja, perspectief, kleurgebruik, dat soort grappen. Ik heb ideeën zat maar mis even de technische kwaliteiten om daadwerkelijk zín te krijgen om deze ideeën uit te werken.
Oud 09-06-2012, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, perspectief, kleurgebruik, dat soort grappen. Ik heb ideeën zat maar mis even de technische kwaliteiten om daadwerkelijk zín te krijgen om deze ideeën uit te werken.
Maar als je begrijpt wat de basis is, dan is het niet zo moeilijk om te achterhalen wat je belangrijkste zwakte op 't moment is, en die te oefenen? Dan is het een kwestie van - "Hm, ik wil idee Y uitwerken, maar daar komen veel stadsaanzichten in voor, en ik ben slecht in perspectief, dus ik ga me nu een tijdje inlezen in perspectief, en de stad in om gebouwen te tekenen, en uiteenzetten wat ik fout doe, en als ik niet aan het tekenen ben ga ik observeren/analyseren hoe perspectief werkt in de objecten om me heen, en als ik het idee heb dat ik 't voldoende begrijp om mijn idee te kunnen uitwerken dan kan ik aan de slag."

Dat is allemaal niet zo moeilijk, want het is erg specifiek, maar het bouwt voort op het begrip van de onderliggende ideeën. Mensen lopen veel vaker stuk op die basis, omdat ze het abstractere idee van 'hoe word ik beter' niet begrijpen. Als je weet hoe je beter wordt dan is 'hoe word ik beter in X' een spreekwoordelijke peulenschil.

Dus wil je aanraders voor specifieke boeken, die iets uitleggen over hoe je beter wordt in een specifiek aspect (en zo ja - welke aspecten wil je dan beter begrijpen?), of wil je uitleg over de onderliggende ideeën? Zeg maar, het universele plan van aanpak?
Oud 09-06-2012, 15:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik ben best tevreden met de ontwikkeling van m'n abstraheerskillz, trouwens.

Spoiler

Poster in opdracht van een filmfestival. Hij is hevig gestileerd, maar onder al die stilering zitten zoveel keiharde klassieke principes over lichtwerking <3 En doordat ik weet wat ik aan het doen ben, ze kan reduceren tot de essentie en ze relatief makkelijk naar eigen hand kan zetten, zijn ze allemaal zo subtiel, helder en effectiefffffff <333 Alhoewel er altijd immens veel ruimte is voor verbetering, uiteraard, maar ja, dat blijf je houden.

McKauw Noedelhap naamzoek voor dingske.
Ja, wel leuk en passend en supergeschikt voor een festivalposter

Wel zou ik de zwarte lijnen iets minder dik maken, ik denk dat dat wat mooier zou staan.
Oud 09-06-2012, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, wel leuk en passend en supergeschikt voor een festivalposter

Wel zou ik de zwarte lijnen iets minder dik maken, ik denk dat dat wat mooier zou staan.
Het kader eromheen, bedoel je? Die is al 1px wijd Minder dik kan niet. Maar, toegegeven - ik heb 'm achteraf toegevoegd, na het verkleinen, puur voor de previewversie. Het oorspronkelijke bestand (dat naar de drukker gaat) heeft nog geen kader en ik ben er ook nog niet over uit of ik 'm wel ga toevoegen. Het is wel een garantie dat de drukker niets kan verpesten (qua bleed), dat is mijn voornaamste reden om überhaupt een kader te hebben. Maar ik denk dat ik 'm ook mooier vind zonder.
Oud 09-06-2012, 16:14
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het kader eromheen, bedoel je? Die is al 1px wijd Minder dik kan niet. Maar, toegegeven - ik heb 'm achteraf toegevoegd, na het verkleinen, puur voor de previewversie. Het oorspronkelijke bestand (dat naar de drukker gaat) heeft nog geen kader en ik ben er ook nog niet over uit of ik 'm wel ga toevoegen. Het is wel een garantie dat de drukker niets kan verpesten (qua bleed), dat is mijn voornaamste reden om überhaupt een kader te hebben. Maar ik denk dat ik 'm ook mooier vind zonder.
Nee, het grondgrid bedoel ik. Kader is prima zo!
Oud 09-06-2012, 16:16
Verwijderd
Ah die! Nee, ik vrees dat ik daar tevreden over ben. Alhoewel, uit pure nieuwsgierigheid: is er een handige manier om zoiets dunner te maken, behalve gewoon opnieuw tekenen? Ik heb er geen paths bij, namelijk.
Oud 09-06-2012, 16:18
Verwijderd
Ik ga zo mijn symbolische laatste sigaret roken en daarna hoeft het nooit meer <3
Oud 09-06-2012, 16:21
Verwijderd
Goede instelling "moet" die symbolische laatste ook van Carr?
Oud 09-06-2012, 16:26
Verwijderd
Uit sociale overwegingen ga ik zo meteen voor het eerst in mijn leven een voetbalwedstrijd kijken.
Oud 09-06-2012, 16:28
Turk February
Turk February is offline
Nou, nog een half uurtje en dan is het tijd om te verliezen.
Oud 09-06-2012, 16:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Die gast van "Het EK-Lab" die tijdens EK-journaal wat statistieken aan elkaar moet praten, kijkt echt als een hert in koplampen Het is best pijnlijk om te zien hoe weinig ervaring hij heeft met live commentaar geven vanuit de studio.
Oud 09-06-2012, 16:31
Verwijderd
Ik heb alvast een tabje met een stroompje openstaan. Dus ik ga zo halfkijken en ondertussen blijven forumen en tweedekamerverslagen lezen en what not. En een pizza eten die ik nu in de oven a stoppen
Oud 09-06-2012, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Goede instelling "moet" die symbolische laatste ook van Carr?
Niet per se, dat is meer voor mezelf, zodat ik erbij kan stilstaan dat het de laatste is. Ik heb er ook totaal geen zin in, eigenlijk. Misschien rook ik 'm ook wel niet.
Oud 09-06-2012, 16:33
Verwijderd
Mooi dat er straks voetbal is, dat wordt lekker rustig boodschappen doen.
Oud 09-06-2012, 16:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ah die! Nee, ik vrees dat ik daar tevreden over ben. Alhoewel, uit pure nieuwsgierigheid: is er een handige manier om zoiets dunner te maken, behalve gewoon opnieuw tekenen? Ik heb er geen paths bij, namelijk.
Oh, nee, dan niet. ja, of misschien selecteren, die selectie shrinken met 1/2 pixels en dan inverse en deleten, maar het resultaat wordt een beetje crude, vrees ik. Nee, laat dan maar zo
Oud 09-06-2012, 16:38
Verwijderd
Mijn oven is zo verschrikkelijk vies. En ik heb nooit zin om hem schoon te maken want het is een slechtfunctionerend takkeding en ik wil hem gewoon wegsmijten en een nieuwe kopen. Maar dan moet de BD eerst over de brug komen. Voordeel: nu hij aan het voorverwarmen is ruikt de kamer weer lekker naar de stroopwafelcake die ik vorige week bakte.
Oud 09-06-2012, 16:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Godver, kutfestival hier naast de deur speelt keiharde kutmuziek terwijl ik het EK-journaal probeer te volgen. Beter houden die baklappen straks hun basgitaar unplugged, anders gaan er doden vallen
Oud 09-06-2012, 16:44
Turk February
Turk February is offline

Dit soort dingen dragen heel erg bij aan mijn genot van het EK.
Oud 09-06-2012, 16:44
Turk February
Turk February is offline
Althans, zolang we verliezen. Maar daar reken ik op.
Oud 09-06-2012, 16:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Van Denemarken verliezen we waarschijnlijk niet. Van Duitsland en Portugal misschien wel. Maar we komen de poulefase met een beetje geluk wel door.
Oud 09-06-2012, 16:50
Turk February
Turk February is offline
Nu ja, wat ik bedoel is, ik ga er vanuit dat we uiteindelijk verliezen. Wat mij betreft liever vroeg dan laat. Dat maakt de wedstrijden voor mij dan ook extra spannend.
Oud 09-06-2012, 16:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Gvd, gaan die klootzakken hiernaast nog door het Wilhelmus heen spelen. Stelletje lijers.
Oud 09-06-2012, 16:57
Turk February
Turk February is offline
Kom kom, zo'n goed nummer is het Wilhelmus ook weer niet.
Oud 09-06-2012, 17:01
Verwijderd
is dat voetbal nu?
Oud 09-06-2012, 17:04
Turk February
Turk February is offline
Dat voetbal is nu.
Oud 09-06-2012, 17:05
Verwijderd
Oef, dan ga ik lekker uit eten!
Oud 09-06-2012, 17:09
Turk February
Turk February is offline
Ik dacht dat jij wel van de voetballerij was.
Oud 09-06-2012, 17:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Van Persie. Die gast kan echt helemaal niks.
Oud 09-06-2012, 18:18
Turk February
Turk February is offline
God, die commentaarman bij het voetbal.

"Is het niet zo dat uit diepe teleurstelling soms de mooiste dingen kunnen voortkomen?" Ja hoor, mongool.
Oud 09-06-2012, 18:21
Verwijderd
Bij precies die zin had ik ook zo'n gedachte
Oud 09-06-2012, 18:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
:') Verliezen we ook nog.
Oud 09-06-2012, 18:57
Verwijderd
die mongolen kunnen echt niet samenwerken, logisch dat ze verliezen. ze hebben allemaal een te groot ego en denemarken speelde niet eens zo hard.
Oud 09-06-2012, 18:58
Turk February
Turk February is offline
Mooie pot voetbal was dat. Nou ja, ik heb Miller's Crossing gekeken, maar de reacties van de buren waren genieten.
Oud 09-06-2012, 18:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oei, lelijk! Hopen dat Duitsland een mooier spel geeft.
Oud 09-06-2012, 19:00
Verwijderd
wat was de buurt sitl, nu hoor ik van alle kanten mensen vloeken
Noedelhap
Noedelhap is offline
"Presentator Manuel Venderbos van de EO-jongerendag deed het met een knipoog, maar hij deed het. In een ps. vroeg hij in het ochtendgebed de Heer om steun voor het Oranjeteam dat zaterdag tijdens het EK speelt tegen Denemarken."

:')
Verwijderd
de heer had een andere voorkeur.
Oud 09-06-2012, 19:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
We hadden ook tot twee keer toe een penalty moeten krijgen, maar dat is alsnog geen excuus voor het faalspel van Oranje.
Oud 09-06-2012, 19:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Het is allemaal de schuld van de Rabobank.
Oud 09-06-2012, 19:04
Verwijderd
of de goalen waren verkleind zo leek het. ze schoten er steeds overheen. ze hebben zeker met grotere goalen geoefend.
Oud 09-06-2012, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Mooie pot voetbal was dat. Nou ja, ik heb Miller's Crossing gekeken, maar de reacties van de buren waren genieten.
Oud 09-06-2012, 19:20
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
of de goalen waren verkleind zo leek het. ze schoten er steeds overheen. ze hebben zeker met grotere goalen geoefend.
Ik had ook zo'n vermoeden, ja . Jeez, wat een kutwedstrijd was dat.
Oud 09-06-2012, 19:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Nederland liet de eerste 20 minuten wel technisch goed voetbal zien, maar ze benutten hun kansen gewoon niet. Van Persie heeft echt NIKS laten zien als spits.
Oud 09-06-2012, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Nederland liet de eerste 20 minuten wel technisch goed voetbal zien, maar ze benutten hun kansen gewoon niet. Van Persie heeft echt NIKS laten zien als spits.
Dit.
Oud 09-06-2012, 21:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Heerlijk, 1-0. Heb me KAPOT geërgerd aan Podolski, het leek of hij het opzettelijk aan het saboteren was.
Oud 09-06-2012, 22:22
Turk February
Turk February is offline
Ach, jongens, laat die voetballers toch lekker zelf bepalen hoe ze het doen. Het is hun hobby.

Regels voor berichten