Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2012, 17:09
Verwijderd
Citaat:
windstil = uitzicht
Niels, toch?
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Maar kebabje, wat wil je nou met die vriendin? Ik heb niet het idee dat je er uberhaupt iets mee moet nu je in Fryslan zit, je kunt toch ook afwachten of ze iets laat horen op je ziekheid?
Ik heb haar 2 maanden niet gesproken ten minste. Ik vind niet dat ik hier fout zit en zij vindt van wel en we zijn allebei koppig. Dus ze weet niet dat ik ziek ben.

Overigens is zij een van de weinige mensen die ik spreek die ook erbij was toen ik Lyme had en heel ziek was en daar is ze toen ook niet bepaald lekker mee om gegaan. Dus ik verwacht ook niet echt steun van haar. Ze zou nog geen kaart sturen of langskomen. Ik denk dat ze na een paar maanden misschien nog wel een keertje zou smsen hoe het gaat.
Martiño
Martiño is offline
Oei Q, nu verraad je het
Oud 27-11-2012, 17:11
Verwijderd
Ha, ik zie het
Oud 27-11-2012, 17:11
Verwijderd
Maar goed, ze woont aan de overkant van de straat. En ze is belachelijk vaak bij haar ouders, dus grote kans dat ze in het weekend thuis is en we zouden kunnen afspreken om te praten ofzo.
Oud 27-11-2012, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Ik heb haar 2 maanden niet gesproken ten minste. Ik vind niet dat ik hier fout zit en zij vindt van wel en we zijn allebei koppig. Dus ze weet niet dat ik ziek ben.

Overigens is zij een van de weinige mensen die ik spreek die ook erbij was toen ik Lyme had en heel ziek was en daar is ze toen ook niet bepaald lekker mee om gegaan. Dus ik verwacht ook niet echt steun van haar. Ze zou nog geen kaart sturen of langskomen. Ik denk dat ze na een paar maanden misschien nog wel een keertje zou smsen hoe het gaat.
Hmm moet ik nog wat zeggen?
Oud 27-11-2012, 17:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ach natuurlijk. Ik weet het.
Oud 27-11-2012, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Hmm moet ik nog wat zeggen?
Mjah. Ik twijfel dus alleen maar of ik nog een mailtje moet sturen. Ik heb er nu uitgebreid de tijd voor namelijk! Eerder twijfelde ik of ik het zou doen maar had ik gewoon geen tijd om te mailen en nu wel. Ik lig toch alleen maar op de bank.

Omg jongens, ik heb gewoon honger .
Oud 27-11-2012, 17:15
Verwijderd
Misschien kun je beter eerst euforisch blij zijn over het feit dat je weer honger hebt, dat is al een heel goed teken
Oud 27-11-2012, 17:16
Verwijderd
Dat, en stuur je vriendje lekker zwijmelmails joh OMG misschien kun je weer fb worden
Oud 27-11-2012, 17:18
Verwijderd
Nee, mijn vriendje stuur ik zwijmel-fb-chatberichten. En zwijmelsmsjes.

En als ik weer een beetje beter ben dan zit ik weer gewoon 5-6 keer per week in een roeiboot. Om te sturen, niet om te roeien, want dat mag ik voorlopig niet van mijn coaches.
Oud 27-11-2012, 17:20
Verwijderd
Oh, en ik ben overigens echt uitermate verheugd over mijn honger.
Oud 27-11-2012, 17:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind falafel erg lekker. /random opmerking
Oud 27-11-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Ach natuurlijk. Ik weet het.
Zozo en dat zonder PM-verkeer? Sherlock ain't got shit on you, bro
Oud 27-11-2012, 17:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik kwam een man met zijn 4 jarige dochtertje tegen tijdens het winkelen. Ze verkochten cupcakes voor Kika, omdat een meisje uit zijn dochters klas nog maar 6 maanden te leven had en waren van plan door te gaan als de school op zou houden met de inzamelingsactie. Fijn dat er nog goede mensen op de wereld zijn

En omdat hij zijn dochtertje het woord liet doen (echt een adorable meisje), kon niemand nee zeggen
Oud 27-11-2012, 17:50
Verwijderd
Frayne: ik ben een paar jaar goed bevriend geweest met een meisje waarmee ook altijd dit soort ruzies waren. Nu zijn we nog wel vrienden, en als we elkaar zien is het gezellig, maar als we elkaar niet zien is het ook goed. Is dat niet beter? Ik had op een gegeven moment niet meer zoveel zin om er veel tijd en moeite in te steken, en nu is het ook gewoon goed.

Ik zou dus gewoon nu iets van je laten horen, en kijken hoe zij daarop reageert. Als het leuk is, is het leuk, en als het niet leuk is, laat jij niks meer van je horen en dan bloedt het (zo te horen) vanzelf dood. Jij moet je er in elk geval niet al te druk meer over maken.
Oud 27-11-2012, 17:58
Carn
Carn is offline
she's just not that into you!
Oud 27-11-2012, 18:03
Verwijderd
Ha, ik heb het met mijn ouders besproken. Die dachten dat het gewoon haar karakter en cultuur was dat ze heel passief is en ook gewoon supergemakkelijk over zich heen laat lopen want dat is eigenlijk altijd dus zo geweest dat weten mijn ouders al vanaf de basisschool.
Oud 27-11-2012, 18:05
Carn
Carn is offline
Nou ja, misschien is haar idee van 'beste vriendin' wat anders dan de jouwe. Ik zie bijvoorbeeld sommigen van mijn "beste vrienden" misschien maar 2 keer per jaar.
Oud 27-11-2012, 18:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ben gewoon geil.
Oud 27-11-2012, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, misschien is haar idee van 'beste vriendin' wat anders dan de jouwe. Ik zie bijvoorbeeld sommigen van mijn "beste vrienden" misschien maar 2 keer per jaar.
Idem. En het beste is; het is alsof je elkaar gisteren voor 't laatst gezien hebt. Heerlijk, dat soort vriendschappen.
Oud 27-11-2012, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Maar het gaat niet om afspreken ? Heb je het verhaal gelezen? Het gaat om het afzeggen van gemaakte afspraken en haar reactie op mijn mailtje. Vooral dat laatste. Ik geef aan dat ik iets vervelend vind en zij doet het af als onzin en aanstellerij.
Oud 27-11-2012, 18:08
Verwijderd
Maar ook heerlijk als de ander wel interesse heeft en uberhaupt aardig blijft als je erg ziek bent
Oud 27-11-2012, 18:09
Verwijderd
Ik bedoel, ik zie goede vriendinnen lang niet altijd veel. Ik heb een goede vriendin in Nieuw-Zeeland zitten, die zie ik misschien 1 keer in de 5 jaar en dan is het ook supergezellig en kan ik ook altijd mijn verhaal bij haar kwijt. Het is niet dat ik niet afspreken vervelend vindt, want soms heb je daar geen mogelijkheid voor.

En als je niet weet dat iemand ziek is is het moeilijk om diegene beterschap te wensen hmm? Ik vind het niet fair om dat nu tegen haar te gebruiken.

Als dit nou gewoon iemand was die ik in het afgelopen jaar had ontmoet ofzo dan was er geen probleem geweest. Maar zij is 3/4 van mijn leven in mijn leven geweest en dan zeg je niet "even" 'oke doei.'
Oud 27-11-2012, 18:12
Verwijderd
Godnakende, ik heb zin in Iberische ham En een kaasplankje. En wijn. Maar ja. Werken it is
Oud 27-11-2012, 18:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar het gaat niet om afspreken ? Heb je het verhaal gelezen? Het gaat om het afzeggen van gemaakte afspraken en haar reactie op mijn mailtje. Vooral dat laatste. Ik geef aan dat ik iets vervelend vind en zij doet het af als onzin en aanstellerij.
Natuurlijk heb ik niet het hele verhaal gelezen, kom nou.

Protip: Reageer dan niet met een mailtje als iets je dwars zit, want dat is vaak ook wat kinderachtig.
Oud 27-11-2012, 18:14
Verwijderd
Ja, maar het past zeker niet in een sms en mijn stem is op het moment zo ontiegelijk verkloot dat ik niet kan telefoneren . Bovendien neemt ze eigenlijk nooit op, wij smsen eigenlijk alleen maar omdat we telefoneren allebei niet zo prettig vinden.
Oud 27-11-2012, 18:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Waarom is een mail sturen kinderachtig? Ze schrijft toch niet "ik vind je stom, bluh"
Oud 27-11-2012, 18:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Waarom is een mail sturen kinderachtig? Ze schrijft toch niet "ik vind je stom, bluh"
Ik vind iemand aanspreken op zijn gedrag via een of ander digitaal medium niet echt klasse. Als iemand dat bij mij zou doen zou ik persoonlijk de betreffende persoon a: niet al te serieus meer nemen, en b: verzoeken om het verhaal nog even in persoon te komen te vertellen zodat ik het ook gewoon kan toelichten, in plaats van een of ander eenrichtings communiqué. Maar goed, emailen is lekker makkelijk en veilig hè.
Oud 27-11-2012, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar het past zeker niet in een sms en mijn stem is op het moment zo ontiegelijk verkloot dat ik niet kan telefoneren . Bovendien neemt ze eigenlijk nooit op, wij smsen eigenlijk alleen maar omdat we telefoneren allebei niet zo prettig vinden.
Wat dacht je dan van vragen of ze kan langskomen? In een smsje?
Oud 27-11-2012, 18:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn beste vriendin en haar vriend wonen al jaren samen en die maken ruzie over de mail.

Dat snap ik trouwens ook niet hoor, soms maken ze ruzie over de mail, terwijl ze in dezelfde kamer zitten. Ze sporen niet, maar goed, ik roep al jaren dat ze een keer moeten gaan praten, met geluid enzo.
Oud 27-11-2012, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Maar zij is 3/4 van mijn leven in mijn leven geweest en dan zeg je niet "even" 'oke doei.'
Heb ook iets vergelijkbaars meegemaakt. Sommige mensen zijn onbegrijpelijk wat dat betreft.
Oud 27-11-2012, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ik vind iemand aanspreken op zijn gedrag via een of ander digitaal medium niet echt klasse. Als iemand dat bij mij zou doen zou ik persoonlijk de betreffende persoon a: niet al te serieus meer nemen, en b: verzoeken om het verhaal nog even in persoon te komen te vertellen zodat ik het ook gewoon kan toelichten, in plaats van een of ander eenrichtings communiqué. Maar goed, emailen is lekker makkelijk en veilig hè.
Hihi. Terwijl ze al haar afspraken afzegt . Nee, zonder grapjes, het is gewoon echt heel moeilijk om een afspraak met haar te maken waar ze ook daadwerkelijk naartoe komt. :') Ja, makkelijk praten dan.

Citaat:
Wat dacht je dan van vragen of ze kan langskomen? In een smsje?
Ja, zou kunnen. Maar zoals ik al zei, afspraken met haar maken is echt heel erg moeilijk, niet zo zeer om ze te maken maar voor haar wel om ze na te komen.
Oud 27-11-2012, 18:31
Verwijderd
Ik probeerde op zich al sinds half juli een keer een afspraak te plannen waarin ik haar wat dingen kon vertellen, maar die zijn ook allemaal verplaatst en/of afgezegd.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Zozo en dat zonder PM-verkeer? Sherlock ain't got shit on you, bro
Elementary, my dear Q.
Verwijderd
Citaat:
Hihi. Terwijl ze al haar afspraken afzegt . Nee, zonder grapjes, het is gewoon echt heel moeilijk om een afspraak met haar te maken waar ze ook daadwerkelijk naartoe komt. :') Ja, makkelijk praten dan.
Geef je nu niet zelf al antwoord op deze delicate zaak? Just sayin'.
Oud 27-11-2012, 18:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik probeerde op zich al sinds half juli een keer een afspraak te plannen waarin ik haar wat dingen kon vertellen, maar die zijn ook allemaal verplaatst en/of afgezegd.
Tijd voor een laatste kans dus, want ik heb dit ook gezien bij mijn beste vriendin, die wanhopig een doodbloedende vriendschap probeerde te redden. Die vriendin van haar zei ook op het laatste moment af (mijn oma is jarig, weet je dat niet verder van tevoren dan 1 dag?) of liet gewoon helemaal niks horen. Als mijn beste vriendin haar er dan op aansprak, was het 'Ja, ik weet het, ik ben een slechte vriendin, ik snap niet dat je mij nog wil zien' en dan gebeurde er weer precies hetzelfde.
Oud 27-11-2012, 18:34
Verwijderd
Neuh. Want áls ze dan wel een keertje komt dan is het ook gewoon super gezellig en zoals het altijd is. Dan is het gewoon leuk en fijn. Daarom is ze nog steeds mijn vriendin .
Oud 27-11-2012, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Neuh. Want áls ze dan wel een keertje komt dan is het ook gewoon super gezellig en zoals het altijd is. Dan is het gewoon leuk en fijn. Daarom is ze nog steeds mijn vriendin .
Ehr, mkay. Ik geloof dat dit een beetje beyond me is allemaal.
Oud 27-11-2012, 18:39
Verwijderd
Ja, ik snap mezelf hier ook niet helemaal mee. Normaal gesproken ben ik heel makkelijk in mensen die zo moeilijk doen , die laat ik gewoon liggen. Maar het zal wel anders liggen omdat ik haar al zo lang ken.
Oud 27-11-2012, 18:40
Verwijderd
Nou. Dan moet je het ook zelf weten maar niet miepen want dan kies je toch ook om bevriend te blijven met haar, sterker nog: je noemt haar nog stééds je beste vriendin. Of je kunt ermee leven en bent bevriend ermee, of niet en het bloedt dood of knalt uit elkaar. Ik snap echt niet wat er nog is om over na te denken want je verdedigt haar in alles Dat is toch ook al wel een teken, als je absoluut niet wil dat iemand tegen je zegt 'de trut'?
Oud 27-11-2012, 18:42
Martiño
Martiño is offline
Ik vond een bakje zuurkool met spek in de vriezer en ik heb al sinds vorig jaar november geen zuurkool meer gemaakt denk ik, dus het was minstens een jaar oud. Toch maar even gewaagd, en het was echt superlekker
Oud 27-11-2012, 18:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, ik snap mezelf hier ook niet helemaal mee. Normaal gesproken ben ik heel makkelijk in mensen die zo moeilijk doen , die laat ik gewoon liggen. Maar het zal wel anders liggen omdat ik haar al zo lang ken.
nou ja, wat ik dus al zei, misschien geef jij meer om jullie relatie dan andersom; dat kan nogal een vertekend beeld opleveren. In dat geval zou ik gewoon lekker zo weinig mogelijk /care geven, dan hoor je er vanzelf wel weer een keer wat van.
Oud 27-11-2012, 18:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hallo, lees wat ik schrijf. Laatste kans tijd.

"Hoi <naam>, dit is een serieuze mail. We zijn al heel lang bevriend en dat vind ik fijn. Echter is het me de laatste tijd opgevallen dat je bijna geen tijd meer voor mij hebt of wil maken, en dat vind ik jammer. Natuurlijk heb je je studie en andere vrienden, maar het lijkt er voor mij een beetje op alsof onze vriendschap je niet meer zo boeit. Je zegt namelijk telkens op het laatste moment af en ik probeer al sinds juli een afspraak met je te maken. Ik wil niet zomaar onze vriendschap weggooien, maar het lijkt erop dat jij dat niet zo erg zou vinden. Ik wil je voorstellen om het nog een keer te proberen, en als dat niet lukt, dat we dan maar onze eigen wegen moeten gaan.

Ik hoor graag hoe je hierover denkt."

Of iets in die trant
Oud 27-11-2012, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Nou. Dan moet je het ook zelf weten maar niet miepen want dan kies je toch ook om bevriend te blijven met haar, sterker nog: je noemt haar nog stééds je beste vriendin. Of je kunt ermee leven en bent bevriend ermee, of niet en het bloedt dood of knalt uit elkaar. Ik snap echt niet wat er nog is om over na te denken want je verdedigt haar in alles Dat is toch ook al wel een teken, als je absoluut niet wil dat iemand tegen je zegt 'de trut'?
Nou, wat een onzinnige reactie . Meestal vind je adviezen echt heel fijn en behulpzaam maar nu niet. Ik vraag toch meer of ik haar nog een kans moet geven? Ik verdedig haar bepaald niet in alles, want ik ben toch degene die aangeeft dat zij de doos is die mij telkens laat zitten ondanks veel moeite, met wie het moeilijk is afspraken maken maar dat ik haar al zolang ken dat ik het ook niet zo maar wil weggooien denk ik. Jij komt echter ineens aan met 'Ja, ze is niet eens aardig terwijl je ziek bent' wat onzinnig is, want ze weet niet dat ik ziek ben en dan is het wel een beetje lullig niet ?
Oud 27-11-2012, 18:48
Verwijderd
Overigens heb ik haar een mailtje gestuurd dat ik het idee heb dat ze mij en daarmee onze vriendschap niet serieus neemt, ook als iets aangeef wat ik erg vervelend vind. En dat ik ziek ben dus dat we het misschien beter kunnen uitpraten als zij weer bij haar ouders is.
Oud 27-11-2012, 18:49
Carn
Carn is offline
Oud 27-11-2012, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Nou, wat een onzinnige reactie . Meestal vind je adviezen echt heel fijn en behulpzaam maar nu niet. Ik vraag toch meer of ik haar nog een kans moet geven? Ik verdedig haar bepaald niet in alles, want ik ben toch degene die aangeeft dat zij de doos is die mij telkens laat zitten ondanks veel moeite, met wie het moeilijk is afspraken maken maar dat ik haar al zolang ken dat ik het ook niet zo maar wil weggooien denk ik. Jij komt echter ineens aan met 'Ja, ze is niet eens aardig terwijl je ziek bent' wat onzinnig is, want ze weet niet dat ik ziek ben en dan is het wel een beetje lullig niet ?
Maar als jij het ziet als nog een kans geven en zij gaat gewoon door met haar normale patroon want zo is ze, dan helpt het toch ook niet? Dan stelt ze je waarschijnlijk wéér teleur. Ze is niet aardig terwijl jij ziek bent heb ik niet gezegd, ik vond het gek dat ze nog geen contact met je heeft opgenomen. Blijkbaar is ze nog niet op de hoogte, ook dat vind ik gek, maar dan is het wel begrijpelijker.
Oud 27-11-2012, 18:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
"Spreekt u ook Nederlands?"
Oud 27-11-2012, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Overigens heb ik haar een mailtje gestuurd dat ik het idee heb dat ze mij en daarmee onze vriendschap niet serieus neemt, ook als iets aangeef wat ik erg vervelend vind. En dat ik ziek ben dus dat we het misschien beter kunnen uitpraten als zij weer bij haar ouders is.
Mja, ik had dit toch IRL gedaan, om dezelfde reden als Carn.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten