Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Lijkt me verder ook geen rare claim, toch? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zolang je je bewust bent van dat het anekdotisch bewijs is (en dus inderdaad geen echt bewijs) en niet je hele wereldbeeld gaat bouwen op zoiets, en zolang je geïnteresseerd bent in de maatschappelijke verklaringen achter zulke symptomen, voor fatsoenlijk onderzoek bent, graag vooruitgang wil, etc, lijkt het me raar om dingen te ontkennen die wel gewoon echt gebeuren. Daar kweek je alleen maar PVV'ers mee. |
![]() |
|
![]() |
Het is geen rare bewering. http://rac.sagepub.com/content/46/1/3.short
https://books.google.nl/books/about/...8C&redir_esc=y
||
Citaat:
![]() Ik ben wel benieuwd hoeveel relevante onderzoeken df gelezen heeft, en hoeveel meisjes die een hoofddoek dragen hij persoonlijk gesproken heeft, dat hij hier zo zeker van is. |
![]() |
||
Citaat:
Als je zelf niet van geschoren houdt, binnen de Nederlandse maatschappij, dan kun je ervoor kiezen om te denken 'fuck it, ik wacht wel tot er een man voorbij komt die zich daar niet aan stoort'. Hier is de cultuur vooral van invloed op wat je zelf mooi vindt doordat geschoren oksels over het algemeen de norm is. Terwijl de sociale druk in de kwestie van de hoofddoek al sneller uit een hoek van dwang, of vermijden van verstoting etc. kan komen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Het hangt af van de reden waarom je 'm gaat dragen, en in welke kringen je rondloopt. In sommige landen is het namelijk geen keuze, dan betekent het echt afstappen van je geloof, je familie, je land, je veiligheid. In Nederland zal het niet voor iedereen zo'n vaart lopen.
De overeenkomst is dat beide wel voortkomen uit normen van een bijbehorende cultuur. 'Wezenlijk verschil' vind ik moeilijk om echt aan te kunnen wijzen, misschien vindt je het eerder in de onderliggende motieven? Laatst gewijzigd op 26-10-2015 om 00:14. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat iets inderdaad wel in een geleidelijke omslag de norm kan worden. Dat zien we ook in de mode, we zien het voor ons en gaan dat nadoen en het wordt steeds normaler gevonden. Twintig jaar geleden werd je uitgelachen met een keycoard, toen was het opeens 'in' en 'kon het' en nu is het passe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tegelijkertijd kwam ik wel heel erg veel bij zeer orthodoxe christenen in huis en die dames hadden echt geen keus in hun rok. Ja; het huis uit. En zo waren er wel meer regels. Volgens mijn moeder is dit de normaalste zaak van de wereld in orthodox christelijke kringen. Uit alle docu's die ik gezien heb, verslagen, rapporten en anecdotes die ik gezien heb, kan ik alleen maar extrapoleren dat het probleem net zo groot is onder orthodoxe moslims en joden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Overstap hbo naar universiteit. chocotic | 4 | 05-03-2008 15:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het minpunt van AI KMBA | 86 | 21-07-2006 10:08 | |