Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2016, 19:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij Lyme is het lastige ook dat de meeste (zo niet alle) testen afgaan op de aanwezigheid van antistoffen maar dat lang niet iedereen die ik contact komt met Borrelia die aanmaakt of nog heeft circuleren op het moment dat je test. Ook zonder antistoffen kan je ziek worden. Borrelia is wat dat betreft gewoon een lastig beestje. De gouden standaard voor de diagnostiek van Lyme is tegenwoordig volgens mij ook afgaan op de klachten van de patiënt zonder dat een rode kring of een positieve test doorslaggevend is. Het meerendeel van de patiënten met Lyme herinnert zich ook geen rode kring of tekenbeet.

Bij andere reumatische aandoeningen is het altijd het geheel van klachten in combinatie met bloeduitslagen en soms ook respons op therapie. Bij astma eigenlijk ook wel. Je kan astma hebben met een goede longfunctie en geen astma en een slechtere longfunctie. Je kan klachten hebben en een goede longfunctie en een slechte longfunctie en geen toename van klachten.

Dat is ook waarom je als analist geen diagnose mag stellen en wij (ik) ook geen uitslagen doorgeef aan artsen. Voor je het weet, trekken ze er conclusies uit die niet juist zijn.
Oud 18-04-2016, 19:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Heeft iemand nog goede tips om voor je theorie te leren. Ik heb het boek nog geeneens uit
Autotheorie? Oefenexamens maken! Zeker voor gevaarherkenning. En verder gewoon stampen.
Oud 18-04-2016, 19:40
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Bij Lyme is het lastige ook dat de meeste (zo niet alle) testen afgaan op de aanwezigheid van antistoffen maar dat lang niet iedereen die ik contact komt met Borrelia die aanmaakt of nog heeft circuleren op het moment dat je test. Ook zonder antistoffen kan je ziek worden. Borrelia is wat dat betreft gewoon een lastig beestje. De gouden standaard voor de diagnostiek van Lyme is tegenwoordig volgens mij ook afgaan op de klachten van de patiënt zonder dat een rode kring of een positieve test doorslaggevend is. Het meerendeel van de patiënten met Lyme herinnert zich ook geen rode kring of tekenbeet.

Bij andere reumatische aandoeningen is het altijd het geheel van klachten in combinatie met bloeduitslagen en soms ook respons op therapie. Bij astma eigenlijk ook wel. Je kan astma hebben met een goede longfunctie en geen astma en een slechtere longfunctie. Je kan klachten hebben en een goede longfunctie en een slechte longfunctie en geen toename van klachten.

Dat is ook waarom je als analist geen diagnose mag stellen en wij (ik) ook geen uitslagen doorgeef aan artsen. Voor je het weet, trekken ze er conclusies uit die niet juist zijn.
Aha oké, bedankt voor de uitleg!

Citaat:
Autotheorie? Oefenexamens maken! Zeker voor gevaarherkenning. En verder gewoon stampen.
Precies dit ja. Ik heb het boek één keer doorgenomen en ben daarna heel veel oefenexamens gaan maken. Ik had het wel van Vekabest trouwens, van de ANWB vond ik het maar kut.
Oud 18-04-2016, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Effe voor de duidelijkheid: Obvi weet ik dat massages niet helpen bij zoiets. Het is net zoiets als dat mensen als goedbedoeld advies geven in de trant van 'heb je wel eens kruidenthee geprobeerd?' of 'Zijn je vitamine levels wel okee?'.
*headdesk*
Het is geen slecht idee want je moet je rug recht houden en veel beweging geven. Ik moet altijd spontaan janken van massages en vind ze niet echt fijn en dingen.
Oud 18-04-2016, 19:53
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Het is geen slecht idee want je moet je rug recht houden en veel beweging geven. Ik moet altijd spontaan janken van massages en vind ze niet echt fijn en dingen.
Ik wil me er ook niet al teveel mee bemoeien hoor, vind het ook altijd vervelend als mensen dat bij mij doen dus als je het vervelend vindt zeg dat alsjeblieft, maar ben je wel eens naar een goede fysio geweest? Dat kan namelijk enorm veel verlichting geven. De mijne kan mijn klachten ook niet verhelpen, maar toch ga ik er al jaaaarenlang naartoe en geven sommige dingen best wel verlichting. Of bepaalde tips over houding/lichte oefeningen of wat dan ook.
Oud 18-04-2016, 19:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben van de fysio iig nooit slechter geworden. Het heeft me altijd wel even geholpen.

Heb jij een chronische indicatie voor fysiotherapie, Kikaa?

Ik moet morgen naar de kaakfysio ik wist tot voor kort niet eens dat het bestond.
Oud 18-04-2016, 19:57
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik ben van de fysio iig nooit slechter geworden. Het heeft me altijd wel even geholpen.

Heb jij een chronische indicatie voor fysiotherapie, Kikaa?

Ik moet morgen naar de kaakfysio ik wist tot voor kort niet eens dat het bestond.
Uh, weet ik niet, maar het wordt bij mij in mijn verzekeringspakket gewoon volledig vergoed, dus heb er nooit gezeik mee gehad ofzo! Maar zou best wel kunnen. Moet je zoiets via het ziekenhuis krijgen of? Kan het woensdag wel even aan mijn fysio vragen hoe het zit/ik in het systeem sta!

Haha, daar ben ik ook eens naartoe gestuurd ja! Wist ook niet dat het bestond.
Oud 18-04-2016, 19:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij chronische indicatie krijg je vanaf de 21e behandeling vanuit de basisverzekering vergoed maar dan heb je wel een verwijzing nodig en een diagnose van een bepaalde lijst.

Oh, haha. Heeft het jou wel geholpen?
Oud 18-04-2016, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Ik wil me er ook niet al teveel mee bemoeien hoor, vind het ook altijd vervelend als mensen dat bij mij doen dus als je het vervelend vindt zeg dat alsjeblieft, maar ben je wel eens naar een goede fysio geweest? Dat kan namelijk enorm veel verlichting geven. De mijne kan mijn klachten ook niet verhelpen, maar toch ga ik er al jaaaarenlang naartoe en geven sommige dingen best wel verlichting. Of bepaalde tips over houding/lichte oefeningen of wat dan ook.
Ik ben naar de huiasrts gegaan "omdat ik wel eens last heb van m'n rug" en hij heeft daarbij geconstateerd dat mijn wervelkolom scheef staat. Volgende week donderdag heb ik de uitslag. Tot die tijd heb ik nu een beetje zitten bijlezen en hoe erg hypochonder ik ook ben, ik mis stiekem veel te veel symptomen dus ik vermoed dat er ooit een vergroeiing heeft plaatsgevonden of dat ik chronisch verkeerd lig of dat het een familiedingetje is (mijn pa en opa hadden er ook last van en hadden deze ziekte niet) en ik kan me niemand in de familie herinneren die deze ziekte wel had. Ik maak me voorlopig dus nog niet ongerust, maar het was gewoon een algemene nare dag zo.

Ik snap wat je zegt, ik waardeer je adviezen/posts
Oud 18-04-2016, 20:00
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Bij chronische indicatie krijg je vanaf de 21e behandeling vanuit de basisverzekering vergoed maar dan heb je wel een verwijzing nodig en een diagnose van een bepaalde lijst.

Oh, haha. Heeft het jou wel geholpen?
Aha oke! Maar bij mij wordt het gewoon onbeperkt vergoed, dus ik loop daar nu niet tegenaan.

Ik ben niet gegaan, want vond het bullshit. Was toen lekker aan het puberen en zat destijds twee keer in de week in het revalidatiecentrum en ik vond het wel genoeg.
Oud 18-04-2016, 20:04
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik ben naar de huiasrts gegaan "omdat ik wel eens last heb van m'n rug" en hij heeft daarbij geconstateerd dat mijn wervelkolom scheef staat. Volgende week donderdag heb ik de uitslag. Tot die tijd heb ik nu een beetje zitten bijlezen en hoe erg hypochonder ik ook ben, ik mis stiekem veel te veel symptomen dus ik vermoed dat er ooit een vergroeiing heeft plaatsgevonden of dat ik chronisch verkeerd lig of dat het een familiedingetje is (mijn pa en opa hadden er ook last van en hadden deze ziekte niet) en ik kan me niemand in de familie herinneren die deze ziekte wel had. Ik maak me voorlopig dus nog niet ongerust, maar het was gewoon een algemene nare dag zo.

Dat snap ik, dat soort dingen zijn schrikken. Maar probeer je niet te druk te maken en te wachten op de uitslagen. Om je gerust te stellen: mijn wervels schieten echt heel vaak scheef en moeten heel vaak terug gezet/geduwd worden. Niks ernstigs, hoogstens vervelend. Hoeft niet te zeggen dat jij dat ook hebt, maar dat soort lullige dingetjes kunnen het ook zijn. Zeker als je veel symptomen mist! Dat is wel een positief iets in ieder geval! Sterkte in ieder geval! Probeer vooral niet teveel te lezen op internet, want dan had ik met mijn klachten al duizendmiljoen ziektes gehad en tot nu toe heb ik er maar één! Ik begrijp je gevoel en wachten duurt lang, dus gewoon even balen en dan verder afwachten.

En anders kom je elke week naar mijn fysio reizen want hij is een schatje en super chill.
Oud 18-04-2016, 20:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:

Er zijn natuurlijk nog andere oorzaken van een scheve wervelkolom zoals een scoliose, beenlengteverschil, scheef bekken.
Oud 18-04-2016, 20:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Aha oke! Maar bij mij wordt het gewoon onbeperkt vergoed, dus ik loop daar nu niet tegenaan.

Ik ben niet gegaan, want vond het bullshit. Was toen lekker aan het puberen en zat destijds twee keer in de week in het revalidatiecentrum en ik vond het wel genoeg.
Oh, haha

Ik heb nu al anderhalf jaar oorpijn en dat is echt naar dus ik ga het toch maar proberen.
Oud 18-04-2016, 20:06
Verwijderd
Ik heb een hele sexy fysio hier om de hoek die ook heel aardig is En ongelimiteerde fysio ook want extra ster vanwege collectiviteitsregeling ofzo
Oud 18-04-2016, 20:08
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Er zijn natuurlijk nog andere oorzaken van een scheve wervelkolom zoals een scoliose, beenlengteverschil, scheef bekken.
Precies!

Citaat:
Oh, haha

Ik heb nu al anderhalf jaar oorpijn en dat is echt naar dus ik ga het toch maar proberen.
Ah ja, bij mij was het toen vanwege ontstoken kaken enzo. Maar ja, dat kwam door die ontstekingen dus ik vond het bullshit.

Citaat:
Ik heb een hele sexy fysio hier om de hoek die ook heel aardig is En ongelimiteerde fysio ook want extra ster vanwege collectiviteitsregeling ofzo
Veel plezier! Lekker veel afspraken maken. Ik had vroeger ook een hele hete fysio.
Oud 18-04-2016, 20:09
Kikaa*
Kikaa* is offline
Dat was trouwens nog een ongemakkelijk momentje, want op zaterdag zat ik met wat vrienden en een moeder van een vriendin in de auto en toen zaten we met de ramen open een beetje gek te doen en met hem te flirten naast het stoplicht. Op dinsdag werd ik door verwezen naar de fysio, op vrijdag had ik een afspraak en toen bleek het die gast te zijn. OEPS
Oud 18-04-2016, 20:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De fysio waar ik nu afgelopen woensdag was is niet zo leuk. Degene die me daarvoor behandelde was wel echt goed vond ik en eerlijk.
Oud 18-04-2016, 20:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dit jaar een ander pakket genomen omdat ik dacht dat ik wel toe kon met minder f ysiotheraptie
Oud 18-04-2016, 20:13
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik heb dit jaar een ander pakket genomen omdat ik dacht dat ik wel toe kon met minder f ysiotheraptie
Oh oei, ja ik heb een vreselijke dure zorgverzekering dus zo ongeveer alles is gedekt bij me. is ook wel nodig, dus maakt verder niet uit.

Mijn fysio is echt chill, maar kom er dan ook al 6 jaar ongeveer wekelijks dus dan leer je elkaar ook wel echt kennen.
Oud 18-04-2016, 20:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De fysio waarbij ik sport ken ik ook al vier jaar en daar kom ik nagenoeg elke week maar daar heb ik natuurlijk minder contact mee dan met echt een behandeling.
Oud 18-04-2016, 20:23
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
De fysio waarbij ik sport ken ik ook al vier jaar en daar kom ik nagenoeg elke week maar daar heb ik natuurlijk minder contact mee dan met echt een behandeling.
Ja dat is inderdaad wel anders ja!
Oud 18-04-2016, 21:08
Holland Oates
Holland Oates is offline
Krebs, ik kom er net achter dat ik zaterdag het verjaardagsfeestje van m'n bff en haar zus heb gemist. Ik zat als een kasplant op de bank in m'n pjs terwijl ik had kunnen ptyen met m'n bestie.
Oud 18-04-2016, 22:10
df
df is offline
Krebs, pjs, ptyen? wtf?
Oud 18-04-2016, 22:13
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oud 18-04-2016, 22:17
Verwijderd
Bier en tieten, yalalalala... Ik weet nie echt wak moet zeggen. Luci is al te bed, dus kan niet met haar praten
Oud 18-04-2016, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Krebs, pjs, ptyen? wtf?
Kanker, pyjama en die laatste snap ik ook niet.
Oud 18-04-2016, 22:19
Elin3
Elin3 is offline
Partyen
Oud 18-04-2016, 22:19
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Bier en tieten, yalalalala... Ik weet nie echt wak moet zeggen. Luci is al te bed, dus kan niet met haar praten
oh god
Oud 18-04-2016, 22:22
Verwijderd
Citaat:
oh god
Welk deel?
Oud 18-04-2016, 22:23
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ja wat denk je doperwt, schattig hoor
Oud 18-04-2016, 22:23
Verwijderd
Hoi
Oud 18-04-2016, 22:25
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hoi! Ik verveel me al de hele dag
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er wel
Verwijderd
Citaat:
Hoi! Ik verveel me al de hele dag
Binkyyy
Oud 18-04-2016, 22:26
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Krebs, pjs, ptyen? wtf?
Get with the times, grandad.
Oud 18-04-2016, 22:26
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Binkyyy
^^ de enige echte
Oud 18-04-2016, 22:27
bloodyb
bloodyb is offline
Nathaaaaaaannn!
Verwijderd
Citaat:
^^ de enige echte

Lang niet gesproken
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Kan niemand die spammer bannen?
Oud 18-04-2016, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Nathaaaaaaannn!
bloodyyyyyyyb
Oud 18-04-2016, 22:28
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Kan niemand die spammer bannen?
nathan?
Oud 18-04-2016, 22:29
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Neeeeh. Die gene die op een aantal topic een seks site zit te spammen, maaar Volgensmij is het een virus ofzo.
Oud 18-04-2016, 22:30
Verwijderd
Citaat:
nathan?

Oud 18-04-2016, 22:31
bloodyb
bloodyb is offline
Ja en die komt al een paar dagen hier.
Oud 18-04-2016, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Ja en die komt al een paar dagen hier.
He bah
Oud 18-04-2016, 22:33
bloodyb
bloodyb is offline
We noemen hem spam again.
Oud 18-04-2016, 22:33
Verwijderd
Ha!
Oud 18-04-2016, 22:34
Verwijderd
Citaat:
We noemen hem spam again.
Oud 18-04-2016, 22:34
Verwijderd
RUSH B CYKA BLYAT!!! Drop me AWP!!! Keep it cheeki breeki, im native russian!!!

Zoals u ziet doodt CounterStrike: Global Offensive vele hersencellen als je competitive speelt. Steun daarom deze jongen door skins voor zijn wapens te kopen. Alvast bedankt
Oud 18-04-2016, 22:35
Elin3
Elin3 is offline
Een ban, tot uw dienst. En nu slapen!

Regels voor berichten