Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2016, 20:34
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Voor een matige film is het inderdaad best aardig; ik had zelf liever gewoon een film over Méliès gezien; zonder slechte 3D-CGI en zonder de rotkop van Asa Butterfield.
Wat zijn we het soms toch met elkaar eens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2016, 20:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
De long take is de laatste jaren een soort verplicht nummer geworden voor regisseurs die hun virtuositeit willen bewijzen, i.p.v. een functioneel vertelmiddel zoals Welles, Spielberg en Scorsese hem gebruikten. Als stijl zo opzichtig wordt, haak ik doorgaans af.
Ik denk niet dat Iñárritu daar erg om maalt gezien zijn prijzenkast. Maar goed, wat je zegt; het past wel een beetje in dezelfde categorie als acteurs die er prat op gaan dat ze 201918 miljoen kilo zijn aangekomen of zijn afgevallen voor een rol en daardoor een beeldje krijgen.
Oud 29-08-2016, 20:36
Carn
Carn is offline
overigens zit er geloof ik maar 1 zo'n shot in The Revenant; in het begin als men wordt aangevallen door dat clubje roodhuiden, dat was toch vrij spectaculair
Oud 29-08-2016, 20:37
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
overigens zit er geloof ik maar 1 zo'n shot in The Revenant; in het begin als men wordt aangevallen door dat clubje roodhuiden, dat was toch vrij spectaculair
Behoorlijk ja
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 20:39
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik snap dat je de personages irritant vindt in die film (en ik vond dat irritante juist heel grappig) maar de acteurs, nee
Oh, als die film zich als een komedie gedroeg vond ik hem best te pruimen - hij werd voor mij irritant als ie zichzelf serieus begon te nemen.
Oud 29-08-2016, 20:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh, als die film zich als een komedie gedroeg vond ik hem best te pruimen - hij werd voor mij irritant als ie zichzelf serieus begon te nemen.
Ah ok, ik vond juist dat het tragikomische tot het einde toe aanwezig bleef en ik bleef het ook waarderen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 20:43
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
overigens zit er geloof ik maar 1 zo'n shot in The Revenant
Ja, en daarin wérkt het. Maar die film zit verder ook vol opzichtige cameramasturbatie. En DiCaprio met z'n methodgezeik.
Oud 29-08-2016, 20:45
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ah ok, ik vond juist dat het tragikomische tot het einde toe aanwezig bleef en ik bleef het ook waarderen.
Nu ja, wat dat betreft is Birdman idd geen Benjamin Button - daarin kan er echt geen lachje vanaf.
Oud 29-08-2016, 20:47
Abby.
Abby. is offline
Ik zoek dat supergoeie artikel van laatst over het method acting-misbruik in Hollywood. Zo vol waarheden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 20:49
Turk February
Turk February is offline
http://www.theatlantic.com/entertain...acting/494777/ Deze?
Oud 29-08-2016, 20:50
Abby.
Abby. is offline
Yep. Echt helemaal mee eens.
En ik ben Leonardo-fan, dat moet gezegd. Maar dat gezever over "omg ik ben vegetariër en ik eet RAUW vlees voor mijn rol", kan me gestolen worden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Ik raad deadlock aan: Birdman, Extremely loud & incredibly close, The lovely bones, Hugo. Dezelfde hoeveelheid whismy, magisch realisme en Oscarhonger als Benjamin Button (en ook allemaal even slecht als Benjamin Button, behalve Hugo, die best aardig is).
Ik vond Birdman echt blergh.

En slecht, slecht, dat hangt er maar net vanaf aan welke kant van de kassa je zit.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 20:55
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Yep. Echt helemaal mee eens.
En ik ben Leonardo-fan, dat moet gezegd. Maar dat gezever over "omg ik ben vegetariër en ik eet RAUW vlees voor mijn rol", kan me gestolen worden.
En, zo blijkt uit de rol van Leto in Suicide Squad, het komt ook lang niet altijd de kwaliteit ten goede.
Oud 29-08-2016, 20:57
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
En, zo blijkt uit de rol van Leto in Suicide Squad, het komt ook lang niet altijd de kwaliteit ten goede.
Ik heb hem nog steeds niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 20:57
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En slecht, slecht, dat hangt er maar net vanaf aan welke kant van de kassa je zit.
Ik zit überhaupt niet aan een kant van de kassa want als filmjournalist zie ik al die troep gratis.
Oud 29-08-2016, 20:58
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik heb hem nog steeds niet gezien.
Je mist er niks aan, hoor. Maar dat had je waarschijnlijk al gehoord.
Oud 29-08-2016, 21:00
Carn
Carn is offline
Het lijkt me dan wel weer komisch als bijvoorbeeld Daniel Day Lewis tijdens het voorbereiden/filmen van There Will Be Blood zijn kinderen zo nu en dan een trap verkocht omdat dat bij zijn karakter hoort. Alles voor de kunst!
Oud 29-08-2016, 21:04
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Je mist er niks aan, hoor. Maar dat had je waarschijnlijk al gehoord.
Ja, maar ik ben toch wel benieuwd hoe slecht het dan is.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 21:05
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Het lijkt me dan wel weer komisch als bijvoorbeeld Daniel Day Lewis tijdens het voorbereiden/filmen van There Will Be Blood zijn kinderen zo nu en dan een trap verkocht omdat dat bij zijn karakter hoort. Alles voor de kunst!
Ik vind DDL ook een aansteller. Maar goed, wel een goede acteur.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 21:08
Turk February
Turk February is offline
Gene Wilder is dood, trouwens.
Oud 29-08-2016, 21:08
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Gene Wilder is dood, trouwens.
I know
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 21:09
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, maar ik ben toch wel benieuwd hoe slecht het dan is.
Nou, beter dan Batman v Superman en Man of Steel. Het is eigenlijk vooral een middelmatige, warrige film, niet echt een leuke train wreck.
Oud 29-08-2016, 21:09
Carn
Carn is offline
83 met alzheimer; "not bad".

Nu Geert Wilders nog.
Oud 29-08-2016, 21:10
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Nou, beter dan Batman v Superman en Man of Steel. Het is eigenlijk vooral een middelmatige, warrige film, niet echt een leuke train wreck.
Die heb ik ook beide niet gezien, maar ook geen behoefte aan.

Ik heb wel een beetje girlcrush-feelings voor Margot Robbie en ik hoor dat zij wel gaaf is in Suïcide Squad, dus
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Ik zit überhaupt niet aan een kant van de kassa want als filmjournalist zie ik al die troep gratis.
Filmjournalisten staan zo ver verwijderd van het publiek dat ze net zo goed niet zouden kunnen bestaan dus die tel ik niet mee.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 21:13
Verwijderd
Oh en nee lieve Turk, dat zeg ik in dit geval niet om olie op het vuur te gooien maar denk ik serieus
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 21:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
Die 'extended' versie van Bat vs Supes was overigens nog best te behappen (niet meer dan een 5/10 verder); ik wil niet weten wat er in de bios-versie allemaal nog gesneden was. En het heeft dit opgeleverd dus ik kan er niet al te kwaad op zijn.

Vond dit wel een aardig artikel over Suicide Squad. Natuurlijk allemaal 'geruchten'; maar het klinkt als het bekende de-studio-grijpt-in-en-maakt-er-een-teringzooi-van.
Oud 29-08-2016, 21:22
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Filmjournalisten staan zo ver verwijderd van het publiek dat ze net zo goed niet zouden kunnen bestaan dus die tel ik niet mee.
De smaak van Nederlandse filmjournalisten komt over het algemeen aardig overeen met die van de rest van het publiek, uitzonderingen als Michael Bay- en Adam Sandler-films daargelaten.
Oud 29-08-2016, 21:28
Verwijderd
Citaat:
De smaak van Nederlandse filmjournalisten komt over het algemeen aardig overeen met die van de rest van het publiek, uitzonderingen als Michael Bay- en Adam Sandler-films daargelaten.
Die indruk krijg ik totaal niet maar misschien lees ik de verkeerde dingen of lees ik teveel de Amerikaanse filmkritieken en niet genoeg de Nederlandse.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 21:33
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Die indruk krijg ik totaal niet maar misschien lees ik de verkeerde dingen of lees ik teveel de Amerikaanse filmkritieken en niet genoeg de Nederlandse.
Dat denk ik dan.
Oud 29-08-2016, 21:52
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Misschien omdat dat meer expliciet te maken heeft met relaties tussen sekses

Wat is de vrouwelijke relatie van het Napoleon-complex?
Misschien is die van Peter-Pan het Pippi Langkous-syndroom!
Oud 29-08-2016, 21:56
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Misschien is die van Peter-Pan het Pippi Langkous-syndroom!
Langkous is juist heel volwassen qua voor zichzelf zorgen enzo! Ze wordt zelfs een soort moederfiguur voor Tommie en Annika, wat Wendy juist voor Peter is. (Het Wendy-syndroom is dan ook de naam voor de neiging van sommige vrouwen heel erg voor mannen te zorgen die het Peter Pan-syndroom hebben.)

Laatst gewijzigd op 29-08-2016 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 23:47
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Doe 's even normaal. Birdman is fantastisch en lijkt in niks op Benjamin Button.
Citaat:
Birdman is irritant. Knap gefilmd, maar het script is een bende. Plus on-the-nose dialogen en acteurs die allemaal ontzettend Oscarwaardig aan het Acteren zijn. Nee, bedankt.
Ik ben zo met Turk in deze. Heb al eerder gezegd dat ik Birdman overrated vond en toen kreeg ik van jou en Carn opmerkingen alsof ik de film gewoon niet had begrepen, maar dat is precies de pretentie die ik bij liefhebbers van Birdman verwacht.
Oud 30-08-2016, 01:36
Macrador
Macrador is offline
Ik kon Birdman niet eens afkijken.
Oud 30-08-2016, 01:45
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
roodhuiden
Met citaat reageren
Oud 30-08-2016, 01:47
Macrador
Macrador is offline
Oud 30-08-2016, 01:47
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Oh, maar een echt goede film die misschien in de categorie valt: Synecdoche, New York. <3

En Anomalisa.
Synecdoche raad ik ook aan.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2016, 06:45
aumgn
aumgn is offline
Pas op, anders word je gescalpeerd!
Oud 30-08-2016, 06:49
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik ben zo met Turk in deze. Heb al eerder gezegd dat ik Birdman overrated vond en toen kreeg ik van jou en Carn opmerkingen alsof ik de film gewoon niet had begrepen, maar dat is precies de pretentie die ik bij liefhebbers van Birdman verwacht.
Dat was vooral MargotTenenbaum, volgens mij.

Laatst gewijzigd op 30-08-2016 om 06:56.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2016, 09:17
Carn
Carn is offline

doet me denken aan deze klasbak:

Reageren

Regels voor berichten