Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2002, 08:43
Kjem
Kjem is offline
Tis wel waar dat planten reageren op bijvoorbeeld een blaadje wat afgeplukt of aangevreten wordt,... dats wetenschappelijk bewezen, maar ik geloof erin dat alles wat leeft een ziel heeft. En alles met een ziel heeft gevoel toch?
Oud 30-08-2002, 09:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
ik geloof erin dat alles wat leeft een ziel heeft. En alles met een ziel heeft gevoel toch?
Het is niet wetenschappelijk bewezen dat alles wat leeft (en alles leeft ook!) een ziel heeft.

Voor gevoel moet je een o.a. zenuwstelsel hebben, daarna een vorm van bewustzijn.

Lucht leeft (tenslotte leeft alles -- en jij koppelt daar een ziel aan) dus het heeft gevoelens volgens jou.

Laatst gewijzigd op 30-08-2002 om 09:32.
Oud 30-08-2002, 13:43
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Kom op lamers; geef gewoon toe.
Jullie zien in of zijn bang voor dat jullie verliezen en dat willen jullie niet. Daarom besluiten jullie je gewoon terug te trekken zodat je niet hoeft te verliezen.

Ik doe er een vriendelijk aanbod bij:
Als jullie dit zelf erg duidelijk zeggen/toegeven dan verlaat ik mystiek ook. Anders blijf ik gewoon doorgaan met bewijzen.
Dombo ik verlies nergens in want ik bemoei me niet eens met deze topic over planten en zielen. Dus ik heb niks te verliezen en jij maakt al helemaal niet uit of wij iets moeten zeggen.
Oud 30-08-2002, 19:31
watermannetje
watermannetje is offline
Als je tegen planten praat enzo schijnen zo ook beter en mooier te groeien, dus ik denk dat planten wel gevoel hebben, dat ze hun omgeving aanvoelen. Maar ik denk niet dat ze dat soort gevoel hebben als dat je ertegen trapt dattie dan pijn heeft.
Oud 30-08-2002, 19:33
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Je snap het nog niet. Ik vind het alleen zo jammer dat het langzamerhand het forum Mystiek veranderd in een forum wetenschap. Het enige wat bij jullie nog teld zijn bewijsen en natuurkunde, en dat hoor niet bij mystiek. Want natuurkunde en alleen maar bewijzen van andere vragen is niet iets mystieks.
Dat vind ik niet, ik vind dat wetenschap steeds tegenover mystiek gezet word. En dat vind ik goed. Ik vind niet dat het overgenomen word. Dat gevoel heb ik in elk geval niet, of der moet in de afgelopen 6 weken dat ik hier niet was wel heel veel veranderd zijn
Oud 30-08-2002, 20:05
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:

Het is niet wetenschappelijk bewezen dat alles wat leeft (en alles leeft ook!) een ziel heeft.

Voor gevoel moet je een o.a. zenuwstelsel hebben, daarna een vorm van bewustzijn.

Lucht leeft (tenslotte leeft alles -- en jij koppelt daar een ziel aan) dus het heeft gevoelens volgens jou.
Daarom zegt hij ook 'ik geloof'

Oud 30-08-2002, 20:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Oud 30-08-2002, 21:23
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:

Oud 30-08-2002, 21:32
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
nop
Oud 31-08-2002, 08:05
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
watermannetje schreef:

Dat vind ik niet, ik vind dat wetenschap steeds tegenover mystiek gezet word. En dat vind ik goed. Ik vind niet dat het overgenomen word. Dat gevoel heb ik in elk geval niet, of der moet in de afgelopen 6 weken dat ik hier niet was wel heel veel veranderd zijn
Ja er is veeeeeeel veranderd ja.
Oud 31-08-2002, 12:39
legatus
legatus is offline
Citaat:
Je weigerd weer eens de voorgeschreven medicijnen van de dokter in te nemen.
Oud 31-08-2002, 15:33
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
legatus schreef:

Je weigerd weer eens de voorgeschreven medicijnen van de dokter in te nemen.
En waar slaat dat nou weer op? Ik zeg alleen dat er veel veranderd is. Wat heeft jou zinloze reactie trouwens te maken met of planten gevoel hebben? Blijf toch gewoon bij het onderwerp man.
Oud 31-08-2002, 15:41
legatus
legatus is offline
Citaat:
Blijf toch gewoon bij het onderwerp man.
Als je nou eens bij jezelf begint.
Oud 31-08-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja, er zijn wel 3 mensen bij gekomen die het niet met jou eens zijn
Oud 31-08-2002, 16:00
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
legatus schreef:

Als je nou eens bij jezelf begint.
Je bent gewoon kinderachtig aan het doen man. Blijft gewoon bij het onderwerp en dwaal niet af.
Oud 31-08-2002, 16:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
Je bent gewoon kinderachtig aan het doen man. Blijft gewoon bij het onderwerp en dwaal niet af.
Nou moet er eens echt mee kappen. Jij begon plotseling te bazelen over het feit dat het hier meer begon te lijken op een wetenschappelijk forum. Ga dan vervolgens niet lopen zeiken op anderen.

Want hoe kun je iemand van kinderachtigheid beschuldigen als je er zelf mee begon.
Oud 31-08-2002, 17:33
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
legatus schreef:

Nou moet er eens echt mee kappen. Jij begon plotseling te bazelen over het feit dat het hier meer begon te lijken op een wetenschappelijk forum. Ga dan vervolgens niet lopen zeiken op anderen.

Want hoe kun je iemand van kinderachtigheid beschuldigen als je er zelf mee begon.
Zeikzak, je bent echt kinderachtig aan het doen hoor. Jij begon met het zeggen van: Ik geloof dat Ki Fighter zijn voorgeschreven medicijnen niet heeft ingenomen (of zoiets), dat zei jij! Terwijl ik al heel ergens anders was over dat er veel was veranderd. Dus jij begon weer. Snap je het nu dan?
Oud 31-08-2002, 18:01
legatus
legatus is offline
Citaat:
Zeikzak, je bent echt kinderachtig aan het doen hoor.

je geeft het zelfs toe: En waar slaat dat nou weer op? Ik zeg alleen dat er veel veranderd is. Wat heeft jou zinloze reactie trouwens te maken met of planten gevoel hebben? Blijf toch gewoon bij het onderwerp man.

Jij veranderde dus van onderwerp. Ik maakte een flauwe opmerking [dat zal ik ook niet ontkennen] omdat je er maar overblijft doorzaniken.

Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 18:03.
Oud 31-08-2002, 18:16
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
legatus schreef:

je geeft het zelfs toe: En waar slaat dat nou weer op? Ik zeg alleen dat er veel veranderd is. Wat heeft jou zinloze reactie trouwens te maken met of planten gevoel hebben? Blijf toch gewoon bij het onderwerp man.

Jij veranderde dus van onderwerp. Ik maakte een flauwe opmerking [dat zal ik ook niet ontkennen] omdat je er maar overblijft doorzaniken.
Nou geen flauwe opmerkingen maken dan. We zullen maar stoppen met dit onnodige geruzie.
Oud 31-08-2002, 19:58
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Kjem schreef:
Tis wel waar dat planten reageren op bijvoorbeeld een blaadje wat afgeplukt of aangevreten wordt,... dats wetenschappelijk bewezen, maar ik geloof erin dat alles wat leeft een ziel heeft. En alles met een ziel heeft gevoel toch?
hebben dode dingen (een dode vlieg, een kippenbout, voor mijn part een lijk) dan ook gevoel?
Oud 31-08-2002, 20:49
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef:

hebben dode dingen (een dode vlieg, een kippenbout, voor mijn part een lijk) dan ook gevoel?
...

Sorry, maar hier kan ik niet anders dan

Oud 31-08-2002, 22:30
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
watermannetje schreef:
Als je tegen planten praat enzo schijnen zo ook beter en mooier te groeien, dus ik denk dat planten wel gevoel hebben, dat ze hun omgeving aanvoelen. Maar ik denk niet dat ze dat soort gevoel hebben als dat je ertegen trapt dattie dan pijn heeft.
dat komt door de koostofdioxide die je uitademd (kan ook met een t zijn ) en daar groeien planten beter van.

ik denk ook niet dat planten echt gevoel hebben, maar je weet maar nooit natuurlijk...
Oud 02-09-2002, 08:34
Kjem
Kjem is offline
Citaat:
Morgan schreef:

eh, zij zei 'ik geloof'...
Oud 02-09-2002, 08:38
Kjem
Kjem is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:

Ik geloof erin dat alles wat LEEEFFFTTT (!!) een ziel heeft... dus als iets dood is heeft het toch geen ziel...

Oud 02-09-2002, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Kjem schreef:

eh, zij zei 'ik geloof'...
*komt uit Twente*
Oud 04-09-2002, 10:07
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
ja planten hebben gevoel. Ik heb een keer een documentaire gezien op Discovery of NGC ofzo en toen hadden ze een expiriment waarbij ze speciale versterkende geluidsapparatuur hadden (versterkte echt gigantisch) en toen gingen ze een blaadje van de boom afplukken en je hoorde dat arme ding helemaal piepen.
jeetje dat zou je niet verwachten, misschien maken ze normaal ook wel veel geluid maar is dat voor menselijke oren door de juist hogere of lagere geluidsfrequentie niet te horen of wordt deze verstoord door de vele andere geluiden die om ons heen zijn.
Dat planten gevoel hebben blijkt ook wel uit het feit dat ze beter groeien met meer liefde en aandacht en bij verwaarlozing al veel sneller de kop laten hangen.
Oud 04-09-2002, 10:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dat planten gevoel hebben blijkt ook wel uit het feit dat ze beter groeien met meer liefde en aandacht en bij verwaarlozing al veel sneller de kop laten hangen.
Ik hou van ze maar geef ze geen water. Toch overleven ze het niet. Het woord gevoelens word verkeerd geinterpreteerd.
Oud 04-09-2002, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Mabo schreef:

jeetje dat zou je niet verwachten, misschien maken ze normaal ook wel veel geluid maar is dat voor menselijke oren door de juist hogere of lagere geluidsfrequentie niet te horen of wordt deze verstoord door de vele andere geluiden die om ons heen zijn.
Is dit een serieuze reactie?
Oud 04-09-2002, 20:13
lady of the dark
Citaat:
Kjem schreef:

Ik geloof erin dat alles wat LEEEFFFTTT (!!) een ziel heeft... dus als iets dood is heeft het toch geen ziel...

Oh ja je hebt gelijk, verkeerd gekeken.
Oud 04-09-2002, 21:58
vempire
vempire is offline
Citaat:
ssjpan schreef:

dat komt door de koostofdioxide die je uitademd (kan ook met een t zijn ) en daar groeien planten beter van.

ik denk ook niet dat planten echt gevoel hebben, maar je weet maar nooit natuurlijk...
wow, net alsof er zoveel co2 uit onze adem komt.
Nee, dat is zeker niet zo.
Dat ene kleine beetje co2 heeft geen invloed.
Oud 10-09-2002, 14:05
eendje47
eendje47 is offline
hooi allemaal
ik denk dat planten best wel gevoel hebben
*heeft een programma gezien over een vrouw wiens planten dood gingen omdat de vrouw altijd gigantisch vals zong*
dus ik ben zo voorzichtig mogelijk

anyway als ze geen gevoel hebben, dan is het nog niet nodig om planten te vertrappen!

maar ja. ik ben ook geen expert.

kwaak
Oud 10-09-2002, 19:37
lady of the dark
Citaat:
eendje47 schreef:
hooi allemaal
ik denk dat planten best wel gevoel hebben
*heeft een programma gezien over een vrouw wiens planten dood gingen omdat de vrouw altijd gigantisch vals zong*
dus ik ben zo voorzichtig mogelijk

kwaak
Dat kan verklaren waarom mijn planten altijd dood gaan....
Oud 11-09-2002, 21:59
vempire
vempire is offline
en waarom mijn cactussen zo goed groeien. Door mijn geweldige drumwerk*ahum en veel metal.
Cactussen hebben gewoon een goede smaak
Oud 17-09-2002, 19:07
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
mijn mening is dat planten gevoel hebben....bijna alles dat leeft alsware voelt, voor mij leeft een plant, ik weet het et klinkt raar maar ikkan goed met planten omgaan

ik kan het niet uitleggen maar...het is zo
Oud 18-09-2002, 13:35
Janet
Janet is offline
allez heb gevoel.....

Regels voor berichten