Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2002, 13:12
Freeke
Freeke is offline
Om dan even helemaal op het onderwerp in te gaan... mijn 'off topics' van gisteren goed makend...

Ik heb een jaar lang een Duits vriendje gehad (het is uit sinds februari) en ben dus ook een aantal keren in Duitsland geweest, het laatste jaar+ mijn vader heeft vroeger ook een aantal jaar in Duitsland gewoond.

Mijn vriend woonde in Köngen en dat is een dorp vlak bij Stuttgart.
-Ik merkte op dat vooral in de dorpen de mensen nog tamelijk nationalistisch zijn ingesteld. Ze prijzen hun eigen producten ook erg aan.(aan mij dan toch).
-Ze zijn in Duitsland meer gesteld op orde en discipline.
-In de steden zoals Stuttgart is het verschil niet zo duidelijk merkbaar niet meer, leek me. Het gaat er eigenlijk meer aan toe zoals in elke wat grotere stad.
-De supermarkten zijn er nóg grootschaliger als bij ons.
-De voeding is daar ook heel wat zwaarder en dan zeker het gebak.
-De mensen kwamen tamelijk gereserveerd over , alleen in familieverband en als ze onder vrienden zijn bloeien ze helemaal open.
Op nieuwjaarsnacht werd er echt behoorlijk gedronken en om twaalf uur leek het effe een orgie...zo hevig dat je gekust werd..dat heb ik hier nog niet zo fel meegemaakt.
-Er kan idd , zoals iemand hier al eerder zei, bijna niemand fatsoenlijk Engels spreken en dat komt vooral door het nasynchroniseren.
-veel meer jongeren zijn er gewoon van elke vakantie of zelfs gewoon elke twee weken in het weekend, te gaan snowboarden.

Tja..dat is wat ik er dan van kan zeggen...

Oud 21-04-2002, 13:20
Freeke
Freeke is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Moet je dan geweldig vriendelijk omgaan met mensen die voortdurend blijven proberen om alle bestaande vooroordelen in stand te houden?
Ik ben meer voor een hernieuwde kennismaking en een open dialoog tussen Nederlanders en Duitsers. Dat vind ik een heel stuk vriendelijker dan een keer optreden tegen bekrompen forumleden.

Wie is er dus zielig? Helaas voor jou... bijvoorbeeld jij. Waarom? Zonder alles goed tot je te hebben laten doordringen reageer je op de persoon en niet op de zaak.

Sterkte verder... (je hebt het nodig).

ik heb enkel gereageerd omdat ik vind dat ik in jouw antwoorden nooit 'een open dialoog' kan terugvinden...begrijp je het echt niet???
Oud 21-04-2002, 13:22
Freeke
Freeke is offline
Citaat:
perseus schreef:

Volgens mij hebben we het nu over de vergelijking Duitsers/NEDERLANDERS
mijn excuses..maar ik heb het dan ook goed gemaakt, hè
Oud 21-04-2002, 14:48
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Freeke schreef:

ik heb enkel gereageerd omdat ik vind dat ik in jouw antwoorden nooit 'een open dialoog' kan terugvinden...begrijp je het echt niet???
Ik ben juist altijd voor de open dialoog.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 15:06
Freeke
Freeke is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Ik ben juist altijd voor de open dialoog.
dan hebben wij blijkbaar en ander idee over een open dialoog
Oud 21-04-2002, 18:11
de abt van sion
Citaat:
Freeke schreef:
dan hebben wij blijkbaar en ander idee over een open dialoog
Inderdaad: wat ik ermee bedoel, is open en eerlijk argumenten uitwisselen, ook als dat er hard aan toe gaat. Wat jij er (klaarblijkelijk) mee bedoelt, is argumenten die niet vriendelijk overkomen wegmoffelen. Dat is ook een vorm van openheid, maar in mijn ogen een hele rare.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Freeke schreef:

mijn excuses..maar ik heb het dan ook goed gemaakt, hè
Vooruit dan maar weer !
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 10:31
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Inderdaad: wat ik ermee bedoel, is open en eerlijk argumenten uitwisselen, ook als dat er hard aan toe gaat. Wat jij er (klaarblijkelijk) mee bedoelt, is argumenten die niet vriendelijk overkomen wegmoffelen. Dat is ook een vorm van openheid, maar in mijn ogen een hele rare.
De Abt kwam met een stelling, en die is dat er geen verschil is. Als hij dat vindt, waarom wordt hij dan aangevallen met "onzin" *?*

Is het werkelijk onzin? Is het niet zo dat we dezelfde voorouders hebben?

We hebben het hier over een open dialoog. Ik vind dat er wel degelijk verschillen zijn in de cultuur, maar fysisch gezien zijn er weinig verschillen. Het is dan ook redelijk dat hij met deze bewering komt..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 15:55
DeuS
DeuS is offline
// Off topic //
Ik wil graag mijn excuses aanbieden aan Perseus en de Abt van Sion. Mijn reactie was misschien wat overtrokken maar dat komt omdat de welbekende vooroordelen over duitsers weer eens uit de kast werden gehaald en ik kan daar erg slecht tegen.
Ik vind het alleen een beetje jammer dat er ook weer erg overdreven op werd gereageerd met dingen die absoluut niet waar zijn want zoals je kunt zien kan ik prima Nederlands...

greetz DeuS

// Off Topic //
Oud 22-04-2002, 16:10
Verwijderd
Citaat:
DeuS schreef:
// Off topic //
Ik wil graag mijn excuses aanbieden aan Perseus en de Abt van Sion. Mijn reactie was misschien wat overtrokken maar dat komt omdat de welbekende vooroordelen over duitsers weer eens uit de kast werden gehaald en ik kan daar erg slecht tegen.
Ik vind het alleen een beetje jammer dat er ook weer erg overdreven op werd gereageerd met dingen die absoluut niet waar zijn want zoals je kunt zien kan ik prima Nederlands...

greetz DeuS

// Off Topic //
ehh. Het is echt zo dat Duitsers andere gebruiken hebben, en vaak bier drinken bij het eten. En over dat Nederlands, dat had ik niet gezegd als jij niet zo had gereageerd.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 18:02
de abt van sion
Ok, DeuS, zand erover.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 18:11
DeuS
DeuS is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ok, DeuS, zand erover.