Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2002, 15:26
Verwijderd
Wat houdt sex in?

Ik ken een zeer gelovig meisje. Zij zegt dat ze niet daadwerkelijk 'de daad' wil doen, maar "er zijn nog genoeg andere leuke spelletjes".

Ik weet niet wat ik er van vind. Ik vind het geen onzin, heb respect voor de mensen die het kunnen en ook daadwerkelijk willen, en ik vind ook dat je niet zomaar hupsakee met de eerste de beste het bed moet induiken, maar om nou persee tot het huwelijk te wachten...Voor mij hoeft dat niet persee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2002, 15:36
SCiENTiST
SCiENTiST is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Waarom maagd blijven tot het huwelijk? Seks stelt toch niet zoveel voor. Als je dan eenmaal getrouwd bent en net bent ontmaagd, denk je: "Was dát het?!?! Heb ik me daar al die moeite voor gedaan?!?!"

Ach, live fast, die young. Geniet ervan zolang het nog kan en verspil je tijd niet aan die idiote dingen als maagd blijven tot het huwelijk.

Ripper
Tot nu toe heb ik er weinig (geen) moeite voor hoeven doen om maagd te blijven
Oud 28-09-2002, 14:00
extinction
extinction is offline
Citaat:
Optima schreef:

Ik vind mensen die maagd willen blijven voor het huwelijk dus hypocriet. Ze obntkennen hun mens-zijn door hun impulsen te ontkennen
....en dus moet iedereen rond gaan konijnen...
....is mens-zijn alleen lichamelijk?
Oud 28-09-2002, 15:25
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
extinction schreef:
....en dus moet iedereen rond gaan konijnen...
....is mens-zijn alleen lichamelijk?
Geestelijk en lichamelijk zijn twee grote verschillen, je kunnen nie zonder elkaar. Maar jah als sommige mensen maagd willen blijven moeten ze dat zelf weten, maar uh.... Evil Activities rulezzzzzz.....
Oud 28-09-2002, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Geestelijk en lichamelijk zijn twee grote verschillen, je kunnen nie zonder elkaar. Maar jah als sommige mensen maagd willen blijven moeten ze dat zelf weten, maar uh.... Evil Activities rulezzzzzz.....
Idd!!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 17:32
Joël
Joël is offline
Citaat:
Optima schreef:
Het is nu eenmaal bekend dat men een partner mede kiest voor zijn seksuele prestaties.
Misschien bij jou, maar bij mij niet. Ik kies iemand niet voor haar sexuele prestaties; ik ben er zelf heilig van overtuigd dat ik het met ieder meisje waarvan ik houd ook op sexueel gebiede gezellig kan hebben.

Om antwoord te geven (of eigenlijk niet ) op de vraag waar het topic over gaat: Tot nu toe weet ik het niet. 't Zou in ieder geval het enige zijn (hopelijk) wat ik alleen maar met mijn toekomstige vrouw zal delen, en ik snap dat dat iets heel aparts is. Alleen ik kan het snappen dat mensen geen zin hebben om er tig jaren op te gaan zitten wachten. Zo'n sexuele norm is dan ook afkomstig uit een tijd waarin men veel vroeger trouwde, en uitgehuwelijkt werd e.d. Het doorslaggevende argument waarom ik het niet voor het huwelijk doe (en dan heb ik het over "de daad", een beetje friemelen hier en daar doe ik wel) is omdat mijn vriendin niet in kansberekening gelooft (ze doet ook met kansspelen de meest wiskundig onverantwoorde dingen). Ik (en mijn vriendin) ken(nen) iemand (17) die ongewenst zwanger is geworden van een tweeling, en dat willen we voorkomen. Hoe goed de voorbehoedsmiddelen van tegenwoordig ook zijn; je moet altijd uit blijven kijken met jezelf afhankelijk maken van menselijke techniek en geloof in wetenschap.
Oud 28-09-2002, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Joël schreef:
Misschien bij jou, maar bij mij niet. Ik kies iemand niet voor haar sexuele prestaties; ik ben er zelf heilig van overtuigd dat ik het met ieder meisje waarvan ik houd ook op sexueel gebiede gezellig kan hebben.

Om antwoord te geven (of eigenlijk niet ) op de vraag waar het topic over gaat: Tot nu toe weet ik het niet. 't Zou in ieder geval het enige zijn (hopelijk) wat ik alleen maar met mijn toekomstige vrouw zal delen, en ik snap dat dat iets heel aparts is. Alleen ik kan het snappen dat mensen geen zin hebben om er tig jaren op te gaan zitten wachten. Zo'n sexuele norm is dan ook afkomstig uit een tijd waarin men veel vroeger trouwde, en uitgehuwelijkt werd e.d. Het doorslaggevende argument waarom ik het niet voor het huwelijk doe (en dan heb ik het over "de daad", een beetje friemelen hier en daar doe ik wel) is omdat mijn vriendin niet in kansberekening gelooft (ze doet ook met kansspelen de meest wiskundig onverantwoorde dingen). Ik (en mijn vriendin) ken(nen) iemand (17) die ongewenst zwanger is geworden van een tweeling, en dat willen we voorkomen. Hoe goed de voorbehoedsmiddelen van tegenwoordig ook zijn; je moet altijd uit blijven kijken met jezelf afhankelijk maken van menselijke techniek en geloof in wetenschap.
Jah jij wel
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 18:48
emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dat is er ingestampt door hopeloze romantici.

Sex is heerlijk, maar verwacht geen magie -- dat is liefde.
Of een combinatie van beide, in welk geval een eerste keer met een speciaal iemand des te beter is. Toch?
Oud 01-10-2002, 07:28
Joël
Joël is offline
Citaat:
Joël schreef:
Hoe goed de voorbehoedsmiddelen van tegenwoordig ook zijn; je moet altijd uit blijven kijken met jezelf afhankelijk maken van menselijke techniek en geloof in wetenschap.
Hmm... Als ik het zo terug lees: Waarschijnlijk cognitive dissonantie .
Oud 02-10-2002, 13:41
JediJoel
JediJoel is offline
Ik ben het met het meisje dat Myself! kende:
Hét gaat te ver, maar ik denk dat je de rest wel kan en mag doen (als je volgens de bijbel leeft)
Maar je moet voorzichtig zijn met de snelheid waarmee je gaat. Seks is net als drugs: als je lichaam eenmaal heeft geproefd, wil het meer. Het is moeilijk om te stoppen als je lichaam verder wil.
De tijd is daarbij een belangrijk aspect. Als je bijvoorbeeld al na een maand orale seks hebt, en je wilt wachten met hét tot je huwelijk, dan is dat moeilijk. Je lichaam wil immers meer, en het duurt nog een hele tijd voor je getrouwd bent.

Je moet dus oppassen met hoe snel je wat doet, en met wie. Je wilt iemand immers ook kennen voordat je met diegene gaat trouwen. (iemand kennen voordat je seks hebt zijn de meningen over verdeeld)

Ik wil zelf proberen om geen orale seks te hebben voordat ik verloofd ben. Als ik van dit punt uitga, kan het misschien mislukken, maar het maakt het wel makkelijker om niet met iemand naar bed te gaan voordat ik getrouwd ben.
Oud 02-10-2002, 15:17
Verwijderd
Citaat:
JediJoel schreef:
Ik ben het met het meisje dat Myself! kende:
Hét gaat te ver, maar ik denk dat je de rest wel kan en mag doen (als je volgens de bijbel leeft)
Maar je moet voorzichtig zijn met de snelheid waarmee je gaat. Seks is net als drugs: als je lichaam eenmaal heeft geproefd, wil het meer. Het is moeilijk om te stoppen als je lichaam verder wil.
De tijd is daarbij een belangrijk aspect. Als je bijvoorbeeld al na een maand orale seks hebt, en je wilt wachten met hét tot je huwelijk, dan is dat moeilijk. Je lichaam wil immers meer, en het duurt nog een hele tijd voor je getrouwd bent.

Je moet dus oppassen met hoe snel je wat doet, en met wie. Je wilt iemand immers ook kennen voordat je met diegene gaat trouwen. (iemand kennen voordat je seks hebt zijn de meningen over verdeeld)

Ik wil zelf proberen om geen orale seks te hebben voordat ik verloofd ben. Als ik van dit punt uitga, kan het misschien mislukken, maar het maakt het wel makkelijker om niet met iemand naar bed te gaan voordat ik getrouwd ben.
Maar wat voor nút heeft het nou?

En het maakt voor mijn gevoel weinig uit of je nou all the way gaat of net niet, sex is sex.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Maar wat voor nút heeft het nou?

En het maakt voor mijn gevoel weinig uit of je nou all the way gaat of net niet, sex is sex.
Leg dat maar eens uit aan Bill Clinton.
Samen met de stelling: smoken is smoken
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 11:56
marlies
marlies is offline
het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe snel je gaat trouwen.. Als je naar een jaar al gaat trouwen, nou das best vol te houden

Ik zelf ben het niet van plan, maar ik respecteer de mensen die het wel graag willen.
Oud 26-10-2002, 12:14
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik kan er zeker veel respect voor opbrengen, als je d'r zelf iig voor de volle 100% achter staat, niet als het opgedrongen wordt door ouders of geloof oid.
Reageren

Regels voor berichten