Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 19:52
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
Citaat:
arrebar schreef:
ik ben nog vol agressie tegen iemand die het heerschende possessed als cradle vond klinken
wazig hoor
Oud 18-09-2002, 16:21
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
Nordens Konge schreef:
wazig hoor
het was ook een slipknotventje, en hij heeft niet al te veel verstand,
possessed heerscht
cradle is kut
Oud 18-09-2002, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Nordens Konge schreef:
Eem, van CoF dan ..?? Althans, ik hoop dat je dat bedoelt ..
Ehm, ja, ik bedoel Midian van Cradle of Filth.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 17:51
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
arrebar schreef:
possessed heerscht
cradle is kut
tja, zelf ben je ubertrue natuurlijk.... maar slipknotventjes......dat kan natuurlijk niet en je bent zelf natuurlijk zoooo volwassen.....

Ik ken nie veel van cradle, maar kvin die iron maiden cover wel errug leuk

Laatst gewijzigd op 18-09-2002 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Infaustus schreef:
Ach, ik ben de beroerdste niet.
Zowel jij als Arrebar komen nou niet bepaald intelligent over op deze manier. Ik dénk dat ook dát een achterliggende gedachte was van zijn reactie. En terecht.

Laatst gewijzigd op 18-09-2002 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 18:34
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Zowel jij als Arrebar komen nou niet bepaald intelligent over op deze manier. Ik dénk dat ook dát een achterliggende gedachte was van zijn reactie. En terecht.
Kwou al bijna zeggen "niemand begrijpt mij" ;-)
Oud 18-09-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Ach. CoF heeft een contract bij Sony en is dus per definitie commercieël. Uh-huh. Wat jij wil joh.

Anyway, om even terug te komen op 't topic, Midian is een van de sterkste albums ooit gemaakt.
Hoor je mij dat zeggen?

Ik heb het slechts over de mensen die niet verder komen dan het gehalte van commercie bij cof te bekritiseren maar wacht... er is nog meer....
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 18:41
Infaustus
Infaustus is offline
hartelijk bedankt dobermann

Laatst gewijzigd op 18-09-2002 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Hoor je mij dat zeggen?

Ik heb het slechts over de mensen die niet verder komen dan het gehalte van commercie bij cof te bekritiseren maar wacht... er is nog meer....
"Gehalte". Wees dán consequent; en stel dat *iedere* band die zijn/haar muziek verkoopt commercieel is -- ongeacht opnamekwaliteit en oplage. Zo dus ook Immortal, Borknagar, Abigor, Bathory, Nargaroth en Burzum.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 18:54
Pharmacon
Pharmacon is offline
ik snap het probleem niet helemaal, want voor zover ik weet heeft cradle haar muziek niet echt ingrijpend veranderd teneinde meer te verkopen.....kben dan wel benieuwd wat er onder commercieel verstaan wordt...
Oud 18-09-2002, 18:58
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
ik snap het probleem niet helemaal, want voor zover ik weet heeft cradle haar muziek niet echt ingrijpend veranderd teneinde meer te verkopen.....kben dan wel benieuwd wat er onder commercieel verstaan wordt...
Ach, over het algemeen heerst onder de "ware" blackmetalliefhebbers het idee dat een band pas "echt" is wanneer er minder dan 3000 exemplaren de studio verlaten op gruwelijk slechte kwaliteit. En het moet ook nog zo nazistisch/nihilistisch mogelijk zijn. Voldoet het niet aan een van die kriteria: GEEN BLACKMETAL. Kloar.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 19:48
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
tja, zelf ben je ubertrue natuurlijk.... maar slipknotventjes......dat kan natuurlijk niet en je bent zelf natuurlijk zoooo volwassen.....

Ik ken nie veel van cradle, maar kvin die iron maiden cover wel errug leuk
wat lul je, geef graag teminste nog een reactie die nog ergens op slaat,
Oud 18-09-2002, 20:52
Pharmacon
Pharmacon is offline
nou, in reactie opdat jij jezelf blijkbaar hoger aanslaat dan "een slipknotventje" vind ik dit toch toch allerminst een nergens opslaande post....

typisch geval van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...
Maar goed, wat slaat aan mijn post nergens op dan?
Oud 18-09-2002, 21:23
TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
Citaat:
arrebar schreef:
wat lul je, geef graag teminste nog een reactie die nog ergens op slaat,
euhm, wat dringt er hier niet door? Dat doet 'ie juist...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 07:32
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ach, over het algemeen heerst onder de "ware" blackmetalliefhebbers het idee dat een band pas "echt" is wanneer er minder dan 3000 exemplaren de studio verlaten op gruwelijk slechte kwaliteit. En het moet ook nog zo nazistisch/nihilistisch mogelijk zijn. Voldoet het niet aan een van die kriteria: GEEN BLACKMETAL. Kloar.
3000 is voor veeeel bands al enorm veel.
Oud 19-09-2002, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
"Gehalte". Wees dán consequent; en stel dat *iedere* band die zijn/haar muziek verkoopt commercieel is -- ongeacht opnamekwaliteit en oplage. Zo dus ook Immortal, Borknagar, Abigor, Bathory, Nargaroth en Burzum.
Dat zag ik vanaf het begin al in, verder ga ik in mijn denkwijze nooit écht verder dan de muziek. Heel af en toe kan ik me misschien met een band identificeren qua ideologie maar meer ook niet. Ik zie dus echt wel dat BM veelal een opgekropte zooi is en dat er maar een paar goeie bands in dat genre te vinden zijn. En nee, cof is geen BM, maar ja, cof vind ik bij tijd en wijlen goed en dan maakt het mij niet uit hoeveel platen ze verkocht hebben bij welk label of met welk gedachtengoed erachter.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 10:55
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Dat zag ik vanaf het begin al in, verder ga ik in mijn denkwijze nooit écht verder dan de muziek. Heel af en toe kan ik me misschien met een band identificeren qua ideologie maar meer ook niet. Ik zie dus echt wel dat BM veelal een opgekropte zooi is en dat er maar een paar goeie bands in dat genre te vinden zijn. En nee, cof is geen BM, maar ja, cof vind ik bij tijd en wijlen goed en dan maakt het mij niet uit hoeveel platen ze verkocht hebben bij welk label of met welk gedachtengoed erachter.
*heeft er niet zo heel veel verstand van maar is wel eens*

Verder denk ik dat "commercie" niet zozeer te maken heeft met 'hoeveel platen je als band toch allemaal wel niet hebt verkocht'. Ik denk dat commercie meer wordt bepaald door de toegankelijkheid van de muziek. Nou gaat dat niet op voor Slipknot bijvoorbeeld, één grote raggende brei is niet je-van-het qua toegankelijkheid maar ik denk dat je daar over het algemeen toch wel op kunt terugvallen.
Oud 19-09-2002, 11:47
STP
STP is offline
De uitstraling van de band speelt een grote rol bij commercie...

[zie Slipknot, Cradle, Kiss, Di-rect al die acts...]
Oud 19-09-2002, 12:14
Pharmacon
Pharmacon is offline
naar mijn bescheiden mening wordt het predikaat commercieel vooral verleend door mensen die een band niet mogen, en het daarom in het verdom hoekje commercieel stoppen....
Oud 19-09-2002, 13:50
Uice
Uice is offline
ontopicje: Dusk and her Embrace is ubermaschterluk. CoF roeleert.
Oud 19-09-2002, 14:16
Verwijderd
En trouwens... hoezo is Midian de beste plaat van C.o.F. ?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 16:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Dat is ie niet.
Oud 19-09-2002, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Nordens Konge schreef:
3000 is voor veeeel bands al enorm veel.
Goed goed; maar m'n punt is duidelijk
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:
CoF is inderdaad geen BM wanneer je eerdergenoemde bands als 'blauwdruk' gebruikt. Dus ik denk dat we 't in grote lijnen eens zijn, zowaar.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Subjectief natuurlijk, maar ik vind het 't meest sfeervolle en goede album van CoF. Ook ben ik een liefhebber van Clive Barker.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:15
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
naar mijn bescheiden mening wordt het predikaat commercieel vooral verleend door mensen die een band niet mogen, en het daarom in het verdom hoekje commercieel stoppen....
Hear, hear!

Overigens geldt dat dan weer niet voor projecten als Britney Spears e.d.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:26
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
nou, in reactie opdat jij jezelf blijkbaar hoger aanslaat dan "een slipknotventje" vind ik dit toch toch allerminst een nergens opslaande post....

typisch geval van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...
Maar goed, wat slaat aan mijn post nergens op dan?
nou mag het mischien zo zijn dat slipknotventjes nogal weinig verstand van muziek hebben, maar als je jezelf aangesproken voelt mag dat best hoor,
Oud 19-09-2002, 19:40
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
arrebar schreef:
nou mag het mischien zo zijn dat slipknotventjes nogal weinig verstand van muziek hebben, maar als je jezelf aangesproken voelt mag dat best hoor,
Nou, ten eerste, wie ben jij het om te oordelen over muziekkennis van slipknotventjes....
Ten tweede, ik voel me niet aangesproken, of in ieder geval niet beledigd of aangevallen door iemand die zichzelf op grond van zijn muzieksmaak hoger aanslaat dan iemand met een andere muzieksmaak....
....ik voel me niet zo verheven.....
Oud 19-09-2002, 19:43
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
waarom je het zo lastig maken, burzum heeft meer dan 3000 exenplaren verkocht van albums en dissection heeft ook gewoon een goede kwaliteit, en toch is het black metal,
in metal gaat het om een sfeer en in iedere metal is dat anders, als ik een metalnummer heb dat duister klinkt en vol zit met pure haat dan is het 99 procent zeker dat het black metal is, die hele sfeer mist gewoon bij bands als cradle of failed en dimmu.
oja ik ben trouwens geen black metal fan of wat dan ook voordat je me daar nog voor aan gaat zien
Oud 19-09-2002, 19:47
TeethgrindeRRR!
Citaat:
arrebar schreef:
*applaus*

Kudos my man! Nou heb je 'em effe flink de grond in gestampt! Dat gaat hard bij jou... ik weet zeker dat 'ie hier niet terug durft te komen!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:50
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
Nou, ten eerste, wie ben jij het om te oordelen over muziekkennis van slipknotventjes....
Ten tweede, ik voel me niet aangesproken, of in ieder geval niet beledigd of aangevallen door iemand die zichzelf op grond van zijn muzieksmaak hoger aanslaat dan iemand met een andere muzieksmaak....
....ik voel me niet zo verheven.....
het maakt gewoon een hoop duidelijk, als een uber truee metalhead dat had gezecht dan zouhet een stuk vreemder zijn
Oud 19-09-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
arrebar schreef:
het maakt gewoon een hoop duidelijk, als een uber truee metalhead dat had gezecht dan zouhet een stuk vreemder zijn
'gezeCHT'..

Dat maakt óók een hoop duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:57
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
'gezeCHT'..

Oud 19-09-2002, 19:57
TeethgrindeRRR!
Citaat:
arrebar schreef:
Jij hebt ook echt geen idee wat je allemaal zegt he? Je snapt het echt allemaal niet en lult maar wat in ijle lucht ofzo... vage shit.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:58
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
'gezeCHT'..

please als je wil zijken zijk over de inhoud
Oud 19-09-2002, 19:59
Pharmacon
Pharmacon is offline
als we dat doen is het ook niet goed....
Oud 19-09-2002, 20:00
TeethgrindeRRR!
Citaat:
arrebar schreef:
haha! inkoppertjeeeuuuhhhhh....
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 20:01
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:
Jij hebt ook echt geen idee wat je allemaal zegt he? Je snapt hete cht allemaal niet en lult maar wat in ijle lucht ofzo...
man zorg eerst eens dat je weet waar we over praten
Oud 19-09-2002, 20:02
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
als we dat doen is het ook niet goed....
door over de spelling te gaan zijken laat je zien dat je niks over de inhoud kan zeggen
Oud 19-09-2002, 20:05
*oma*
*oma* is offline
ik ken de liedjes niet zo goed, hebbet wel gehoord enzow, maar et is niet echt mijn stijl. Sommige liedjes vind ik wel leuk
Oud 19-09-2002, 20:08
TeethgrindeRRR!
Citaat:
arrebar schreef:
man zorg eerst eens dat je weet waar we over praten
Sorry, het doel van deze discussie was mij totaal ontgaan... waar ging het over? Bi-seksuele kippen met hoogtevrees?

Begin 'es met zijken met EI te spellen, ipv IJ, dan nog 'es uit te leggen waar het over gaat, want jouw replies worden we allemaal niks wijzer van (of was het nou WEIZER?)...

Je zeikt dus op een persoon die z'n mening geeft? Dat snappen we. Je zeikt erop omdat...? Hij naar Slipknot luistert? Minder intelligent is dan jij? Da's best sneu Arnie... Dat "slipknotventje" kan best nog meer verstand van muziek hebben dan jij... bovendien is "verstand van muziek" sowieso een vrij subjectief begrip.

Wait for it, wait for it, wait for it... GO!!!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 20:09
Verwijderd
Citaat:
arrebar schreef:
Zeiken over 'inhoud' met iemand die dat niet biedt gaat over het algemeen nogal lastig. Sorry, knul.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 20:11
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
arrebar schreef:
possessed heerscht
cradle is kut
wie weet er nou nix over inhoud te vertellen.....

Citaat:
arrebar schreef:
door over de spelling te gaan zijken laat je zien dat je niks over de inhoud kan zeggen

doe ik, maar kom jij met zulke replys is de inhoud snel weg

ontopic: cradle is knap bezig door met haar eigen ding toch goed te verkopen...

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 20:13
TeethgrindeRRR!
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
doe ik, maar kom jij met zulke replys is de inhoud snel weg

ontopic: cradle is knap bezig door met haar eigen ding toch goed te verkopen...
inhoud? Waar? Daar moet ik bij zijn!!!

Hehe, koel, een ontopic voetnootje...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 21:05
lennert
lennert is offline
Vind Cradle eigenlijk helemaal niet leuk, maar Black metal is wel een gaaf liedje.
Oud 19-09-2002, 21:07
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
metallady schreef:
Beste nummers van Cradle of Filth?

Come on and gimme your sh*t...

Kijken hoe de meningen uiteen lopen...

Her Ghost = my favourite
Volgens mij is hier de vraagstelling verkeerd gebruikt, iets als Welk nummer van cradle vind je niet lelijk? Zou meer gepast zijn (VOLGENS MIJ dat betekent mijn mening)
Maar goed voor mensen die het mooi vinden luister er alsjeblieft naar en laat je niet door mijn mening beinvloeden
Oud 19-09-2002, 21:32
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
arrebar schreef:
possessed heerscht
cradle is kut
Cradle speelt tenminste strak en dat kun je van Possessed op 7 Churches niet bepaald zegggen... (en nee, dat heeft niet z'n charme, het is gewoon brak ingespeeld...)
Oud 19-09-2002, 21:38
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
Cradle speelt tenminste strak en dat kun je van Possessed op 7 Churches niet bepaald zegggen... (en nee, dat heeft niet z'n charme, het is gewoon brak ingespeeld...)

[mening]ik heb liever een brakke possessed dan een super,retestrakke cradle[/mening]
Oud 19-09-2002, 21:51
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
[mening]ik heb liever een brakke possessed dan een super,retestrakke cradle[/mening]
ik niet
Oud 20-09-2002, 08:19
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
lennert schreef:
Vind Cradle eigenlijk helemaal niet leuk, maar Black metal is wel een gaaf liedje.
black metal is een fucking venom nummer
Reageren

Regels voor berichten