Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2002, 08:05
verbal-violence
verbal-violence is offline
ik vind dat het wel moet, ik heb vrijwel me hele leven school uniform gedragen. Niet zeggen dat je jezelf dan neit kan uiten , of kanlaten zien wie je echt bent, als het goed is kanje dat ook verbaal doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal veel beter is veel netter en vormt ook een mooi beeld van school, maarja ik zat dan ook in een van de beste scholen die er zijn

Het was asociaal dure school maar je kreeg er ook ontzettend veel voor terug. Respect , conduct , Order. Toen ik hier voort eerst kwam had ik totaal geen begrip voor jullie manier van communiceren met leeraren. Heb eiglijk totaal geen begrip voor het ras opzich
Oud 02-10-2002, 12:48
Sommetje
Sommetje is offline
Ik geloof dat alle mensen vrijheid moeten hebben en dus ook mogen aantrekken wat ze willen. Dus ook op school.
Oud 02-10-2002, 15:44
emperor crono
emperor crono is offline
Zolang ze jongens en meiden gescheiden houden is een dresscode overbodig lijkt me.
Ik bedoel, geen jongens, geen hoerig geklede meiden. En geen meiden, geen patsah gangstah nigga-wannabe jochies.
Oud 02-10-2002, 15:54
Denise84
Denise84 is offline
Ik ben tegen een dresscode op school, of het moet zo zijn dat een bepaalde kledingstijl te ver gaat (te veel bloot bijv.).
Het is juist goed dat er verschillende stijlen op een school zijn, hetzelfde als dat men te maken heeft met meerdere culturen. Anderzijds zal bijv. een schooluniform een van de oorzaken van pesten (namelijk kleding) wegnemen. (wat niet wil zeggen dat heel het pesten voorkomen wordt!)
Dresscodes worden denk ik binnen de school vanzelf gevormt door de leerlingen zelf, ze lopen elkaar achterna of volgen massaal de mode (natuurlijk zijn er uitzonderingen).
Ik vind wel dat een school bepaalde voorschriften over kleding kunnen voorschrijven, maar het enige dat daarop van toepassing zou zijn vind ik te ontbloot kleden. Piercings enz. moet gewoon kunnen.
Oud 02-10-2002, 15:58
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind dat er geen grenzen aan gesteld mogen worden..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 15:04
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
Ja en nee, de school zou het van de ene kant wel moeten doen omdat er dan veel minder kinderen gepest zouden worden, en er vormen zich geen kliekjes.. populair en pispaaltjes omdat ouders minder geld hebben ofzo, dat kan niet!!! maar van de andere kant is het wel leuk als je je eigen kleding kan bepalen.. je eigen stijl kan vormen.. weet je wat?? we pesten elkaar niet meer en doen aan wat we willen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 17:39
AtHell
AtHell is offline
[pro dresscode mode]
ik denk dat een bepaalde dresscode op een school helemaal niet verkeert is om zo al te extreme te weren, als je het er dan niet mee eens bent dan is dat jou probleem aangezien een school toch op zekere mate een opvoedende rol heeft en als ouders hun dochters gekleed als een (met alle respect) slet de deur uit laten gaan vind ik toch dat een instantie als school mag eisen dat mensen er zo niet inkomen, gewoon om orde te houden

[mening geef over uitdagende kleren mode]
ik denk dat als een dame zich dermate "uitdagend" kleed dat ze ook moet weten dat het andere geslacht zich daardoor laat aflijden en in zeer extreme gevallen zich niet kunnen beheersen, dat zoiets op een school niet gewenst is is duidelijk, k bedoel dan ondermijn je infeite het concentratie vermogen van je mannelijke medeleerlingen. (of het nou wel of niet correct is dat mannen zich door uitdagend geklede vrouwen laten aflijden is hier helemaal niet van belang)

[anti dresscode mode]
een te strenge dresscode belet je idd misschien wel ten opzichte van je "meningsuiting" en vrijheid in keuze van kledendracht

.. sja.. blup.. wel lekker gescheven toch :] maarja.. dresscodesmesscode tis gewoon eigenlijk wel een beetje gezeur maarja soms zijn dat soort dingen nodig :/
Oud 03-10-2002, 17:43
GRRR
GRRR is offline
meisjes in schooluniform zijn sexy

lekker nuttige bijdrage weer GRRR
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 08:57
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
GRRR schreef:
meisjes in schooluniform zijn sexy

lekker nuttige bijdrage weer GRRR
*denkt aan geruite korte rokjes en een stropdas .. jup * *stelt voor dat te gaan invoeren voor de dames op school* (t geeft niet dat ik mijn pro dresscode iets onderuit schop door de dames juist uitdagend geklede dingen wil laten dragen.. :] )
Oud 04-10-2002, 09:02
verbal-violence
verbal-violence is offline
ik vind neit dat je een dresscode kan zien als een vorm van niet vrij zijn. iedereen in zelfde uniform is juist veel beter je bent nogsteeds jezelf hoor , of zijn jullie geestelijk zo zwak dan ?
Oud 04-10-2002, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Rickjansen84 schreef:
Ja en nee, de school zou het van de ene kant wel moeten doen omdat er dan veel minder kinderen gepest zouden worden, en er vormen zich geen kliekjes.. populair en pispaaltjes omdat ouders minder geld hebben ofzo, dat kan niet!!! maar van de andere kant is het wel leuk als je je eigen kleding kan bepalen.. je eigen stijl kan vormen.. weet je wat?? we pesten elkaar niet meer en doen aan wat we willen
dat is we lheel naiëf als je daar in gelooft, denk je nou echt dat er dan geen pispaaltjes meer zijn en geen groep vorming? dacht het wel hè....
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 12:40
FireCracker
FireCracker is offline
schooluniformen zijn onzinnig, ik vind hele dresscodes onzinnig eigenlijk, als iemand een superkort rokje aanwil moet ze (of hij natuurlijk) dat vooral zelf weten, er is dan een kans dat ze aangerand ofzow wordt, maar dat kon ze dan vantevoren ook wel weten. bij ons op school is er niet echt en dresscode, behalve dan dat je niks mag dragen wat "in strijd met de schoolmentaliteit" of zo is. dat wil zeggen, dingen die volgens de school "duivels" zijn enzo (tis een christelijke school)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 00:17
iebke*
iebke* is offline
wij mogen kiezen wat we dragen.!!!
Oud 06-10-2002, 09:52
S
S is offline
Citaat:
iebke* schreef:
wij mogen kiezen wat we dragen.!!!
zo! dat is wel heel tof.!!!