Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind wel dat een school bepaalde kleding kan afraden/verbieden, zoals kleine bikinitopjes etc, of petten in de les.
Schooluniformen vind ik zo ontzettend hypocriet. Het verkleint de kans op pesten dus écht niet. Kijk maar eens naar zo'n Amerikaanse film waar ze schoolunifrmen dragen, of voor mijn part Harry Potter. Je ziet nog steeds heel duidelijk welke mensen uit een rijk gezin komen en welke niet. Dat kan je namelijk ook duidelijk maken via haardracht, sieraden, schoenen, algemene verzorging van het uniform, lengte van het rokje, make-up, schooltas etc. Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 12:28. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Och, iedereen jasje-dasje is best leuk
![]() Nah, ik vind ook dat iedereen voor zichzelf mag uitmaken wat hij of zij draagt. Zoals rosi al zei kun je de verschillen tussen rijke en minder rijke kinderen toch wel zien. Het doel van het dragen van een schooluniform (namelijk het voorkomen van zichtbare verschillen in rijkdom) zal dus nooit bereikt worden...
|
Even een 'loze' post, maar kennen jullie die aflevering van The Fresh Prince of Bell Air, waarin Will ook een uniform aan moet op school? Hij gaat het dan op een heel andere manier dragen.
Anyway, wat ik wil zeggen is, is dat je de mensen met stijl toch wel van de eeh... Hoe omschrijven we dat? 'Nerdjes' kunt scheiden... Al is het alleen maar door de gedragen sieraden, kapsel... Voor zover de loze post ![]() Nu even iets seriezer, zoals al vaak genoemd hierboven (toch) krijg je toch nog pesterijen; haarkleur, dikke kop, dunne kop, te dik, te dun, jeugdpuistjes, bril, nerderig (vet woord man, die komt in mijn sig ![]() Mijn eigen opinie: Ik vind dat dat ECHT NIET KAN. Ik vind het leuk om 's avonds voor de kast te staan en om iedere dag iets anders aan te doen... Echt erg man ![]() ![]() Misschien wil ik graag tonen dat ik om mijn uiterlijk geef ofzo, boeie. Als we de uniformen weer gaan invoeren, zou dat dan niet zeggen dat een hoop mensen alleen de kleding die ze graag zouden dragen in hun vrije tijd alleen nog maar kunnen dragen? Voor de mensen met mooie kleding zit het vol met nadelen. Maarrr, voor de mensen met een minder goede smaak, met een minder hoog budget of voor mensen die gewoon geen flikker eromgeven zou het best wat zijn. Je ziet dan bijvoorbeeld geen dikke mensen in ontzettend krappe kleding meer. Je ziet niet meer dat iemand bijvoorbeeld in een 'pyama' naar school komt, enz. Ik denk er verder nog even over na... Nou ja, voor mij hoeft het allemaal niet zo. Ik voel me fijn zoals ik er nu bij loop en wil dat graag zo houden. |
![]() |
|
Allemaal precies dezelfde kleding die door de school word gewassen, zelfde tas, zelfde haardracht, geen sieraden of make-up allemala zelfde fiets, allemaal op de fiets naar school, niemand beugel of bril of oorbelletjes. Mischien dan verklijn je de kans. Maar dat is pure bekrompenheid, dus van mij hoefd het absoluut niet. Zou het zelfs heel stom vinden.
Dat scholen te korte rokjes, mini topjes en andere echt super extreme dingen niet toelaten vind ik daarintegen wel kunnen.
|
Bij ons op school zijn strapless topjes verboden, evenals (stukjes) blote buiken en voor jongens broeken die zo laag hangen dat ondergoed zichtbaar is. Ze zijn ook hard bezig een regel te vinden die die uberkorte en -strakke rokjes/broekjes tegengaat, maar hebben tot nu toe geen standaard regel kunnen bedenken. Dit jaar is het eerste jaar dat ze echt streng zijn geworden; als een personeelslid van de school ziet dat je je niet houdt aan de dresscode krijg je een waarschuwing. Eerste waarschuwing is er niks aan de hand, tweede bellen ze op naar je ouders, drie per semester betekent schorsing.
Ik ben het er wel mee eens, als je ziet wat er rondliep op school ![]() |
![]() |
|
De universele verklaring van de rechten van de mens!
Artikel 3: Een ieder heeft recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon. Als je mensen gaat verbieden bepaalde kleding te dragen bepert je dus hun vrijheid en kleren hoor bij je lifestyle en/of de jeugdcultuur waartoe je behoort dus beperk je iemand in zijn leven en zijn doen en laten. (zie ook Artikel 19, vrijheid van mening en meningsuiting ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Mjah, je hebt wel gelijk enzow maar om nou de link te leggen tussen scholen en discotheken....neej. School is idd een overheidsinstelling en is alleen toegankelijk voor bevoegden maar ik dacht dat discotheken etc. openbare/publieke gebouwen zijn?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
bij ons is het niet zo erg dat er echt regels zijn, maarja als men een minirokje aan heeft zal dat waarschijnlijk niet getolereerd worden.
en terecht. als men geen spaghettitopje mag enzo, zou ik dat wel zielig vinden, want zoveel zie je dan niet als het maar niet te bloot is dus ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() wát valt er verkeerd op te vatten?! Al zou ik poedelnaakt door de school heen huppelen (lijkt me zéér sterk maargoed ![]()
|
![]() |
Ik vind het wel okay, een bepaalde dresscode. Maar please, laat de korte rokjes en topjes binnen die dresscode
![]() <serieus> Maar opzich vind ik correcte kleding wel getuigen van een bepaald respect naar de leraar. niet verkeerd dus. Maar uniformen vind ik wel erg ver gaan. Laatst gewijzigd op 24-09-2002 om 22:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jij = 14 je broertje < 14 meisje op broetje's school vermoedelijk < 14 vrij weinig te zien dan dunkt me :\ ga dan discovery channel kijken ofzo... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik snap heel goed dat men op school niet wil dat meisjes hele kleine truitjes en lage broeken dragen. Een ook dat wanneer je op een christelijke school zit dat je dan geen shirts met de anti-christ erop mag dragen..
Heeft denk ik een beetje met fatsoen te dragen..de school bepaald die mate van fatsoen.
||
Citaat:
Of wil je ook beweren dat jouw rechten worden geschend als je bv. iemand neerslaat (omdat je kwaad op hem bent), omdat je de vrijheid moet hebben -volgens artikel 3- om dat te doen? En als dat niet mag, is dat een beperking van je vrijheid? Whaha.
||
Citaat:
|
![]() |
Ik kan me best voorstellen dat bepaalde dingen niet mogen op zown school. Net als hele korte rokjes en hele korte topjes enzo. Maar als ze ook piercings en haarkleuren en sieraden en wijde broeken enzo gaan verbieden vind ik dat belachelijk. Ik bedoel, ook als ze truitjes waarbij je 1 mm buik ziet gaan verbieden, da;s ook zown bullshit. Dat van die korte rokjes enzo snap ik wel, omdat dat gwn geen gepaste schoolkleding is. Ik bedoel, je gaat ook niet in je bikini naar een begrafenis... Maar piercings en gekke haarkleuren is toch niks schokkends? Moet je je voorstellen dat 3-delige pakken aanstootgevend bevonden zouden worden... dat zou toch ook raar zijn. Dus sieraden en piercings en haarkleuren mogen gewoon vind ik
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() *ik krijg hier op de een of andere manier een feministische á la" i am womean- hear me roar" vibe ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Bij ons zijn geen duidelijke regels of zo, maar je ziet geen meisjes met hele blote topjes of zo lopen, of hele korte rokjes, als het echt superheet is loop ik ook wel in een rokje en hemdje maar je kunt het beschaafd houden natuurlijk, ik denk dat mocht er bij ons iemand echt te extreem gaan doen, zou er wel wat van gezegd worden. Ik vind niet dat de school kan bepalen welke kleding je moet dragen, omdat dit gewoon het middel is om je identiteit te ontwikkelen als puber, maar er moeten wel enigszins grenzen gesteld worden m.b.t. echt extreme dingen.
|
ik vind dat eeeeeerg korte rokjes of truitjes niet kan.
maar als je net je navel ziet is het echt niet erg. en verder vind ik dat schooluniform maar raar. je hebt elkaar te axepteren en als je de kledingstijl van een ander raar vind, dan ga je maar van school af. nou ja, je kan het wel raar vinden maar zeg dan niks. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Jong Rechts promoot Nederlandse vlag Mark vd P. | 450 | 08-11-2005 08:21 | |
Eindexamens 2005 |
Gala! Shotje | 39 | 29-04-2005 15:57 | |
Lifestyle |
jongens met witte sokken debieltje nr 1 | 103 | 11-05-2003 12:19 | |
ROC Amsterdam mag gezichtssluier in pauzes verbieden. Isa | 194 | 09-04-2003 07:20 | |
Algemene schoolzaken |
Dresscode op school?? gengarina | 3 | 24-09-2002 18:17 |