Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heeft iemand trouwens die plothole gezien als ze in Rivendell zijn, of zijn wij de enigen die zo oplettend waren? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, naar mijn mening had de film niet veel beter kunnen worden. Een paar details, meer niet. Een boek als Lord of the Rings kun je simpelweg niet met de film vergelijken. Je moet de dingen meer los van elkaar kunnen beoordelen.
||
Citaat:
De film is naar mijn mening heel goed (zeker als je het los van elkaar bekijkt) Wel had ik het boek eerder gelezen als ik de film heb gezien, dus je bent altijd gekleurt. Mijn broetje heeft eerst de film gezien en daarna het boek gelezen (nog alleen het 1e deel is nog bezig in het 2e). Hij vond de film op sommige punten niet helemaal duidelijk. Hij miste diepte. Nadat hij het boek heeft gelezen en we de film nog een keer hadden gezien zie hij dat hij het nu wel duidelijker vond. Ik hoop dat ik duidelijk ben. Ik heb nu niet veel tijd om het uit te leggen, ik moet aan tavel komen.... ![]()
|
wat zal het mooi zijn als half 2004 de DVD uitkomt met alle 3 de delen van LoTR!!!!! Deel 1 leek in het begin een beetje kiddy met de Gouw (<-spelling?) en dat feest (het stuk daarvoor over de battle me sauron dat was ook erg goed), maar darna werd het echt een moooooie film, de beste vinnik die ik tot nu toe gezien heb... en het beste sprookje wat er is... ben elke 22 december jarig dus dit, en volgend jaar (net zoals vorig jaar) met een paar vrienden kijken
![]() ![]() en heft iedereen zo een "speciale """""frame""""" achtig iets" om zijn trailer heen zitten??? met Start en Exit?
||
Citaat:
Films van drie uur zijn lang. Wat mij betreft had het nog wel 3 uur langer gemogen, maar voor de gemiddelde bioscoopganger wordt zo'n film gewoon ontoegankelijk. Een boek is gewoon compleet wat anders dan een film. Een boek vertelt een verhaal in dagen, een film slechts in een paar uur. Ik hoop dat je toch duidelijk is, dat meer 'diepte' in LotR de film gewoon ontoegenkelijk zou maken. Besides, wat sommige punten betreft was de film een verbetering t.o.v. het origineel. Er zat meer humor in, en Boromir was qua karakter IMHO veel minden gewoon een irritant ventje. |
![]() |
||
Citaat:
Ten eerste: Tolkien beschreef heel veel, ook landschappen. Je kunt in een film moeilijk een voice-over (Galadriel) laten vertellen hoe mooi de omgeving is terwijl de camera gefocussed staat op een stel hobbits. Juist die opnames van dat schitterende landschap zijn essentieel voor de sfeer van de film. Verder wordt in het deel van de verjaardag een HOOP verteld over de hobbits. Het geeft aan dat het een onbezorgd volkje is. Bovendien wordt daar de ring geintroduceerd, HET onderwerp van de film. Ook geeft dat feest weer een mooi contrast met de boze wereld. De meeting in Rivendell is in het boek ook kort, er is wat dat betreft niks overgeslagen (behalve dat Glorfindel er niet in voorkwam, maar dat is logisch). Nog langer in Rivendell en je haalt compleet de vaart uit het verhaal. Kritiek op de film prima, maar dit is gewoon gezemel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk niet als sommige dingen wat meer uitgediept waren het echt ontoegangekijk zou zijn geworden. Het moet natuurlijk niet te veel worden, wand dan wordt het wel te lang en ontoegankelijk. Ik weet ook best dat een film iets anders is dan een boek. Maar de film is echt op sommige puten wat vaag wat je alleen goed snapt als je het verhaal hebt gelezen. Ik moet er wel bij zetten dat ik de verfilming heel knap gemaakt vind. Dit gaat ook meer over details. Nogmaals sorry voor mijn fout met titanic. Ik was er echt ven overtuigt dat hij 4 uur duurde en daarom heb ik het ook niet nagekeken.
|
Verwijderd
|
Ik vond deel 2 ook erg cool, deel 1 net iets beter.
Deel 2 had veel grappige dingen, zoals die enten en gollem...maar ook veel gevechten, en dat vind ik dan weer minder.... En van mij had er wel wat meer Rivendel in gemogen, woei ![]() ![]() Jaja waarschijnlijk ga ik deez ook wel een stuk of 6x zien, ik ga iig nog 1 x naar de bios ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
zeg jouw top film romeej12 | 66 | 23-11-2011 02:14 | |
Films, TV & Radio |
LotR: The two towers extended edition Dikkie | 24 | 12-11-2003 12:02 | |
Films, TV & Radio |
Jouw film-keuring. Phileine | 59 | 21-10-2003 14:55 | |
Films, TV & Radio |
Beste films van 2003..?! (grappigst, best, spannendst) juliettebinoche | 48 | 17-06-2003 12:03 | |
Films, TV & Radio |
75th Academy Awards [Oscars] BillyFish | 35 | 29-03-2003 10:20 | |
Films, TV & Radio |
Road to the Oscars Daangerous | 23 | 17-02-2003 14:45 |