Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 18:00
S
S is offline
Citaat:
prototype schreef:

KITT NATUURLIJK!
Trans-Am.

Nah, toch liever een S600 .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2002, 18:06
S
S is offline
Maar goed, even een lijstje van mooiste auto's verkrijbaar.

- Mercedes S600 (V12).
- Mercedes CL600 (V12).
- Jaguar S-Type S/C R 4.2 (V8).
- Ferrari 360 Modena F1 (V8).

De gemiddelde prijs ligt hier rond de 140.000 euro. Dit is gewoon helemaal mijn smaak.

Wát een auto's.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:07
Verwijderd
ik wil een Ford Ka
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:20
S
S is offline
S600:

CL600:

S-Type S/C R:

Ferrari 360 Modena:

En natuurlijk de Lamborghini Murciélago. Hij is onbetaalbaar (303.000 euro), maar zóó mooi. Hij is zeker net zo lang als een Mercedes CL, en 2 × zo snel:

Wauw.

Dat waren ze voor nu, ik post later nog wel wat foto's .
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:31
Verwijderd
S heeft het naar z'n zin in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:50
Bor
Bor is offline
keb een golf 4
Oud 06-10-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
S schreef:
Trans-Am.

Nah, toch liever een S600 .
cultuurbarbaar, zeg dan zoiets als, toch liever het a-team busje!

Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:53
S
S is offline
Citaat:
gentleman schreef:
S heeft het naar z'n zin in dit topic.
Zoek --> Vorige Auto-topic.

Toen zei iemand dat ook al...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 19:23
Faery
Faery is offline

Woesj
Oud 06-10-2002, 19:31
Tom
Tom is offline
ghehe de SL55 AMG wint t qua acceleratie van die Lambo.. alleen naar de 100 is die Lamborghini sneller.. daarna de SL55...
Oud 06-10-2002, 19:44
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
drama schreef:
Maar voor deze keer :

dank je wel

Auto's verpesten het leven in de stad gewoon vreselijk. Taxi's, ramptoeristen en andere ongein teisteren de binnenstad van amsterdam. Je kunt nergens normaal lopen, nergens normaal fietsen. Een stad is zoveel leefbaarder als er een minimum aan auto's rond rijden. Tevens ziet het er gewoon niet uit, grachten vol auto's.

sinds kort mag ik het meemaken , en je hebt gelijk

Verder, de auto is de meest dodelijke uitvinding van de eeuw. En met het aanleggen van meer wegen los je dat niet op. Alleen het stimuleren van openbaar vervoer kan leiden tot minder ongelukken en verkeersveiligheid. Maar ja met een rechtse regering als nu is het totaal niet realistisch om ook maar te dromen van een vermindering van het aantal auto's

Niet alleen mensen worden slachtoffer van auto's, duizenden dieren worden elk jaar plat gereden. Voor vogels is het een hel, om over amfibieen als kikkers en padden nog maar niet te spreken.
Dieren als de das/otter etc. zullen zolang Nederland geasfalteerd is niet de kans krijgen een comeback te maken. Wildtunnels zullen er niet komen op dit moment, en dan nog; hoe ver kun je gaan met het aanpassen van de natuur aan de mens? Wordt het niet eens tijd dat de mens op de blaren zit en nu eens kapt met het fokking arrogantiegevoel van Homo Sapien Uber Alles?

tja, diertjes gaan ook dood aan andere dingen, is sneu maar onvermijdelijk, wel vind ik dat je bij de inrichting rekening met beestjes moet houden, dus wel wildtunnels en geen snelweg dwars door een bos waardoor het gescheiden word en hertjes de weg op gaan rennen

Dat is het probleem wat ik met auto's heb. Al geef ik toe dat een auto handig is, en een volkswagenbusje model Keutel geweldig vind. Maar ik haal mijn rijbewijs niet.

ja een auto is handig, de binnestad moet vind ik zo veel mogelijk autovrij worden, maar als je uit friesland komt waar een uur naar het dichtsbijzijnde treinstation en naar je school moet fietsen ben je echt wel blij als papa je weg brengt, de auto is een uitkomt voor afgelegen gebieden, compacte gebieden zoals de stad kunnen prima zonder, wel moet t openbaar vervoer dan beter en gratis
Oud 06-10-2002, 19:45
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Faery schreef:

Woesj
deze!
Oud 06-10-2002, 19:52
Verwijderd
me zus heb 'n polo'tje

en wij hebbe sinds vorige week de nissan x-trail (zwart met beige lere bekleding) vette pooierbak jonge... magoed..

me pa vond em dus niet goed genoeg hij en wilt nu een porsche
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 20:25
Verwijderd
Citaat:
S schreef:
Zoek --> Vorige Auto-topic.

Toen zei iemand dat ook al...
Daarom juist..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 20:31
Verwijderd
audi a8 is ook wel vet:

over een jaartje of 25 ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 20:50
S
S is offline
Citaat:
Tom schreef:
ghehe de SL55 AMG wint t qua acceleratie van die Lambo.. alleen naar de 100 is die Lamborghini sneller.. daarna de SL55...
Lamborghini Murciélago::

MOTOR
aantal cilinders 12
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 6192cm3
boring x slag 87,0x86,8 mm
compressieverh. 10,7:1
max. vermogen 426 kW (580 pk)/7500tpm
max. koppel 650 Nm/5400tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld

PRESTATIES
topsnelheid 330 km/h
acceleratie 0-100 km/u 3,8 s

Mercedes SL55 AMG:

MOTOR
aantal cilinders 8
kleppen per cilinder 3
cilinderinhoud 5439cm3
boring x slag 97,0x92,0 mm
compressieverh. 9,0:1
max. vermogen 350 kW (476 pk)/6100tpm
max. koppel 700 Nm/2650tpm
turbo mech. compressor
katalysator geregeld

PRESTATIES
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/u 4,7 s

Acceleratie 0-100 km/u is bij de Lambo iid het snelst. 0,9 seconden sneller.

Lamborghini = 6.2 V12
Mercedes = 5.5 V8

Max. Koppel Lamborghini = 650 nM.
Max. Koppel Mercedes = 700 nM.

Wederom heeft Tom gelijk...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 20:57
Verwijderd
Citaat:
gentleman schreef:
audi a8 is ook wel vet:

over een jaartje of 25 ofzo
Ja en datzelfde geldt voor de Peugeot 607

Ook mooi hoor
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 01:19
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Gheh, als ik een auto neem moet 't een Saab 9-3 Sport sedan zijn. Gaat dat niet? Dan blijf ik tot die tijd mooi fietsen..........
Oud 07-10-2002, 11:42
Ieme
Ieme is offline
No cars please!

© MAY/Psyghotic
Oud 07-10-2002, 22:12
skandalouz
skandalouz is offline
Skandalouz bezit een heuse VW T3 camperbusje Ja, met alles erop en eraan, "keuken" (koelkast, fornuis), bed, bank, tafel, dakluik, surfplank op het dak... Helaas is een retourtje Zuid Frankrijk bij > 30 graden hem iets teveel geworden en heeft hij terug in Nederland zijn baan als rijdend vervoermiddel opgegeven. Er moet een nieuwe motor in dus...

Weet iemand een adresje (beun) waar ik een goeie tweedehands (eventueel gereviseerd ofzo) motor kan krijgen? Het moet een 2 liter LUCHTgekoelde motor zijn.

Mzzl
Oud 07-10-2002, 23:25
skandalouz
skandalouz is offline
Citaat:
S schreef:

MOTOR
aantal cilinders 12
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 6192cm3
boring x slag 87,0x86,8 mm
compressieverh. 10,7:1
max. vermogen 426 kW (580 pk)/7500tpm
max. koppel 650 Nm/5400tpm
turbo nee
katalysator geregeld

PRESTATIES
topsnelheid 330 km/h
acceleratie 0-100 km/u 3,8 s

Mercedes SL55 AMG:

MOTOR
aantal cilinders 8
kleppen per cilinder 3
cilinderinhoud 5439cm3
boring x slag 97,0x92,0 mm
compressieverh. 9,0:1
max. vermogen 350 kW (476 pk)/6100tpm
max. koppel 700 Nm/2650tpm
turbo mech. compressor
katalysator geregeld

PRESTATIES
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/u 4,7 s

Acceleratie 0-100 km/u is bij de Lambo iid het snelst. 0,9 seconden sneller.

Lamborghini = 6.2 V12
Mercedes = 5.5 V8

Max. Koppel Lamborghini = 650 nM.
Max. Koppel Mercedes = 700 nM.

Wederom heeft Tom gelijk...

De Mercedes SL55 AMG weegt 200 kilogram meer, de Mercedes SL55 AMG heeft een hogere Cw-waarde, de Mercedes SL55 AMG heeft minder downforce op de achterwielen (motor voorin), de Mercedes SL55 AMG heeft smallere achterbanden wat minder grip op het asfalt betekent...

Omdat de Lambo lichter is, is hij qua acceleratie minder afhankelijk van zijn eigen koppel dan de Benz. Die 50 Nm hoger koppel van de Benz zal dus zeker niet resulteren in een snellere acceleratie omdat een gewichtsvoordeel van >200 kg zwaarder weegt.

Ook is het zo dat vermindering van het koppel bij hoger toerental meer dan gecompenseerd wordt door de verhoging van het toerental. Je ziet dat het koppel van de Lambo iets lager is dan dat van de Benz, maarrrr het toerental waarbij de Lambo het haalt is meer dan 2 maal zo groot. Een beetje minder koppel en veel meer toeren levert uiteindelijk een groter getal (vermogen) op. Vermogen heb je nodig om de auto snelheid te geven...

Mzzl
Oud 08-10-2002, 01:06
drama
drama is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Zonder onze relatief goede infratructuur waren we echt totaal niets geweest.

>>Nee, we zijn nu wel wat geworden. Een egoistisch ingesteld wezen wat totale schijt heeft aan alles en iedereen.

Ik prefereer onbeschaafdheid boven de hedendaagse "beschaving".

Oud 08-10-2002, 01:10
drama
drama is offline
Citaat:
Tom schreef:
Nou bedankt, ik heb iig even over je stukje kunnen lachen

Als je vader/moeder/zus/broer/ander dierbaar persoon op het asfalt ligt, schedel verbreizeld, vingerkootjes zoek, dan lach ik.
Oud 08-10-2002, 01:18
drama
drama is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

tja, diertjes gaan ook dood aan andere dingen, is sneu maar onvermijdelijk, wel vind ik dat je bij de inrichting rekening met beestjes moet houden, dus wel wildtunnels en geen snelweg dwars door een bos waardoor het gescheiden word en hertjes de weg op gaan rennen

>>Maar wanneer houdt het nou eens op, wanneer moet niet alles wijken voor ons fokking bestaan? Pas alles maar aan, wij zijn toch de Ubermensch, wij zijn het belangrijkste. De wereld draait helemaal niet om z'n as. De wereld draait om ons.
Diertjes? Beestjes? Geen probleem. We verneuken hun biotoop, wij hebben huisjes nodig immers. Oh, en we moeten ons verplaatsen. Te lui en asociaal om een beetje eerlijke oplossing te zoeken; we leggen gewoon wat paadjes voor ze aan.
Schijnheilfascisme.

ja een auto is handig, de binnestad moet vind ik zo veel mogelijk autovrij worden, maar als je uit friesland komt waar een uur naar het dichtsbijzijnde treinstation en naar je school moet fietsen ben je echt wel blij als papa je weg brengt, de auto is een uitkomt voor afgelegen gebieden, compacte gebieden zoals de stad kunnen prima zonder, wel moet t openbaar vervoer dan beter en gratis

>>Vertel mij wat, ik heb 17 jaar in een tyfusdorpje gewoont, waar de mannelijke bevolking op fietsen voor de electriciteit zorgt...al was dat dan in West-Friesland.
Voor zoiets bestaan al enige tijd hele goede alternatieven: De Bus. Nog steeds een auto, maar je ontziet er een hoop mee.
Maar nee, roept men, buslijnen zijn niet rendabel genoeg. Nee, vreemd. Zolang je autobezit stimuleerd is de keus bij egoistisch ingestelde mensen snel gemaakt.
Oud 08-10-2002, 15:38
skandalouz
skandalouz is offline
Ik word altijd lichtelijk aggressief van dat soort EO praatjes...
Oud 08-10-2002, 16:57
S
S is offline
Citaat:
skandalouz schreef:
EO?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:28
drama
drama is offline
Citaat:
skandalouz schreef:
Je kunt mij vinden op de EO-jongerendag. Ik sta open voor een levenlustige discussie

De EO-jongerendag is trouwens gemakkelijk te bereiken met de auto.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:39
- Cadaveria -
- Cadaveria - is offline
Mij interresseert het echt helemaal niets...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:41
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
drama schreef:
Je kunt mij vinden op de EO-jongerendag. Ik sta open voor een levenlustige discussie

De EO-jongerendag is trouwens gemakkelijk te bereiken met de auto.
eheh
maargoed, doet u mij maar gewoon een trein of bus, werkt tot nu toe prima..
Oud 08-10-2002, 19:49
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:

Nee, we zijn nu wel wat geworden. Een egoistisch ingesteld wezen wat totale schijt heeft aan alles en iedereen.

Ik prefereer onbeschaafdheid boven de hedendaagse "beschaving".

Ik moet zeggen dat ik best blij ben dat ik nu leef. 250 jaar geleden, toen was het wat. Nu heb ik in ieder geval (relatief ) goed onderwijs, ik ben gezond, mijn familie en vrienden zijn gezond allemaal dankzij die "vooruitgang". Dat wil nog niet zeggen dat het nu ook overal goed is, in veel andere landen en zelfs in dit land hebben mensen het nog slecht maar dat is toch te verbeteren (wil me er onder andere zelf mee gaan bezig houden --> studie) en veel mensen zetten zich daar ook voor in. Die egoistische wezens.

Wat versta jij precies onder onbeschaafdheid, want dat begrijp ik niet helemaal...sowwy
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:50
Verwijderd
Citaat:
J-roen schreef:
eheh
maargoed, doet u mij maar gewoon een trein of bus, werkt tot nu toe prima..
en toen...toen werd de ov kaart afgeschaft en werd het openbaar vervoer ineens verschrikkelijk kut
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:55
drama
drama is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ik moet zeggen dat ik best blij ben dat ik nu leef. 250 jaar geleden, toen was het wat. Nu heb ik in ieder geval (relatief ) goed onderwijs, ik ben gezond, mijn familie en vrienden zijn gezond allemaal dankzij die "vooruitgang". Dat wil nog niet zeggen dat het nu ook overal goed is, in veel andere landen en zelfs in dit land hebben mensen het nog slecht maar dat is toch te verbeteren (wil me er onder andere zelf mee gaan bezig houden --> studie) en veel mensen zetten zich daar ook voor in. Die egoistische wezens.

>>Kom, een broodje naar Afrika sturen is heel sympathiek maar ik bekijk het liever op de grote schaal. Diezelfde vooruitgang zorgt voor zoveel bullshit eromheen...
Ik wil hier trouwens totaal niet mee zeggen dat ik tegen vooruitgang ben, slechts dat de consequenties van bepaalde "vooruitgangen" gewoon klote zijn. En vaak direct voor anderen (lees: dieren/milieu). Dat het indirect ook grote gevolgen heeft voor ons beseffen we ons niet, of willen we niet beseffen. Heel het menselijke bestaan is direct gekoppeld aan een vorm van agressie die over alles heenwalst; niets in z'n waarde laat en vooral zichzelf op de eerste plaats zet.

Wat versta jij precies onder onbeschaafdheid, want dat begrijp ik niet helemaal...sowwy

>>Ik bedoel daar meer mee dat de beschaving van nu eigenlijk helemaal niet beschaafd is. Achteraf gezien ist niet echt een statement nee
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 22:27
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
Kom, een broodje naar Afrika sturen is heel sympathiek maar ik bekijk het liever op de grote schaal. Diezelfde vooruitgang zorgt voor zoveel bullshit eromheen...
Ik wil hier trouwens totaal niet mee zeggen dat ik tegen vooruitgang ben, slechts dat de consequenties van bepaalde "vooruitgangen" gewoon klote zijn. En vaak direct voor anderen (lees: dieren/milieu). Dat het indirect ook grote gevolgen heeft voor ons beseffen we ons niet, of willen we niet beseffen. Heel het menselijke bestaan is direct gekoppeld aan een vorm van agressie die over alles heenwalst; niets in z'n waarde laat en vooral zichzelf op de eerste plaats zet.

Ik bedoel daar meer mee dat de beschaving van nu eigenlijk helemaal niet beschaafd is. Achteraf gezien ist niet echt een statement nee
Dat broodje naar Afrika sturen bedoel ik er totaal niet mee, dat is eerder hypocriet ("hier heb je ook wat"). Ik doel eerder op het protectionische beleid van de Europese Unie. Wij geven godverdomme miljarden uit aan subsidies zodat die boeren uiteindelijk goedkoper produceren dan andere landen. In Afrika kunnen bepaalde dingen bijvoorbeeld veel goedkoper, waardoor de economie daar eindelijk eens opbloeien. Op grote schaal.
Maargoed die terinboeren hier blijven maar zeuren.

Stel wij produceren hier product A voor 1€ en land B buiten de unie doet dit voor 0.50€, door die teringsubsidies kunnen wij het onder die 0.50€ exporteren of tenminste voor de gelijke prijs exporteren. Krom toch

Wat betreft het mileu vind ik veel dingen inderdaad wel fout gaan. En hoe je het ook went of keert je komt op de olie neer. En tja dat is een moeilijke strijd die zeker gevoerd moet worden. Want we kunnen in principe allang auto's en shit op water laten rijden. Maaaaar die olie levert veel geld op. Heb je ooit nagedacht waarom onze lieve Willem-Alexander zich in water verdiept, ik ben er heilig van overtuigd dat dit is omdat hier in de toekomst de energiebron wordt en hij daar zich vas in nesteld. Het koningshuis heeft hoogstwaarschijnlijk ook TE veel aandelen shell (dit is mijn theorie hoor, maar ik ben er heilig van overtuigd). Dat zegt wat dat betreft al weer wat over hoe wij omgaan met het milieu en dus ook de dieren.
Wat dat betreft geef ik je dus volkomen gelijk.

Dat van die beschaving begrijp ik nu min of meer
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:32
Kastanje
Kastanje is offline
Mn pa's Porche Mercedes CL500
En mn Ma's Adi TT
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 19:08
Tom
Tom is offline
Citaat:
S schreef:
Mercedes SL55 AMG:
Dat zijn trouwens oude gegevens. De SL55 heeft nu namelijk 500pk, ipv de 476pk die t eerst had. Kwam omdat de nieuwe E55 (W211) anders sneller zou zijn omdat ie lichter is.. daarom heeft AMG er nog wat pktjes extra uitgehaald.
Oud 10-10-2002, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Moonboy schreef:
En mn Ma's Adi TT
Uhm, stoer?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 19:11
Tom
Tom is offline
Citaat:
drama schreef:
Als je vader/moeder/zus/broer/ander dierbaar persoon op het asfalt ligt, schedel verbreizeld, vingerkootjes zoek, dan lach ik.
vind t prima joh
Oud 11-10-2002, 14:44
skandalouz
skandalouz is offline
Ik zou graag nog even verder discussiëren over het volgende: Welke auto accelereert ná de 100km/u sneller?? De Lambo Murciélago of de Mercedes SL55 AMG?

Mzzl
Oud 11-10-2002, 15:07
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
en toen...toen werd de ov kaart afgeschaft en werd het openbaar vervoer ineens verschrikkelijk kut
en toen, en toen
werden auto's+brandstof opeens 100x zo duur

:/
Oud 11-10-2002, 16:47
drama
drama is offline
Citaat:
J-roen schreef:
en toen, en toen
werden auto's+brandstof opeens 100x zo duur

:/
Ja, het kabinet gaat toch vallen en dan heb ik het voor het zeggen. Dus ja, dan weet je het wel
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:58
S
S is offline
Citaat:
skandalouz schreef:
Ik zou graag nog even verder discussiëren over het volgende: Welke auto accelereert ná de 100km/u sneller?? De Lambo Murciélago of de Mercedes SL55 AMG?

Mzzl
Ik gok op de Murciélago.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:11
beuk
beuk is offline
Citaat:
rodina schreef:
Verder een Volvo S80, geweldig die auto zooo mooi, en een Volvo V70 cross country in het donkergroen, oja en een Volvo C70 pacific blue.
Volvo maakt mooie auto's.. op vakantie kregen we een v70 toen onze auto kapot ging, heerlijke auto. Maar als ik wat geld had zou ik toch voor een s60r gaan

BMW en Mercedes doen me niet zoveel. Jaguar vind ik erg mooi maar weer te duur. Peugeot vind ik ook mooie auto's (406 coupe).
Oud 12-10-2002, 14:18
skandalouz
skandalouz is offline
Citaat:
S schreef:
Ik gok op de Murciélago.

Ik ook!!

(zie bovenstaande uiteenzetting...)
Oud 12-10-2002, 15:18
Esmée
Esmée is offline
Als het op auto's aankomt beschik ik over weinig kennis dus ik ga hier maar niet meepraten
Oud 13-10-2002, 16:24
Hotboy15
Hotboy15 is offline
hallo niet chatten damens en heren!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:50
S
S is offline
Citaat:
Hotboy15 schreef:
hallo niet chatten damens en heren!
Eh... Wij chatten niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:51
S
S is offline
Citaat:
Moonboy schreef:
En mn Ma's Adi TT
Jaja.

Een porche Mercedes CL500...
En een Adi TT. Hmm.

Dus zelfs bij schaalmodellen spellen ze de naam tegenwoordig verkeerd .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten