![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1)inderdaad helemaal afhankelijk van af waar je waarneemt. mar toch kun je als je met bijna lichtsnelheid gaat zoveel oneindige energie in je stoppen toch zul je een grotere massa krijgen. waar wou je dan anders al die energie laten??? als je niet meer versneld (wrijving natuurlijk niet meegerekend he) 2)Dat is dus mijn visie over oneindig. Jij mag mij dan wel eens een voorbeeld geven van een einde dat niet aan een begin grenst. (niet het heelal als voorbeeld geven aub). |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Om eventjes een analogie te gebruiken dat hopeloos inaccuraat is: stel je voor dat je van Rotterdam naar Utrecht wilt. Een rechtstreekse lijn zou het meest optimale zijn. Wat er gebeurt als je met bijna lichtsnelheid reist, is dat je een omweg maakt via Amsterdam. Je komt op hetzelfde punt, maar je doet er langer over. Citaat:
Ander voorbeeld: het aantal priemgetallen dat er bestaat. Laten we deze stelling eens onderbouwen met het bewijs van Euclides. Dit bewijs toont aan dat er, ongeacht welk getal je uitkiest, altijd een priemgetal is dat groter is. Kies een getal - N. Vermenigvuldig alle positieve gehele getallen, te beginnen met 1 en eindigend met N; met andere woorden, vorm N-faculteit, geschreven 'N!'. De uitkomst is deelbaar door ieder getal tot en met N. Als je 1 optelt bij N! kan de uitkomst geen veelvoud van 2 zijn (want er blijft 1 over als je door 2 deelt); geen veelvoud van 3 zijn (want er blijft 1 over als je door 3 deelt); etcetera...totdat je erachter komt dat het geen veelvoud van N kan zijn (want er blijft 1 over als je door N deelt). Met andere woorden N! + 1 is, als het al deelbaar is (behalve dan door 1 en door zichzelf) alleen deelbaar door getallen die groter zijn dan N. Dus is het ofwel zelf een priemgetal, of zijn priemdelers zijn groter dan N. Maar in beide gevallen hebben we aangetoond dat er een priemgetal moet bestaan dat groter is dan N. Deze redenering gaat altijd op, ongeacht welk getal N is. Wat N ook moge zijn, er is altidj een priemgetal dat groter is dan N. En daarmee is het bewijs rond dat er oneindig veel priemgetallen zijn.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Ninh:
Citaat:
Newton/Einstein beweren dat de massa van een foton exact 0 is. Echter blijkt dat fotonen wel degelijk een massa hebben volgens quantumtheorie, maar deze is op micro niveau te verwaarlozen. De massa van foton als 0 komt beter uit voor fundamentele wetten, een extra parameter aan toevoegen zouden we niet kunnen verdragen ![]() Owja, wat zit er buiten het heelal? NIETS. Als ik het nu ook nog eens kon bewijzen zou ik nu een nobelprijs in m'n pocket hebben en chicks alom ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar de relativiteitstheorie verbiedt echter dat er een deeltje met een massa sneller dan het licht kan gaan. Massaloze deeltjes daarentegen moeten zich verplaatsen met de lichtsnelheid (fotonen bijvoorbeeld). Maar een deeltje dat dus sneller gaat dan het licht.... ?
|
![]() |
wat maakt het eigelijk uit of het heelal oneindig is we kunnen er toch nooit achterkomen want daar zijn wij te traag voor het duurt mischien 2 secondes om naar de maan te komen met
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
De rest op http://wigren.sci.fi/ms/frPi50000.html ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() 2) Interpunctie maakt het geheel leesbaarder. ![]() 3) Het maakt inderdaad voor ons geen klap uit hoe groot het helal is, maar het is voor onze nakomelingen misschien wel handig om te weten. En áls wij het al zouden weten, zou dat gewoon leuk zijn. ![]()
||
Citaat:
je hebt 1 appel, ik koop nog 1 appel dan zijn dat toch 2 appels...;s waarom 1000 kantjes, 3 zinnen is genoeg ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Wij hebben AANGENOMEN dat 1 + 1 = 2, dat is geen bewijs op zich. Groetjes Ben(die ook niet verwacht dat je zoiets kunt bewijzen ![]()
||
Citaat:
goed is fout fout is goed dus het is altijd fout! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Denk er maar eens héél goed over na, waarom het waarneembaar zou moeten zijn! ![]() Volgens mij moet het ook wiskundig berekend kunnen worden dan. Groetjes Ben(die deze verklaring niet voor het eerst hoort ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik dacht eigenlijk iets compleets betekenisloos te hebben gezegd, van de categorie 'beweegt de trein van het station af of het station van de trein?'
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en als 8 x 4 dubbele bescherming geeft, waarom halveer je de 4 dan en verdubbel je de 8? waarom wordt het dan niet 16 x 8?
||
Verwijderd
|
Citaat:
4 x 4 = 16 en 8 x 4 is het dubbele. Het was waarschijnlijk gewoon een typefout ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
0 * oneindig = ieder willekeurig getal bewezen door te zeggen bijv. 3/oneindig *oneindig = 3 dit is wiskundig correct ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus 0/oneindig * oneindig = 0 dus 0 * oneindig is gewoon 0 dacht ik hoor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
oneindig*3/oneindig = 3? Dacht et niet... Als je mag rekenen met oneindig zoals jij zegt mag je het ook zo beredeneren: oneindig * 3/oneindig = oneindig/oneindig * (oneindig * 3/oneindig) = oneindig*oneindig * 1/oneindig * 3/oneindig = oneindig * 1/oneindig * 3/oneindig = 3/oneindig Beetje tegenstrijdig vind je niet? Ook "oneindig*0" is niet zomaar 0. Voorbeeld: limx->0 x = 0 limx->0 1/|x| = oneindig (limietgeval dus!) Dus dan zou gelden: limx->0 x * limx->0 1/|x| = 0 * oneindig = 0? oneindig? Nee, want: x*1/|x| = 1 (x>= 0) Dus: limx->0 x*1/|x| = 1 ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik weet wel een vraag waar wellicht al een antwoord op gegeven is, maar in dat geval heb ik die iig nog niet gezien (niet dat ik lang heb gezocht, daar begin ik nu mee
![]() De vragen (waarover ik tot nu toe heb gelezen) luiden alsvolgt: 1. Hoe kan het oog zich geleidelijk hebben ontwikkeld door selectie van willekeurige mutaties? 2. Hoe kan een trilhaar of flagel zich geleidelijk door door selectie van willekeurige mutaties hebben geëvolueerd? 3. Hoe kan het bloedstollingsproces geleidelijk door selectie van willekeurige mutaties zijn onstaan? Ad 1. Chales Darwin (en velen met hem) heeft getracht een antwoord op deze vraag te geven. Hij heeft hierbij geen gedetailleerde beschrijving gegeven van de verschillende veranderingen die het oog moet hebben ondergaan om uit te groeien tot zo'n complex orgaan, maar hij heeft gewezen op verschillende 'ogen' die in de natuur voorkomen met verschillende mate van complexiteit. Behe betoogd in zijn boek dat het wijzen op kennelijk kleine anatomische veranderingen voorbij gaat aan de enorme veranderingen die hiervoor op moleculair niveau vereist zijn. Ad 2. Sommige cellen maken gebruik van een trilhaar om mee te 'zwemmen'. Een voorbeeld is een spermatozoïden. In het boek wordt uitgelegd dat zo'n trilhaar (een soort zwiepende staart) onherleidbaar complex is. Ook vermeld het boek dat er van alle duizenden wetenschappelijke publicaties over de trilhaar (iig voor 1996, toen het boek uitgegeven werd) slechts twee zijn die proberen een antwoord te geven op de vraag hoe zo'n trilhaar zich geleidelijk zou kunnen hebben ontwikkelen. De schrijvers van die twee publicaties hebben elkaar gewezen op elkaars zwakke punten, en beide hebben volgens Behe gelijk. Ad 3. Behe beschrijft de manier waarop het bloed stolt als je jezelf bijvoorbeeld in je vinger snijdt. Ook dit proces noemt Behe onherleidbaar complex. Er zijn verschillende moleculen die allemaal een specifieke taak vervullen. Er wordt betoogd dat een aantal onderdelen onmisbaar zijn voor het functioneren van het proces. (Hier ben ik ongeveer met lezen) Zijn er mensen die weten of er nog ergens wetenschappelijke publicaties zijn verschenen die ingaan op deze problematiek? P.S.: Voor de duidelijkheid: Ik stel deze vragen absoluut niet omdat ik denk dat Behe gelijk heeft. Ik stel de vragen juist om er achter te komen of hij wel eens gelijk zou kunnen hebben, en om erachter te komen hoe wetenschappelijk zijn verhaal nu eigenlijk is. 1. Vertaling van: Michael J. Behe, Darwin's Black Box: The Biochemical Challenge to Evolution, The Free Press, New York (1996).
||
Citaat:
omdat je gemiddeld 8 uur slaapt in een etmaal, heb je maar 16 uur deo nodig (24 - 8 = 16) en aangezien 8 x 4 deo dubbele bescherming geeft (volgens de spuitbus dan...) let op DUBBELE BESCHERMING. 2x16 of 4x8 is inderdaad 32. trek van de 32 die acht uur die je slaapt af... dan kom ik op 24, snap je???
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vind ze me leuk heeft ze interesse? pimeeftink | 61 | 09-07-2012 02:47 | |
De Kantine |
Legendarische quotes van forumers. Missy | 110 | 09-07-2009 23:03 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: 2x een polly Ieke | 0 | 07-12-2003 18:38 | |
Liefde & Relatie |
Hoe raak je nou als jongen, het beste in contact met een meisje Pioneer3006 | 39 | 22-11-2002 17:34 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |