Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 15:32
Wasaap
Wasaap is offline
Citaat:
perseus schreef:
Nee, dit mag niet, omdat dit in strijd is met andere wetten. Gescheiden zwemmen is niet verboden! Iemand doden wel!
gescheiden zwemmen is niet verboden. Maar weigeren omdt iemand anders is wel. Dus als er mensen zijn die mee zillen zwemmen dan zou dat moeten mogen.
Oud 03-11-2002, 15:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Wasaap schreef:
gescheiden zwemmen is niet verboden. Maar weigeren omdt iemand anders is wel. Dus als er mensen zijn die mee zillen zwemmen dan zou dat moeten mogen.
het zwembad is een commerciele instelling en kan aan groepen worden verhuurd. net als dat een cafe verhuurd kan worden voor een 25jarig huwelijk ofzo.
Oud 03-11-2002, 15:50
Wasaap
Wasaap is offline
Citaat:
Joostje schreef:
het zwembad is een commerciele instelling en kan aan groepen worden verhuurd. net als dat een cafe verhuurd kan worden voor een 25jarig huwelijk ofzo.

Dan zou het dus niets uitmaken als de regering het wil afschaffen.....
Oud 03-11-2002, 16:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Uhm, tja. Het is zo dat zwembaden door de overheid zwaar worden gesubsidieerd. Iedereen betaald daaraan, dus iedereen moet er kunnen zwemmen.
In beginsel mee eens.

Citaat:
Cleopatraan schreef:
Het mag niet zo zijn dat het hele volk extra betaald om alleen een kleine moslimminderheid tervreden te stellen.
Ook mee eens, maar als je hier aan verbind dat er geen gescheiden mannen/vrouwen zwemmen mag zijn, dan klopt er volgens mij iets niet. Er zijn niet voor niets ook 65+ uurtjes, kinder uurtjes, familie uurtjes, uren voor wedstrijdzwemmers enz. Dat iedereen moet kunnen zwemmen, betekend niet dat iedereen op elk moment altijd zomaar gebruik van het zwembad kan maken...

Citaat:
Cleopatraan schreef:
Bovendien wordt door apart zwemmen van mannen en vrouwen de hele emancipatie, waar zo lang voor gestreden is weer overboord gegooid. In plaats van gescheiden zwemmen zouden moslims wat mij betreft een cursus emancipatie moeten volgen.
Oneens, emancipatie is dat vrouwen die vrijheid hebben, en dat ze gelijke rechten en plichten hebben. Dat staat geenszins in de weg dat er gescheiden uren voor mannen en vrouwen bestaan (zolang je de mogelijkheid om samen te zwemmen ook maar open houd).
Oud 03-11-2002, 17:13
Margriet
Margriet is offline
Nawijn kan dat niet afschaffen want in dit land heeft iedereen recht op eigen meningsuiting...dus ook van geloof....
Volgens de Islam mag dat niet en dus is dat een breuk op hun geloofsovertuiging
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 17:42
AtHell
AtHell is offline
Opzich geen slecht idee, leuk en aardig dat we hier in nederland voor vrijheid van godsdienst zijn maar aangezien elke vorm van godsdienst maar een grapje is... maar ok stel ik zou het geloof voor deze keer even als iets serieus zien en niet als iets wat je maar word wijsgemaakt door je ouders en omgeving, dan vind ik nog dat idd het gescheiden zwemmen moet worden afgeschaft, moslims in nederland moeten intergreren als dat hun geloof belemmert dan moeten ze maar de afweging maken óf in nederland wonen óf streng aan hun geloof vasthouden.

(maar eigenlijk is dat geen keuze aangezien het geloof maar een grapje is )
Oud 03-11-2002, 18:29
BARON
BARON is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
hoe in godsnaam kom jij er nou weer bij dat zij gaan bepalen dat wij gescheiden moeten zwemmen? Waarschijnlijk heb je er zelfs nog nooit iets van gemerkt. Ik word dat constante, onzinnige en suggestieve geblaat op het forum van jou goed zat.
Ik zei toch dat ik er geen problemen mee heb als ze een zwembad ZELF afhuren, maar als de staat weer voor de kosten moet opdraaien, dan is dat gewoon belachelijk. En dat jij blijkbaar een moslimvriendje bent en je constant geroepen voelt om ze te verdedigen is niet mijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Alsof zwemmen uberhaupt een onderdeel vormt van je geloofsbeleving.
Ik denk niet dat dat het punt is.....het gaat hier denk ik om het feit dat moslims elkaar niet in die kledijtoestand mogen zien.....(vrouwen/mannen)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 11:27
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Dat doen ook echt alle moslims
klopt,mijn fout, ik bedoelde te zeggen bijna alle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten