Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2002, 18:32
Prada
Prada is offline
Citaat:
ratsja schreef:

en kans op herhaling ?
de gevangenis is geen gevangenis meer...
ze hebben tv radio pc....
alles

Dat is een andere discussie...

Oud 24-02-2002, 18:38
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Prada schreef:
Dat is een andere discussie...

hihi
ja ok...
Oud 24-02-2002, 22:02
soulless
soulless is offline
Citaat:
ratsja schreef:

en kans op herhaling ?
de gevangenis is geen gevangenis meer...
ze hebben tv radio pc....
alles

En nog steeds geen vrijheid. Probeer je eens 3 jaat te redden met een TV, radio en tetris. Leuk joh.
Oud 24-02-2002, 22:07
soulless
soulless is offline
Ik ben absoluut tegen op implantaten die dit soort dingen onderdrukken.

Elke mens is een verantwoordelijk individu, en op deze manier beperk je dat. Vrijwillig best, maar ik verafschuw het idee van mensen, die, hoe 'slecht' dan ook, niet meer hun eigen wil kunnen uitvoeren en daar verantwoording voor dragen. Komt het er toch van dan zou ik graag een spoorboekje ontvangen

Bijvoorbeeld bij pedofielen is het wel mogelijk om onderdrukkende medicijnen of implantaten te krijgen, op vrijwillige basis, dat lijkt me een goed idee.

Dat zijn gewoon mensen die met een sexuele voorkeur 'zitten', en weten dat die over het algemeen, hoe oprecht ook, tot schade bij het respectievelijke kind gaat leiden. Heel goed dat die zelf de verantwoording nemen om dat te onderdrukken.

Ze onvrijwillig zoiets opleggen maakt me echter zo totaal misselijk. Dan kun je net zo goed direkt een paar AI Controllers neerzetten voor een 'ideale' maatschappij.
Oud 24-02-2002, 22:20
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
soulless schreef:

En nog steeds geen vrijheid. Probeer je eens 3 jaat te redden met een TV, radio en tetris. Leuk joh.

whihi
het is geen straf mijns inziens
tetris is nog niet zo gek hoor
Oud 24-02-2002, 22:36
soulless
soulless is offline
Citaat:
ratsja schreef:
whihi
het is geen straf mijns inziens
tetris is nog niet zo gek hoor

Uhm, ja, whatever you like
Oud 24-02-2002, 22:38
legatus
legatus is offline
Citaat:
soulless schreef:

Elke mens is een verantwoordelijk individu
Daar ben ik het niet mee eens. Afwijkingen zijn niet bepaald eigen wil. Volgens die opmerking is ontoerekeningsvatbaar ook totale onzin.
Oud 25-02-2002, 00:59
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
Castreren is beter.
zaakje onverdoofd weg slaan is nog effectiever denk ik.

Oud 25-02-2002, 05:32
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Rufus schreef:
dus als je gelovig bent mag je geen mening hebben?

Hij vroeg zich dat gewoon af.
Oud 25-02-2002, 10:09
soulless
soulless is offline
Citaat:
legatus schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Afwijkingen zijn niet bepaald eigen wil. Volgens die opmerking is ontoerekeningsvatbaar ook totale onzin.
Ehm nee, maar je behandelt mensen om ze daar van af te helpen en hun verantwoordelijkheid te herstellen

Oud 25-02-2002, 10:09
soulless
soulless is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
zaakje onverdoofd weg slaan is nog effectiever denk ik.

Waarom is dat beter? Barbaar. Ga in Iran wonen ofzo.

Oud 25-02-2002, 10:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
soulless schreef:

Citaat:
soulless schreef:

maar je behandelt mensen om ze daar van af te helpen

Maar je bent dus wel voor medicijnen en behandelingen die dit onderdrukken maar tegen implantaten, dat is een beetje krom. Het eerdere verantwoordelijke individu word onderdrukt in al deze situaties, dat moet zelfs wil je toekomstige situaties ontwijken.
Oud 25-02-2002, 16:17
Verwijderd
Nee hoor, je steekt die verkrachters maar eens iets in hun aars, zodat ze ook voelen hoe "fijn" het is...

En daarna zet je er 200Volt op ofzo...
Nee doodstraf is te makkelijk,
dan issie er te snel vanaf.

Kdenk dat ie beter na gaat denken dan wanneer ie dood is

Nee, ik denk dat de doodstraf mensen te snel uit hun lijden verlossen, wat je van het slachtoffer niet kan zeggen...
Oud 25-02-2002, 17:32
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Nee hoor, je steekt die verkrachters maar eens iets in hun aars, zodat ze ook voelen hoe "fijn" het is...

Nee, ik denk dat de doodstraf mensen te snel uit hun lijden verlossen, wat je van het slachtoffer niet kan zeggen...

dat is waar...
slachtoffer heeft altijd de leed...
maar ik denk dat het een stuk helpt als diegene weet als de dader dood is....
en als ie dood is.....is er geen herhaling
dus weg met het kwaad
Oud 25-02-2002, 19:26
soulless
soulless is offline
Citaat:
legatus schreef:

Maar je bent dus wel voor medicijnen en behandelingen die dit onderdrukken maar tegen implantaten, dat is een beetje krom. Het eerdere verantwoordelijke individu word onderdrukt in al deze situaties, dat moet zelfs wil je toekomstige situaties ontwijken.
Ehm, wie wat waar medicijnen? Je kunt met mensen praten, THERAPIE weet je? En dan kunnen ze toch zelf de beslissing nemen om bijvoorbeeld hun sexuele drift te laten onderdrukken? Net zoals jij beslist dat je net op een spoor gaat staan als er een trein aankomt.

Dat is heel wat anders dan een verplicht apparaatje waar anderen invloed op hebben.
Oud 25-02-2002, 19:27
soulless
soulless is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

en wat hebben we dan? Juist ja, twee getraumatiseerde mensen..

Handig hoor, leed minimaliseren is natuurlijk helemaal niet de betere oplossing.
Oud 25-02-2002, 20:10
*Moonflower*
*Moonflower* is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Ik ben volledig tegen de doodstraf in ALLE gevallen, dus ook bij verkrachters.
mee eens, maar soms als ik zo'n mark dutroux(schrijf ik het goed) zie dan denk ik wel eens afknallen die handel
Oud 26-02-2002, 14:17
Isa
Isa is offline
Citaat:
soulless schreef:

Dat is heel wat anders dan een verplicht apparaatje waar anderen invloed op hebben.

verplicht? wie zei verplicht? ik zei dat we ze lekker moesten laten kiezen tussen of 20 jaar cel(plusminus) of een paar jaar cel en dan zo'n implantaat ofzoiets. het is dus vrijwillig.
Oud 26-02-2002, 14:18
legatus
legatus is offline
Citaat:
soulless schreef:

THERAPIE is niet alleen praten, vooral bij mensen met geestelijke afwijkingen zal er ook medicijnen voorgeschreven worden die samengaan met de therapie. Het verplichten van medicijnen is toch net zo ingrijpend als het verplichten van een implantaat? Je MOET er mee leren omgaan of er aan geholpen worden en dit doe je niet uitjezelf, anders was je nooit gaan verkrachten of moorden maar bij de eerste tekenen van dit soort gedrag zelf doorgelopen naar een behandeling.

[Dit bericht is aangepast door legatus (26-02-2002).]
Oud 26-02-2002, 14:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
best, mijn vader zal het vast nog wel ergens hebben liggen zal het aan hem vragen als ie thuiskomt. waar gaat het over?dat kan ook onderdrukt worden.
Over keuzevrijheid, grof gezegd.
Oud 26-02-2002, 19:33
soulless
soulless is offline
Citaat:
legatus schreef:
THERAPIE is niet alleen praten, vooral bij mensen met geestelijke afwijkingen zal er ook medicijnen voorgeschreven worden die samengaan met de therapie. Het verplichten van medicijnen is toch net zo ingrijpend als het verplichten van een implantaat? Je MOET er mee leren omgaan of er aan geholpen worden en dit doe je niet uitjezelf, anders was je nooit gaan verkrachten of moorden maar bij de eerste tekenen van dit soort gedrag zelf doorgelopen naar een behandeling.

[Dit bericht is aangepast door legatus (26-02-2002).]
Ik vind het belachelijk om medicijnen in iemand te proppen waar ze zelf niet om vragen.

Oud 27-02-2002, 14:09
legatus
legatus is offline
Moeten ze er nu zelf om gaan vragen? Grote kans dat ze niet eens weten wat voor medicijnen ze moeten hebben, of moeten ze zichzelf ook al gaan voorschrijven?
Oud 27-02-2002, 16:06
Black Velveteen
Black Velveteen is offline
Ik ben het er niet eens, ik vind dat ze moeten lijden, gewoon levenslang in de gevangenis!
Oud 27-02-2002, 20:16
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Wat diegene ook heeft misdaan, ik vind niet dat je niet over iemand anders leven mag beschikken. Ik vind dat het niet moet kunnen om iemand zijn leven te ontnemen, wat de aanklacht ook is.

En volgens mij heeft zo iemand meer last van levenslang opgesloten in een kleine cel, dan ineen x pijnloos dood gemaakt te worden.
Oud 27-02-2002, 20:18
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
En zoals al eerder gezegd vind ik castreren een bter plan.
Oud 27-02-2002, 20:26
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ik vind het belachelijk om medicijnen in iemand te proppen waar ze zelf niet om vragen.

het slachtoffer heeft er ook niet zelf om gevraagd om verkracht te worden!
Oud 28-02-2002, 11:57
soulless
soulless is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
het slachtoffer heeft er ook niet zelf om gevraagd om verkracht te worden!
Wat is dat nou weer voor een argument? "Zij doen het dus mogen wij ook." Lekker subtiel en genuanceerd hoor. Om te mogen oordelen over anderen, en ze dan ook te straffen zul je toch echt op hogere morele grond dienen te staan.

Citaat:
Moeten ze er nu zelf om gaan vragen? Grote kans dat ze niet eens weten wat voor medicijnen ze moeten hebben, of moeten ze zichzelf ook al gaan voorschrijven?

Leuk he? Mensen express verkeerd intepreteren. Je geeft ze gevangenis straf zolang ze een gevaar vormen. Als ze inzien dat ze een gevaar zijn er daar wat aan willen doen kunnen ze om behandeling vragen. Ze hoeven niet naar een cipier toe te sjouwen om om een specifiek medicijn te vragen ofzo hoor

Oud 28-02-2002, 12:34
Verwijderd
en dan hebben ze per ongeluk de verkeerde te pakken!!!! terug kan niet meer....
Oud 28-02-2002, 18:14
legatus
legatus is offline
Citaat:
Soulless schreef:
Als ze inzien dat ze een gevaar zijn er daar wat aan willen doen kunnen ze om behandeling vragen.
Als ze inzien?

Als ze zo iets kunnen inzien dan hadden ze er wel wat eerder bij nagedacht, vooral als het serieverkrachters zijn zou het dan beperkt blijven. Wij moeten hun helpen, een alcoholist redt het ook niet alleen om er van af te komen.
Oud 28-02-2002, 18:20
Oen
Oen is offline
Tegen
Iedereen verdient de dood maar Niemand heeft het recht om het leven van een ander te nemen.
Oud 28-02-2002, 18:44
soulless
soulless is offline
Citaat:
Oen schreef:
Tegen
Iedereen verdient de dood maar Niemand heeft het recht om het leven van een ander te nemen.

Gandalf for president

Oud 28-02-2002, 18:50
legatus
legatus is offline
Aangenaam, Niemand.
Oud 28-02-2002, 18:52
soulless
soulless is offline
Citaat:
legatus schreef:
Als ze inzien?

Als ze zo iets kunnen inzien dan hadden ze er wel wat eerder bij nagedacht, vooral als het serieverkrachters zijn zou het dan beperkt blijven. Wij moeten hun helpen, een alcoholist redt het ook niet alleen om er van af te komen.
Ik zie nogal een danig groot verschil tussen een verkrachter en een alcoholist.

Een alcoholist komt ook alleen maar van zn verslaving af door het zelf te willen. Je kunt met hem praten zodat hij inziet dat er iets fout is en hij er wat aan doet, met of zonder hulp.

Zelfde voor een verkrachter. Zolang ze een gevaar zijn opsluiten (dit in tegenstelling tot andere criminaliteit zoals diefstal en overtredingen zoals verkeersovertredingen), praat-therapie, en als ze hulp willen zou je tot medicijnen over kunnen gaan.

Als het er van komt dat iedereen die een misdaad begaat een apparaatje of medicijnen krijgtdat deze stimulans de volgende keer te niet doet ga ik persoonlijk in de rimboe wonen. En dan betaal ik mn studieschuld ook niet meer terug

Je hebt natuurlijk ziektes, en hier geldt weer heel wat anders. Maar een verder volkomen gezonde verkrachter (JA! ik weiger iedere crimineel automatisch als ziek en dus 'eigenlijk' onschuldig te bestempelen) ga je niet zomaar pillen door zn keel stampen.

Je eigen verantwoordelijkheid is absoluut.
Oud 28-02-2002, 19:34
legatus
legatus is offline
Citaat:
Soulless schreef:
volkomen gezonde verkrachter
...Dit is een discussie die op het punt staat een dode straat in the gaan, of daar al beland is.
Oud 04-03-2002, 19:52
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
Ik gun het dat soort gestoorde mensen niet om te leven, maar de doodstraf vind ik ook weer zo cru... ik zou ze levenslang laten lijden in de cel en zorgen dat hun geslacht definitief op non-actief wordt gesteld (oftewel compleet van het lichaam verwijderen, eigen schuld, moeten ze hun pik maar in bedwang houden en normaal denken!)

-x-, K.G.
Oud 04-03-2002, 19:56
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

hier ben ik het nou helemaal mee eens, ik vind dat de schuldige ook moet lijden en es goed gaat nadenken waar hij/zij (want dat bestaat tegenwoordig ook hoor!) mee bezig is!

-x-, K.G.
Oud 04-03-2002, 23:49
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik ben vel tegen de doodstraf...in welk geval dan ook.

De doodstraf is te permament en dient geen enkel doel dan wraak.

Het desbetreffende slachtoffer dat graag de dood van zijn belager wil zien, heeft in de eerste plaats psychische hulp nodig. We leren allemaal onze kinderen dat wraak verkeerd is en dat het niet mag.
Laten zelf niet de regel breken, want ik ga niet mijn kind wijs maken dat wraak niet goed is...behalve.....vul zelf in.

Dat brengt me op een ander punt. Jullie vinden het nodig om bij verkrachting de doodstraf te zetten, maar dit is een persoonlijke visie. Die niet opgaat voor de rest van de maatschappij. Iedereen heeft een eigen referentiekader waaraan men dan meet hoe 'erg' een vergrijp is. Dat wil dus zeggen dat er ook mensen roepen om de doodstraf als je iets gestolen hebt(en zo gaat het wel in bepaalde landen)....vind jij overdreven, maar ik vind het ook overdreven om bij verkrachting de doodstraf te zetten. En zo krijg je dus van dat soort problemen...iedereen wil dat zijn of haar waarden en normen aangekaart wordt en als 'belangrijk' wordt beschouwd. Zo werkt dat niet in de samenleving.

Iemand die een ander verkracht heeft, heeft iets verschrikkelijks gedaan...laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar dat geeft niemand, noch de staat, noch het slachtoffer om te oordelen over zijn/haar(jaja, komt ook voor) dood.

Een straf dient om iemand aan te geven dat hij iets verkeerd heeft gedaan.
Waarna die persoon terug in de samenleving kan keren.

Het bezit geen waardigheid om elk ander te doden op basis van wraak, en dat een beschaving te noemen. Een echte beschaving tekent zich door open-minded zijn.

Argumenten als het zou goedkoper zijn niet geldig, want dat is ten eerste niet waar en ten tweede is het ook goedkoper demente bejaarden te doden...zullen we daar dan ook maar niet mee wachten?
Die persoon is al zo ver afgetakeld dat je het misschien geen mens meer kunt noemen?

En er is kans op herhaling volgens bepaalde personen. Laten we alsjeblieft onze ogen open doen mensen. Tuurlijk is er kans op herhaling, maar voor de mensen waarbij geen kans op herhaling is, die hebben gewoon pech gehad?
Dat is natuurlijk erg banaal.
Is iedereen hier soms perfect en wie daar dan maar van afwijkt moet het maar bekostigen met zijn leven?
Het percentage serieverkrachters is overgens maar een heel erg klein aandeel. Bij verreweg de meeste mensen is het een eenmalig vergrijp waarna ze hun lesje wel geleerd hebben.
Dus er is in dit geval maar een hele kleine kans op herhaling.

Daarnaast heerst in de maatschappij nogal stigmatisering. Eens een crimineel altijd een crimineel zoals je wel eens hoort. Dit levert voor de mensen die rehabiliteren natuurlijk hele grote psychische druk op en kan er tot resulteren dat ze inderdaad weer in het oude circuit terechtkomen. De schuld ligt in zo'n geval dus niet alleen bij de verkrachter of elk ander 'voormalig crimineel', maar ook bij ons zelf als samenleving.

Nog een probleem is dat de doodstraf tegen de bevolking gebruikt kan worden. Als je b.v. naar China kijkt, worden bepaalde invloedrijke mensen die een 'bedreiging' voor de staat vormen in 'no-time'(letterlijk) ter dood veroodeeld. Nu kun je zeggen van dat gebeurd in Nederland toch niet, maar hoe zit het met de Nederland over 10 jaar, een Nederland waarin een machtsgeile Pim Fortuyn of Jan Maat het voor het zeggen heeft? De doodstraf is een gevaarlijk middel met een overheid dat zich bedreigt voelt.

En vooral als blijkt dat men onschuldig is, zullen we dan de rechters, cipiers, administratieve mensen etc., iedereen die heeft bijgedragen aan de dood van een onschuldig mens, ook maar ter dood veroordelen? Ze hebben ten slotte bijgedragen aan de dood van iemand die een bepaalde ten laste gelegde vergrijp niet begaan heeft. Om even wat cijfers naar voren te halen, die naar mijn mening schrikbard zijn, is dat 12,5 % van de ter dood veroordeelden in Amerika onschuldig bleken te zijn(naderhand). Dat is een schrikbarend hoog getal en is naar mijn mening al reden genoeg om het te verbieden de doodstraf.

Nu kun je wel zeggen, alleen de doodstraf als het 100 % zeker is, maar echt 100 % zeker zul je nooit zijn. Vaak genoeg blijkt uit processen in Amerika dat men niet schuldig bleek te zijn(terwijl het toch 100 % zeker was :rolleyes en ondertussen wel 20 jaar van zijn of haar leven heeft in moeten leveren op de vermoedens blijkbaar van justitie. Dat is natuurlijk schandalig, maar gelukkig hadden deze mensen nog de mogelijkheid om terug te keren in de maatschappij...hoe zit dat met de onschuldigen die op electrische stoel zitten?

Persoonlijk ben ik wel voor wat hogere straffen in Nederland. In bepaalde gevallen denk ik ook wel eens van, dat kan beter. Maar een doodstraf mag nooit en te nimmer ingevoerd worden.

Groetjes
Ben(die even zijn verhaaltje kwijt wou
Oud 06-03-2002, 15:58
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
soulless schreef:

ik ben er absoluut voor.

Elke mens is een verantwoordelijk individu, en op deze manier beperk je dat. Vrijwillig best, maar ik verafschuw het idee van mensen, die, hoe 'slecht' dan ook, niet meer hun eigen wil kunnen uitvoeren en daar verantwoording voor dragen. Komt het er toch van dan zou ik graag een spoorboekje ontvangen

wat nou vrije wil. wij zijn biologische wezens die onder invloed zijn van allerlei verschillende hormonen, die bepalen onze keuzes vaak. en aangezien wij wezens zijn die boven de natyuur uitgestegen zijn dankzij onze intelligentie zou ik graag
sommige van die natuurlijke neigingen onderdrukken. bij mezelf, maar als het om criminele neigingen gaat ook bij anderen.

Bijvoorbeeld bij pedofielen is het wel mogelijk om onderdrukkende medicijnen of implantaten te krijgen, op vrijwillige basis, dat lijkt me een goed idee.

mij ook.

Dat zijn gewoon mensen die met een sexuele voorkeur 'zitten', en weten dat die over het algemeen, hoe oprecht ook, tot schade bij het respectievelijke kind gaat leiden. Heel goed dat die zelf de verantwoording nemen om dat te onderdrukken.

en degenen die dat niet beseffen moeten wij helpen dat te beseffen door implantatie.

Ze onvrijwillig zoiets opleggen maakt me echter zo totaal misselijk. Dan kun je net zo goed direkt een paar AI Controllers neerzetten voor een 'ideale' maatschappij.
dat niet, maar ik zou mezelf dolgraag implanteren. het lijkt me fantastisch als ik slechts op een knop hoef te drukken om mijn emoties en stemmingen te beinvloeden.
laatst zag ik op TV iets over een of andere professor Warwick (informatica), die heeft zichzelf ook laten implanteren. die staat nu in verbinding met zijn werkplek. Ik zou hem graag ontmoeten, hij wilt graag een soort cyborg worden, ik ook.

Oud 06-03-2002, 16:32
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
soulless schreef:
En dan kunnen ze toch zelf de beslissing nemen om bijvoorbeeld hun sexuele drift te laten onderdrukken? Net zoals jij beslist dat je net op een spoor gaat staan als er een trein aankomt.

ik wil helemaal niet dat die verkrachter zelf nog ff de tijd krijgt om te beslissen of hij nu wel of niet zijn sexuele drift gaat laten onderdrukken. dus als die man zegt: nou nee, dat zie ik toch niet zitten, ik denk dat ik mijn drift maar behoud, dan is dat oke voor jou? tsja... ga dat maar eens uitleggen tegen het slachtoffer...

kijk die mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. wat is er mis met een implantaat? het is net hetzelfde als therapie, alleen zijn we zo tenminste zeker van het slagen. en het is toch niet dat ze compleet platgespoten worden of zo.
Oud 06-03-2002, 16:33
*Lotte*
*Lotte* is offline
Gewoon die lul eraf hakken, en als het een vrouw is, weet je ook wat je te doen staat. Probleem opgelost
Oud 18-04-2002, 08:34
Tennisstar
Tennisstar is offline
hak die lul ervanaf
Oud 18-04-2002, 08:42
Isa
Isa is offline
Citaat:
rozijntje schreef:

ik wil helemaal niet dat die verkrachter zelf nog ff de tijd krijgt om te beslissen of hij nu wel of niet zijn sexuele drift gaat laten onderdrukken. dus als die man zegt: nou nee, dat zie ik toch niet zitten, ik denk dat ik mijn drift maar behoud, dan is dat oke voor jou? tsja... ga dat maar eens uitleggen tegen het slachtoffer...
kijk die mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. wat is er mis met een implantaat? het is net hetzelfde als therapie, alleen zijn we zo tenminste zeker van het slagen. en het is toch niet dat ze compleet platgespoten worden of zo.
rozijntje for president!
Oud 18-04-2002, 13:00
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Of gewoon castreren = er wordt amper tot geen testosteron meer aangemaakt waardoor de sexuele driften ook verdwijnen.

Meestal veranderen ze dan wel in kasplantjes .
Oud 18-04-2002, 20:55
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ja, zulke oude topics uppen heeft niet zoveel zin. Zeker niet als er niks toegevoegd wordt.

Regels voor berichten