Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nice try.
|||
![]() |
Citaat:
Hoe weet je dat jij de waarheid in pacht hebt? En kom nou niet met iets lulligs als: Ik voel het. Ik voel namelijk het tegenovergestelde en tenzij jij enige reden hebt om te denken dat jij beter bent dan ik moet je dat gevoel beter uitleggen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Doordat je de uitspraak in een andere tijd zet creeer je een nieuwe waarheid. Echter de oude onwaarheid blijft bestaan. Nice try....... |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Goed, ik zal ff een opsomming maken. Dit is wel een erg droge opsomming, maar goed, ik hoop dat het duidelijkheid schept. Waarom ik geloof: 1) Ik voel het. (Ja, sorry, die moet er toch wel bij) Ik zal het even toelichten; De Heilige Geest geeft mij liefde en vreugde. Dit onderscheid (denk ik te kunnen) maak ik, doordat ik dat niet altijd voel. Ik weet dus het verschil. Bovendien wordt ik dan echt 'blij', zeg maar, om niets. Ik krijg die vreugde gewoon in mijn hart, zonder enige oorzaak. Maar wel door een bron; HG. Zoiets is en blijft moeilijk uit te leggen. 2) Ik voel het bij andere christenen; het is een soort uitstraling. Het is alsof iemand heel veel hoop en liefde uitstraald. 3) Naast 'het gevoel' heb ik ook nog andere dingen meegemaakt van God. Dat zijn wel veel prive-dingen, dus ik wil niet alles hier op het forum zetten, maar ik wil iig wel een keer 'een ervaring' hier neerzetten. 4) Ik weet van andere christenen dat ze het 1 en ander hebben meegemaakt. Hun dingen wil ik al helemaal niet hier neerzetten, omdat het prive is. Je ziet dat ik niet aan de hand van feitjes geloof, maar ik begrijp best dat jullie wel iets concreets willen. Verder wil ik ook ff zeggen; Ik lijk wel te denken dat ik 'de waarheid in pacht heb', maar met veel dingen weet ik het ook niet precies zeker. Ik geloof hoe ik denk dat het goed is; dat al mijn uitspraken zullen kloppen garandeer ik niet.
|
![]() |
Ik wilde niet suggereren dat jij je beter voelde dan ik. Ik wilde alleen zeggen dat je toch echt wel met betere argumentatie moet komen waarom jou religie verkozen moet worden boven de duizend andere.
Wat heb je nou gedaan 1) Ik voel 2) Ik voel 3) Ik heb meegemaakt, maar das te persoonlijk om te vertellen 4) Ik heb gehoord Zo dat was inderdaad erg duidelijk. Als jij in het christendom gelooft, dan neem ik aan dat je gelooft dat dat de religie is die gelijk heeft heeft. Maar toch heb je je eigen theorien... Leg uit! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor de rest, zijn er erg veel dingen waarover je kan discussieren. Sommige mensen geloven bv. dat je gelijk naar de hemel (of hel) gaat, en andere mensen geloven dat je pas ergens heen gaat (vanuit je begraafplaats dus), als Jezus terug keert. Er bestaan verschillende ideeen over vanalles, maar de kern blijft hetzelfde. Verschillende individuen kunnen met betrekking tot bepaalde details iets anders geloven dan anderen. Daarom wil ik niet beweren dat ik 'dat waarheid in pacht heb'. En wat je zegt over de duidelijkheid van 'waarom'; ik kan me best wel voorstellen dat het nog niet duidelijk is. Als ik echter alle concrete dingen ok nog eens in dat replytje zou moeten opschrijven, dan zou dat een enorm replytje worden. Ik wil best een voorbeeld geven, dus als je daar naar benieuwd ben, geef dan maar een kik.
|
![]() |
-Geloof hangt af van opvoeding... [/B][/QUOTE] Aan deze opmerking erger ik me altijd verschrikkelijk. Er is een verschil tussen geloven en geloven. Als je opgevoed bent met een bepaald geloof wil dat niet zeggen dat je ook ECHT `geloofd` in God. Snap je? Ik geloof in God, mijn echte ouders niet, absoluut niet, en zij hebben mij opgevoed, zonder een geloofsovertuiging. Zeg dat dus alsjeblieft nooit meer!
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof in God, mijn echte ouders niet, absoluut niet, en zij hebben mij opgevoed, zonder een geloofsovertuiging. Zeg dat dus alsjeblieft nooit meer![/B][/QUOTE] Ok bij jou dan niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
logische godsbewijzen??? no jokes | 85 | 12-05-2006 14:27 | |
Jezus liegt? Rodion | 50 | 30-07-2005 19:21 | |
geloven Big M | 500 | 09-10-2004 19:26 | |
Christenen die zeker weten dat hun god echt bestaat? Upke | 289 | 09-07-2004 07:39 | |
Rassen zijn helemaal niet gelijk. Isa | 247 | 28-12-2003 14:06 | |
ARTistiek |
[Verhaal] Je schreeuwt mijn woorden The one who I am | 9 | 29-09-2002 10:47 |