Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2003, 10:47
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dat is nou zo hypocriet, dat de moslimmeisjes een hoofddoekje moeten dragen en maagdelijk moeten blijven, terwijl de jongens wel van alles doen wat de koran verbiedt. daarom zie ik niet in waarom hoofddoekloos op school verschijnen zo'n punt zou moeten zijn.
Dat is hypocriet naar jouw Westerse maatstaven. Dat zegt niets over de objectieve interne billijkheid van de Islam. Je maakt de fout, te denken dat jouw eigen Westerse idealen van vrijheid en gelijkheid de Allerhoogste zijn. En dat kun je niet objectief rechtvaardigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 16:44
Isa
Isa is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dat is nou zo hypocriet, dat de moslimmeisjes een hoofddoekje moeten dragen en maagdelijk moeten blijven, terwijl de jongens wel van alles doen wat de koran verbiedt.
dat betekent gewoon dat de jongens slechter zijn dan de meisjes, moeten daarvoor de meisjes gestarft worden.
Citaat:

daarom zie ik niet in waarom hoofddoekloos op school verschijnen zo'n punt zou moeten zijn.
noem trouwens een wat voorbeelden van dat hypocriete gedrag van jongens. ik heb namelijk weleens gehoord dat het argument voor een verkrachting soms is(opgegeven door Marok. jongens):
dat meisje kleedde zich als een hoer m'neer. In de Koran staat dat zo'n meisje van iedereen is. en tja, zoals de meisjes zich hier kleedden is naar hun maatstaven barbaars en hoerig. dat wil niet zeggen dat ik de verkrachting daarmee goedkeur, maar dat doen zij wel. verder ben ik het eens met nare man.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 11:13
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
hartstikke leuk
Oud 06-02-2003, 14:44
Verwijderd
Ik kan het me wel voorstellen. Alleen vind ik het te ver gaan om op scholen kledingvoorschriften te gaan introduceren op grote schaal. Ik denk sowieso wel dat de school dat enigszins zelf mag bepalen: de school mag van mij zelf enkele regels opstellen... Maar even wat anders: in de samenleving is het een heel ander verhaal. Laten we eens een lang en breed uitgemeten voorbeeld nemen: in de rechtbank gelden bepaalde kledingvoorschriften. Daar heeft iederheen zich aan te houden: een moslimvrouw mag daar geen hoofddoekje op en een reformatorische vrouw mag niet in haar ruitjesrok komen. Voorschriften zijn voorschriften.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:05
Kip187
Kip187 is offline
een uniform zou op zich werken, op een hele enge manier misschien. Het hele gezeik van groepvorming binnen scholen, doel ik op alto's en kakkers en als die onzin, gaat weg....foetsie!

zou op zich wel relax zijn, geen gemiep meer..... buiten school mag je dan weer aan wat je wilt, dus ja wat boeit het dan nog.

Ken zat mensen die niet met elkaar omgaan omdat ze andere kleren aanhebben, je leert denk ik makkelijker mensen kennen die je echt mag. Ook denk ik dat er heel wat gespreksstof minder is maar ja nu generaliseer ik.

Je hoeft elke ochtend niet zo te fiepen over wat je aanmoet, meer mensen op tijd

we hebben kleren nodig om onze waarde en identiteit vast te stellen ofzo...(sommige mensen dan)

"Ik draag waar ik me fijn in voel"
vraag ik me altijd af hoe dat komt, zal wel aan je omgeving liggen...

Owja me included, zou eigenlijk gewoon niet willen meedoen met mode.... maar ja ik draag ook waar ik me fijn in voel....

beuh bla *legt zich er bij neer*
Oud 06-02-2003, 16:23
Isa
Isa is offline
fiepen Kip? ken je dat woord? ik dacht dat dat woord alleen gebruikt werd op het LeoKannerhuis waar ik zit, tenslotte is het daar uitgevonden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:31
Kip187
Kip187 is offline
Ik fiep geregeld... maareuh ik dacht eeuh ik ken het gewoon dude... geen idee waar ik het vandaan heb geplukt.
Kwoon in eindhoven
Oud 06-02-2003, 17:20
Verwijderd
ja,geil.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:36
Nate
Nate is offline
Overigens moeten de meisjesuniformen dan wel bestaan uit korte ribbelrokjes met witte sokjes en een witte blouse eroverheen met bijvoorbeeld een bordeauxrood stropdasje... Ahh, dan ga ik wel terug naar school
Oud 07-02-2003, 21:38
jeroen987654321
jeroen987654321 is offline
ja vast, nou dan trekt diegene die het gezegd heeft het maar lekker zelf aan he...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 21:53
Nate
Nate is offline
Citaat:
jeroen987654321 schreef:
ja vast, nou dan trekt diegene die het gezegd heeft het maar lekker zelf aan he...
Ben jij homo ofzo?
Oud 07-02-2003, 22:51
Thomas
Thomas is offline
Het helpt denk ik niet bijzonder veel. Wel zou het zeer veel ruzies ed uitlokken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 12:42
fib
fib is offline
Ik heb de oplossing voor hoofddoekjes!!!!!!!!!!!!

Die vrouwen dragen zo'n theedoek omdat mannen hun haar niet mogen zien, dus dan moeten ze gewoon hun haar wegscheren
Oud 15-02-2003, 21:29
Isa
Isa is offline
Citaat:
fib schreef:
Ik heb de oplossing voor hoofddoekjes!!!!!!!!!!!!

Die vrouwen dragen zo'n theedoek omdat mannen hun haar niet mogen zien, dus dan moeten ze gewoon hun haar wegscheren
nope, ze dragen het omdat ze niet aantrekkelijk mogen zijn. wat nu als een man kale vrouwen aantrekkelijk vind?

over moslimsmeisjes gesproken:ik denk niet dat zei staan te sprningen op een uniforum waarbij je in de zomer je blote benen moet laten zien zoals in engeland.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:43
theone87nl
theone87nl is offline
mee eens! en voor in de vrije tijd moeten ze een maantje ofzo op al hun kleren naaien!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
theone87nl schreef:
mee eens! en voor in de vrije tijd moeten ze een maantje ofzo op al hun kleren naaien!
haha wat ben jij een schattig jongetje *aai*

misschien is een vakantie in polen iets voor jou.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:30
Nate
Nate is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
Ja, wanneer kom je weer eens kolen spitten?

Arbeit macht frei!
Oud 17-02-2003, 16:59
bl0emetje
bl0emetje is offline
Hm, lijkt me niet zo'n goed idee eigenlijk, het zal misschien wel wat pesterijen wegnemen... maar kvind eigenlijk dat iedereen toch gewoon moet kunnen dragen wat diegenen zelf wil.
dus als iedereen opeens met hetzelfde pakje rond gaat lopen is dat wel wat saai.. eigenlijk
Oud 17-02-2003, 18:44
towngeek
towngeek is offline
Grumbel Grumbel..... Ik hoef egt geen schooluniform hoor! djeees.... Dan ben je egt lekker individueel bezig....NOT!!!! Ik bedoel mar, niet iedereen hoeft er hetzelfde uit te zien toch?
Oud 18-02-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
OceanSpirit schreef:
Grumbel Grumbel..... Ik hoef egt geen schooluniform hoor! djeees.... Dan ben je egt lekker individueel bezig....NOT!!!! Ik bedoel mar, niet iedereen hoeft er hetzelfde uit te zien toch?
streep de nadelen dan s tegen de voordelen weg, en heroverweeg het dan is.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:06
Nate
Nate is offline
Is het dan zo moeilijk te begrijpen?

Schooluniformen zijn FUCKING GEIL!
Oud 18-02-2003, 18:43
the_conquer
the_conquer is offline
Jeetje schooluniformen Volgens mij zijn er hier wat mensen te vaak naar engeland geweest. Kom op zeg. Lang leve de vrije mode!!!
Oud 18-02-2003, 18:44
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Nate schreef:
Is het dan zo moeilijk te begrijpen?

Schooluniformen zijn FUCKING GEIL!
Ehmm een dame met naveltruitje en een kort rokje aan met lange haren en een mooi stel benen en een lekker kontje etc. vind ik eigenlijk wel geiler. Jij niet dan?
Oud 18-02-2003, 18:47
Nate
Nate is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
Ehmm een dame met naveltruitje en een kort rokje aan met lange haren en een mooi stel benen en een lekker kontje etc. vind ik eigenlijk wel geiler. Jij niet dan?
Jawel. Grijze plooirokjes, witte sokjes... Ik zeg al, nu zijn er misschien een paar meisjes die er zo bij lopen, als de schooluniformen er komen zoals ik ze graag zie, dan loopt iedereen er zo bij

Oh... Japan is de hemel, wat dat betreft. Sorry, ik heb het wat vaak over Japan, maar daar hebben ze dat dus.
Oud 26-02-2003, 15:52
jelle1979
jelle1979 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
in de laatste Vrij Nederland stelde iemand dat, oplossing voor alle hoofddoek problemen en klitorisknijpende broeken. wat vinden jullie hiervan?
mmm wel opwindend ..
meisjes in uniform .

blousje roodgeruiten rokje .. witte kousen zwarte schoentjes ..

EN ONDER DE ROKJES GAAT EEN NORMAAL WIT SLIPJE !!

mmmm zijn hier nog meisjes die bij mij thuis een kostschool spel willen spelen?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 15:55
jelle1979
jelle1979 is offline
Citaat:
bl0emetje schreef:
Hm, lijkt me niet zo'n goed idee eigenlijk, het zal misschien wel wat pesterijen wegnemen... maar kvind eigenlijk dat iedereen toch gewoon moet kunnen dragen wat diegenen zelf wil.
dus als iedereen opeens met hetzelfde pakje rond gaat lopen is dat wel wat saai.. eigenlijk
JE BENT OP SCHOOL!
naveltruitjes en korte rokjes is voor je vrije tijd ! :-)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:29
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik weiger om in welk opgedragen apenpakkie dan ook rond te gaan lopen, zolang het niet het nuttige doel heeft om herkenbaar te zijn. Bijvoorbeeld PTT (of tegenwoordig TPG)uniformen, of iets dergelijks. Het is absoluut wel een oplossing voor het hoofddoekjesprobleem, maar zeer zeker niet de goede. Ronduit ridicuul! Daar komt nog eens bovenop, dat ik maar al te graag kijk naar mooie vrouwen met een topje, of kort rokje. Het hoort allemaal voor mij bij de zomer, bij kriebels in het bloed. Trouwens, wat is er tegen hoofddoekjes? Zolang ze maar niet gedragen worden uit protest tegen ons soort moderne samenleving, maar ik heb geen zin om daar een hele discussie over te voeren, daar vrijwel niemand hier op dit forum het met mij eens is wanneer het gaat over de islam.

Groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten