Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 17:39
Verwijderd
in de laatste Vrij Nederland stelde iemand dat, oplossing voor alle hoofddoek problemen en klitorisknijpende broeken. wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 17:50
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Mwahahahahahahahahahahahahahahaha
Oud 23-01-2003, 17:50
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
in de laatste Vrij Nederland stelde iemand dat, oplossing voor alle hoofddoek problemen en klitorisknijpende broeken. wat vinden jullie hiervan?
en hoe moet dat er dan uitzien?
Oud 23-01-2003, 17:54
Evito
Evito is offline
Dat lijkt me geen oplossing van het probleem, maar het ontwijken van het probleem op ook nog een slechte, vervelende manier. Straks mogen moslims ook in andere gelegenheden geen hoofddoek meer om, wil je daar dan ook regelkleding invoeren?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik vind niet dat je school uniformen moet invoeren om "De moslims" maar eens dwars te zitten.

er zitten voordelen aan zon uniform, en nadelen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:06
Flasher
Flasher is offline
Helpt toch niks.

Zowel om er moslims er mee dwars te zitten, ach beetje kinderachtig niet?.

En om het verschil tussen rijk en arm aan te geven helpt ook niet.
Vaak mogen dure sierraden dan wel.
Dus dat helpt ook niet echt.

Gewoon GEEN goed idee.
Oud 23-01-2003, 18:11
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik zou het leuk vinden als die moslims nu eens kappen met die hoofddoekjes, maar liever geen schooluniformen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:15
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Flasher schreef:
En om het verschil tussen rijk en arm aan te geven helpt ook niet.
Vaak mogen dure sierraden dan wel.
Dus dat helpt ook niet echt.

Gewoon GEEN goed idee.
nee, maar het is ook een stukje dicipline op school,
gelijke kickoff, en minder zorgen om kleding.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:17
Verwijderd
Zeker zo'n LPF-initiatief, om voor eens en voor altijd van de hoofddoekjes op scholen af te zijn?

Het liefst zouden die gasten iedereen in een bruin uniform zien, met een rood bandje met een bepaald teken om de arm.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:20
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
In een land als GB zijn uniformen vaak verplicht om de klasseverschillen wat minder duidelijk naar voren te laten komen. Iedereen wordt als gelijk behandeld, en iedereen moet dus hetzelfde dragen, rijk en arm.

Maar wat dat hoofddoekjes te maken heeft? Je kunt hoofddoekjes ook gewoon verbieden (hoewel ik daar tegen ben), daar heb je geen uniformen voor nodig. Als ik het goed heb mogen moslimmeisjes in GB ook gewoon hoofddoekjes dragen. En meisjes zullen geen klitorisknijpende (sic) broeken meer dragen, maar wat ruimere broeken? Of rokjes, zoals in GB?
Oud 23-01-2003, 18:20
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het liefst zouden die gasten iedereen in een bruin uniform zien, met een rood bandje met een bepaald teken om de arm.
nee, allemaal een pak aan met grote gestreepte das met een blauw met geel bandje om de arm met het profiel van een bepaald persoon erop
Oud 23-01-2003, 18:24
nps
nps is offline
Als het alleen maar is om hoofddoekjes uit scholen te weren is het een belachelijke maatregel. Is het zoiezo.
Oud 23-01-2003, 18:24
Verwijderd
tja, er wordt weer fijn om de lpf gelachen, maar het slaat wer compleet nergens op.

Over het onderwerp: ik vind het grote onzin.
Het zal echt niet veel helpen om de verschillen tussen arm en rijk niet te laten zien. Na een tijdje weet je toch wel wie er rijker is en wie armer. En bovendien: wat boeit het nou dat je weet dat de een rijker is dan de ander??
En verder zal het lekker saai op school worden qua kleding.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:26
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
En verder zal het lekker saai op school worden qua kleding.
maar geen gezeur meer zoals: met die hanekam kom je de klas niet in en geen paarse haren en blablabla

maar ik ben het er niet mee eens
Oud 23-01-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
xcorienx schreef:
maar geen gezeur meer zoals: met die hanekam kom je de klas niet in en geen paarse haren en blablabla
oh, krijgen we ook gelijk haarvoorschriften?? nog leuker..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 21:48
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
oh, krijgen we ook gelijk haarvoorschriften?? nog leuker..
hoort meestal ook bij uniformvoorschriften
Oud 23-01-2003, 21:52
Boogie
Boogie is offline
Oneens, aantasting van de vrijheid van meningsuiting.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:13
dystopia
dystopia is offline
Bron? Heeft iemand een link? Ik zie geen pro-argumenten in de originele post.
Oud 23-01-2003, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Oneens, aantasting van de vrijheid van meningsuiting.
Alsof je kleding onder de vrijheid van meningsuiting valt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:42
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
nare man schreef:
sommige mensen uiten hun mening via hun kleding met van die fijne teksten, nou mag je die opeens niet meer dragen op school
Oud 23-01-2003, 22:59
marlies
marlies is offline
Ik zou er niet veel op tegen hebben, een schooluniform.
Oud 23-01-2003, 23:01
Joostje
Joostje is offline
ik zie het niet zitten omvrijheid in te leveren ten koste van

van wat eigenlijk?
Oud 23-01-2003, 23:05
Tofke_H
Tofke_H is offline
Totaal niet. Jammer genoeg is dit nog een regel op sommige scholen, maar dat gaat hopelijk snel verdwijnen.
Oud 27-01-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Zeker zo'n LPF-initiatief, om voor eens en voor altijd van de hoofddoekjes op scholen af te zijn?

eerder een SP idee; iedereen gelijk, en een hamer en een sikkel op dat rode bandje
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:49
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wettelijk gezien misschien niet, maar hoe jij je kleedt is of kan toch een manier van meningsuiting zijn?
Oud 27-01-2003, 15:09
dreadlocks
dreadlocks is offline
nope kvind nie dat t ingevoerd moet worden. misschien is t inderdaad wel beter in verband met rijk en arm (nou ja voor zover je arm kunt zijn)

maar aan de andere kant heb ik dan zoiets van, net alsof je je eigen identiteit moet onderdrukken. en hoe moet je die dan ontwikkelen?

en moslims mogen van mij best hoofddoeken dragen. het is het geloof. waarom respecteren mensen dat soms nog steeds niet? gosh.
Oud 27-01-2003, 15:20
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
eerder een SP idee; iedereen gelijk, en een hamer en een sikkel op dat rode bandje
. Zou kunnen, maar volgens mij is de SP voor ECHTE gelijkheid, en niet voor die quasi-symbolische onzin dat iedereen gelijk is als ze hetzelfde dragen. Uitgerekend in Groot-Brittanië gaan ze gelijkheid propageren; tss..
Oud 27-01-2003, 15:53
Verwijderd
heb ik al.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:00
Siena
Siena is offline
MEE EENS!!!! Het neemt volgens mij echt zoooveeeeel pesterijen wegnemen.....
Liefs, Siena
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Siena schreef:
Liefs, Siena
dat weet ik niet hoor. De scholen/klassen waar ik op/in heb gezeten werden egt nooit mensen om hun kleding gepest......
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:12
Isa
Isa is offline
Citaat:
Siena schreef:
Liefs, Siena

denk het niet. pesters pesten iemand niet om zijn kleding tenzij het ECHT niet kan, maar eerder omdat zo iemand kwetsbaar,zwak en onzeker is. soms onverzorgd en dat is er een deel van.
als ze zo iemand dan op de kleding kunnen aanvallen is het mooi meegenomen maar dat hoeft niet, het gaat in de eerste plaats om het karakter van zo iemand, als de kleding bij iedereen gelijk is vinden ze wel iets anders om zo'n gast op aan te vallen.

bovendien zullen ook met schooluniformen mensen nog steeds dik zijn of een bril dragen.
ook factoren om iemand te gaan pesten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:08
Dikkie
Dikkie is offline
je kan ook ook gewoon hoofddeksel in klas verbieden ---> valt hoofddoek ook onder ---> probleem opgelost
Oud 27-01-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

volgens mij was het khaki.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:09
Martian
Martian is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
je kan ook ook gewoon hoofddeksel in klas verbieden ---> valt hoofddoek ook onder ---> probleem opgelost
Probleem gecreeerd zou ik zeggen
Oud 27-01-2003, 18:27
~*Eve*~
~*Eve*~ is offline
asteblieft nie .. weetje hoe errug zo'n leluk ding.. er zit maar 1 voordeel aan.. dat ik s' morgens met m'n duffe kop mijn kleding nie hoef uit te zoeken en dan in de loop van de dag erachter kom wat voor een combinatie ik aan heb
Oud 27-01-2003, 19:54
Verwijderd
hartstikke leuk
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 11:05
blacky
blacky is offline
Je moet er toch niet aan denken om een schooluniform te dragen ennuh...als ze het tegen hoofddoekjes doen schieten ze er zo en zo niks mee op....en bah nee, mag je nog een beetje uniek zijn. Sorry, maar voor mij hoeft het niet. Laat mij nou maar lekker in kleding rondlopen waar ik me lekker in voel en ik denk dat iedereen die mening wel deelt.
Oud 28-01-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:
Ik zou het leuk vinden als die moslims nu eens kappen met die hoofddoekjes, maar liever geen schooluniformen.
Waarom moeten 'die moslims' kappen met 'die hoofddoekjes' ??
Goh heb jij d'r echt zon last van dan?

En het is natuurlijk wel VOLSTREKT normaal dat joden een keppeltje op mogen, en mensen een kettinkje om mogen met een kruis of davidster...

Bah
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Offtopic: Gefeliciteerd met je verjaardag

Ik ben tegen een uniform, omdat het zo saai word. School is al een vervelende dagelijkse bezigheid die elke dag hetzelfde is. Als iedereen hetzelfde uit zou zien qua kleren, bah. En bovendien als je na school iets leuks wil gaan doen mag je steeds een extra set kleren mee gaan nemen Ik ga tenminste niet in een uniform in een café zitten
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Minnitje schreef:
Offtopic: Gefeliciteerd met je verjaardag

Ik ben tegen een uniform, omdat het zo saai word. School is al een vervelende dagelijkse bezigheid die elke dag hetzelfde is. Als iedereen hetzelfde uit zou zien qua kleren, bah. En bovendien als je na school iets leuks wil gaan doen mag je steeds een extra set kleren mee gaan nemen Ik ga tenminste niet in een uniform in een café zitten
[offtopic] dank u![offtopic]

het hoeft ook niet één schooluniform te zijn, t kunnen er ook vijf ofzo zijn. schrijf een ontwerpwedstrijd uit en laat de scholieren zelf kiezen bijvoorbeeld, dan krijg je vast wel eigentijdse kleding.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 14:58
Verwijderd
wat je hooguit zou kunnen doen is gewoon 1 dag of 2 dagen per week waarin iedereen zonder kapelletjes/hoofdoekjes/whatever naar school komt, gewoon zodat je elkaar ziet zoals je bent, zeker goed voor brugklassen enzo, dan zien ze dat er ook een mens onder zo een doekje zit.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 15:20
Isa
Isa is offline
Citaat:
Havock schreef:
wat je hooguit zou kunnen doen is gewoon 1 dag of 2 dagen per week waarin iedereen zonder kapelletjes/hoofdoekjes/whatever naar school komt, gewoon zodat je elkaar ziet zoals je bent, zeker goed voor brugklassen enzo, dan zien ze dat er ook een mens onder zo een doekje zit.
dat zullen de moslimleisjes nooit accepteren. daarbij gaat het niet om compromissen. je volgt gods wil voortdurend of je volgt gods wil niet. je kan niet zeggen de ene dag kleed ik me zoals mijn god beveelt en de andere dag ga ik lekker menzelf zondig kleden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
[offtopic] dank u![offtopic]

het hoeft ook niet één schooluniform te zijn, t kunnen er ook vijf ofzo zijn. schrijf een ontwerpwedstrijd uit en laat de scholieren zelf kiezen bijvoorbeeld, dan krijg je vast wel eigentijdse kleding.
Ah, ok, maar ik zag het al voor me die grijze pakjes Met rokjes voor de meisjes... Maar goed dan mag het wel van mij. Maar ik vind dat de moslimmeisjes dan wel hun hoofddoekje op mogen houden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
Offtopic: kapelletjes? hihi

Zie voor mijn mening hierover de reactie van Kenny.

Edit: vergeet ik helemaal de ontopic reactie erbij te zetten

Laatst gewijzigd op 28-01-2003 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:16
iloontjuh
iloontjuh is offline
k vin dat de hoofddoekjes verboden moeten worde, die broeken wete k nie, maar k vin dat die moslims zich wel een beetje aan mogen passen aan nederland, ze mochten hier komen in ons kleine landje, dus k vin dat dat wel genoeg is
Oud 02-02-2003, 20:31
sublime
sublime is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
heb t ook gelezen en dacht gelijk al 'hmm niet eens zo'n slecht idee'... > hoe erg is het nou helemaal om ong 7u per dag hetzelfde te dragen als je klasgenoten > iedereen is uiterlijk (redelijk) gelijk, je hebt geen discussies meer over buiktruitjes, hoofdoekjes enz... ik vind het niet zo'n slecht idee...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
dat zullen de moslimleisjes nooit accepteren. daarbij gaat het niet om compromissen. je volgt gods wil voortdurend of je volgt gods wil niet. je kan niet zeggen de ene dag kleed ik me zoals mijn god beveelt en de andere dag ga ik lekker menzelf zondig kleden.
dat is nou zo hypocriet, dat de moslimmeisjes een hoofddoekje moeten dragen en maagdelijk moeten blijven, terwijl de jongens wel van alles doen wat de koran verbiedt. daarom zie ik niet in waarom hoofddoekloos op school verschijnen zo'n punt zou moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 22:01
Nate
Nate is offline
Ik vind schooluniformpjes ontiegelijk sexy. Dus doe maar. Ik hoef toch niet meer.
Oud 04-02-2003, 07:09
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
Waarom moeten 'die moslims' kappen met 'die hoofddoekjes' ??
Goh heb jij d'r echt zon last van dan?

En het is natuurlijk wel VOLSTREKT normaal dat joden een keppeltje op mogen, en mensen een kettinkje om mogen met een kruis of davidster...

Bah
inderdaad. staat er nie in een van die wetten dat iedereen vrijheid van geloof mag hebbe?

en oh...waar ik het niet mee eens ben is over de joden...mijn vriend is half joods, draagt een davidster en wordt gedsicrimineerd. dus zo volstrekt normaal is t niet. helemaal niet.
Oud 04-02-2003, 07:12
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dat is nou zo hypocriet, dat de moslimmeisjes een hoofddoekje moeten dragen en maagdelijk moeten blijven, terwijl de jongens wel van alles doen wat de koran verbiedt. daarom zie ik niet in waarom hoofddoekloos op school verschijnen zo'n punt zou moeten zijn.
lol als jij denkt dat alleen de jongens alles doen wat de koran verbied, dan 'ken' jij wel heel heilige meisjes. lol...want ik kan je zo een tiental hier in de buurt aanwijzen die op hun 14e al seks hebben gehad, en liepen te stressen toen ze moesten trouwen. lol. oiiii.
Reageren

Regels voor berichten