Advertentie | |
|
![]() |
|
volgens mij is het verschil tussen scholieren en asielzoekers weigeren dat 'asielzoekers' een enigszins beladen term is. dat is, denk ik, de reden waarom dat wel 'verboden' is en onder discriminatie valt en scholieren de toegang ontzeggen niet.
wat niet wil zeggen dat ik het daar mee eens ben.
Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 10:05. |
![]() |
|||||
![]() |
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
je kan brood halen buiten schooltijden? was meer bedoeld als reactie op iemand die zei: maar wat nou als ik mn brood vergeten ben, dan kan ik geen brood halen in de supermarkt... ![]() Citaat:
het is alleen inderdaad wel vervelend dat daar wel over geklaagd wordt en over een scholierenbordje niet. Citaat:
en dan kun je wel heel hard gaan roepen over: schandalig, ik doe nooit wat e.d en minder respect krijgen voor medewerkers, maar je kunt beter zeggen: hee... er zijn dus scholieren die bedreigen en crimineel zijn. Laten wij, lieve scholieren, met zijn allen laten zien dat we dat niet vinden kunnen. Laten we er iets van zeggen, laten we eens laten zien dat we het WEL kunnen. daar bereik je veel meer mee Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Die kans krijg je dus niet, want je komt er simpelweg niet meer in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (overigens is dit met café's en discotheken (the nightrain) precies hetzelfde, het zijn nou eenmaal geen openbare ruimtes) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het lijkt me dat die winkelier niet doof is en het ook graag samen met de lieve scholieren zeker wel op wil lossen. Misschien kun je zelfs de politie erbij betrekken. Ik denk alleen dat het EERST uit jezelf moet komen. bovendien: je kan er toch na 4 uur in?
|
![]() |
Gewoon belachelijk om scholieren te weigeren. Heb je last van jattende personen schakel dan camera`s en politie in. Echt een wanbeleid qua beveliging in de winkel vind ik geen reden om jongeren te weigeren. Echt ik vind een boycot van die winkelketens wel op zijn plaats. Koop gewoon ergens anders je producten en laat hun lekker stikken met hun stomme regels. Als gezond verstand niet natuurlijk is bij die winkels, misschien dat een omzetmindering ze wat dingen beter op een rij laat zetten.
|
Ik werk zelf ook in een supermarkt en er wordt bij ons ook extreem veel gejat. Dat zie je aan het enorme verschil tussen bestellingen en scannings van producten die erg populair zijn bij scholieren.
Ze gaan bij ons de komende tijd steekproefsgewijs scholieren aanhouden met de mededeling of ze even de zakken leeg willen halen. Doen ze dat niet bellen we de politie. Het klinkt allemaal erg rigoreus, maar dit is dan voor ons ook het laatste "redmiddel". Nu maar hopen dat het andere scholieren flink afschrikt. En trouwens, die scholieren zijn extreem brutaal bij ons. Het komt zó vaak voor dat ik er eentje de winkel uit trap (mijn leeftijd? ja ik ben 16). En dan wel MET reden. Als ze klanten lastig vallen of niet reageren op waarschuwingen. Maandag ook, een of andere klojo loopt zo achter onze broodafdeling "want de zakjes zijn op". Damn, vraag dan een medewerker maar ga niet op de broodafdeling rondlopen. Die hebben we er toen ook maar uit getrapt. Het klinkt allemaal hard, maar je moet eens weten hoeveel omzet wij mislopen door diefstal en hoeveel klachten wij krijgen van klanten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
jah.. maar dan is het kwaad al geschied... je kunt niet eeuwig mensen eruit blijven trappen en dan de rotzooi opruimen.
wees eens eerlijk: vind je het echt vreemd dat zo'n winkelier dan zegt: nou heb ik er geen zin meer in, laat ze maar buiten met zn allen? en zijn er al scholieren geweest die met de leerlingen raad ofzo samen met die winkelier om de tafel zijn gaan zitten? om SAMEN naar oplossingen te zoeken? beetje wederzijds begrip zou leuk zijn.
|
|