Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2003, 22:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Bij de supermarkt het dichtst bij onze school komt er dus echt geen scholier meer in. Als ze maar denken dat je scholier bent begint er een medewerker naar je te roepen en als je doorloopt lopen ze achter je aan en kun je alsnog vertrekken. En ik had me nog nooit misdragen, heb alleen een grote bek gegeven toen ik eruit gezet werd terwijl ik voor mn moeder boodschappen moest doen, eerst rustig uitgelegd, maar die kerel liet me niet uitpraten

De regel is er ook niet voor niets, medewerkers werden door scholieren bedreigd. Maar dit is maar een hele kleine groep van de 1500 leerlingen. En volgens mij kun je beter iets gaan doen aan die kleine groep die het verziekt, dan een hele groep "straffen" waardoor leerlingen nog minder respect krijgen voor de medewerkers.

En het blijft erg raar dat wanneer er asielzoekers staat heel het land in rep en roer is en het bij scholieren niets uitmaakt. Een kennis van mij heeft een asielzoeker zn winkel uitgewerkt nadat deze een mars half had opgegeten en gewoon teruggelegd, nog geen half uur later stond de politie op de stoep, er was aangifte gedaan van discriminatie Terwijl er nu leerlingen zonder reden de winkel uit worden gezet en daar wordt nix aan gedaan.
Das niet de schuld van de asielzoekers, maar van de overheid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 12:37
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Das niet de schuld van de asielzoekers, maar van de overheid
Ik geef de schuld ook niet aan de asielzoekers, ik zeg alleen dat ik het erg vreemd vind dat je de ene groep wel uit mag sluiten en de andere niet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 10:01
xcorienx
xcorienx is offline
volgens mij is het verschil tussen scholieren en asielzoekers weigeren dat 'asielzoekers' een enigszins beladen term is. dat is, denk ik, de reden waarom dat wel 'verboden' is en onder discriminatie valt en scholieren de toegang ontzeggen niet.
wat niet wil zeggen dat ik het daar mee eens ben.

Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 10:05.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 13:25
chris9 tje
chris9 tje is offline
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
chris9 tje schreef:
wat moet je dus doen? -> niet je brood vergeten
( kost ook minder geld )

Zak hooi. Mensen moeten ook nog boodschappen doen, hoe komen ze anders aan brood?
heeej... was niet echt serieus bedoeld....
je kan brood halen buiten schooltijden? was meer bedoeld als reactie op iemand die zei: maar wat nou als ik mn brood vergeten ben, dan kan ik geen brood halen in de supermarkt...

Citaat:
Vervang "scholieren" door "asielzoekers" en dan mogen er geen bordjes hangen...
mag van mij in principe ook. als niemand anders jouw winkel beschermd mag je het zelf doen.
het is alleen inderdaad wel vervelend dat daar wel over geklaagd wordt en over een scholierenbordje niet.

Citaat:
De regel is er ook niet voor niets, medewerkers werden door scholieren bedreigd. Maar dit is maar een hele kleine groep van de 1500 leerlingen. En volgens mij kun je beter iets gaan doen aan die kleine groep die het verziekt, dan een hele groep "straffen" waardoor leerlingen nog minder respect krijgen voor de medewerkers.
dat is het probleem dus ook: een groep scholieren zorgt voor veel overlast, maar tegen die kleine groep scholieren kun je als winkelier niets doen. Bij de winkel waar ik werk waren 5 jongens de lichtbakken aan de muren aan het ingooien met stenen. Toen mijn baas daar iets van zei, kreeg hij stenen naar zijn hoofd geslingerd. Ondertussen had ik de politie gebeld, maar die wilden niet komen: omdat het waarschijnlijk maar een kwajongens streek was... Wat kun je dan nog als winkelier? Dit is natuurlijk niet echt een heel representatief voorbeeld, maar vind je het echt heel vreemd dat zo'n winkelier het enige overgebleven middel inzet om zijn winkel en medewerkers te beschermen? ik niet. je kunt niet steeds achteraf maatregelen nemen en maar weer een keer de schade herstellen, op een gegeven moment houdt het gewoon op.

en dan kun je wel heel hard gaan roepen over: schandalig, ik doe nooit wat e.d en minder respect krijgen voor medewerkers, maar je kunt beter zeggen: hee... er zijn dus scholieren die bedreigen en crimineel zijn. Laten wij, lieve scholieren, met zijn allen laten zien dat we dat niet vinden kunnen. Laten we er iets van zeggen, laten we eens laten zien dat we het WEL kunnen. daar bereik je veel meer mee

Citaat:
Bij de supermarkt het dichtst bij onze school komt er dus echt geen scholier meer in. Als ze maar denken dat je scholier bent begint er een medewerker naar je te roepen en als je doorloopt lopen ze achter je aan en kun je alsnog vertrekken. En ik had me nog nooit misdragen, heb alleen een grote bek gegeven toen ik eruit gezet werd terwijl ik voor mn moeder boodschappen moest doen, eerst rustig uitgelegd, maar die kerel liet me niet uitpraten
das inderdaad een beetje flauw... ik denk dat dit na verloop van tijd wel minder wordt, daarnaast denk ik dat 16:00 een beetje laat is.... half 3 ofzo lijkt me redelijker....
Oud 17-02-2003, 13:58
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:
[B

en dan kun je wel heel hard gaan roepen over: schandalig, ik doe nooit wat e.d en minder respect krijgen voor medewerkers, maar je kunt beter zeggen: hee... er zijn dus scholieren die bedreigen en crimineel zijn. Laten wij, lieve scholieren, met zijn allen laten zien dat we dat niet vinden kunnen. Laten we er iets van zeggen, laten we eens laten zien dat we het WEL kunnen. daar bereik je veel meer mee

[/B]

Die kans krijg je dus niet, want je komt er simpelweg niet meer in.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:14
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef:

dat is het probleem dus ook: een groep scholieren zorgt voor veel overlast, maar tegen die kleine groep scholieren kun je als winkelier niets doen. Bij de winkel waar ik werk waren 5 jongens de lichtbakken aan de muren aan het ingooien met stenen. Toen mijn baas daar iets van zei, kreeg hij stenen naar zijn hoofd geslingerd. Ondertussen had ik de politie gebeld, maar die wilden niet komen: omdat het waarschijnlijk maar een kwajongens streek was... Wat kun je dan nog als winkelier? Dit is natuurlijk niet echt een heel representatief voorbeeld, maar vind je het echt heel vreemd dat zo'n winkelier het enige overgebleven middel inzet om zijn winkel en medewerkers te beschermen? ik niet. je kunt niet steeds achteraf maatregelen nemen en maar weer een keer de schade herstellen, op een gegeven moment houdt het gewoon op.

[/B]

(overigens is dit met café's en discotheken (the nightrain) precies hetzelfde, het zijn nou eenmaal geen openbare ruimtes)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:41
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Die kans krijg je dus niet, want je komt er simpelweg niet meer in.
daarvoor hoef je er toch ook niet in te komen? je kan een actie organiseren, de herrieschoppers erop aan spreken, je gewoon goed gedragen en zorgen dat de vervelende klieren dat ook doen, misschien eens met zn allen met de winkelier om de tafel gaan zitten, dat soort dingen. Je kunt wel klagen, maar daar schiet je niets mee op, je kunt beter iets ondernemen, iets positiefs zeg maar (klinkt wel heel zweverig)
het lijkt me dat die winkelier niet doof is en het ook graag samen met de lieve scholieren zeker wel op wil lossen. Misschien kun je zelfs de politie erbij betrekken. Ik denk alleen dat het EERST uit jezelf moet komen.

bovendien: je kan er toch na 4 uur in?
Oud 18-02-2003, 19:15
the_conquer
the_conquer is offline
Gewoon belachelijk om scholieren te weigeren. Heb je last van jattende personen schakel dan camera`s en politie in. Echt een wanbeleid qua beveliging in de winkel vind ik geen reden om jongeren te weigeren. Echt ik vind een boycot van die winkelketens wel op zijn plaats. Koop gewoon ergens anders je producten en laat hun lekker stikken met hun stomme regels. Als gezond verstand niet natuurlijk is bij die winkels, misschien dat een omzetmindering ze wat dingen beter op een rij laat zetten.
Oud 18-02-2003, 20:12
Martin
Martin is offline
Ik werk zelf ook in een supermarkt en er wordt bij ons ook extreem veel gejat. Dat zie je aan het enorme verschil tussen bestellingen en scannings van producten die erg populair zijn bij scholieren.

Ze gaan bij ons de komende tijd steekproefsgewijs scholieren aanhouden met de mededeling of ze even de zakken leeg willen halen. Doen ze dat niet bellen we de politie.

Het klinkt allemaal erg rigoreus, maar dit is dan voor ons ook het laatste "redmiddel". Nu maar hopen dat het andere scholieren flink afschrikt.

En trouwens, die scholieren zijn extreem brutaal bij ons. Het komt zó vaak voor dat ik er eentje de winkel uit trap (mijn leeftijd? ja ik ben 16). En dan wel MET reden. Als ze klanten lastig vallen of niet reageren op waarschuwingen.

Maandag ook, een of andere klojo loopt zo achter onze broodafdeling "want de zakjes zijn op". Damn, vraag dan een medewerker maar ga niet op de broodafdeling rondlopen. Die hebben we er toen ook maar uit getrapt.

Het klinkt allemaal hard, maar je moet eens weten hoeveel omzet wij mislopen door diefstal en hoeveel klachten wij krijgen van klanten.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:33
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Martin schreef:
Ik werk zelf ook in een supermarkt en er wordt bij ons ook extreem veel gejat. Dat zie je aan het enorme verschil tussen bestellingen en scannings van producten die erg populair zijn bij scholieren.

Ze gaan bij ons de komende tijd steekproefsgewijs scholieren aanhouden met de mededeling of ze even de zakken leeg willen halen. Doen ze dat niet bellen we de politie.

Het klinkt allemaal erg rigoreus, maar dit is dan voor ons ook het laatste "redmiddel". Nu maar hopen dat het andere scholieren flink afschrikt.

En trouwens, die scholieren zijn extreem brutaal bij ons. Het komt zó vaak voor dat ik er eentje de winkel uit trap (mijn leeftijd? ja ik ben 16). En dan wel MET reden. Als ze klanten lastig vallen of niet reageren op waarschuwingen.

Maandag ook, een of andere klojo loopt zo achter onze broodafdeling "want de zakjes zijn op". Damn, vraag dan een medewerker maar ga niet op de broodafdeling rondlopen. Die hebben we er toen ook maar uit getrapt.

Het klinkt allemaal hard, maar je moet eens weten hoeveel omzet wij mislopen door diefstal en hoeveel klachten wij krijgen van klanten.
Als ze iets jatten/vernielen, mag je ze er natuurlijk best uitschoppen...
Oud 19-02-2003, 09:53
chris9 tje
chris9 tje is offline
jah.. maar dan is het kwaad al geschied... je kunt niet eeuwig mensen eruit blijven trappen en dan de rotzooi opruimen.

wees eens eerlijk: vind je het echt vreemd dat zo'n winkelier dan zegt: nou heb ik er geen zin meer in, laat ze maar buiten met zn allen?

en zijn er al scholieren geweest die met de leerlingen raad ofzo samen met die winkelier om de tafel zijn gaan zitten? om SAMEN naar oplossingen te zoeken?
beetje wederzijds begrip zou leuk zijn.
Oud 20-02-2003, 19:06
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Als ze iets jatten/vernielen, mag je ze er natuurlijk best uitschoppen...
Jah zeker

ga eens naar de Albert heyn toe
Oud 20-02-2003, 19:54
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
Jah zeker

ga eens naar de Albert heyn toe
Reageren

Regels voor berichten