![]() |
|
Verwijderd
|
Uitgegeven: 4 februari 2003 15:52
Laatst gewijzigd: 4 februari 2003 16:04 ENSCHEDE - Een aantal scholen en supermarkten in Enschede hebben strenge afspraken gemaakt om te voorkomen dat de schooljeugd rookwaren en alcoholhoudende drank koopt. Nettorama en het Bonhoeffer College gaan hierin het verst. De leerlingen mogen tussen 09.00 en 16.00 uur de winkel niet in. "Gebeurt dit toch dan bellen we de conciërge die de namen van de scholieren noteert. Vervolgens moeten de overtreders enkele uren nakomen", aldus woordvoerder E. Bergboer van Nettorama. Nu.nl: http://nu.nl/news.jsp?n=105800&c=12 ----------------- Dit is gewoon discriminatie! Scholieren mogen tussen 09.00 en 16.00 niet meer de winkel in. Dit slaat echt alles! Alsof alle scholieren minderjarig zijn EN sterke alcohol houdende dranken willen kopen. ![]() Waat gaat het heen... |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Irritant is het wel als je in de pauze iets te eten wilt kopen dat ze in de schoolkantine niet hebben, en in die supermarkt wel. |
![]() |
||
Citaat:
Verbieden vind ik idd wel heel drastisch en niet kunnen, maar strenge maatregelen er tegen moeten wel komen!
|
Gewoon beweren dat je asielzoeker bent, want dan is men in Nederland in 1 keer hypocriet en mogen ze je de toegang niet weigeren.
||
Citaat:
![]() Als er een paar mensen (van die scholieren) lastig zijn, dan leg je HEN een verbod op en niet de gehele groep. Da's inderdaad discriminatie (leeftijdsdiscriminatie wellicht? ![]() Waar ik ooit gewerkt heb, waren het voornamelijk bejaarden die stalen. Moesten we dan een bordje ophangen met: 65+ers mogen slechts 1 voor 1 binnen? ![]() Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 17:09. |
![]() |
|||
Citaat:
Die laatste groep moet dan ook aangepakt worden en niet de "lieve gehoorzame" groep. Door de maatregel van de Enschedese supermarkten wordt de hele groep de dupe van het gedrag van een paar watjes. Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar het is gewoon discdriminatie en je moet er mee naar de rechter gaan zeker weten |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Als je je niet als een asociaal kleedt kom je al een heel end als jongere. Maar de supermarkten naaien zichzelf alleen maar, omzetverlies, pure anti-reclame dit...
En ik las ook ergens dat alleen de ouders verantwoordelijk zijn, dat vind ik onzinnig, dat is gewoon lafheid. Of zijn meer mensen het met Darkraven eens, dat alleen ouders voor kinderen verantwoordelijk zijn?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar hij kiest een hele groep -> discriminatie. |
![]() |
|
![]() |
Vaak doen winkeliers dit om diefstal te voorkomen. Het gaat er ook niet om dat die goede man jouw als persoon niet in zijn winkel wil hebben, hij wil geen grote groepen jongeren in zijn winkel, dat is toch zijn goed recht. Hij zal waarschijnlijk helemaal niet moeilijk doen als jij daar in je eentje als jongere boodschappen komt doen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Als grote groepen asielzoekers de kans op diefstal uit jouw winkel nou explosief doet toenemen dan ben ik er ook voor om grote groepen asielzoekers te weigeren. Als grote groepen huisvrouwen zouden stelen als ze met een grote groep eensgezinden binnen waren dan zouden hier ook maatregelen tegen volgen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"geen groepje met meer dan 5 personen tegelijk in de winkel, a.ub." of iets met diezelfde strekking. Dan discrimineer je niet een hele groep (scholieren, asielzoekers, bejaarden), maar verhinder je toch dat ze met z'n 30-en binnenstormen. (en je zou ook nog eens de omliggende scholen kunnen benaderen voor de overlast die sommige scholieren veroorzaken) |
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() Maar als je nu net achter de Nettorama woont (woont een vriendinnetje van me) en je bent op 14.00 uur vrij, je moeder vraagt of je eventjes snel die paar boodschapjes wil halen voor het avond eten, waaronder een flesje wijn.. Dan mag je dus de winkel niet in?! En dan wordt je naam doorgegeven aan je school?! Mijn god, wat een absurde regel... Je mag toch gewoon drank etc kopen wanneer je kan aantonen dat je 16 jaar of ouder bent? En je mag toch zéker gewoon boodschapjes doen?! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Het maakt niet uit hoe je je kleedt! ![]() ![]()
|
![]() |
Helemaal weigeren zou van mij mogen, de winkelier mag dat zelf weten. Maar erg slim is dat niet met het oog op zijn klanten in de toekomst.
Het lijkt me beter gewoon mensen in kleine groepjes binnen te laten, dat is bij ons altijd al zo. Voor de scholieren is het handig, die kunnen wat kopen, en voor de winkeliers, want die verkopen spullen en hebben een kleinere kans op overlast. En als hetzelfde probleem met asielzoekers aan de orde zou zijn, mag hij dezelfde maatregel nemen.
||
Citaat:
|
![]() |
Een woord: I-D-I
![]() Sowieso vind ik niet dat de school zich als een soort supercontroleur moet opstellen (want dat vind ik nog het vreemdst, de winkelier geeft de namen door aan de school, waarna ze moeten nakomen), maar zich moet concentreren op haar taak: Het geven van goed onderwijs, en het bieden van een plezierige omgeving waarin goed gewerkt kan worden. Daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat scholieren iets verboden word, omdat zij scholier zijn.
|
Enigzins begrijpelijk, scholieren zorgen (vooral in groepsverband) vaak voor onrust.
Niet allemaal natuurlijk, maar die supermarkten hebben dat vast niet zonder reden gedaan. Ze schopen niet zomaar potentiele klanten de winkel uit (dieven wél ![]()
||
Citaat:
Dus als ze die kleine groep nou aanpakken (bv. dmv dat aantekeningen systeem) kan het misschien ooit weer eens goed komen ![]() (Jaja, ik ben veelste optimistisch ![]()
|
Discriminatie. Nou ben ik zelf gelukkig geen scholier meer, dus k zal dr weinig last van hebben, maar ik vind dit gewoon nergens op slaan. Stel je voor dat er voortaan geen allochtonen de supermarkt in mogen omdat uit onderzoek is gebleken dat een hoger percentage van deze bevolkingsgroep het criminele pad opgaat, zou ook bullshit zijn.
|
![]() |
|
![]() |
hoezo zou dat bullshit zijn?
hallo, die winkel is niet van iedereen, die is van een persoon en als die persoon vind dat een bepaalde groep er op bepaalde tijden niet in mag, dan niet... bovendien denk ik dat met deze regel wel weer een soort gedogen zal plaats vinden, ze schoppen je dr heus niet uit als je in je eentje bent en je gewoon normaal gedraagd. het lijkt me ook niet dat ze iemand bij de ingang zetten om te controleren of er niet toevallig een scholiertje binnenkomt. en die regel is er natuurlijk niet voor niets, er zal wel regelmatig iets vervelends plaats vinden, waar deze scholieren bij betrokken raken, dan is het toch gewoon een recht van de winkelier om zichzelf en zijn winkel daar tegen te beschermen? ja... de lieve scholieren lijden daaronder, jammer dan, dat is overal zo: een groep die misbruik maar ergens van, verpest het voor de rest. wat moet je dus doen? -> niet je brood vergeten ( kost ook minder geld ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dan moeten dieven wel keihard worden aangepakt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De regel is er ook niet voor niets, medewerkers werden door scholieren bedreigd. Maar dit is maar een hele kleine groep van de 1500 leerlingen. En volgens mij kun je beter iets gaan doen aan die kleine groep die het verziekt, dan een hele groep "straffen" waardoor leerlingen nog minder respect krijgen voor de medewerkers. En het blijft erg raar dat wanneer er asielzoekers staat heel het land in rep en roer is en het bij scholieren niets uitmaakt. Een kennis van mij heeft een asielzoeker zn winkel uitgewerkt nadat deze een mars half had opgegeten en gewoon teruggelegd, nog geen half uur later stond de politie op de stoep, er was aangifte gedaan van discriminatie ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|