Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben het er mee eens dat er vaak wat teveel wordt neergekeken op de provincialen en is ook niet terecht want er zijn echt genoeg, zo niet een kleine meerderheid die echt wel ok is en niet verschillen van mensen uit de stad. Een groep zorgt er alleen voor dat de algemene opinie naar beneden gaat. Zeg nou zelf, hoevaak zie je in een grotere stad niet van die boeren lopen die zichzelf niet weten te gedragen omdat ze het te koel vinden in De Stad te zijn. Koninginnedag, het ultieme moment om de boeren te spotten in je eigen habitat ![]() echt fokt op gewoon die lui die denken dat ze je alles kunnen flikken omdat ze zich the man voelen als ze op zaterdagavond in het centrum van amsterdam zijn. Grote bek, agressief....meppen die lui.
|
Ik woon in Emmeloord, een kleine stad (20 000 inwoners) in de noordoostpolder. Voordeel van dat formaat stad is dat het aandoet als een dorp, maar dat toch alles dichtbij is. Tuurlijk mis je hier een aantal dingen. We hebben een bioscoop, maar daar moet je je niet teveel van voorstellen. Het is niet veel meer dan een zaal met een groot scherm en het duurt altijd wel een bepaalde tijd voordat de 'grote' films ook hier draaien.
Mijn school staat in Emmeloord zelf, dus dat is aardig dichtbij (nog geen kwartier fietsen). Maar omdat dit de enige plaats is met een school voor VO komen hier veel mensen uit de verre omgeveving. Anderhalf uur moeten fietsen om naar school te kunnen is geen uitzondering. Betekent dus ook dat mijn vrienden een aardig eind uit elkaar wonen. Met de bus moet ik voor 2 vrienden toch minstens rekenen op een half uur. Wat betreft de opvattingen en meningen geloof ik niet echt dat ze hier heel conservatief of heel vooruitstrevend zijn. Twee huizen verder wonen een paar zwaar christelijke figuren die dus ook echt zondagochtend met hoedjes op naar de kerk gaan. Maar die staan absoluut niet model voor de 'gemiddelde' inwoner.
|||
![]() |
Citaat:
even wat klopt: Mensen in de stad kleden zich misschien wel beter (verzorgt over komen). Over die diepgang, ik zou het me god niet weten, maar hoe zou jij het wel zo goed weten? Misschien dat de mensen in het dorp vaker "nietsnutten", en dat mensen in de stad meer bezig zijn met "leven". Hiermee bedoel ik dat in de stad er wel iets te doen valt vaak, en op het platteland het meer stiller is. Oppervlakkig, wat is oppervlakkig? Haarlem en zijn bewoners zet mij vaak aan het denken, met zijn grote verscheidenheid. Hier hebben we geen klassen van 60 personen. Dertig is het maximum en je spreekt dan meestal wel van een volle klas. Over je "groepen", ik ga even wat kwoten, van exploding boy: Citaat:
iedereen die bij een groep hoort? maarja, waar ik me eigenlijk aan stoorde was "Zo'n gevoel heb ik. En ik denk wel dat dat klopt." ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo ben ik twee jaar geleden bijna in elkaar geslagen door een stelletje achterlijke limburgers omdat ik volgens hun niet door de stad mocht fietsen, omdat het te druk was. Waar halen ze het recht vandaan. Dit is zomaar een voorbeeldje. Hehe ik kom hier als Fred Schuit over ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
(kunst)geschiedenis Mashhhh | 47 | 30-05-2006 21:18 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nog 4 jaar bush lestat080 | 308 | 15-11-2004 15:04 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL-V? Tandpasta | 499 | 28-11-2003 22:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 |