Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 18:01
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
tovelone schreef:
Je bent best wel afgezonderd van de buitenwereld. Met sneeuw is het onbereikbaar en er komt maar een keer per uur een bus. Iedere dag ben ik anderhalf uur onderweg met de fiets om naar school te komen. Nouja ik kan wel dingen op gaan noemen die al gezegd zijn...
Dit is in heel veel dorpen niet he. Bij ons niet. Maar ik realiseer me erg goed dat ik in 1 van de beste dorpen/gebieden van NL woon.

En hier heb je ook geen sociale controle eigelijk..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 18:09
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
spunky schreef:
Zeg! Er zijn ook anit-stad en pro-dorp argumenten gegeven hoor!
Weet ik wel, maar met die argumenten ben ik het niet eens.
Oud 06-02-2003, 15:09
drama
drama is offline
Citaat:
rodina schreef:
Ow geweldig de vooroordelen van mensjes uit de stad over de zogenaamde boeren op het platteland. En visa versa natuurlijk ook, stadse mensen zitten de hele dag op het kantoor mooi te zijn, blablabla. In hoe verre klopt dat? Woon je in de stad? Woon je op het platteland? Merk je het als mensen uit de 'provincie' komen? Of totaal niet? Zijn stadsmensjes alleen maar gericht op carriere? En plattelandsmensjes alleen maar bezig met het kweken van de beste bloemkool?
Ik heb 17 jaar op het platteland gewoond en woon nu 3 jaar in amsterdam. Noul, ik kan je vertellen dat de mentaliteit zeker wel anders. Afgelopen zomer was ik weer eens in een stad vlakbij de plek waar ik woonde. Hoorn, alom bekend uiteraard De lokale provincialen vonden het kennelijk niet goed dat ik in "hun" ijsselmeer ging zemmen en men gooide stenen. Leuk. Ik ben gewoon gaan zwemmen aangezien ze niet zo goed konden gooien. Ok, dat was een voorval. Het percentage wereldvreemde burgers is er ook een stuk groter. De grootste bek, weten zogenaamd alles maar alles wat ze hebben gezien is de achtertuin van hun opa en oma. Altijd de grootste bek klaar over je uiterlijk maar intelligentie ho maar.

Ik ben het er mee eens dat er vaak wat teveel wordt neergekeken op de provincialen en is ook niet terecht want er zijn echt genoeg, zo niet een kleine meerderheid die echt wel ok is en niet verschillen van mensen uit de stad. Een groep zorgt er alleen voor dat de algemene opinie naar beneden gaat.

Zeg nou zelf, hoevaak zie je in een grotere stad niet van die boeren lopen die zichzelf niet weten te gedragen omdat ze het te koel vinden in De Stad te zijn. Koninginnedag, het ultieme moment om de boeren te spotten in je eigen habitat

echt fokt op gewoon die lui die denken dat ze je alles kunnen flikken omdat ze zich the man voelen als ze op zaterdagavond in het centrum van amsterdam zijn. Grote bek, agressief....meppen die lui.
Oud 06-02-2003, 15:13
drama
drama is offline
en om alles een beetje te nuanceren:

ik ben toch van plan om over enkele jaren buiten de stad gaan wonen. Ruimte, vogeltjes, bloemetjes en bijtjes zijn gewoon vet.
Oud 08-02-2003, 19:28
NeoCJ
NeoCJ is offline
Geef mij maar lekker die asociale drukte van een stad, platteland waar ik opgegroeid ben haat ik met al mn botten.
Oud 09-02-2003, 05:14
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
drama schreef:
zelfs Hitler at geen vlees...
Dus alle Joden willen zodat 't beter word met de wereld is net zo dom als geen vlees eten en denken dat daardoor de wereld beter word?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 11:40
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Dus alle Joden willen zodat 't beter word met de wereld is net zo dom als geen vlees eten en denken dat daardoor de wereld beter word?
Oud 09-02-2003, 12:24
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik woon in Emmeloord, een kleine stad (20 000 inwoners) in de noordoostpolder. Voordeel van dat formaat stad is dat het aandoet als een dorp, maar dat toch alles dichtbij is. Tuurlijk mis je hier een aantal dingen. We hebben een bioscoop, maar daar moet je je niet teveel van voorstellen. Het is niet veel meer dan een zaal met een groot scherm en het duurt altijd wel een bepaalde tijd voordat de 'grote' films ook hier draaien.

Mijn school staat in Emmeloord zelf, dus dat is aardig dichtbij (nog geen kwartier fietsen). Maar omdat dit de enige plaats is met een school voor VO komen hier veel mensen uit de verre omgeveving. Anderhalf uur moeten fietsen om naar school te kunnen is geen uitzondering. Betekent dus ook dat mijn vrienden een aardig eind uit elkaar wonen. Met de bus moet ik voor 2 vrienden toch minstens rekenen op een half uur.

Wat betreft de opvattingen en meningen geloof ik niet echt dat ze hier heel conservatief of heel vooruitstrevend zijn. Twee huizen verder wonen een paar zwaar christelijke figuren die dus ook echt zondagochtend met hoedjes op naar de kerk gaan. Maar die staan absoluut niet model voor de 'gemiddelde' inwoner.
Oud 10-02-2003, 14:24
drama
drama is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
ligt het aan mij of is hier gewoon geen touw aan vast te knopen?
Oud 10-02-2003, 15:04
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
ik-denk-dat-ik-het-weet-verhaal
mwuwuwhahahahahaha. Ik woon in Haarlem
even wat klopt:
Mensen in de stad kleden zich misschien wel beter (verzorgt over komen). Over die diepgang, ik zou het me god niet weten, maar hoe zou jij het wel zo goed weten? Misschien dat de mensen in het dorp vaker "nietsnutten", en dat mensen in de stad meer bezig zijn met "leven". Hiermee bedoel ik dat in de stad er wel iets te doen valt vaak, en op het platteland het meer stiller is.
Oppervlakkig, wat is oppervlakkig? Haarlem en zijn bewoners zet mij vaak aan het denken, met zijn grote verscheidenheid. Hier hebben we geen klassen van 60 personen. Dertig is het maximum en je spreekt dan meestal wel van een volle klas.

Over je "groepen", ik ga even wat kwoten, van exploding boy:
Citaat:
het is toch wel zo dat als je anders bent dan de andere 99% van het dorp dat je erop aangekeken wordt. Daar heb je in de stad eigenlijk geen last van.
of te wel, denk je niet dat het in de dropen juist extremer is?
iedereen die bij een groep hoort?

maarja, waar ik me eigenlijk aan stoorde was
"Zo'n gevoel heb ik. En ik denk wel dat dat klopt."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:19
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
drama schreef:
ligt het aan mij of is hier gewoon geen touw aan vast te knopen?
snap er ook geen fuck van
Oud 10-02-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
Ow geweldig de vooroordelen van mensjes uit de stad over de zogenaamde boeren op het platteland. En visa versa natuurlijk ook, stadse mensen zitten de hele dag op het kantoor mooi te zijn, blablabla. In hoe verre klopt dat? Woon je in de stad? Woon je op het platteland? Merk je het als mensen uit de 'provincie' komen? Of totaal niet? Zijn stadsmensjes alleen maar gericht op carriere? En plattelandsmensjes alleen maar bezig met het kweken van de beste bloemkool?
Dat merk je inderdaad ja. Provincialen, oftewel boeren, kan je hier uit duizenden herkennen. En halen vooral op dagen als koninginnedag of oud en nieuw het bloed onder mijn nagels vandaan.

Zo ben ik twee jaar geleden bijna in elkaar geslagen door een stelletje achterlijke limburgers omdat ik volgens hun niet door de stad mocht fietsen, omdat het te druk was. Waar halen ze het recht vandaan. Dit is zomaar een voorbeeldje.

Hehe ik kom hier als Fred Schuit over Maar het irriteert me mateloos.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:50
coecie
coecie is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
snap er ook geen fuck van
ik ook niet...
en in dit topic... haha
Oud 10-02-2003, 17:38
Vice
Vice is offline